Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2010, 21:57   #41
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, spherelike toont gewoon een lacune aan in jullie programma en strategie. Als je echt voor Vlaamse onafhankelijkheid was, dan was je hem dankbaar.
Wat? Hij beweert dat Vlaamsgezinden een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel willen, en dan valt hij die door hemzelf geponeerde stelling aan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 24 maart 2010 om 21:59.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:04   #42
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als vlaanderen éénzijdig uit belgie stapt,bolt vlaanderen het af, dat is toch duidelijk.
Zelfs al zou het valse bezorgdheid zijn van wollonie om geen melkkoe te verliezen wil dat nog niet automatisch zeggen dat vlaanderen er beter zal van worden.

En zoals ik al zei, de baten worden al jaren dik in de verf gezet, dat zijn de transferts, en de kost van het falende gemeenschappelijk beleid.
nu nog de kosten van een onafhankelijk vlaanderen, de installatiekost, de internationale veplictingen, de buitenlandse vertegenwoordigingen, het achter te laten en te vervangen patrimonium, .... kortom alle nieuwe kosten, en kosten die we nu delen en waarvoor we daarna alleen moeten instaan. Daarna de eventueel te verwachten verliezen.

en dan weten we waarover we praten. Dat noemt men kosten/baten
Ik heb nooit ontkend dat Vlaanderen bij een scheiding ook zijn verliezen zal hebben. Maar mij lijkt het een kwestie van beter de korte pijn en door de zure appel heen bijten. Eens de instellingen zijn verplaatst, de woede van papa Europa is bekoeld,... zal Vlaanderen denk ik beter af zijn. Kosten delen is relatief als de tegenpartij slechts een beperkt deel van deze kosten betaald.

De kosten zullen in het begin zeer hoog zijn (net als bij een echtscheiding) maar dat is slechts tijdelijk. Net zoals Wallonië er op termijn een goede zaak aan zal doen. Ik weet alleen dat Walen en Vlaanderen compleet naast elkaar leven, en op politiek vlak ieder zijn eigen visie heeft. Men kan nooit een degelijk beleid voeren als de neuzen niet (min of meer) in dezelfde richting staan. Als Vlaanderen "zwart" zegt, dan zegt Wallonië "wit" en omgekeerd waardoor er dan eeuwig gebakeleid wordt (zie BHV) en ze elkaar in andere dossiers uit rancune gaan tegenwerken (zoiets van elkaar het licht niet in de ogen gunnen).

Eerste mogelijke stap zou zijn verder defederaliseren totdat het federale niveau compleet ontmanteld is, dan is de stap naar onafhankelijkheid veel kleiner en zal de drempelvrees veel kleiner zijn.

Laatst gewijzigd door Rapture : 24 maart 2010 om 22:04.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:13   #43
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik heb nooit ontkend dat Vlaanderen bij een scheiding ook zijn verliezen zal hebben. Maar mij lijkt het een kwestie van beter de korte pijn en door de zure appel heen bijten. Eens de instellingen zijn verplaatst, de woede van papa Europa is bekoeld,... zal Vlaanderen denk ik beter af zijn. Kosten delen is relatief als de tegenpartij slechts een beperkt deel van deze kosten betaald.

De kosten zullen in het begin zeer hoog zijn (net als bij een echtscheiding) maar dat is slechts tijdelijk. Net zoals Wallonië er op termijn een goede zaak aan zal doen. Ik weet alleen dat Walen en Vlaanderen compleet naast elkaar leven, en op politiek vlak ieder zijn eigen visie heeft. Men kan nooit een degelijk beleid voeren als de neuzen niet (min of meer) in dezelfde richting staan. Als Vlaanderen "zwart" zegt, dan zegt Wallonië "wit" en omgekeerd waardoor er dan eeuwig gebakeleid wordt (zie BHV) en ze elkaar in andere dossiers uit rancune gaan tegenwerken (zoiets van elkaar het licht niet in de ogen gunnen).

Eerste mogelijke stap zou zijn verder defederaliseren totdat het federale niveau compleet ontmanteld is, dan is de stap naar onafhankelijkheid veel kleiner en zal de drempelvrees veel kleiner zijn.
mooi, dat klinkt al heel wat beter, ten minste al een erkenning dat er ook kosten zijn, nu nog begroten, en afzetten in de tijd, als er kosten zijn, hoe groot, hoe lang zullen we negatief draaien, en wat zijn de vooruitzichten op langere termijn.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:14   #44
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vind die vraag om een degelijke kosten/baten-analyse van de Vlaamse onafhankelijkheid best wel de moeite, eerlijk gezegd.
Bea Cantillon & Veerle de Maesschalck hebben daar ooit een poging toe ondernomen. In Vlaanderen zou een splitsing van de Sociale Zekerheid het gemiddeld gezinsinkomen doen toenemen met 7%. in Wallonië zou het met 4% dalen.

De stijging in Vlaanderen zou nauwelijks ten goede komen aan de armsten, m.n. omdat het effect van een splitsing primair de werkenden ten goede komt: zij zullen lagere sociale bijdragen betalen. De inkomensongelijkheid (Gini-coëfficiënt) zou derhalve toenemen. Tenzij men uiteraard beslist de bijdragen op hetzelfde niveau te houden om daarmee pensioenen en werkloosheidsuitkeringen te verhogen.

In Wallonië geldt het omgekeerde: de 4% daling zal vooral de armsten treffen (in VB-LDD-slogantaal: de "profiteurs", mensen die van een uitkering leven), de armoede met 5,2% doen toenemen en de inkomensongelijkheid verhogen. Ook hier kan echter een aanpassing gebeuren, maar dan moet men de sociale bijdragen optrekken, wat een enorme belasting op de werkenden betekent.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:16   #45
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wat? Hij beweert dat Vlaamsgezinden een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel willen, en dan valt hij die door hemzelf geponeerde stelling aan.
Waar haalt hij het toch hé, dat is hier nu nog nooit gezegd op dit forum.
Pure duimzuigerij die slogan "met brussel als het kan, zonder als het moet"

Wat denk je zelf? zal het kunnen zijn, of moeten?

Weet jij ook een nationalist die duidelijk zegt "zonder brussel nooit"?

Je blijft nog altijd de discussie verzuipen in vormfactoren ipv te argumenteren.

Laatst gewijzigd door spherelike : 24 maart 2010 om 22:17.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:18   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, spherelike toont gewoon een lacune aan in jullie programma en strategie. Als je echt voor Vlaamse onafhankelijkheid was, dan was je hem dankbaar.
De lacune in "ons" programma en "onze" strategie? Hmm... Niet echt, neen. Hij toont zeer mooi de lacune in een zelf in elkaar gebokst programma en strategie die hij dan zijn medediscutandi opkleeft.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:22   #47
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haalt hij het toch hé, dat is hier nu nog nooit gezegd op dit forum.
Pure duimzuigerij die slogan "met brussel als het kan, zonder als het moet"

Wat denk je zelf? zal het kunnen zijn, of moeten?

Je blijft nog altijd de discussie verzuipen in vormfactoren ipv te argumenteren.
Ik ken niet zoveel nationalisten. En waarom zou ik argumenteren? Ik ben niet per se voor een Vlaanderen zonder Brussel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:23   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Neen, hij beweert dat jullie geen programma en geen strategie hebben. Wat waar is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:25   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=136364

Citaat:
Een discussie tussen jou en jouw stropop?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 24 maart 2010, 22:26   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Bea Cantillon & Veerle de Maesschalck hebben daar ooit een poging toe ondernomen. In Vlaanderen zou een splitsing van de Sociale Zekerheid het gemiddeld gezinsinkomen doen toenemen met 7%. in Wallonië zou het met 4% dalen.

