Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2010, 12:22   #41
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Dat ze maar eerst leren presteren op nationaal niveau ipv te dromen van enige prestaties op internationaal niveau.
Ja dat klopt maar dan moet je de juiste man hebben op de juiste plaats(en).
Met Dick had ik wat meer hoop.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 12:28   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tuurlijk is er ooit nationaal voetbal geweest. Als je halve finale speelt op een WK kan je toch moeilijk zeggen dat er nooit een nationale ploeg die naam waardig geweest is.
Typisch voor de mentaliteit in België is dat teren op prestaties uit het verleden en nostalgisch mijmeren over zaken die gedaan zijn en nooit meer terugkeren, bij gebrek aan tot de verbeelding sprekende dingen van nu waar men trots op kan zijn. Dat had je twee jaar terug bijvoorbeeld ook met die herdenking van 50 Jaar Expo '58. Iets waarvan het nut mij eerlijk gezegd volledig ontging. En allemaal leuk voor de statistiekjes dat België ooit een halve finale speelde op het WK en dat Eddy Merckx vijf keer de Tour won, maar wat koop je daar een kwarteeuw respectievelijk veertig later nog mee?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 maart 2010 om 12:34.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 12:30   #43
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ja dat klopt maar dan moet je de juiste man hebben op de juiste plaats(en).
Met Dick had ik wat meer hoop.
Dat terzijde kan ik het niet over mij Vlaamsnationaal hart krijgen om voor een ploeg in driekleur te supporteren.
Oud 19 maart 2010, 12:35   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Typisch voor de mentaliteit in België is dat teren op prestaties uit het verleden en nostalgisch mijmeren over zaken die gedaan zijn en nooit meer terugkeren, bij gebrek aan tot de verbeelding sprekende dingen van nu waar men trots op kan zijn. Dat had je twee jaar terug bijvoorbeeld ook met die herdenking van 50 Jaar Expo '58. Iets waarvan het nu mij eerlijk gezegd volledig ontging. En allemaal leuk voor de statistiekjes dat België ooit een halve finale speelde op het WK en dat Eddy Merckx vijf keer de Tour won, maar wat koop je daar een kwarteeuw respectievelijk veertig later nog mee?
Niks, maar de vraag was of de Belgen uberhaupt ooit een nationale ploeg hebben gehad. Daar antwoord ik dus simpelweg ja op.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 12:45   #45
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Is er ooit nationaal voetbal geweest? Het Belgisch voetbal is zoals het land zelf: het gaat ten onder aan zijn zelfgenoegzaamheid, aan zijn (politiek) personeel dat meer bezig met zijn eigen belangen dan met de belangen van het groter geheel.
Terwijl u zo zit te kakelen, zit ondertussen Standard wel in de kwartfinale van de Europa League.

En Dick Advocaat, die gaat voor het goede geld. En voor niets anders. En dat is niet altijd even fraai. Tenminste... indien het waar is wat men allemaal vertelt.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2010 om 12:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 12:52   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tuurlijk is er ooit nationaal voetbal geweest. Als je halve finale speelt op een WK kan je toch moeilijk zeggen dat er nooit een nationale ploeg die naam waardig geweest is.
Men zegge en schrijve 1 (EEN) keer ver geraakt in een competitie. Beetje schamel, vind je niet?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 12:54   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Terwijl u zo zit te kakelen, zit ondertussen Standard wel in de kwartfinale van de Europa League.

En Dick Advocaat, die gaat voor het goede geld. En voor niets anders. En dat is niet altijd even fraai. Tenminste... indien het waar is wat men allemaal vertelt.
Hoeveel schenen hebben ze daarvoor moeten overstampen? Eén zwaluw maakt de lente nog niet hé.
Oud 19 maart 2010, 14:14   #48
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben al plat op de buik moeten gaan liggen om hem hier te krijgen!!
Hij zou ze eens discipline bijbrengen en stiptheid en respect.....

Het is hem blijkbaar niet gelukt en hij zal het ook niet meer zien zitten zeker: die mannekens zijn veel te erg verwend, verwaand en verdienen veel te veel centen . waarom zouden ze zich inspannen???

De Belgen vragen brood en spelen , we betalen met zijn allen enorme sommen aan die voetbal , zij hebben een status van bekende Belg , maar moeite doen , vroeger misschien wel, voor ze het tot in eerste klasse schopten , of misschien nog een beetje om rode duivel te worden, maar dan, dan hebben ze genoeg gewerkt he, dan is er enkel nog reizen en profiteren.

Laat hen eens betaald worden per uur, het mag dan nog veel zijn, laat hen zoals iedereen belastingen betalen op hun inkomen , en vooral, maak er geen luxepoppen van, laat de resultaten bepalen wat ze waard zijn!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 14:30   #49
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Het is hem blijkbaar niet gelukt en hij zal het ook niet meer zien zitten zeker: die mannekens zijn veel te erg verwend, verwaand en verdienen veel te veel centen . waarom zouden ze zich inspannen???

De Belgen vragen brood en spelen , we betalen met zijn allen enorme sommen aan die voetbal , zij hebben een status van bekende Belg , maar moeite doen , vroeger misschien wel, voor ze het tot in eerste klasse schopten , of misschien nog een beetje om rode duivel te worden, maar dan, dan hebben ze genoeg gewerkt he, dan is er enkel nog reizen en profiteren.

