Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 13:20   #381
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Bon Khwajahan, hier wordt het concept van Béchamp nogmaals uitgelegd. Daarvan is iedereen natuurlijk wel op de hoogte. Ook van Pasteur zijn concept zijn we op de hoogte.

Nu komt het erop neer om beide concepten te onderzoeken. Aangezien deze concepten tegengesteld zijn aan elkaar zal er eentje niet correct blijken te zijn. Dat lijkt me logisch.

Beide concepten werden dus reeds lang geleden onderzocht. Hier kunnen 1001 links geplaatst worden waardoor blijkt dat Pasteur het bij het rechte eind had. Jij daarentegen hebt nog steeds geen enkel bewijs van Bechamp zijn these gepost.

Dus wat zeer belangrijk is in deze. Een these is geen bewijs.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:21   #382
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon Khwajahan, hier wordt het concept van Béchamp nogmaals uitgelegd. Daarvan is iedereen natuurlijk wel op de hoogte. Ook van Pasteur zijn concept zijn we op de hoogte.

Nu komt het erop neer om beide concepten te onderzoeken. Aangezien deze concepten tegengesteld zijn aan elkaar zal er eentje niet correct blijken te zijn. Dat lijkt me logisch.

Beide concepten werden dus reeds lang geleden onderzocht. Hier kunnen 1001 links geplaatst worden waardoor blijkt dat Pasteur het bij het rechte eind had. Jij daarentegen hebt nog steeds geen enkel bewijs van Bechamp zijn these gepost.

Dus wat zeer belangrijk is in deze. Een these is geen bewijs.

dat dacht ik toch even niet
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:23   #383
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
dat dacht ik toch even niet

Dat is dan verkeerd gedacht. Maar bon, dat is niet de kern van de zaak. Een bewijs voor zijn these is dat wel.
Oud 30 maart 2010, 13:26   #384
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
c/p van een website die ik zelf wel kan googlen
zoals ik al stelde khwajagan, ik ben een visueel ingesteld persoon. Ik wil prentjes en foto'tjes zien van microzyma of protits. Geen ellenlange secundaire bronnen die van elkaar gecopieerd zijn.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:28   #385
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Omdat je een hoop hersenspinsels zoals Donker energie/materie, zwarte gaten en nog zo van die fantasietjes nodig hebt om dat model te laten werken.
Dat is niet zo. Donkere materie is een poging tot het verzoenen van de de zwaartekrachttheorie met de relativiteitstheorie. Donkere materie is een andere manier om een model op te stellen voor het uitdijend heelal dan de oerknal. Zwarte gaten zijn een verzoening tussen de Einstein vergelijkingen en de Maxwell vergelijkingen.

De oerknal wordt niet als een feit, maar als een hypothese gebracht. Het is niet meer dan de logische gedachte dat als je het uitdijen van het heelal terugdraait, het wel eens uit één punt zou kunnen zijn vertrokken. En meer heb je niet nodig om de mogelijkheid van een oerknal ernstig te nemen.

Het is waar dat we als waarneming vooral de roodverschuiving hebben om dat uitdijen te vermoeden.

Er is echter geen enkel werkend model voor een statisch heelal. De stuikt onvermijdelijk onder zijn eigen massa en zwaartekracht terug in mekaar. Er is wel het sprookje dat god alles bij mekaar houdt. Maar daar hebben we geen modellen voor, en daar is zelfs geen waarneming als een ondersteunende roodverschuiving voorhanden.

Dus. Alle werkende modellen beschrijven een dynamisch heelal. En meer is er niet nodig om een begin te vermoeden.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:30   #386
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zoals ik al stelde khwajagan, ik ben een visueel ingesteld persoon. Ik wil prentjes en foto'tjes zien van microzyma of protits. Geen ellenlange secundaire bronnen die van elkaar gecopieerd zijn.
ha ha dan geldt dat ook voor jouw mainstream rotzooi
Oud 30 maart 2010, 13:31   #387
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk, maar first things first, protits en microzyma

