![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En vertel eens wat er mis is met het voorrang geven aan mensen die al in de streek wonen? Of vind jij het normaal dat de lokale gemeenschap onderworpen wordt aan concurrentieslag op de huizenmarkt?
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 25 maart 2010 om 14:24. |
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
VL, WAL & BRX blijven echter naast elkaar liggen en zijn eeuwig tot samenwerking gedwongen. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Minister-President
|
Er is ook samenwerking met Nederland, veel van belgië is in het bezit van Frankrijk,... die handel ineens ook maar samenvoegen tot een land?
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Banneling
|
Ik twijfel er niet aan dat er in Vlaanderen mensen zijn die het idee van een "ijzeren gordijn" op de taalgrens niet zo slecht zouden vinden.
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Soms heb ik het gevoel dat ik ben terecht gekomen in een adderkluwen van naast en soms zelfs tégen elkaar levende ghetto-bewoners. Gelukkig is hier in de buurt ook een groot park, met een weide waar af en toe koeien, paarden en ezeltjes op lopen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat ik er goed aan doe noch de ijzeren-gordijners, noch de buiten-pestkoppen een grote rol te laten spelen in wat ik zèlf wil nastreven.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Banneling
|
Citaat:
10 juni 2008 ... 'Natuurlijk zijn niet álle Walen lui' en 'Uiteraard zijn niet álle Vlamingen onverdraagzaam.' Qué? Spontane vrijage tussen twee ... http://www.humo.be/tws/deze-week/137...s-peeters.html Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2010 om 15:00. |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en nog zie ik geen verwijzingen naar massamoorden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vind je het normaal dat gemeenten die de laatste 100 jaar nog geen enkele euro hebben geïnvesteerd in sociale woningen vandaag de sociale jongen kunnen uithangen met dit decreet. Jaja. We doen toch zo ons best voor de lokale gemeenschap. Vlaanderen telt van alle omliggende regio's veruit het laagste percentage sociale woningen. Dat ze daar eerst eens mee beginnen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 maart 2010 om 15:06. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banneling
|
Maar wel in een Vlaamse krant. Elke verwijzing naar kolonizatie is de facto een vergelijking met masamoorden. En d�*t is ook al dikwijls bovengehaald door Vlaamse politici.
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik heb geen toegang tot het volledige artikel. waar staat juist dat van die kolonisatie??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Lesoir zette daar kortgeleden middels een harde foto het beeld van de eeuwige en onverbeterlijke genocidale Vlaming tegenover die massagraven voor vreemdelingen aan het voorbereiden is. Normaal wordt subtieler dezelfde boodschap verspreid. Als u het met mij eens bent dat de toekomst van Belgie wordt bepaald door migranten/vreeemdelingen, welke media hebben dan de beste strategie denkt u zelf? Lesoir wint hier , hands down. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 maart 2010 om 15:07. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Banneling
|
Ook geen toegang, ik geef geen gelsd aan Corelio. Ik weet ook niet of in d�*t artikel de "kolonizatie door de francofonen" weer eens van stal gehaald wordt maar ik kwam ze al meer dan ééns tegen. Jij ongetwijfeld ook.
|
|
|
|