Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 07:32   #341
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
zal mij een zorg zijn of je onder de indruk bent! Ik vraag of je hem al gelezen hebt en zo nee waarom niet:
Wel, ik ben iemand die alternatief leeft.
En ja, ik gebruik ook veel meer kruiden en natuurlijke geneesmiddelen dan kunstmatige farmaceutische geneesmiddelen.
En ja, in sommige gevallen gebruik ik zelf ook de overname van pijn en de zogezegde handoplegging. Maar dit gebeurd enkel bij kleine kinderen, omdat dit voor hen een deelname in de pijn is en het in de meeste gevallen over een denkbeeld gaat en niet over echte pijn.

Een volwassene die denkt dat pijn kan overgenomen worden door derde of door handoplegging kan weggenomen worden heeft een zeer groot probleem in zijn/haar kopje.
Hoewel de meeste pijnen inderdaad slechts denkbeeldige pijnen zijn en geen fysieke oorzaak hebben. En bij dergelijke pijnen helpt handoplegging inderdaad, maar het gaat dan dus over mensen die iets in hun kopje mankeren en niet over echte fysieke pijnen.
Een goed gesprek met deze mensen heeft hetzelfde effect.
Het is voor hen dat de placebo's worden gemaakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 07:45   #342
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, ik ben iemand die alternatief leeft.
En ja, ik gebruik ook veel meer kruiden en natuurlijke geneesmiddelen dan kunstmatige farmaceutische geneesmiddelen.
En ja, in sommige gevallen gebruik ik zelf ook de overname van pijn en de zogezegde handoplegging. Maar dit gebeurd enkel bij kleine kinderen, omdat dit voor hen een deelname in de pijn is en het in de meeste gevallen over een denkbeeld gaat en niet over echte pijn.

Een volwassene die denkt dat pijn kan overgenomen worden door derde of door handoplegging kan weggenomen worden heeft een zeer groot probleem in zijn/haar kopje.
Hoewel de meeste pijnen inderdaad slechts denkbeeldige pijnen zijn en geen fysieke oorzaak hebben. En bij dergelijke pijnen helpt handoplegging inderdaad, maar het gaat dan dus over mensen die iets in hun kopje mankeren en niet over echte fysieke pijnen.
Een goed gesprek met deze mensen heeft hetzelfde effect.
Het is voor hen dat de placebo's worden gemaakt.
nou nou je zegt nogal wat!

1. Als pijn dus weggenomen wordt dan heeft iemand het aan zijn koppie?
leg dat toch eens uit.

2. Ik heb niet gezegd dat pijnen denkbeeldig zijn. Ik heb gezegd dat er achter de meeste pijnen of ziekten een gedachten of overtuiging ligt. Let op: ik geef mensen niet de schuld.

3. Een goed gesprek heeft hetzelfde effect? Dus als ik lig te creperen van de pijn dan ga ik praten met die gast?

4. placebo's worden speciaal gemaakt voor mensen met problemen in hun koppie? hm vreemd ik dacht dat dubbel blind onderzoeken etc de mensen
bij toeval aan een groep toebedeeld worden. Dus da's nogal vreemd wat je zegt.

5. Ik ken alternatieve technieken die mensen in enorm veel gevallen gebruikt hebben om pijnen te stoppen en nog veel meer.
Voor de meeste mensen zal deze techniek een brug te ver zijn, want je moet opp een aantal punten op je lichaam kloppen. bv plek op hoofd , plek op arm. etc. en dit heeft met accupuntuur te maken. Maar ja veel mensen , vooral de wetenschappertjes willen daqar toch niet aan. niet omdat het niet waar is, maar omdat het buiten hun wereldbeeld valt.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:05   #343
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nou nou je zegt nogal wat!

1. Als pijn dus weggenomen wordt dan heeft iemand het aan zijn koppie?
leg dat toch eens uit.

2. Ik heb niet gezegd dat pijnen denkbeeldig zijn. Ik heb gezegd dat er achter de meeste pijnen of ziekten een gedachten of overtuiging ligt. Let op: ik geef mensen niet de schuld.