Laatst gewijzigd door Pieke : 30 maart 2010 om 13:31.
Oud 30 maart 2010, 13:31   #388
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je het beseft maar dat is nog steeds geen bewijs van uw bewering.
Oud 30 maart 2010, 13:35   #389
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je het beseft maar dat is nog steeds geen bewijs van uw bewering.
o nee wist ik niet, sorry
Oud 30 maart 2010, 13:37   #390
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
o nee wist ik niet, sorry
Post nu eens eindelijk je lijsten en bewijzen met bron.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:37   #391
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had je toch reeds verwittigd dat die er nooit zullen komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:38   #392
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Dat is niet zo. Donkere materie is een poging tot het verzoenen van de de zwaartekrachttheorie met de relativiteitstheorie. Donkere materie is een andere manier om een model op te stellen voor het uitdijend heelal dan de oerknal. Zwarte gaten zijn een verzoening tussen de Einstein vergelijkingen en de Maxwell vergelijkingen.

De oerknal wordt niet als een feit, maar als een hypothese gebracht. Het is niet meer dan de logische gedachte dat als je het uitdijen van het heelal terugdraait, het wel eens uit één punt zou kunnen zijn vertrokken. En meer heb je niet nodig om de mogelijkheid van een oerknal ernstig te nemen.

Het is waar dat we als waarneming vooral de roodverschuiving hebben om dat uitdijen te vermoeden.

Er is echter geen enkel werkend model voor een statisch heelal. De stuikt onvermijdelijk onder zijn eigen massa en zwaartekracht terug in mekaar. Er is wel het sprookje dat god alles bij mekaar houdt. Maar daar hebben we geen modellen voor, en daar is zelfs geen waarneming als een ondersteunende roodverschuiving voorhanden.

Dus. Alle werkende modellen beschrijven een dynamisch heelal. En meer is er niet nodig om een begin te vermoeden.
Volledig mee akkoord. In het elektrisch model is dit echter niet nodig. Spijtig dat er niet meer middelen worden vrijgemaakt om deze piste te onderzoeken.

Bekijk dit hier eens, roodverschuiving zou wel eens iets heel anders kunnen zijn dan de snelheid waartegen hemellichamen zich van ons weg bewegen.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 30 maart 2010 om 13:40.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:38   #393
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
The case of Halton Arp proved me right. Halton Arp jumped through all the
hoops of big bang theory and discovered one of its major flaws, that objects from
the same source have drastically different red shifts, and thus the big bang was a
big bust. Instead of having the big bang community confirm and celebrate his
discovery, it ostracized him, denying him telescope time, space in scientific
journals and speaker time at conventions. When others within the big bang
community started coming up with the same results, they were provided with
similar treatment.
Oud 30 maart 2010, 13:41   #394
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
And speaking of galaxies, Newton’s immutable law that white light is made up of all
colored light and that colored light is busted out in the prism in order of wavelength,
rather than the factual reality, that white light’s frequency is lengthened the more glass
it passes through, reversing the spectrum, led to the dictate that red was the long wave
and blue the short. With this dictate in place, the entire field of astronomy rests its case
on the red shift, which says that a red shift in the light of the spectrum of galaxies is the
result of their motion away from us and each other, that we live in an expanding
universe.
However, the dictate is wrong, as has been shown by the invention of the laser,
where the stronger energy reds were invented easily but the blue laser escaped
technology because its frequency is so much weaker. The Kodak X3 technology, which
stacks the red, green and blue receptors one on top of the other, only works when the
blue faces the light because the blue is too weak to penetrate the red filter. It is only
when the blue is facing the light that the blue is filtered, then the green, and then red,
the stronger frequency, or in today’s misguided language, wavelength, reaches the last
filter. We build a universe on immutable laws that restrict us from seeing reality when
we follow Newtonian Empiricism rather
Oud 30 maart 2010, 13:41   #395
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
The case of Halton Arp proved me right. Halton Arp jumped through all the
hoops of big bang theory and discovered one of its major flaws, that objects from
the same source have drastically different red shifts, and thus the big bang was a
big bust. Instead of having the big bang community confirm and celebrate his
discovery, it ostracized him, denying him telescope time, space in scientific
journals and speaker time at conventions. When others within the big bang
community started coming up with the same results, they were provided with
similar treatment.
Een heel spijtige zaak.
Oud 30 maart 2010, 13:44   #396
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Een heel spijtige zaak.
ja maar zo werkt het wel, laat me niet lachen als iemand zegt dat
de wetenschap objectief en zo is
Oud 30 maart 2010, 13:58   #397
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
C/P
Altijd netjes als je meld wie die me is in je quote:

Peter Bros, the real skeptic

http://www.therealskeptic.com/column2.html
Oud 30 maart 2010, 14:02   #398
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Bekijk dit hier eens, roodverschuiving zou wel eens iets heel anders kunnen zijn dan de snelheid waartegen hemellichamen zich van ons weg bewegen.
Daartegenover staat dat andere waarnemingen het uitdijen bevestigingen. Het uitdijen valt of staat niet met de roodverschuiving alleen. Roodverschuiving alleen is trouwens geen bewijs, maar een sterke indicatie. Uw artikel spreekt ook van één afwijkende waarneming. En ook die afwijkende waarneming kan een andere verklaring hebben. Je kan dus deze afwijking niet tot een feit opwaarderen.

Maar dat opwaarderen kan je met geen enkele hypothese over het heelal. Het blijven hypothesen. Elke wetenschapper die zijn wetenschap respecteert weet en beseft dat. Het is pas tijdens het vulgariseren dat alles plots een andere inhoud krijgt. Hypotheses worden plots feiten. En nog straffer. Ge hebt er zoals Khwajagan die nog een stapje verder gaan door er dogma's en een godsdienst van te maken.

Nu is de vraag. Wat wil je nu precies weerleggen ? De wetenschappelijke hypothesen. De gevulgariseerde beweringen. Of de super-dogma's van Khwajagan ? Het ene weerleggen betekent niet automatisch het andere weerleggen. Al droomt Khwajagan anders.

Tot nog toe heb ik enkel kritiek gezien op de geromantiseerde versies van wetenschappelijke hypothesen die gearomatiseerd zijn met nogal wat vreemde geurtjes.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 14:19   #399
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Altijd netjes als je meld wie die me is in je quote:

Peter Bros, the real skeptic

http://www.therealskeptic.com/column2.html
waarvoor dank dan die gast denkt echt na en praat niet zo maar wetenschappertjes na
Oud 30 maart 2010, 14:19   #400
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Daartegenover staat dat andere waarnemingen het uitdijen bevestigingen. Het uitdijen valt of staat niet met de roodverschuiving alleen. Roodverschuiving alleen is trouwens geen bewijs, maar een sterke indicatie. Uw artikel spreekt ook van één afwijkende waarneming. En ook die afwijkende waarneming kan een andere verklaring hebben. Je kan dus deze afwijking niet tot een feit opwaarderen.

Maar dat opwaarderen kan je met geen enkele hypothese over het heelal. Het blijven hypothesen. Elke wetenschapper die zijn wetenschap respecteert weet en beseft dat. Het is pas tijdens het vulgariseren dat alles plots een andere inhoud krijgt. Hypotheses worden plots feiten. En nog straffer. Ge hebt er zoals Khwajagan die nog een stapje verder gaan door er dogma's en een godsdienst van te maken.

Nu is de vraag. Wat wil je nu precies weerleggen ? De wetenschappelijke hypothesen. De gevulgariseerde beweringen. Of de super-dogma's van Khwajagan ? Het ene weerleggen betekent niet automatisch het andere weerleggen. Al droomt Khwajagan anders.

Tot nog toe heb ik enkel kritiek gezien op de geromantiseerde versies van wetenschappelijke hypothesen die gearomatiseerd zijn met nogal wat vreemde geurtjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta voor alles open, maar het uitdijen wordt niet bevestigd in het artikel dat jij aangaf, het suggereert het enkel. Uiteraard hangt heel het model af van hoe je data interpreteert.

Het artikel dat ik gelinkt had is maar één van de vele waarnemingen die Arp gemaakt heeft trouwens en die heel goed aansluiten op voorspellingen uit het elektrische model. Ik claim hier zeker niet de waarheid in pacht te hebben, maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik meer gecharmeerd ben door de elegantie van het elektrische model itt het BB model.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be