![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht eigenlijk nog altijd op het eerste concrete feit waaruit de aantijgingen zouden moeten blijken.
Chavez heeft inderdaad eens de media aangepakt. Media die eerst deel uitmaakten van een militaire putch en daarna gewoon niet voldeden aan administratieve verplichtingen. Die media zijn nog steeds niet verboden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hier het geval niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bedoel hier dus de waarheid zeggen en niet valse informatie die het publiek shockeert doorgeven. Alleen de waarheid. Zou dat kunnen? Antwoord: Dit is de waarheid van waw ooooo freedom what a freedom and justice !! http://www.youtube.com/watch?v=hNLvB32eKks Laatst gewijzigd door porpo : 27 maart 2010 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De kritiek van Chavez op het beleid van Bush is meer dan terecht - dat heeft de geschiedenis inmiddels aangetoond - maar dat lijkt me niet het belangrijkste van zijn realisaties. Ik zou hem veeleer afrekenen op zijn sociale politiek en wat dat betreft is de balans voorlopig positief: op het gebied van alfabetisering, onderwijs, gezondheidszorg en bijvoorbeeld koopkracht voor de armste bevolkingslagen. Er zijn een aantal domeinen waar hij blijkbaar geen vat krijgt op de problemen zoals de criminaliteitsgraad in Caracas, de inflatie en de energievoorziening. Citaat:
Een aantal klachten gaan over ontdoken of niet betaalde belastingen, financieel gesjoemel en onrechtmatige verrijking. Ik veronderstel dat jij het met me eens bent dat dit soort misdrijven onderzocht en eventueel bestraft moet worden? Verder voert Chavez niet alleen een politieke strijd maar ook een psychologische en culturele. De man doet dat vooralsnog niet zo slecht al heb ik nogal wat kritische bedenkingen wat betreft zijn strategische keuzes: Het is niet verstandig om meer vijanden te maken als je niet genoeg vrienden hebt. Laat ons ook niet vergeten dat een aantal media actief betrokken waren bij de coup tegen Chavez en dat ondermeer Globovision systematisch een vervalst beeld geeft van de realiteit. Indien de vrt of vtm dat hier zouden doen, dan kregen ook zij juridische klachten te verwerken en dat lijkt me niet onlogisch: ook televisiekanalen moeten zich aan de wet houden. Een evenwichtige, waarheidsgetrouwe en gebalanceerde weergave van de realiteit behoort ook bij ons tot de opdracht van de televisiezenders. Ook wij zouden het niet aanvaarden indien een zender zou verworden tot spreekbuis van een oppositiepartij. Ik zie in dit artikel wat ik al eerder vaststelde als het over Latijns-Amerika gaat: een compleet scheefgetrokken verhouding in kritiek op alles wat Chavez doet en een blindheid met betrekking tot wat er in bv. Colombia en Honduras gebeurt. Ik vermoed dat achter deze selectieve blindheid dan ook geen bekommernis om de waarheid of persvrijheid schuilgaat maar een politieke agenda die is ingegeven door de verdediging van kapitalistische belangen in Venezuela.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 maart 2010 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat niets over de beschuldigingen die jij hier plaatst. Waar is jou bron daarvoor? Voor de rest...het is nog wat vroeg maar zoals ik al zei, hij zal nog wel fratsen uitvreten.
Laatst gewijzigd door illwill : 27 maart 2010 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Meer info vind je bijvoorbeeld hier en hier.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 maart 2010 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat Chavez betreft, ik vind eigenlijk dat men in Vlaanderen dringend zo een man nodig heeft. Een échte politieker, met haar op zijn tanden, in de plaats van De Dweil aan het hoofd van de E.U. bvb ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is volgens mij een Berlusconi typke aan het worden. Ze denken beide dat de evenaar door hun gat loopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Goed nieuws is wel dat nog minder dan de helft van de bevolking achter die rode gorilla staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Chavez blijkt de coup nog niet vergeten te zijn. Een goede zaak voor de Bolivariaanse democratische revolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm, dat deze persoon nu klaagt over Chavez is niet de oorzaak van de crisis welke 1.5 jaar geleden is begonnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge moogt drie keer raden waarom. Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2010 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je kan bijvoorbeeld niet naast de vaststelling dat de gemiddelde levensverwachting in de voormalige Sovjet-Unie met bijna tien jaar gedaald is sinds de ineenstorting van dat land. Het betekent concreet dat mensen gemiddeld tien jaar minder oud worden vandaag dan onder het Sovjet-regime. Me dunkt dat dat een belangrijk element is dat in het voordeel van het systeem spreekt. Dezelfde logica gaat op voor Cuba waar de levensverwachting voor een ontwikkelingsland fenomenaal hoog ligt, waar de kindersterfte zeer laag en waar het algemene welzijn van de bevolking op een hoog niveau staat. Dat desondanks 'veel' mensen Cuba wensen te verlaten, heeft niets te maken met het regime: er vluchten nog veel meer mensen van Haïti en Mexico naar de VS dan vanuit Cuba. Mexico en Haïti zijn nochtans geen communistische regimes. Los daarvan is het leveren van kritiek op de Sovjet-Unie en Cuba legitiem en noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 maart 2010 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |