Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2010, 16:38   #1901
Retribution
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja, ik zie daar een masterplan in...
Want eerlijk gezegd? Ik stem na de Brussel affaire terug rechts hoor Of je me dit zal horen herhalen denk ik niet
Het kan zo niet meer verder.
Zwak.
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 16:40   #1902
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

De tweede generatie Turken en Marokkanen in Nederland is duidelijk minder religieus dan de eerste generatie. Wel omschrijft het overgrote deel van de tweede generatie zich nog altijd als moslim.

Dat concluderen de onderzoekers Mieke Maliepaard en Marcel Lubbers van de Universiteit Utrecht en Mérove Gijsberts van de Sociaal en Cultureel Planbureau. Hun bevindingen verschijnen deze maand in het Britse tijdschrift ”Ethnic and Racial Studies”.

Bijna 2000 mensen van zowel de eerste als de tweede generatie in Nederland woonachtige Turken en Marokkanen deden mee aan het onderzoek. Daaruit blijkt onder meer dat de tweede generatie minder vaak aan de ramadan doet en minder vaak bidt dan de eerste generatie.

De tweede generatie omschrijft zich tevens vaker als niet-moslim: 12 procent van hen zegt niet (langer) religieus te zijn, tegenover 5 procent van de eerste generatie.

Binnen de tweede generatie treedt vernederlandsing op: jongeren identificeren zich meer met Nederland dan hun ouders doen.

Volgens de onderzoekers zijn de hoge graad van onderwijs en het feit dat de tweede generatie opgroeit in het seculiere Nederland hier de oorzaken van. Ook ondersteunt het onderzoek de veronderstelling dat mensen zich over de generaties heen aanpassen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 16:50   #1903
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De tweede generatie Turken en Marokkanen in Nederland is duidelijk minder religieus dan de eerste generatie. Wel omschrijft het overgrote deel van de tweede generatie zich nog altijd als moslim.

Dat concluderen de onderzoekers Mieke Maliepaard en Marcel Lubbers van de Universiteit Utrecht en Mérove Gijsberts van de Sociaal en Cultureel Planbureau. Hun bevindingen verschijnen deze maand in het Britse tijdschrift ”Ethnic and Racial Studies”.

Bijna 2000 mensen van zowel de eerste als de tweede generatie in Nederland woonachtige Turken en Marokkanen deden mee aan het onderzoek. Daaruit blijkt onder meer dat de tweede generatie minder vaak aan de ramadan doet en minder vaak bidt dan de eerste generatie.

De tweede generatie omschrijft zich tevens vaker als niet-moslim: 12 procent van hen zegt niet (langer) religieus te zijn, tegenover 5 procent van de eerste generatie.

Binnen de tweede generatie treedt vernederlandsing op: jongeren identificeren zich meer met Nederland dan hun ouders doen.

Volgens de onderzoekers zijn de hoge graad van onderwijs en het feit dat de tweede generatie opgroeit in het seculiere Nederland hier de oorzaken van. Ook ondersteunt het onderzoek de veronderstelling dat mensen zich over de generaties heen aanpassen.
Het is vooral de 3de en 4de generatie die voor de problemen zorgen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:26   #1904
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Retribution Bekijk bericht
Zwak.
Hoezo zwak?
80 tot 90% op bepaalde scholen zijn van allochtoonse afkomst.

De belg maakt steeds minder kinderen, terwijl de andere afkomsten zich in grote families uitbreiden.

Ik vind dat een beetje bedreigend ja, zeker als we kijken naar gemeenten waar ze de overhand al hebben.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 maart 2010 om 17:27.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:28   #1905
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo zwak?

De belg maakt steeds minder kinderen, terwijl de andere afkomsten zich in grote families uitbreiden.

Ik vind dat een beetje bedreigend ja, zeker als we kijken naar gemeenten waar ze de overhand al hebben.
Je vindt dat de bange blanke man dat is met reden.?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:30   #1906
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik las bovenstaand bericht al anderhalve dag geleden in de krant en zat er op te wachten tot iemand het in dit subforum kwam posten. Het heeft dus toch nog anderhalve dag geduurd.

Toch een aantal kritische noten:

1) de verkiezingen komen eraan

2) "12 procent van hen zegt niet (langer) religieus te zijn, tegenover 5 procent van de eerste generatie." - wat zijn de vergelijkbare getallen voor andere groepen immigranten, bijvoorbeeld Surinamers of Chinezen, en wat zijn de getallen voor de autochtonen?

