Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2010, 11:28   #2101
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
... En op een dag zullen wij ontwaken in een ander land. Niet per se een moslimland maar geen Westers land meer...

Nee hoor, we blijven rustig ontwaken in een Westers land. Religies zullen weggedeemsterd zijn, en het Vlaamse welvaartspeil zal relatief gezakt zijn.

Als dit allemaal maar langzaam genoeg verloopt zullen de meesten, het niet eens merken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:15   #2102
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee hoor, we blijven rustig ontwaken in een Westers land. Religies zullen weggedeemsterd zijn, en het Vlaamse welvaartspeil zal relatief gezakt zijn.

Als dit allemaal maar langzaam genoeg verloopt zullen de meesten, het niet eens merken.
Maar wat is er nu zo verkeerd aan om religie als privékwestie te beschouwen?
In een wereld van zoveel verschillende religies kan je gewoonweg niet anders dan er geen énkel te erkennen als staat.
Oud 25 maart 2010, 12:27   #2103
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar wat is er nu zo verkeerd aan om religie als privékwestie te beschouwen?
Mij lijkt dat een goede zaak maar dat is niet hetzelfde als eisen dat die privékwestie louter in de privésfeer beoefent of geuit wordt. Mijn politieke visie is een privékwestie, maar ik draag die ook uit in de publieke ruimte. Daarvoor heeft men de wetten rond de vrijheid van meningsuiting, organisatie en drukpers uitgevonden, niet om alles te beperken tot de privésfeer maar juist om dat ook in de publieke ruimte te kunnen beleven en uitdragen. Godsdienst hoort daar bij.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:40   #2104
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Daarin geef ik U gelijk agitatie, zo had ik dat nog niet bekeken.

Een publieke ruimte om samen te komen en het geloof met ander gelijkgezinde gelovigen te beleven zou niet verboden moeten worden.
Maar het zou ook geen subsidies moeten krijgen.
Noch zou die "geloofsbelevenis" invloed mogen hebben op de omgeving waar het beleefd wordt.

(Onderdeel van) Mijn geloof is prompt verboden, afgestempeld tot verkeerd door de maatschappij.
Dat weerhoudt mij niet dat in alle privé te beleven zonder enige overlast te creëren. Ik zou dat ook liever erkend zien, maar het verandert eigenlijk niets aan mijn belevenis. Het speelt zich af in mijn overtuiging die ik tot mijn realiteit kneed.

Waar gaan we de lijn trekken als we "geloven/levensovertuigingen" gaan verdelen: deze wordt wel politiek beïnvloed, deze niet.
Deze krijgt geld om zijn gebouw te bouwen, deze niet.

Dan krijgen we een soep die of ter wel teveel gezouten is, of ter wel te weinig. Mag je nog zoveel op de hete soep blazen om ze af te koelen, de smaak gaat er niet beter op worden.
Oud 25 maart 2010, 14:03   #2105
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat vertelde ik je al een hele tijd geleden.
http://forum.politics.be/showthread....69#post4585269
Maar je gaat onverdroten verder.
Ja tuurlijk, dat is de topic ook. Wat moet ik dan doen volgens jou? Een topic over een bepaald onderwerp starten en over een ander onderwerp verder praten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 14:07   #2106
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn dochter is nogal knap. Ze studeert in Brussel. Ze is op twee jaar tijd ontelbare keren lastiggevallen. Altijd door hen. Altijd. Ze laat zich nooit doen en spreekt altijd terug. En nu is het zo ver. Verleden week kreeg ze meppen van één van hen omdat zij geen respect toonde, dit terwijl hij haar net voor hoer had uitgemaakt.

Ik dacht eerst "ze zou meer moeten oppassen, iets minder opvallende kledij dragen, niet terugspreken". Maar met dat laatste incident ben ik van gedacht veranderd.

Zij nemen onze steden over, zo simpel is dat. O, ze doen het niet met voorbedachte rade maar in de feiten is het precies dat dat aan het gebeuren is. En na de steden volgen de voorsteden. En op een dag zullen wij ontwaken in een ander land. Niet per se een moslimland maar geen Westers land meer.

