Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2010, 12:58   #161
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wellicht is het dan handig(er) om de desbetreffende programma's te programmeren in de digitale tv-ontvangers.
Handig, handiger, handigst.

Zeker.

Maar je moet niet de illusie hebben dat het in Vlaanderen de bedoeling is om Nederlandse (Nederlandstalige) programma's vrijelijk en ongelimiteerd te ontvangen.
De Franstaligen zullen zich daar zeker tegen verzetten, maar ook de gevestigde Vlaamse politiek zit echt niet te wachten op concurrentie voor hun home-made provincie-tv. Daar zijn de commerciele belangen te groot voor.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 14:46   #162
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de vlaming is totaal niet geïnteresseerd in hollandse tv.
vlaanderen ontvangt nederland 1, 2 en 3 maar er kijkt geen kat naar.
dat bepaalde hollandofielen het daar moeilijk mee hebben is begrijpelijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 14:49   #163
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Wat een verschil met de Franstalige Brusselaars en de Walen die zeer grote TV-kijkers van TF1, France 2, France 3, M6, enz...... zijn!

Laatst gewijzigd door Everytime : 29 maart 2010 om 14:50.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 14:56   #164
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de goed scorende programma's niet langer op de Nederlandse openbare omroep te zien zijn. Dat was tot en met de jaren tachtig wel even anders; toen stemde zowat half Vlaanderen af op de Nederlandse TV.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 15:01   #165
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Omdat de reikwijdte van FM-stations beperkt is en de ontvangst van Nederlandse en Vlaamse FM-stations om en nabij de grens ophoudt, is er dus nog het internet. De zogenaamde live streams bieden de mogelijkheid om desondanks te genieten van het aanbod aan (muziek)stations met voor elck was wils:

http://www.nederland.fm/
Daarom is het een goede zaak dat sedert deze maand bij de grote internetaanbieders (Belgacom en Telenet) de datalimieten behoorlijk opgeschroefd zijn. Een tijdje internetradio op goede kwaliteit aanzetten vreet namelijk geweldig aan je transfervolume.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 15:01   #166
Mitgard
Banneling

Standaard

wat muziek betreft:
de vlaming heeft itt tot de hollander een historisch gegroeid schaamtegevoel voor zijn taal en cultuur.
vandaar dat er in dat muziek zo vaak naar het 'veilige engels' gegrepen wordt.
men geeft zich ook minder bloot in het engels.
recente groepjes als jevgueni, ros bos etc. geven echter blijk van intelligente vlaamse NL talige muziek met wortels in de kleinkunst/luistermuziek.
dit is, hoe kleinschalig ook, m.i een grotere meerwaarde voor de NL cultuur dan goedkope amerikaanse rapmuziek met een pseudonederlandse tekst op.
Oud 29 maart 2010, 15:05   #167
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Omdat de goed scorende programma's niet langer op de Nederlandse openbare omroep te zien zijn. Dat was tot en met de jaren tachtig wel even anders; toen stemde zowat half Vlaanderen af op de Nederlandse TV.