3. Een goed gesprek heeft hetzelfde effect? Dus als ik lig te creperen van de pijn dan ga ik praten met die gast?

4. placebo's worden speciaal gemaakt voor mensen met problemen in hun koppie? hm vreemd ik dacht dat dubbel blind onderzoeken etc de mensen
bij toeval aan een groep toebedeeld worden. Dus da's nogal vreemd wat je zegt.

5. Ik ken alternatieve technieken die mensen in enorm veel gevallen gebruikt hebben om pijnen te stoppen en nog veel meer.
Voor de meeste mensen zal deze techniek een brug te ver zijn, want je moet opp een aantal punten op je lichaam kloppen. bv plek op hoofd , plek op arm. etc. en dit heeft met accupuntuur te maken. Maar ja veel mensen , vooral de wetenschappertjes willen daqar toch niet aan. niet omdat het niet waar is, maar omdat het buiten hun wereldbeeld valt.
5) je spreek hier plots niet meer over handoplegging, maar over een zeer oude en wetenschappelijk bewezen werkende natuurgeneeskunde.

Acupunctuur en acupressuur zijn namelijk technieken die door de wetenschap onderzocht en aanvaard zijn als echt werkende behandelingen.
Je haalt hier een hele hoop zaken door elkaar.

4) Nee, placebo's worden ook gebruik om mensen te genezen.
Je kan iemand die niets fysiek mankeert geen medicijnen geven, die mensen krijgen dan een placebo voorgeschreven.

3) als jij ligt te creperen van de pijn met een fysieke oorzaak, is er medische hulp nodig en zal handoplegging niets oplossen.
In het andere geval, is een goed gesprek even doeltreffend.
De pijn zit dan in je kopje en heeft geen fysieke oorsprong.

2) hier geef je dus zelf toe dat het tussen de oren in het kopje zit.

1) je moet eens leren onderscheid te maken tussen fysieke en psychische pijnen. De eerste is echte pijn en kan enkel weg genomen worden door medische behandeling.
Het tweede zit in het kopje en word weggenomen door middel overtuiging.
Oud 30 maart 2010, 08:10   #344
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
je moet eens leren onderscheid te maken tussen fysieke en psychische pijnen
nee dat zeg ik juist die is er niet
Oud 30 maart 2010, 08:11   #345
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
je spreek hier plots niet meer over handoplegging, maar over een zeer oude en wetenschappelijk bewezen werkende natuurgeneeskunde.
??? wat blaat je hier nu weer? ik zeg nog steeds dat handoplegging kan werken
Oud 30 maart 2010, 08:16   #346
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee dat zeg ik juist die is er niet
Dus een pijn veroorzaakt door verdriet is voor jou hetzelfde als een pijn veroorzaakt door verwonding?

Goed bezig.
Oud 30 maart 2010, 08:19   #347
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus een pijn veroorzaakt door verdriet is voor jou hetzelfde als een pijn veroorzaakt door verwonding?

Goed bezig.
uh?? DAT zeg ik toch nergens!!!???!!!!!

vreemd manneke ben je hoor
Oud 30 maart 2010, 08:22   #348
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan
Voor de meeste mensen zal deze techniek een brug te ver zijn, want je moet opp een aantal punten op je lichaam kloppen. bv plek op hoofd , plek op arm. etc. en dit heeft met accupuntuur te maken.
Je spreek hier anders over iets heel anders.

Je spreekt hier over acupunctuur en acupressuur, twee medische behandelingen die zelfs onderwezen worden en de nodige attesten en diploma's vereisen om ze te mogen toepassen.

Ze worden door sommige artsen zelfs voorgeschreven en de toepassing zijn beter bekend kraken.
Oud 30 maart 2010, 08:24   #349
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef ons dan eens uitleg over welke ziektes en pijn er door handoplegging genezen word?
Oud 30 maart 2010, 08:24   #350
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Je spreek hier anders over iets heel anders.