Moeten we migranten de schuld geven? Ik denk van niet. Hoe zou je zelf zijn als je merkt dat de inheemse bevolking tam, zwak en passief is? Hebben onze voorouders niet precies hetzelfde gedaan in de kolonieën? Ik haat het gespuis in onze steden maar zij dragen uiteindelijk de schuld niet. Zij stappen gewoon in een vacuum.

Ik klaag onze politieke meesters aan. De eigen elite's die die mensen naar hier hebben laten komen en het vervolgens hebben nagelaten de deur te sluiten. De welstellende linkse heren en dames die in een tweede faze opzettelijk een aanzuigeffect in het leven hebben geroepen om over kiesvee te kunnen beschikken ... of een koevoet waarmee ze de maatschappij kunnen ombouwen.

En dan heb je nog de verwerpelijke lafaards van het "rechtse" kamp die dat steeds hebben aangeklaagd en er nooit iets aan gedaan hebben. Eigenlijk haat ik die laatste groep nog het meest. Ze maken mij ziek. Leterme, de man die tegen de snel-belg wet was kijkt nu passief toe hoe zijn franstalige collega's de deur NOG wijder opentrekken.

Er zal NIETS veranderen zolang wij met die elite's opgezadeld zijn. Ook al zou Vlaanderen onafhankelijk worden dan nog zullen ze niets doen.

Voor hen stemmen is hen een vrijbrief geven. Het staat gelijk met passief toekijken terwijl twee ettertjes een tienermeisje meppen verkopen. Oja, ik vergat iets. Er zijn wel degelijk mensen tussengekomen toen mijn dochter werd aangerand. Een zwarte vrouw en een oudere Marrokaan. Zij hebben geen woord tegen de twee krapullen gezegd, maar ze hadden wel goede raad voor mijn dochter :

"Zwijg toch alsjeblief en kijk naar de grond"

Voor mij is het genoeg geweest. De keuze is eenvoudig : het is nu het roer omgooien of morgen dhimmi zijn.
Met veel dingen die je zegt kan ik je volgen, behalve met dit stukje...
Hoe zou je zelf zijn? Sorry é kerel, ten eerste ben ik zelf een allochtoon en hoe of wat de inheemse bevolking is doet niet terzake op vlak van criminaliteit. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen daden NET zoals IEDEREEN dat is.
Oud 25 maart 2010, 14:08   #2107
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
U zegt een aantal verstandige dingen.
Als je wil veralgemenen is dat verstandig ja. De werkelijkheid is iets heel anders.
Oud 25 maart 2010, 14:26   #2108
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Zij hebben geen woord tegen de twee krapullen gezegd, maar ze hadden wel goede raad voor mijn dochter :

...
Toe maar!
Leve de multiKul!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 14:57   #2109
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Daarin geef ik U gelijk agitatie, zo had ik dat nog niet bekeken.
Het lijkt me nochtans een belangrijk onderdeel van de discussie. Sommigen hebben in het debat rond de hoofddoeken al gesuggereerd dat moslima's het dragen van een hoofddoek moeten beperken tot de private sfeer. Zoiets is natuurlijk onzin. Maar meer nog, het tart ook al onze wetten. Het staat mensen vrij zich te kleden zoals ze willen en het staat hen vrij zich in de publieke ruimte tot deze of gene gedachtengang te bekennen. Dat lijkt mij nogal cruciaal. Anders is er voor niemand nog vrijheid en daar verzet ik me logischerwijze tegen.

Citaat:
Maar het zou ook geen subsidies moeten krijgen.
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Me dunkt dat we moeten ophouden met het subsidiëren van godsdiensten en al hun geledingen in de samenleving. Ik reken daarbij ook ziekenhuizen en het onderwijs. Dat sommigen graag een joodse, islamitische of katholieke school willen, is hun goed recht maar ik zie geen enkele reden om dat met publieke gelden te betalen. Het is de taak van de overheid om onderwijs te voorzien, maar dan neutraal onderwijs en daarin is geen plaats voor godsdienst. Dat mag men op woensdagnamiddag of in het weekend zelf regelen.
Citaat:
Noch zou die "geloofsbelevenis" invloed mogen hebben op de omgeving waar het beleefd wordt.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik mezelf beschouw, dan is het vaak juist de bedoeling om invloed te hebben. Een betoging, een samenkomst, het dragen van een badge, een Palestijnse sjaal, een t-shirt met Che Guevara, het heeft allemaal de bedoeling om op zijn minst tot nadenken aan te zetten, om eventueel een debat uit te lokken en om anderen te overtuigen van je argumenten en visie. Dat recht geldt derhalve eveneens voor godsdiensten.

Het verbod op het dragen van symbolen binnen scholen, vind ik wel verdedigbaar indien men alle symbolen verbiedt. Het lijkt me noch verstandig noch nodig maar wel argumenteerbaar.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 15:22   #2110
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn? Sorry é kerel, ten eerste ben ik zelf een allochtoon en hoe of wat de inheemse bevolking is doet niet terzake op vlak van criminaliteit. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen daden NET zoals IEDEREEN dat is.
Er werd mijn dochter gevraagd respect te tonen voor gespuis. Niet enkel door het gespuis zelf maar door twee "brave" vreemdelingen. Dit wijst op een bepaalde mentaliteit die zich langzaam maar zeker opdringt en het is dat laatste dat mij woest maakt. We zijn het stadium van de crminaliteit en de aanpassingsproblemen lang gepasseerd. En trouwens : de criminaliteit wordt niet en zal niet aangepakt worden. Wijzen op de verantwoordelijkheid van betrokkenen is voorbijgestreefd, een verwijzing naar lang vervlogen tijden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 15:26   #2111
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er werd mijn dochter gevraagd respect te tonen voor gespuis. Niet enkel door het gespuis zelf maar door twee "brave" vreemdelingen. Dit wijst op een bepaalde mentaliteit die zich langzaam maar zeker opdringt en het is dat laatste dat mij woest maakt. We zijn het stadium van de crminaliteit en de aanpassingsproblemen lang gepasseerd. En trouwens : de criminaliteit wordt niet en zal niet aangepakt worden. Wijzen op de verantwoordelijkheid van betrokkenen is voorbijgestreefd, een verwijzing naar lang vervlogen tijden.
Daar ben ik het dus totaal niet met je eens.
Oud 25 maart 2010, 16:09   #2112
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oja, ik vergat iets. Er zijn wel degelijk mensen tussengekomen toen mijn dochter werd aangerand. Een zwarte vrouw en een oudere Marrokaan. Zij hebben geen woord tegen de twee krapullen gezegd, maar ze hadden wel goede raad voor mijn dochter :

Voor mij is het genoeg geweest. De keuze is eenvoudig : het is nu het roer omgooien of morgen dhimmi zijn.
Dat die zwarte vrouw en die oudere Marokkaan niets zeiden tegen die twee krapullen zegt idd genoeg. Ze zijn zelf bang van dat krapuul. Ze weten maar al te goed dat die gastjes voor niets of niemand terugdeinzen.

Dit soort gasten zwaaien de plak in hun wijk. Niemand durft iets tegen hen in te brengen. Niemand zal iets tegen hen inbrengen, want zij zijn heer en meester.
Ervan uitgaande dat die twee dat zeiden tegen dat meisje om goed te doen, dan toont dit aan dat er in die wijken een soort van pikorde heerst. Met de krapuultjes en hun familie helemaal bovenaan. En zij zijn het die de lakens uitdelen, en de rest kan maar beter plooien naar hun grillen.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 16:11   #2113
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het dus totaal niet met je eens.
No problem.
Oud 25 maart 2010, 16:46   #2114
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
No problem.
Ik denk pas dat men echt gaat ingrijpen wanneer het uit de hand loopt. En ja, het loopt nu al uit de hand, ik weet het. Ik bedoel hiermee, tot op het punt dat er brave burgers beginnen te komen die ook niets meer te verliezen hebben en dat deze het heft in eigen handen gaan nemen omdat de overheid toch niets doet.

Ik ken gevallen...awel, moest dat gebeurt zijn bij mijn kinderen of naaste familieleden...ik zou niet meteen iets doen, nee, eerst effe wachten om niet overduidelijk de dader te zijn. Nee, ik zou de daders volgen en bestuderen, stoppen met werken en dan maar leven op wat ik heb, en dan een keertje op een avond toeslaan. Indien ze mij dan toch vinden...pech gehad, maar ik zou niet kunnen leven met dergelijk ongestraften die denken dat ze untouchable zijn. Het zijn echt geen supermannen die tegen kogels ofzo kunnen.

Nu gaat men enkel met de kraan open...dweilen. Maar dat het niet kan verandert worden...nee, het kan nog wel. Men ziet in grote steden in de VS dat het kan.

Laatst gewijzigd door illwill : 25 maart 2010 om 16:50.
Oud 25 maart 2010, 16:52   #2115
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk pas dat men echt gaat ingrijpen wanneer het uit de hand loopt. En ja, het loopt nu al uit de hand, ik weet het. Ik bedoel hiermee, tot op het punt dat er brave burgers beginnen te komen die ook niets meer te verliezen hebben en dat deze het heft in eigen handen gaan nemen omdat de overheid toch niets doet.
Neen, de mensen die nu aan het roer staan zullen nooit ingrijpen. Af en toe alsof doen, dat wel, maar echt ingrijpen, neen, dat niet. Het zijn stuk voor stuk Daladiers en Chamberlains (de vergelijking gaat niet helemaal op, dat weet ik ook wel).

Citaat:
Men ziet in grote steden in de VS dat het kan.
Zie commentaar onder mijn eerste citaat.

Laatst gewijzigd door Kaal : 25 maart 2010 om 16:52.
Oud 25 maart 2010, 19:22   #2116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja tuurlijk, dat is de topic ook. Wat moet ik dan doen volgens jou? Een topic over een bepaald onderwerp starten en over een ander onderwerp verder praten?
Is het topic van de draad "je fixeren op feiten gepleegd door mensen die niet blank zijn/allochtoon zijn."?
M.a.w. selectief lijstjes aanleggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 19:26   #2117
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
Hoe kan een groep verantwoordelijk zijn voor daden van een ander?

Citaat:
Als je wil veralgemenen is dat verstandig ja. De werkelijkheid is iets heel anders.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 19:29   #2118
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken gevallen...awel, moest dat gebeurt zijn bij mijn kinderen of naaste familieleden...ik zou niet meteen iets doen, nee, eerst effe wachten om niet overduidelijk de dader te zijn. Nee, ik zou de daders volgen en bestuderen, stoppen met werken en dan maar leven op wat ik heb, en dan een keertje op een avond toeslaan. Indien ze mij dan toch vinden...pech gehad, maar ik zou niet kunnen leven met dergelijk ongestraften die denken dat ze untouchable zijn. Het zijn echt geen supermannen die tegen kogels ofzo kunnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 21:05   #2119
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.... Men ziet in grote steden in de VS dat het kan.

In de VS worden dan ook alle criminelen als zodanig beschouwd en behandeld.

Je kunt dat niet vergelijken met Takka Toekoeland.
Oud 25 maart 2010, 21:07   #2120
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Dit soort gasten zwaaien de plak in hun wijk. Niemand durft iets tegen hen in te brengen. Niemand zal iets tegen hen inbrengen, want zij zijn heer en meester.
...dan toont dit aan dat er in die wijken een soort van pikorde heerst. Met de krapuultjes en hun familie helemaal bovenaan. En zij zijn het die de lakens uitdelen, en de rest kan maar beter plooien naar hun grillen.
Volgens mij hebben meer wijken daar last van.

Bijvoorbeeld de wijken van de leden van de Koninklijke Familie of andere hotshots.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be