in de jaren tachtig leek de BRT ook nog redelijk hard op een russische staatsomroep en boden de NL zenders veel meer entertainment.
vlaanderen heeft intussen zijn eigen 'goed scorende programma's' en heeft de hollander niet meer nodig.
er is overigens ontzettend veel rommel in het hollandse medialandschap. ik zou niet weten wat daar 'beter' aan is dan het vlaamse.
Oud 29 maart 2010, 15:11   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
in de jaren tachtig leek de BRT ook nog redelijk hard op een russische staatsomroep en boden de NL zenders veel meer entertainment.
vlaanderen heeft intussen zijn eigen 'goed scorende programma's' en heeft de hollander niet meer nodig.
er is overigens ontzettend veel rommel in het hollandse medialandschap. ik zou niet weten wat daar 'beter' aan is dan het vlaamse.
toen waren die nl zenders nog wel in Vlaanderen te bekijken ... (cfr veronica etc)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 15:13   #169
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft de commerciele omroepen heb je gelijk. Die zenden in zowel Nederland als Vlaanderen dezelfde "rommel" uit. Maar de Nederlandse publieke omroep vind ik wel beter dan de Vlaamse. Wat ongetwijfeld ook met een groter budget te maken heeft.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 15:28   #170
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat betreft de commerciele omroepen heb je gelijk. Die zenden in zowel Nederland als Vlaanderen dezelfde "rommel" uit. Maar de Nederlandse publieke omroep vind ik wel beter dan de Vlaamse. Wat ongetwijfeld ook met een groter budget te maken heeft.
Zoals vele van mijn Nederlandse kennissen Canvas -Fans zijn, ben ik in wezen een VPRO- fan (alhoewel zowel de Islamietische omroep als de EO ook mijn belangstelling genieten.. o.a; de uitzending voor de herhaling van "buitenhof " op zondag)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 15:32   #171
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zoals vele van mijn Nederlandse kennissen Canvas -Fans zijn, ben ik in wezen een VPRO- fan (alhoewel zowel de Islamietische omroep als de EO ook mijn belangstelling genieten.. o.a; de uitzending voor de herhaling van "buitenhof " op zondag)
Veel op Canvas is de moeite waard. Alleen, het is vaak weinig origineel. Men laat weinig eigen materiaal zien. De meeste documentaires zijn aangekocht. En de films zijn vaak van gekende kwaliteit, en daarom reeds gezien.
Oud 29 maart 2010, 15:34   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel op Canvas is de moeite waard. Alleen, het is vaak weinig origineel. Men laat weinig eigen materiaal zien. De meeste documentaires zijn aangekocht. En de films zijn vaak van gekende kwaliteit, en daarom reeds gezien.
De Nederlandse TV laat vaak eigen materiaal zien. Maar veel soeps is dit toch meestal niet. Ik vind ook dat de laatste jaren men vaak identieke programma's heeft bij de Nederlandse TV-zenders. Te veel 'praatprogramma's', en weinig, zeer weing degelijke films. Vroeger was dit wel effe anders. Toen was de Nederlandse TV voortrekker. Nu heeft Canvas vaak (niet altijd) die rol overgenomen.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 15:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 15:55   #173
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Nederlandse TV laat vaak eigen materiaal zien. Maar veel soeps is dit toch meestal niet. Ik vind ook dat de laatste jaren men vaak identieke programma's heeft bij de Nederlandse TV-zenders. Te veel 'praatprogramma's', en weinig, zeer weing degelijke films. Vroeger was dit wel effe anders. Toen was de Nederlandse TV voortrekker. Nu heeft Canvas vaak (niet altijd) die rol overgenomen.
Het uitzenden van "degelijke" films is niet de taak van een publieke omroep. Dat kun je prima aan de commerciele omroepen overlaten. Goede films trekken toch wel kijkers. De Nederlandse publieke omroep besteed veel meer aandacht aan obscure niet-Hollywood cinema. Not my cup of tea, maar wel belangrijk.

Canvas zendt inderdaad meer "degelijke' films uit. Maar die ken ik daarom vaak al, of staan zelfs op mijn harde schijf. En juist vanwege die "praatprogramma's" kijk ik af en toe nog naar Canvas, om op de hoogte te blijven van de Belgische actualiteiten. Alhoewel Phara en De Laatste Show maar een slap aftreksel zijn van Pauw en Witteman en De Wereld Draait Door.

Voor de rest laat Canvas vooral aangekochte Tv-series en documentaires zien. Dus die kan ik ook elders bekijken. Ik kan hier alle BBC-zenders ontvangen, en ik heb ook een documentaire-kanaal waar veel Canvas-documentaires al op te zien waren.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 29 maart 2010 om 16:00.
Oud 29 maart 2010, 15:58   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het uitzenden van "degelijke" films is niet de taak van een publieke omroep. Dat kun je prima aan de commerciele omroepen overlaten. Goede films trekken toch wel kijkers. De Nederlandse publieke omroep besteed veel meer aandacht aan obscure niet-Hollywood cinema. Not my cup of tea, maar wel belangrijk.

