Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2010, 17:11   #101
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus 30% van de kiezers van het VB is voor het behoud van de Belgische monarchie en de Belgische staat en 70% van de kiezers van de NVA is tegen de splitsing van België volgens de Dimarso-enquête.

Moet er nog zand zijn?
Eerst zit je te zeggen dat peilingen en enquêtes niets waard zijn en nu zeg je op basis van enquêtes dat 30% van de VB-kiezers voor het behoud van de monarchie en 70% van de kiezers van de NVA tegen de splitsing van België zijn.

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 29 maart 2010 om 17:13.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 17:13   #102
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Eerst zit je te zeggen dat peilingen en enquêtes niets waard zijn en nu zeg je op basis van enquêtes dat 30% van de VB-kiezers voor het behoud van de monarchie en 70% van de kiezers van de NVA tegen de splitsing van België zijn.
dat het je nog verbaast....

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 17:16   #103
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Ik heb tenzeerste mijn reserves tegenover enquêtes. Op basis van vroegere uitslagen. Maar ja, als men met enquêtes begint te zwaaien (en de draad gaat er toch over), dan begin ik ook met peilingen te zwaaien. Maar dan worden die betwist. Zeer eigenaardig de opstelling van bepaalde mensen.

Niet te verwonderen dat Jezus gisteren 2000 jaar geleden op een ezel jubelend werd binnengehaald en een week daarna werd gekruisigd door dezelfde mensen. Mensen zijn zeer wispelturig gebleven. In 2000 jaar is er nog niets veranderd.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 17:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 17:59   #104
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, zo zijn mensen nu eenmaal. Wanneer de uitslag van een enquête hun aanstaat, dan is het een goede bevraging. Wanneer de uitslag van een andere enquête hun niet aanstaat, dan is het een slechte bevraging.

De objectiviteit die u tentoonspreidt is er eentje van 24% goudkaraat. Alleen hebben bij u te doen met klatergoud.
Het gaat mij niet om het al dan niet aanstaan van de resultaten maa wel om de geloofwaardigheid. Vlaamse autonomie is het allerprimairste kernpunt van N-VA, dus beweren dat de kiezers van die partij geen splitsing willen is dus compleet van de pot gerukt. Ongeveer even belachelijk als zeggen dat zeventig procent van de BUB kiezers Vlaams-nationalisten zouden zijn.

Allee dat laatste zou nog best kunnen eigenlijk, ik zou er ook wel voor de leute op durven stemmen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:03   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het gaat mij niet om het al dan niet aanstaan van de resultaten maa wel om de geloofwaardigheid. Vlaamse autonomie is het allerprimairste kernpunt van N-VA, dus beweren dat de kiezers van die partij geen splitsing willen is dus compleet van de pot gerukt. Ongeveer even belachelijk als zeggen dat zeventig procent van de BUB kiezers Vlaams-nationalisten zouden zijn.

Allee dat laatste zou nog best kunnen eigenlijk, ik zou er ook wel voor de leute op durven stemmen.
Het valt te zien hoe je de vragen stelt . Als de vraag was : dient Vlaanderen koste wat het kost onafhankelijk te worden , zal mogelijk 70 procent van de N-VA-ers nee zeggen. Als de vraag was: is het wenselijk dat Vlaanderen onafhankelijk wordt zal waarschijnlijk bijna 100 procent ja zeggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:12   #106
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Als u nu denkt dat ook maar 30% van de kiezers van de NVA weten welke de strijdpunten van deze partij is, dan bent u abuis. Indien ze dat wel wisten dan zou dimarso niet tot zulke resultaten komen, hoe de vraag ook zou worden gesteld. Dit allemaal natuurlijk in de veronderstelling dat de dimarso-bevraging significant zou zijn.

Maar zelfs abstractie van dit laatste, de meeste kiezers weten niet eens wat de partijprogramma's zijn van om het even welke partij.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 18:13.
Oud 29 maart 2010, 18:18   #107
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u nu denkt dat ook maar 30% van de kiezers van de NVA weten welke de strijdpunten van deze partij is, dan bent u abuis. Indien ze dat wel wisten dan zou dimarso niet tot zulke resultaten komen, hoe de vraag ook zou worden gesteld. Dit allemaal natuurlijk in de veronderstelling dat de dimarso-bevraging significant zou zijn.

Maar zelfs abstractie van dit laatste, de meeste kiezers weten niet eens wat de partijprogramma's zijn van om het even welke partij.
Ja maar system. Ik herinner mij nog dat u had gezegd op de N-VA gestemd te hebben. Waarom dan wel ? U doet niets anders dan hun standpunten bestrijden. Ik begrijp dat niet goed. Leg het eens uit.
Oud 29 maart 2010, 18:22   #108
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u zich vergist. Er zijn veel meer mensen gewonnen voor een koningschap dan wij wel denken of dan u lief is. Natuurlijk dit kalft stilaan af. Maar zelfs een kleine 30% van de VB-kiezers waren voor het behoud van de monarchie twee jaar geleden volgens een bevraging. En dat wil al wat zeggen...
Wacht maar tot Filip op de troon zit. Dat is het begin van het einde...van Belgie.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:26   #109
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar system. Ik herinner mij nog dat u had gezegd op de N-VA gestemd te hebben. Waarom dan wel ? U doet niets anders dan hun standpunten bestrijden. Ik begrijp dat niet goed. Leg het eens uit.
Ik op de NVA gestemd?? U lijkt me een LSD-adept te zijn. Een discipel van Timothy Leary.

http://www.ilike.com/artist/The+Mood.../Timothy+Leary

(full screen)

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 18:40.
Oud 29 maart 2010, 18:33   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik op de NVA gestemd?? U lijkt me een LDS-adept te zijn. Een discipel van Thimothy Leary.

