![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#5141 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar de natuur zit absoluut anders in mekaar dan we leren op de zulo en de lagere afdelingen. |
|
|
|
|
|
|
#5142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar om te stellen dat men daar "geindoctrineerd" wordt, lijkt mij nogal sterk. Enfin, ik weet niet naar welke plek jij geweest bent, he. Je moet daar gewoon maar wat (enfin, vrij veel) basismateriaal leren, en *tonen dat je het geleerd hebt en kan toepassen op concrete problemen* Voor mij zijn jouw beweringen niets anders dan stellen dat men op de muziekschool geindoctrineerd wordt, omdat men je daar gewoon kilo's notenleer heeft laten slikken, en vingeroefeningen doen op de piano. Meer is dat niet, he. Belet het doen van vingeroefeningen op de piano, om mooie muziek te maken ? Geef toe dat het helpt, als je piano wil spelen voor je vrienden! Er maar lukraak op tokkelen geeft meestal een veel minder enthousiasmerend resultaat. Je schrijft veel te veel filosofisch gewicht toe aan dingen die veel concreter en technischer zijn ; ik denk dat dat komt omdat je je die materie niet eigen hebt gemaakt.
|
|
|
|
#5143 | |
|
Banneling
|
krijg nou wat! Nu ja noem het a causale synchronisatie!
Citaat:
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 26 maart 2010 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#5144 |
|
Banneling
|
en lees anders dit bv:
![]() |
|
|
|
|
|
#5145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan de andere kant, he, en 't is daar dat ik dat ongelofelijk pretentieus vind, denkt ge nu echt dat GIJ WEL weet hoe de natuur in elkaar zit ? Dat ge het allemaal beter weet ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 maart 2010 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#5146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En mocht ik de tijd hebben, dan zou ik mijne kleine ook zelf meer lessen geven dan hij nu al van mij krijgt, en hem van school houden. Maar daar gaat het hier niet over. We hebben het hier niet over de pedagogische kwaliteit van universitair onderwijs. We hebben het over de EVALUATIE van een minimum aan begrip van de opgedane materie. Want een onafhankelijk verifieren van die opgedane kennis is wat je behoedt voor het dwalen in je eigen waanideeen.
|
|
|
|
#5147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Haha ! Daar is niet veel voor nodig, he.
|
|
|
#5148 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
NIET over SAMENWERKEN met de natuur. Als me echt WEET hoe de natuur echt in elkaar steekt kan men samenwerken met de natuur en krijg je bv IMPLOSIE technieken ipv EXPLOSIE technieken! om met Viktor Schauberger te spreken: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5149 | |||
|
Banneling
|
het blijft prachtig!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#5150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het probleem is dat het niet mogelijk is om echt te weten hoe de natuur echt in elkaar steekt. Je kan jezelf natuurlijk altijd wijsmaken dat je dat weet, maar dat is niks anders dan een waanbeeld. Nu ja, er zijn er die graag in hun waanbeelden blijven leven, maar dat heeft niks met wetenschap te maken. Wetenschap beperkt zich bij definitie tot dingen die iets met waarnemingen te maken hebben. Al de rest is geen wetenschap. Noem het spiritualiteit of zever of al wat ge wilt. En van de slag is er geen kriterium meer om het koren van het kaf te scheiden, en kunt ge er dus lustig op voort lullen. Zo oud als de mensheid, toen de eerste indianenverhalen rond het kampvuur werden verteld of de medicijnmannen die met de geesten konden spreken.
|
|
|
#5151 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wel het kan zeer zeker!!! Als jij dat baseert op je opleding klopt helemaal wat ik zeg over opleidngen! en ja, medicijnmannen , shamanen, zijn oneindig veel wijzer dan U en ik!!!! (Tussen haakjes weet U waarom men paddestoelen in de kerstboom hangt?) |
|
|
|
|
|
|
#5152 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nog eens, denken te weten hoe de natuur echt in elkaar zit, dat is gewoon zichzelf blaaskes wijsmaken. Welke is jouw techniek om na te gaan of je jezelf geen blaaskes wijsmaakt ? Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 maart 2010 om 16:15. |
|||
|
|
|
|
|
#5153 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je neemt jezelf als uitgangspunt en generaliseert zo maar effe? plank mis he? |
|
|
|
|
|
|
#5154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
mijn god! |
|
|
|
|
|
|
#5155 |
|
Banneling
|
trouwens ik zeg het niet te weten, ik zeg dat men het kan weten. Ik ben bezig het diepgaand te bestuderen aan o.m. de werken van Schauberger en Tesla.
Ik heb dingen geleerd die ze me nog nooit op de ZULO geleerd hebben! |
|
|
|
|
|
#5156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daar gaat volk komen naar kijken! |
|
|
|
|
|
|
#5157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ik uitte gewoon mijn verbazing en illustreerde mijn kerstboom-onkunde op anecdotische wijze. Ik wist helemaal niet dat men paddestoelen aan kerstbomen hangt, en dat wilde ik in de verf zetten. Ik wacht dus met ongeduld op je uiteenzetting over de kerstboom en de paddestoel.
|
|
|
#5158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar waar het in de wetenschapsfilosofie evident is, is wanneer men twee experimenteel totaal equivalente modellen heeft die empirisch dus niet van elkaar te scheiden zijn. Dan kan men gewoon niet weten welke van beide "echt" de natuur beschrijft. Er is meestal een esthetische voorkeur voor de ene, maar al dat is subjectief. Wil je voorbeelden: - de Lorenz ether theorie versus speciale relativiteit. - Niet relativistische kwantum mechanica en Bohmse mechanica. Nu, gezien beide theorieen reeds gefalsifieerd zijn (ttz, hun toepassingsgebied is beperkt), kunnen die theorieen niet "de theorie van alles" zijn he, maar het geeft je een smaakje van het probleem als je empirisch equivalente theorieen hebt.
|
|
|
|
#5159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb destijds veel in Guust Flater gelezen. Ook nooit op ZULO geleerd.
|
|
|
#5160 |
|
Banneling
|
|
|
|
|