Je spreekt hier over acupunctuur en acupressuur, twee medische behandelingen die zelfs onderwezen worden en de nodige attesten en diploma's vereisen om ze te mogen toepassen.

Ze worden door sommige artsen zelfs voorgeschreven en de toepassing zijn beter bekend kraken.
ja die haal ik er bij! ik verwijder de ander niet!

en trouwens niet alle wetenschappertjes hier zullen het met je eens zijn.
Ik heb het trouwens niet eens over accupunctuur als behandelmethode gehad. het is een compleet andere methode alleen maakt het wel gebruik van de accupunctuurpunten. Maar zoals ik al zei, je moet op de punten kloppen en nee, het is geen accupressuur.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 maart 2010 om 08:25.
Oud 30 maart 2010, 08:26   #351
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja die haal ik er bij! ik verwijder de ander niet!

en trouwens niet alle wetenschappertjes hier zullen het met je eens zijn.
Ik heb het trouwens niet eens over accupunctuur als behandelmethode gehad. het is een compleet andere methode alleen maakt het wel gebruik van de accupunctuurpunten. Maar zoals ik al zei, je moet op de punten kloppen en nee, het is geen accupressuur.
Op de pijnpunten kloppen is een behandeling uit de acupressuur.
Als je over natuurgeneeskunde wil discuteren moet je wel eerst zorgen dat je die kent.

Een lijst van ziektes en pijnen die door handoplegging genezen worden graag.

Laatst gewijzigd door Jantje : 30 maart 2010 om 08:29.
Oud 30 maart 2010, 08:33   #352
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee want als je dat wist had je niet ph gezegd dan had je Beachamp gezegd.
Citaat:
If blood shifts outside the "perfect" range, the micro-organisms in the blood (protits) must change in order to survive.
Remember that blood is under pH control. Ideally it has a pH in a narrow range around 7.3, which is slightly alkaline. pH around 7.3 is the perfect environment in which the protit lives in harmony with the body. But when blood pH is disturbed and is shifted out of that narrow range, these tiny micro-organisms can no longer live. In order to survive, they will change to a form which can survive. It is these new forms that can become aggressive, parasitic and pathogenic agents within the blood.
dat is de pleomorfische hypothese, wat Béchamp voorstelde. Hier wordt de structuren protits genoemd, een synoniem voor de microzyma van Béchamp.

Je zou, door de technologische vooruitgang van de laatste 30 jaar, dus verwachten dat die protits of microzyma ontelbare keren zijn waargenomen en gefotografeerd, en dat de shift van microzyma tot virus tot bacterie in detail zou waargenomen zijn.

En aangezien gij meester van het spitten zijt, zult ge die waarnemingen al wel veelvuldig zijn tegengekomen.
Bij deze dus: geef ze eens, enkele van die vele bewijzen voor Béchamp en tegen Pasteur en Koch.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:41   #353
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de pijnpunten kloppen is een behandeling uit de acupressuur.
Als je over natuurgeneeskunde wil discuteren moet je wel eerst zorgen dat je die kent.

Een lijst van ziektes en pijnen die door handoplegging genezen worden graag.
zucht! ik ken een techniek GEEN ACupresuur, ik weet echt waar ik het over heb.
Oud 30 maart 2010, 08:43   #354
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dat is de pleomorfische hypothese, wat Béchamp voorstelde. Hier wordt de structuren protits genoemd, een synoniem voor de microzyma van Béchamp.

Je zou, door de technologische vooruitgang van de laatste 30 jaar, dus verwachten dat die protits of microzyma ontelbare keren zijn waargenomen en gefotografeerd, en dat de shift van microzyma tot virus tot bacterie in detail zou waargenomen zijn.

En aangezien gij meester van het spitten zijt, zult ge die waarnemingen al wel veelvuldig zijn tegengekomen.
Bij deze dus: geef ze eens, enkele van die vele bewijzen voor Béchamp en tegen Pasteur en Koch.
Heb het vermoeden dat we beide nog lang zullen kunnen wachten.
Maar dat we geen antwoord zullen krijgen.
Oud 30 maart 2010, 08:45   #355
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dat is de pleomorfische hypothese, wat Béauchamp voorstelde. Hier wordt de structuren protits genoemd, een synoniem voor de microzyma van Béchamp.

technologische vooruitgang????

mobieltjes die lelijke straling afgeven. GM voedsel wat bereslecht is en zonder voedingsstoffen. computers die tering slecht voor de ogen zijn. water wat vergifitifgd is. Duizenden schadelijke E-nummers in het eten. wifi shit met schadelijke straling. pharmaceutisch vergif. Veel doden die vallen in ziekenhuizen. (niet natuurlijk en door 'juiste behandeling') .
maar ja dat zie jij niet zo.

En wat betreft beachamp, ga ik nog even spitten heb veel liggen hier

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 maart 2010 om 08:45.
Oud 30 maart 2010, 08:47   #356
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zucht! ik ken een techniek GEEN ACupresuur, ik weet echt waar ik het over heb.
Geef dan de naam van die techniek?

De medische wereld zal je dankbaar zijn.

Mensen kunnen genezen door handoplegging zou namelijk een enorme hulp zijn voor de ontwikkelingslanden.
Oud 30 maart 2010, 08:49   #357
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mobieltjes die lelijke straling afgeven. GM voedsel wat bereslecht is en zonder voedingsstoffen. computers die tering slecht voor de ogen zijn. water wat vergifitifgd is. Duizenden schadelijke E-nummers in het eten. wifi shit met schadelijke straling. pharmaceutisch vergif. Veel doden die vallen in ziekenhuizen. (niet natuurlijk en door 'juiste behandeling') .

ik had het dan ook over de microscopische technieken om dergelijke structuren waar te nemen.

En ik ben een visueel ingesteld iemand, ik zie graag prentjes en fototjes. Teksten over Bechamp en bloed en nieuwe behandelingswijzen voor kanker heb ik al genoeg gelezen.

Veel spitplezier
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:52   #358
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet enkel vooruitgang is een verbetering.
Daarover is heel de wetenschap het eens.

Citaat:
mobieltjes die lelijke straling afgeven.

GM voedsel wat bereslecht is en zonder voedingsstoffen. computers die tering slecht voor de ogen zijn. water wat vergifitifgd is. Duizenden schadelijke E-nummers in het eten. wifi shit met schadelijke straling. pharmaceutisch vergif. Veel doden die vallen in ziekenhuizen. (niet natuurlijk en door 'juiste behandeling') .
Hier zijn zelfs wetenschappelijke bewijzen voor.
Je komt dus helemaal niet met iets dat wij niet weten.
Dit heeft ook allemaal niets te maken met niet te bewijzen oorzaken en gevolgen.
Deze zaken gaan over economie afwegen tegenover gezondheid.

Citaat:
Wij wachten.
Oud 30 maart 2010, 08:56   #359
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me trouwens af wat de standpunten zijn van onze nieuwe wetenschappers hier omtrent wat er vandaag aan het gebeuren is in zwitserland.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 09:02   #360
Khwajagan
Banneling

Standaard

dit lijkt wel orweliianse double speak:

Citaat:
Niet enkel vooruitgang is een verbetering.
Daarover is heel de wetenschap het eens.
Citaat:
Hier zijn zelfs wetenschappelijke bewijzen voor.
Je komt dus helemaal niet met iets dat wij niet weten.
Dit heeft ook allemaal niets te maken met niet te bewijzen oorzaken en gevolgen.
Deze zaken gaan over economie afwegen tegenover gezondheid.

uh? dus je bent het hiermee eens? het gaat mij er niet om of het klopt of niet, maar om aan te tonen dat er geen echte vooruitgang is, maar ja daar had je al wat orwelliaans commentaar op gegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be