Laat hen eens betaald worden per uur, het mag dan nog veel zijn, laat hen zoals iedereen belastingen betalen op hun inkomen , en vooral, maak er geen luxepoppen van, laat de resultaten bepalen wat ze waard zijn!!
Zolang mensen bereid zijn om een ticket te kopen zal er NIETS veranderen.
Voetbal en andere sporten leven bij de gratie van hun supporters.
Die sporters mogen dan nog vol doping zitten, schenen kapot stampen,
een "airke" en een BMW hebben,
een koers "verkopen" en noem maar op.
(deze week gezien en gehoord in "Flandriens" dat verhaal van De Vlaminck)

Zolang supporters betalen en kijken zal er NIETS veranderen
Oud 19 maart 2010, 14:39   #50
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dick Advocaat tekent bij Rusland....
Bey bey onze nationale voetbal?
Alweer iets uit uwen duim gezogen Tejokus?
Daar is een naam voor " zich onodig interessant maken"
Doen vooral mensen die zich niet gewardeerd voelen.
Uw jobke misschien verloren?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 14:43   #51
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Typisch voor de mentaliteit in België is dat teren op prestaties uit het verleden en nostalgisch mijmeren over zaken die gedaan zijn en nooit meer terugkeren, bij gebrek aan tot de verbeelding sprekende dingen van nu waar men trots op kan zijn. Dat had je twee jaar terug bijvoorbeeld ook met die herdenking van 50 Jaar Expo '58. Iets waarvan het nut mij eerlijk gezegd volledig ontging. En allemaal leuk voor de statistiekjes dat België ooit een halve finale speelde op het WK en dat Eddy Merckx vijf keer de Tour won, maar wat koop je daar een kwarteeuw respectievelijk veertig later nog mee?
Regeltje is toch ietwat anders voor de sossen: die geven graag geld uit dat er nog niet eens is.
Zij leven dus een beetje de toekomst
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 14:57   #52
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb dat toch ook gelezen, maar weet niet meer waar!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 15:02   #53
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wel, het betere werk in deze reactie vind ik : "uwen duim".
Mag ik daar uit afleiden dat speurneus u tegen mij zegt.
Daarom ben ik tevreden en een beetje trots, zij het nederig

Mensen die respect hebben voor elkaar is een basis voor een leefbare maatschappij.
Oud 22 maart 2010, 12:24   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zegge en schrijve 1 (EEN) keer ver geraakt in een competitie. Beetje schamel, vind je niet?
Wereldkampioenschap
1986 · 4e plaats
Europees kampioenschap
1980 · 2e plaats
1972 · 3e plaats
Olympische Spelen
1920 · gouden medaille
1900 · bronzen medaille
2008 · 4e plaats (B -21)

Voor een land van onze omvang vind ik dat best meevallen eigenlijk. Uiteraard wordt het tijd dat ze dringend nog eens een behoorlijke prestatie neerzetten. Maar we kunnen toch wel stellen dat de Duivels in de jaren 80 wereldtop waren.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 21:18   #55
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

En dan maar zagen over de verloning van topmanagers. Je kan van die mannen denken wat je wilt maar feit blijft dat ze een torenhoge verantwoordelijkheid hebben, hun werk vereist een hele reeks competenties en ze zien dikwijls genoeg hun bed niet. Maar voetballers mogen schatten verdienen (tenslotte ook geld van sponsors die met dat geld een boel VTE's aan het werk zouden krijgen) zonder enige maatschappelijke relevantie en zonder ook maar iets te presteren.
Oud 10 april 2010, 01:03   #56
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Je moet goed gek zijn om je tijd te steken in onze Roze Duivels, terwijl je aanbiedingen krijgt van landen waar men veel ernstiger bezig is met voetbal en waar men de mening van mensen met kennis ter zake wel au serieux neemt.

Voor mijn part doeken ze ons nationaal elftal maar gewoon op. Hun mentaliteit trekt op geen kloten, ze zijn geen stamp onder hun gat waard. En daarbij, met het geld dat die omhooggevallen pukkelpubers ons kosten kunnen zoveel nuttiger dingen gedaan worden.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 00:27   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan maar zagen over de verloning van topmanagers. Je kan van die mannen denken wat je wilt maar feit blijft dat ze een torenhoge verantwoordelijkheid hebben, hun werk vereist een hele reeks competenties en ze zien dikwijls genoeg hun bed niet. Maar voetballers mogen schatten verdienen (tenslotte ook geld van sponsors die met dat geld een boel VTE's aan het werk zouden krijgen) zonder enige maatschappelijke relevantie en zonder ook maar iets te presteren.
Deze morgen op de voorpagina van het Nieuwsblad: Mbarak Bouslouffa gaat 1,6 miljoen euro per jaar verdienen.
Oud 22 april 2010, 02:55   #58
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Deze morgen op de voorpagina van het Nieuwsblad: Mbarak Bouslouffa gaat 1,6 miljoen euro per jaar verdienen.
Ja juist maar neem die weg? Wat dan met Anderlecht.
Oud 24 april 2010, 07:04   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja juist maar neem die weg? Wat dan met Anderlecht.
Geen idee: voetbal interesseert mij niet. Ik erger mij alleen maar blauw aan te véél te hoge verloning van halfanalfabete sportlui waarvan de maatschappelijke relevantie mij totaal ontgaat. En wat mij nog het meeste stoort is de hypocrisie van jan met de pet die lustig gaat supporteren voor die miljonairs maar voor de rest zit te zeuren als zijn baas meer verdient dan hij.
Oud 24 april 2010, 08:02   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach bekijk het positief....Je kan immers maar éénmaal uit de lucht vallen...

...

Maar je kan wel blijven botsen, nietwaar.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be