![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
oei oei, persoonlijke aanvallen he. Zit je zonder inhoudelijk verweer?
waar gaat dit topic dan over als het niet gaat over 'Le Soir vergelijkt Vlamingen met massamoordenaars (n.a.v. de Wooncode)'
|
|
|
#543 |
|
Banneling
|
U bent ook vaak zeer enggeestig. Ik stel dit gewoon vast. Nu, ik neem aan dat u daar niet veel tegen vermag. Het weze u dan ook vergeven.
|
|
|
|
|
|
#544 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Geef dus gewoon toe dat het zien van het woord 'VB' een Pavloviaanse reactie bij jou losweekte en dat je niet eens de moeite gedaan hebt het artikel te lezen. Heb ik gelijk of heb ik gelijk? Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 maart 2010 om 23:02. |
||
|
|
|
|
|
#545 |
|
|
U stelt wel vaker dingen gewoon vast. Maar dat maakt het nog geen antwoord op mijn vraag.
|
|
|
#546 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2010 om 23:05. |
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#548 | |
|
|
Citaat:
Als die man daar gelukkig mee is; waarom zou hij NL leren? |
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
|
Citaat:
waarom zou hij NL leren? Omdat dat normaal gedrag is....
|
|
|
|
#550 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maja deze mens is gelukkig, dus het Le Soir artikel was FOUT, er is geen ethnische zuivering, genocide en er zijn geen massagraven van francofonen in Vlaanderen. Heb je naar Le Soir geschreven over jouw gelukkige Franstalige kennis of doe je dat alleen maar hier ? |
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beiden spreken vloeiend frans aangezien ze daar met hun Vlaams voor geen meter opschieten.... Na 30 jaar worden zij daar door die dorpelingen nog altijd met een scheef oog bekeken en omschreven als "les petits Flamands"... |
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nog nooit "petits Flamands" gehoord in Frankrijk. Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 maart 2010 om 23:26. |
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hij spreekt met niemand ? Dat is dan een bijzonder sympathiek mens, blijkbaar. |
|
|
|
|
|
|
#554 |
|
Banneling
|
Indedaad en dat is niet eens pejoratief bedoeld. Integendeel zelfs. Zij bedoelen eigenlijk: de kleine, maar dappere, vasthoudende Belgen.
Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 23:35. |
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die dorpelingen wéten al zolang dat zij uit Vlaanderen komen,daarom die uitspraak... U vergelijkt een algemene uitspraak geldende in frankrijk met een uitspraak gedaan door de dorpelingen van de gemeenschap waarin zij wonen ,én die wéten dat zij specifiek uit Vlaanderen komen... U vergelijkt dus appelen met peren ..... Vergelijkingen zijn blijkbaar Uw sterkste punt niet...het weze U vergeven.... |
|
|
|
|
|
|
#556 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ach, dat moet u niet zien als een geringschatting, hoor. In mijn gemeente woont iemand die van Duitse afkomst is, zij het dat hijzelf en zijn familie al minstens twee generaties hier wonen, en de Franse nationaliteit hebben. Maar wij spreken nog steeds over "l'allemand". Zo omschrijft hij zich trouwens zelf. Bij ons (tenminste in kleinere gemeenten) heeft iedereen een bijnaam. Tja, bij het bepalen daarvan ligt je afkomst evenzeer voor de hand als bijvoorbeeld een wat opvallende gestalte of haarkleur etc... Méér moet u daar niet achter zoeken. |
|
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate....llery=&xpage=1 |
|
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Terloops : wij zien Belgen niet als zijnde méér of minder dapper cq. vasthoudend dan eender welke andere nationaliteit, hoor. |
|
|
|
|
|
|
#560 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn Vlamingen hebben zich in hun franse gemeenschap steeds omschreven als Vlamingen,en niet als belgen... Ik zoek daar zéér zeker niets achter, en zij zijn er best trots op dat zijn door hun dorpelingen niet worden omschreven met de geijkte uitdrukking "petits belges"... Ik was destijds ook verbaasd toen ik daar logeerde en dit ter sprake kwam... Even controleren ,en inderdaad... Dit is een vorm van plaatselijk woordgebruik,en volgens mij ook een zekere vorm van respect aangezien zij voorbeeldige burgers zijn die altijd hebben gehamerd op hun Vlaamse afkomst... |
|
|
|
|