![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel Alberto, ik ga het mezelf toch veel gemakkelijker maken ...
Ik steek alles op God ![]() God heeft het gedaan ![]()
![]() |
#602 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Toch heeft de afgelopen discussies veel in mijn denkwereld verzet. Ik bewonder veel van jullie, voor het vele geduld en de juiste woorden in te geven die ik soms al eens nodig heb. En laat het geweten zijn, er zit hier echt wel slim volk op het forum! Het is zeker niets voor niets geweest. Maar ik voel aan dat evolutie niet mijn discussie punt is. En niemand kan het me kwalijk nemen dat ik het niet probeerde he! Maybe someday I'll try harder, but someday isn't today ![]()
![]() |
![]() |
#605 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#606 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indeed, we zijn het eens
![]()
![]() |
#607 | |
|
![]() Citaat:
Je kan perfect geloven dat (een) God de natuurwetten heeft geschapen. Het siert je dat je open staat voor discussie, maar je moet niet perse aanvaarden wat anderen zeggen, het ernstig in overweging nemen is voldoende. De rest is aan jou en jou alleen om te beslissen (in) wat je gelooft.
![]() |
![]() |
#608 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U bent een wijs man Alberto
![]()
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
|
![]() Nee, U bent een wijs man, 420 ^_^
![]() |
#611 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Samen zijn wij wijs
![]() Zaligheid be upon us ![]()
![]() |
#612 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat er daarbij een restje overblijft in de vorm van het staartbeen lijkt mij niet abnormaal. OK, 'wortel' was hier niet het goede woord. Blijft het feit dat de staart niet vanaf het uiteinde begint af te sterven of gestopt wordt in zijn groei door gradienten in signaal-moleculen. Wat wel het geval is voor andere weefsels. Citaat:
Citaat:
Nu is heel het groeiprocess er op gericht om cellen te differentiëren tot de diverse weefsels waaruit een mens is samengesteld door het selectief tot expressie brengen van de genetische instructies in het DNA. Wat zou er tegen zijn dat er in de staart nu net dat stukje viraal materiaal tot expressie gebracht wordt waarop de killercell triggert? Het afsterven van het weefsel tussen vingers en tenen wordt gestuurd door bepaalde signaal-moleculen, dat proces is wel voldoende duidelijk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet, maar ja Pieke heeft er zoveel van zijn tijd moeten insteken dat ik er ook wel eens wil over denken. Misschien moeten we de hypothese wel afvoeren en iets anders zoeken als hij gelijk heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 18 maart 2010 om 00:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#618 |
Banneling
|
![]() Het hebben van een god is net iets dat u dichter bij de beesten brengt.
De mens is een wezen dat zijn verstand gebruikt om verklaringen te zoeken voor natuurfenomenen. Het is dat begrip van de wereld, van onszelf en onze technische kunde dat ons onderscheidt van de dieren. Het zijn basisinstincten die leiden tot het geloof in een god (schrik vooral). |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |