![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Staan VB en de PVV een goede samenwerking Nederland -Vlaanderen in de weg? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 41,18% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 58,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De meeste Nederlanders zien een soort Beneluxfederatie beslist niet zitten en waarschijnlijk uw PVV beweging ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat is hun standpunt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederland één! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben niet erop tegen als Wallonië en Luxemburg op basis van vrijwilligheid willen meedoen. Als zij dat niet willen - even goede vrienden. Ondertussen blijf ik mij verbazen over de PVV-opmerkingen jegens mij. Heb ik soms te hard op progressieve teentjes getrapt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() U bent een warhoofd door alles door elkaar te halen. Wat de PVV betreft ,dat is uw zaak.Deze beweging komt in ieder geval de Vlaams-Nedelandse samenwerking niet te goede. We weten wel, uit welke hoek de wind waait, als het om uw ideeen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De PVV is niet mijn zaak. Doordat andere partijen hebben verzaakt om dit land bestuurbaar, betaalbaar en leefbaar te houden, heb ik sympathie gekregen voor de standpunten van de PVV - en ik niet alleen. U moet u niet de exlusiviteit toe-eigenen om de verdediger van dit gore gedoogbestel uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar mijn vraag blijft na zijn betoog aan Roger Verhiest : Waarom Lage Landen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Citaat:
Niet alleen de Nederlanders vinden dat, maar ook - en zeker - veel Vlamingen vinden dat. Wees dus gerust. De heilzame werking - een schitterend woord dat u daarvoor gebruikt ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat nu de islam betreft, je kunt moeilijk beweren dat die religie in West-Europa wordt gediscrimineerd. De moskeën rijzen als paddestoelen uit de grond. Het is wél zo dat een min of meer groot deel van de moslims uit hun religie, op een soms uitdagende wijze, normen en waarden distilleren die volstrekt in strijd zijn met die van een democratische westerse samenleving. En dat stoot vele Europeanen tegen de borst. En daar hebben ze inderdaad gelijk in. De islambeoefenaars willen dat wij onze principes aan passen aan hún standpunten. Dat hoeven wij niet te pikken. En dat is géén discriminatie omdat het een andere religie is, maar verdediging van de humanistische waarden waarin wij geloven. De dag dat de moslims hun agressieve benaderingswijze opgeven en meer verdraagzaamheid tentoonspreiden zullen ook de niet-moslims een andere houding aannemen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 19 maart 2010 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom dat er geen interresse is vanwege de Belgen therapeut te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hebben op dit moment al onze handen vol aan Wilders en consorten daar willen we nog niet eens een VB bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VVD, D66 en NV-A zijn ook voor meer samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen.
en vergeet niet dat enkel regeringspartijen kunnen onderhandelen over meer samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen, tussen oppositiepartijen gaat dat moeilijker. wie zegt dat het VB ooit in de Vlaamse regering komt te zitten? Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 maart 2010 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals, welke van die punten zijn volgens u racistisch en waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waar haalt u het toch?
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 19 maart 2010 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nogal een verschil, he, en beslist geen racisme. Alweer een geval van klok en klepel, net zoals die zogenaamde PVV 'knokploegen' waar u gisteren mee af kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weet u de kosten per legaal toegelaten asielzoeker in Nederland? Ik nu wel: meer dan vijfduizend euro. Dat is voor 'woninginrichting' ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |