![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker. Maar je moet niet de illusie hebben dat het in Vlaanderen de bedoeling is om Nederlandse (Nederlandstalige) programma's vrijelijk en ongelimiteerd te ontvangen. De Franstaligen zullen zich daar zeker tegen verzetten, maar ook de gevestigde Vlaamse politiek zit echt niet te wachten op concurrentie voor hun home-made provincie-tv. Daar zijn de commerciele belangen te groot voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() de vlaming is totaal niet geïnteresseerd in hollandse tv.
vlaanderen ontvangt nederland 1, 2 en 3 maar er kijkt geen kat naar. dat bepaalde hollandofielen het daar moeilijk mee hebben is begrijpelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een verschil met de Franstalige Brusselaars en de Walen die zeer grote TV-kijkers van TF1, France 2, France 3, M6, enz...... zijn!
Laatst gewijzigd door Everytime : 29 maart 2010 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de goed scorende programma's niet langer op de Nederlandse openbare omroep te zien zijn. Dat was tot en met de jaren tachtig wel even anders; toen stemde zowat half Vlaanderen af op de Nederlandse TV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() wat muziek betreft:
de vlaming heeft itt tot de hollander een historisch gegroeid schaamtegevoel voor zijn taal en cultuur. vandaar dat er in dat muziek zo vaak naar het 'veilige engels' gegrepen wordt. men geeft zich ook minder bloot in het engels. recente groepjes als jevgueni, ros bos etc. geven echter blijk van intelligente vlaamse NL talige muziek met wortels in de kleinkunst/luistermuziek. dit is, hoe kleinschalig ook, m.i een grotere meerwaarde voor de NL cultuur dan goedkope amerikaanse rapmuziek met een pseudonederlandse tekst op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in de jaren tachtig leek de BRT ook nog redelijk hard op een russische staatsomroep en boden de NL zenders veel meer entertainment. vlaanderen heeft intussen zijn eigen 'goed scorende programma's' en heeft de hollander niet meer nodig. er is overigens ontzettend veel rommel in het hollandse medialandschap. ik zou niet weten wat daar 'beter' aan is dan het vlaamse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Wat betreft de commerciele omroepen heb je gelijk. Die zenden in zowel Nederland als Vlaanderen dezelfde "rommel" uit. Maar de Nederlandse publieke omroep vind ik wel beter dan de Vlaamse. Wat ongetwijfeld ook met een groter budget te maken heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals vele van mijn Nederlandse kennissen Canvas -Fans zijn, ben ik in wezen een VPRO- fan (alhoewel zowel de Islamietische omroep als de EO ook mijn belangstelling genieten.. o.a; de uitzending voor de herhaling van "buitenhof " op zondag)
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Veel op Canvas is de moeite waard. Alleen, het is vaak weinig origineel. Men laat weinig eigen materiaal zien. De meeste documentaires zijn aangekocht. En de films zijn vaak van gekende kwaliteit, en daarom reeds gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() De Nederlandse TV laat vaak eigen materiaal zien. Maar veel soeps is dit toch meestal niet. Ik vind ook dat de laatste jaren men vaak identieke programma's heeft bij de Nederlandse TV-zenders. Te veel 'praatprogramma's', en weinig, zeer weing degelijke films. Vroeger was dit wel effe anders. Toen was de Nederlandse TV voortrekker. Nu heeft Canvas vaak (niet altijd) die rol overgenomen.
Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Canvas zendt inderdaad meer "degelijke' films uit. Maar die ken ik daarom vaak al, of staan zelfs op mijn harde schijf. En juist vanwege die "praatprogramma's" kijk ik af en toe nog naar Canvas, om op de hoogte te blijven van de Belgische actualiteiten. Alhoewel Phara en De Laatste Show maar een slap aftreksel zijn van Pauw en Witteman en De Wereld Draait Door. Voor de rest laat Canvas vooral aangekochte Tv-series en documentaires zien. Dus die kan ik ook elders bekijken. Ik kan hier alle BBC-zenders ontvangen, en ik heb ook een documentaire-kanaal waar veel Canvas-documentaires al op te zien waren. Laatst gewijzigd door Spinoza : 29 maart 2010 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spinoza : 29 maart 2010 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blue Velvet programmeren ze ongeveer elk jaar wel eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Paul en Witteman is ver overschat. Zeer ver zelfs. Het is geen slecht programma, maar zo goed is het nu ook weer niet.
Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 17:06. |
![]() |
![]() |