![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Le Soir is een ordinaire vod, dat weten we reeds lang.
Dat ze blijft verkopen is wat mij meer verbaasd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vele zaken zijn niet wat ze schijnen zo ook kranten : dat zijn geen instellingen van openbaar nut om de burgers objectief gecheckt nieuws te brengen, maar wel een middel om papier te verkopen en advertentiegelden te genereren.
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Heeft iemand een vertaling van dit artikel? Ik kan het wel lezen maar mijn Frans is niet zo goed dat ik de mogelijkheid tot vertaalfouten kan uitsluiten en ik zou graag de essentie van het artikel vlot kunnen lezen. Het radioprogramma vond ik alvast vrij bespottelijk, ze heeft continu tot de rond zittend raaien "Om de risico's van extremisme aan te tonen" mijn gat ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij altijd verbaast, is dat het Pallieterke nog blijft verkopen. Temeer, omdat het Pallieterke van nu nog maar de schijn is met wat het vroeger ooit was. Ik neem aan dat ze zich hebben moeten aanpassen aan het intellectueel gehalte van de huidige Vlaams-nationalist. Triestig, triestig. Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 24 maart 2010 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Deze vergelijking loopt mank. Maar toch niet helemaal.
Le Soir is een Brusselse francofone en francofiele krant. En als men die dus koopt, kan men zich er wel aan verwachten wat men daar zoal gaat te lezen krijgen. En in die zin gelijken het Pallieterke en Le Soir op mekaar. Wie het Pallieterke koopt, kan zich ook ongeveer voorstellen welke soort 'geestelijk' voer hij zal toegestopt krijgen. Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() System lees aub het artikel en geef uw mening daarna over wat er geschreven is.
Wat anderen doen is voor daarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is enige tijd geleden, het beste in "Le Soir" vond ik een artikel waarin gesteld werd dat het economisch succes van Vlaanderen/de Vlamingen vooral te danken is aan hun fantastische kennis van de franse taal (dank zij het bestaan en de aanwezigheid van België resp. franstalige ééntaligen in België). Dit is een wonderlijke waarheidsverdraaiing,
maar evenzeer is dat "het geheim" van succesvolle bedrijven in het Noorden van Frankrijk nl. de mensen daar kunnen profiteren van de nabijheid van het Nederlandse taalgebied om zich mbt tot talenkennis verder te ontplooien dan vele van hun landgenoten... Het is intussen een veel voorkomende misvatting bij "Le Soir" lezers dat in een ideaal België de vlamingen de plicht hebben rweetalig te zijn en alle andere taalkennis buiten de frankofone wereld tot niets dient.. Het Nederlands is een welkome gast in het Frankofonenland, mits hij tweetalig is. Het bewust zijn dat ook franstaligen er voordeel bij hebben om vreemde talen te leren is relatief nieuw, zelfs in België.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie ligt er nu nog écht wakker van dat waals gekakel... Ik alvast niet meer.... Ze kakelen er maar op los.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het effect van de foto (bevestiging van de Vlaming als racist&xenofoob) is al bereikt in Brussel en omstreken. Het 'goedpraten' is slechts voor de oninteresssante lokale Vlaamse markt. Who cares? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe anders te verklaren dat ze massaal op de mafia bende PS blijven stemmen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 24 maart 2010 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten andere. De nieuwe maatregelen hebben als voornaamste doelstelling om de Franstaligen weg te pesten in de rand rond Brussel (maar om dat juridisch te kunnen realiseren moest men de maatregelen in heel Vlaanderen invoeren) onder het mom van betaalbare huisvesting voor de lokale bevolking. Het decreet hangt als los zand aan elkaar, zorgt voor absurde situaties, meer bureaucratie maar zal wonen in Vlaanderen helemaal niet betaalbaarder maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de vergelijking overdreven maar er zit wel een kern van waarheid in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Er zit ook een kern van waarheid in als we de Franstalgie politiek als geheel corrupt en incompetent beschouwen, als we de Waalse bevolkign omschrijven als niet instaat zijnde voor zichzelf te zorgen,... maar ik betwijfel dat je dat allemaal vlot mag gaan vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() dat goedpraten was inderdaad en niet toevallig in iets dat op Nederlands trok ...
|
![]() |
![]() |