Canvas zendt inderdaad meer "degelijke' films uit. Maar die ken ik daarom vaak al, of staan zelfs op mijn harde schijf. En juist vanwege die "praatprogramma's" kijk ik af en toe nog naar Canvas, om op de hoogte te blijven van de Belgische actualiteiten. Alhoewel Phara en De Laatste Show maar een slap aftreksel zijn van Pauw en Witteman en De Wereld Draait Door.

Voor de rest laat Canvas vooral aangekochte Tv-series en documentaires zien.
Natuurlijk is het ook de taak van een publieke omroep om op tijd en stond degelijke films uit te zenden. Of wat dacht u. Iets anders zou het natuurlijk zijn, moest een openbare omroep niet anders doen dan films uit te zenden zoals TV 5 bij ons op de kabel.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 16:00.
Oud 29 maart 2010, 15:59   #175
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het ook de taak van een publieke omroep om op tijd en stond degelijke films uit te zenden. Of wat dacht u. Iets anders zou het natuurlijk zijn, moest een openbare omroep niet anders doen dan films uit te zenden zoals TV 5 bij ons op de kabel.
De meeste films die Canvas uitzendt zijn vaak in Nederland ook al op TV geweest bij een of andere zender. Het lijkt mij zinvoller dat de publieke omroep zich richt op dingen die de commerciele omroepen laten liggen. Het uitzenden van films is een relatief goedkope manier om kijkers te trekken. Ik zie niet in waarom daar belastinggeld in gestoken zou moeten worden. Laat de commerciele omroepen dat maar betalen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 29 maart 2010 om 16:03.
Oud 29 maart 2010, 16:03   #176
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor de rest laat Canvas vooral aangekochte Tv-series en documentaires zien.
volledig mee eens..phara en de laatste show hebben ook totaal geen uitstraling maar eerder een slaapverwekkend binnenhuiskamersfeertje
Oud 29 maart 2010, 16:08   #177
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste films die Canvas uitzendt zijn vaak in Nederland ook al op TV geweest bij een of andere zender. Het lijkt mij zinvoller dat de publieke omroep zich richt op dingen die de commerciele omroepen laten liggen. Het uitzenden van films is een relatief goedkope manier om kijkers te trekken. Ik zie niet in waarom daar belastinggeld in gestoken zou moeten worden. Laat de commerciele omroepen dat maar betalen.
Daar geloof ik niets van. Kennissen in Nederland verzekerden mij nog niet zo lang geleden dat ze vaak naar Canvas keken omdat men daar tenminnste goede films kon zien. Het spreekt vanzelf dat ze dit niet zouden zeggen of ze zouden niet kijken naar Canvas, moesten ze die films reeds eerder op een Nederlandse zender gezien hebben.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 16:08.
Oud 29 maart 2010, 16:24   #178
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niets van. Kennissen in Nederland verzekerden mij nog niet zo lang geleden dat ze vaak naar Canvas keken omdat men daar tenminnste goede films kon zien. Het spreekt vanzelf dat ze dit niet zouden zeggen of ze zouden niet kijken naar Canvas, moesten ze die films reeds eerder op een Nederlandse zender gezien hebben.
Canvas zendt hooguit 1 of 2 keer per week een film uit. Zo is de film die Canvas komende zaterdag uitzendt(Blue Velvet) al een keer op TV geweest hier in Nederland. Maar Canvas is inderdaad een veilige keuze als je op zaterdagavond een goede film wilt zien. Daarvoor hoef je niet eens in de TV-gids te kijken.
Oud 29 maart 2010, 16:36   #179
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Blue Velvet programmeren ze ongeveer elk jaar wel eens.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 16:40   #180
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
volledig mee eens..phara en de laatste show hebben ook totaal geen uitstraling maar eerder een slaapverwekkend binnenhuiskamersfeertje
Paul en Witteman is ver overschat. Zeer ver zelfs. Het is geen slecht programma, maar zo goed is het nu ook weer niet.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 17:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be