3) Verder getuigt tendentieus taalgebruik als "de jongeren identificeren zich meer met Nederland dan hun ouders doen" van een niet bepaald objectieve voorstelling van zaken. Het ware beter om de jongeren identificeren zich minder met het land waar hun ouders vandaan kwamen dan hun ouders doen, te schrijven. De zogenaamde "toeterturken" of het gedrag van Marokkanen tijdens, en vooral vóór wedstrijden van het Marokkaans voetbalelftal tegen het elftal van de landen die hen zo barmhartig hebben opgenomen, spreekt boekdelen. (fluitconcert door Marokkanen tijdens Wilhelmus)

4) In het oorspronkelijke artikel staat ook te lezen:
Citaat:
Onderzoek naar de multiculturele samenleving is een van de pijlers van de Utrechtse faculteit Sociale Wetenschappen. Naast deelname aan internationale projecten waar onderzoek wordt gedaan naar multiculturalisme, biedt de faculteit de research master ‘Migration, Ethnic Relations and Multicuturalism’ aan.
en is de facto een instrument in de promotie van de multiflauwekul onder regie en/of controle van de EU die door middel van het verstrekken van allerlei beurzen en onderzoeksubsidies min of meer bepaalt wat er onderzocht mag worden. En zoals wij allen weten, doet het aloude spreekwoord "wiens brood men eet, diens woord men spreekt" nog altijd opgeld. Helaas ook in het zogenaamd onafhankelijk academisch milieu.

Kortom, tot het tegendeel afdoende bewezen is, is dit als een studie te beschouwen die een bepaald (politiek) doel dient.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:31   #1907
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heeft er niets met te maken.
Er zijn grote aantallen in een bepaalde cultuur die ik bedreigend vind voor mijn westerse vrijheid.
Maar nog meer, voor die van mijn dochter later.

Is dat nu zo onmenselijk?
Oud 17 maart 2010, 17:40   #1908
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als die Belg dat allemaal zo bedreigend vindt, dan moet hij misschien wat meer neuken en wat meer kinderen maken. Bovendien wijzen zowat alle studies erop dat het aantal kinderen bij allochtone vrouwen sterk in de richting evolueert van het aantal kinderen bij autochtone vrouwen:

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/pub...s/dm97023.html
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:44   #1909
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als die Belg dat allemaal zo bedreigend vindt, dan moet hij misschien wat meer neuken en wat meer kinderen maken. Bovendien wijzen zowat alle studies erop dat het aantal kinderen bij allochtone vrouwen sterk in de richting evolueert van het aantal kinderen bij autochtone vrouwen:

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/pub...s/dm97023.html
Wat een redenatie!
Ik hou het bij één kind, net omdat ik voor één kind alle middelen heb.
Ik en mijn vriendin kunnen zo al onze tijd focussen op ons kind, we hebben zelfs aangepaste werkuren voor onze kleine kapoen.
Wij nemen de opvoeding héél serieux van onze lieve dochter.
Helaas zal ik die "au serieux" minder kunnen bekrachten in een familie van vijf kinderen. Zo zal mijn opvoeding in het honderd lopen... Tenzij ik ze uiteraard op straat stuur en er mijn handen van afruk, dan zal het lukken.

Maar ik ben niet zo ingesteld.
Oud 17 maart 2010, 17:45   #1910
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het is vooral de 3de en 4de generatie die voor de problemen zorgen.
Wat weet jij daar nu eigenlijk van? Je kletst uit je nek alsof het een natte dweil is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:49   #1911
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat weet jij daar nu eigenlijk van? Je kletst uit je nek alsof het een natte dweil is.
Eerlijk gezegd maak ik me schrikwekkend zorgen over de volgende generatie.
Als ge ziet wat voor schorem de Brusselse straten inpalmt, dan vraag ik me af: hoe gaan hun kinderen zijn?
Oud 17 maart 2010, 17:50   #1912
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Je moet wel rekening houden dat 1 kind betekent dat elke generate maar half zo groot is (hooguit) als de vorige. Ecologisch goed (een wereldbevolking van 6 ?* 7 miljard is wat erover imo) maar economisch en sociaal (pensioenen) vrij rampzalig. Als je nu stelt 2 kindere, geen probleem.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:53   #1913
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je moet wel rekening houden dat 1 kind betekent dat elke generate maar half zo groot is (hooguit) als de vorige. Ecologisch goed (een wereldbevolking van 6 ?* 7 miljard is wat erover imo) maar economisch en sociaal (pensioenen) vrij rampzalig. Als je nu stelt 2 kindere, geen probleem.
Ok 2 kinderen. Van mijn parten mogen mensen er zelfs tien houden.
Zo lang ze de middelen hebben en het potentie ze de opvoeding te geven die nodig is.
Maar dat is niet wat ik bedoelde, hij zei duidelijk dat we meer kinderen moeten maken om de overhand te behouden.

Maar als je kijkt dat de wereldbevolking op amper een halve eeuw verdubbeld is, if not more, ... zijn we inderdaad op weg naar een overbevolking.

De max op 2 kinderen leggen is dus zeker geen schandalig voorstel, het is logisch zelfs.

Islam zegt: maakt zoveel mogelijk kinderen en verspreid u over de gehele wereld.
Moslims beweren bij hoog en laag dat de Koran en het woord van Allah van alle tijden op toepassing is. Maar is zoveel mogelijk kinderen maken nog van toepassing in een wereld van vandaag?
Oud 17 maart 2010, 17:57   #1914
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims beweren bij hoog en laag dat de Koran en het woord van Allah van alle tijden op toepassing is. Maar is zoveel mogelijk kinderen maken nog van toepassing in een wereld van vandaag?
Nee, dat is het niet.
De Chinezen hebben het al begrepen, nu de rest van de wereld nog.

Het is natuurlijk een hekel punt.
Oud 17 maart 2010, 17:59   #1915
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat een redenatie!
Ik hou het bij één kind, net omdat ik voor één kind alle middelen heb.
Ik en mijn vriendin kunnen zo al onze tijd focussen op ons kind, we hebben zelfs aangepaste werkuren voor onze kleine kapoen.
Wij nemen de opvoeding héél serieux van onze lieve dochter.
Helaas zal ik die "au serieux" minder kunnen bekrachten in een familie van vijf kinderen. Zo zal mijn opvoeding in het honderd lopen... Tenzij ik ze uiteraard op straat stuur en er mijn handen van afruk, dan zal het lukken.

Maar ik ben niet zo ingesteld.
Hoezo, "wat een redenatie"? Dat is een zeer logische redenering: als groep A geen of weinig kinderen maakt en groep B veel kinderen maakt, dan zal groep B op termijn een meerderheid vormen. Nu, er is weinig reden tot paniek, want zoals je in het door mij aangehaalde onderzoekje kan lezen, vermindert het aantal kinderen bij allochtone vrouwen sterk (dat is trouwens ook het geval in arme landen waar de welvaart verbetert), terwijl het aantal kinderen bij autochtone vrouwen een lichtjes stijgende trend vertoont.

In een ver verleden, toen Vlaanderen nog arm Vlaanderen was, maakten de mensen ook veel meer kinderen en dat lukte ook. En begin nu niet over huisvrouwen, want die bestonden toen niet. Integendeel, zelfs de kinderen mochten toen mee gaan fakken in de fabriek of op het veld.

Mijn punt is, als je toch zo bekommerd bent dat een bepaalde groep te groot wordt, dat je dan het beste zelf wat kinderen bij kan maken. Ik deel die angst niet echt en ben dan ook voorstander van een gedwongen geboortebeperking voor iedereen. Maar dat is dan weer een heel ander verhaal.
Oud 17 maart 2010, 18:02   #1916
Steve_M

Standaard

Citaat:
Islam zegt: maakt zoveel mogelijk kinderen en verspreid u over de gehele wereld.
Nee, maar dat passen die moslima's hier dan ook niet meer toe. De vruchtbaarheidsgraad van allochtone vrouwen ligt in Nederland en België beduidend lager dan in de landen van herkomst en ook in die landen neemt het kindertal af (wat een rechtstreeks gevolg is van de toegenomen welvaartsgraad).
Oud 17 maart 2010, 18:07   #1917
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, maar dat passen die moslima's hier dan ook niet meer toe. De vruchtbaarheidsgraad van allochtone vrouwen ligt in Nederland en België beduidend lager dan in de landen van herkomst en ook in die landen neemt het kindertal af (wat een rechtstreeks gevolg is van de toegenomen welvaartsgraad).
Beduidend lager dan in de landen van herkomst, maar nog altijd significant hoger dan dat van autochtone vrouwen.
Citaat:
Niet-westerse allochtonen krijgen meer kinderen

In 2008 was het vruchtbaarheidscijfer (het aantal levendgeborenen per 1.000 vrouwen) van niet-westers allochtone vrouwen in Nederland ongeveer 16% hoger dan dat van autochtone vrouwen. Overigens bestaat er een behoorlijk verschil in kindertal, afhankelijk van het geboorteland van de moeder. Van de vier grootste groepen allochtonen in Nederland ligt het gemiddeld kindertal van Marokkaanse vrouwen het hoogst, gevolgd door Antilliaanse/Arubaanse en Turkse vrouwen

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o4542n21015.html
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:19   #1918
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
niet dan?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:23   #1919
Retribution
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo zwak?

Je laat je leiden door propaganda. Radicalen hebben immers weinig te bieden, laat staan een goede toekomst voor je dochter.
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:24   #1920
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, dat is het niet.
De Chinezen hebben het al begrepen, nu de rest van de wereld nog.

Het is natuurlijk een hekel punt.
Ja, maar de chinezen zen oek een ras apart he
Ge kunt nu uiteraard al reeds geborenen niet meer terugsteken. Iedereen heeft een recht op bestaan.
En om iedereen zijn recht van waardig bestaan te gunnen, beperken we ons idd beter tot een maximum van twee kinderen. Beter 1.

Dat zoiets een hekelpunt is, vind ik jammer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be