Dan moet het iemand anders geweest zijn. Het was in ieder geval iemand die voor het behoud van België was en ik begreep toen zijn keuze niet, maar soit.

Ps. Ik heb nog nooit drugs gebruikt. Ik kan niet alles onthouden he.

Begot ik weet het opeens terug. Het was K9

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 maart 2010 om 18:37.
Oud 29 maart 2010, 18:34   #111
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Zes op de tien Belgen wil de monarchie behouden. De helft van de bevolking vindt dat het nog te vroeg is om prins Filip koning te maken. Dat blijkt uit een ondervraging door De Standaard en La Libre Belgique.

Uit een peiling bij 750 Vlamingen, 750 Walen en 500 Brusselaars blijkt dat zo'n 62 procent van hen de monarchie wil behouden. In Franstalig België steunt driekwart van de ondervraagden het koningshuis. In Vlaanderen is dat ruim de helft. Ook over de evolutie van de monarchie zijn er regionale verschillen. Zo willen meer Vlamingen de macht van het koningshuis zien afnemen. "

Dus veruit de meerderheid van de Belgen willen het behoud van de monarchie.Volgens deze peiling tenminste.
Dus in Belgie zijn er 37,5 % Vlamingen en 37,5 % Walen en 25 % Brusselaars ?
Hoe simpel kan je zijn.......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 29 maart 2010 om 18:35.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:34   #112
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik op de NVA gestemd?? U lijkt me een LSD-adept te zijn. Een discipel van Timothy Leary.

Op wie heb je dan wel gestemd, als ik vragen mag? Ik suggereerde hier ooit dat ik jou een typische VLD'er vond. Maar dat ontkende je ten stelligste. Mischien ben u dan wel een SP.A'er. U heeft overduidelijk teveel tijd omhanden. En uitkeringstrekkers hebben een bovengemiddelde kans om Links te stemmen.
Oud 29 maart 2010, 18:49   #113
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dus in Belgie zijn er 37,5 % Vlamingen en 37,5 % Walen en 25 % Brusselaars ?
Hoe simpel kan je zijn.......
Ik zeg maar wat die peiling zegt. Of dat allemaal waar is, moogt u zelf uitvissen. Doet u dat dan maar liefst met alle peilingen.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 18:50.
Oud 29 maart 2010, 18:50   #114
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Op wie heb je dan wel gestemd, als ik vragen mag? Ik suggereerde hier ooit dat ik jou een typische VLD'er vond. Maar dat ontkende je ten stelligste. Mischien ben u dan wel een SP.A'er. U heeft overduidelijk teveel tijd omhanden. En uitkeringstrekkers hebben een bovengemiddelde kans om Links te stemmen.
U moogt dit vragen, dat is geen probleem.

U maakt een denkfout: het is niet omdat ik hier regelmatig post, dat ik niet werk.Men kan veel in weinig tijd met onze digitale hulpmiddelen. Maar dit laatste kan u blijkbaar niet goed vatten.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2010 om 18:56.
Oud 29 maart 2010, 18:53   #115
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle onderzoeken naar het electoraat van zowel VB en NVA hebben aangetoond dat een meerderheid van hun kiezers geen seperatisten zijn. En bon als je mij niet gelooft klaag dan bij de onderzoekers van de KUL en Ugent. Maar goed het is logisch dat partijen die goed scoren menen dat al hun kiezers meteen heel hun programma onderschrijven daar waar partijen die het minder goed doen menen dat mensen hun programma niet kennen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:54   #116
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een eerste voorwaarde om tot een confederatie te komen is seperatisme. Een confederatie is immers een samenwerkingsverband tussen onafhankelijke staten.
Waarom zou dat per se moeten? Als het ten gunste van België is, ontkennen sommigen hier alle internationale precedenten of rechtsregels die zouden gelden in geval van een splitsing. Als België dan blijkbaar toch zo een unicum is, waarom hier dan ook geen uitzondering op maken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:54   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van dat gebouw, op die plek. Architectuur moet ook rekening houden met de context. Een dergelijk bombastisch gebouw is totaal ongepast in die omgeving. Luik is geen wereldstad, waar een dergelijk gebouw niet zou misstaan.
Wanneer was U alweer de laatste keer in Liège ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:54   #118
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kennelijk praat u er niet graag over. Want de vorige keer dat ik het vroeg gaf u ook al geen antwoord.
Oud 29 maart 2010, 18:54   #119
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het valt te zien hoe je de vragen stelt . Als de vraag was : dient Vlaanderen koste wat het kost onafhankelijk te worden , zal mogelijk 70 procent van de N-VA-ers nee zeggen. Als de vraag was: is het wenselijk dat Vlaanderen onafhankelijk wordt zal waarschijnlijk bijna 100 procent ja zeggen.
Onderzoeken hebben reeds verschillende keren het tegendeel aangetoond, maar goed. Een groot deel van de VB kiezers in Brussels waren Franstaligen. Zijn dat dan ook seperatisten?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:54   #120
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het een groot geheim system ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be