De stijging in Vlaanderen zou nauwelijks ten goede komen aan de armsten, m.n. omdat het effect van een splitsing primair de werkenden ten goede komt: zij zullen lagere sociale bijdragen betalen. De inkomensongelijkheid (Gini-coëfficiënt) zou derhalve toenemen. Tenzij men uiteraard beslist de bijdragen op hetzelfde niveau te houden om daarmee pensioenen en werkloosheidsuitkeringen te verhogen.

In Wallonië geldt het omgekeerde: de 4% daling zal vooral de armsten treffen (in VB-LDD-slogantaal: de "profiteurs", mensen die van een uitkering leven), de armoede met 5,2% doen toenemen en de inkomensongelijkheid verhogen. Ook hier kan echter een aanpassing gebeuren, maar dan moet men de sociale bijdragen optrekken, wat een enorme belasting op de werkenden betekent.
Bedankt voor deze info, DDD.

Het zou interessant zijn om te weten of die gegevens nog steeds kloppen, nu ook Vlaanderen 'de crisis' begint te voelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 22:26   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, hij beweert dat jullie geen programma en geen strategie hebben. Wat waar is.
Au contraire...
Oud 24 maart 2010, 23:04   #52
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om nog eens op de titel van dit topic terug te komen:

in hoeverre moet rekening worden gehouden met de verlangens, verzuchtingen en wensen van mensen met macht en geld?
Een goed punt, maar het rapport gaat eigenlijk over meer dan dat, aangezien de levenskwaliteit er ook in werd onderzocht. Nu goed, rapporten zijn ook maar dat, dat besef ik ook wel. Voor de geïnteresseerden, het volledige verslag kun je hier bekijken:

http://www.knightfrank.com/wealthreport/
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 23:11   #53
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Voor alle nationalisten hier.

Een mooi voorbeeld van de stompzinnigheid die een vereiste is in het nationalistische denken:

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 maart 2010 om 23:13.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 00:00   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Warande

Citaat:
Buiten het feit dat jij niet ingaat op mijn opmerkingen, wil ik best wel ingaan op die van u.

Hebben we bvb al uitgemaakt welke stad we dan tot hoofdstad gaan bombarderen? Hebben we al een verdeelplan over welke steden de vlaamse administratie gaat verdeeld worden? maw welke steden zullen baten/lasten ondervinden?

Hebben we met de andere gewesten dan al een verdeelsleutel afgesproken voor de schuld? Of neem je gewoon aan dat het zo zal zijn?

Tenzij u hierop een bewijsbaar antwoord hebt, bevestig je alleen maar mijn stelling, dat men als kippen zonder kop naar een emotioneel doel streeft, los van elke realiteit en economische werkelijkheid.
Aanbevolen lektuur: Verslag v.d. Warande groep
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 00:02   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Au contraire...
Wat is dan jullie programma en strategie?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 25 maart 2010, 00:03   #56
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Voor alle nationalisten hier.

Een mooi voorbeeld van de stompzinnigheid die een vereiste is in het nationalistische denken:

Ik vind het toch spijtig dat die 'Dutch Republic' destijds niet wat groter is geworden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 00:06   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dan jullie programma en strategie?
De "au contraire" slaat op het onderlijnde.
Oud 25 maart 2010, 00:08   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het toch spijtig dat die 'Dutch Republic' destijds niet wat groter is geworden.
Tot Koningsbergen!

Oud 25 maart 2010, 00:11   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De "au contraire" slaat op het onderlijnde.
Ok, dan zeg ik het (het zal mij worst wezen wat spherelike al dan niet gezegd heeft): de Vlaamse Beweging mist programma en strategie. De huidige verrottingstactiek is totaal onverantwoordelijk en kan een echte strategie niet vervangen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 maart 2010, 00:15   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, dan zeg ik het (het zal mij worst wezen wat spherelike al dan niet gezegd heeft): de Vlaamse Beweging mist programma en strategie. De huidige verrottingstactiek is totaal onverantwoordelijk en kan een echte strategie niet vervangen.
Daar heb je dan weer gelijk in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be