![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De aarde: grond, vloer, landschap of landhalfrond ÌS plat. De aarde waarop ik kan staan, lopen, bouwen.. ÌS plat. De aarde de planeet ÌS plat. De aarde de planeet ÌS bol. De aarde de planeet ÌS mooi. De aarde de planeet ÌS mooi EN plat. De aarde de planeet ÌS mooi EN bol. De aarde de planeet ÌS bol EN plat. De aarde de planeet ÌS mooi EN plat EN bol. Als je blind bent, dan is het jouw probleem. Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2010 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog maar eens: wat verstaat onze porpo onder het woord "plat" ?
Ik ben gaan zoeken in de Van Dale, en daar stond: http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...zoekwoord=plat Citaat:
Citaat:
Misschien bedoelt onze imam-van-dienst misschien gewoon: glad (en: smooth) ? Citaat:
De bol is inderdaad glad. Maar dan zijn er vele figuren, he. De torus is ook glad, het ei is glad, en... het oneindige vlak is glad. De Fles van Klein is glad.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je met de aarde hier een stuk landschap, vloer, grond.. bedoelt. De aarde planeet NIET. De planeet is rond, bol, plat en mooi. Is dat niet zo? Bewijs. Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 16:01. Reden: kan vierkantig zijn, planeet niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ik met PLAT bedoel, heb ik zeer duidelijk geschreven:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Zij die hier (zonder bewijs/foto van werkelijkheid) een bijgeloof aanhangen: de aarde is niet plat, plat sluit bol uit: Wat verstaan jullie onder "plat"?
En wat verstaan jullie onder "AARDE" ? Ik krijg het gevoel dat ik hier een lesje met tekeningetjes moet geven, what a shame!!. Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kromming_(meetkunde) Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2010 om 16:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Waarom vraag jij eigenlijk aan iedereen bewijzen, maar geef je zelf nooit ofte nimmer een bewijs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar is een baksteen dan ook plat? zoals ik in mijn post in jouw eigen logicaregels bewijs. Is niet alles plat dan? Had de koran net zo goed kunnen zeggen dat alle dieren plat geschapen waren? Waarom komt het idee van een tapijt dat ergens omheen zit met praktisch alle driedimensionale vormen uit behalve met een bol?
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is een van de betekenissen van vlak. Het bestaat als concept theoretisch. In de werkelijkheid bestaat het niet.
Een stukje landschap bijvoorbeeld is niet plat omdat je heuvels, bergen, valleien, veel bochten, kloven, rivieren, .. hebt. Mijn aarde/vloer thuis is ook niet plat omdat het met tegels is gemaakt. Tussen tegels heb je kloven. 1 tegeltje is ook niet plat want er staan barsten op en met bijvoorbeeld vergrootglas kun je nog veel meer krommingtjes zoals barsten en heuveltjes en graatjes en kloven.. zien. In die zin is de aarde planeet, vloer, grond, landschap.. niet plat. In die zin is de aarde planeet geen bol. Dus met plat in de context van aarde-debat bedoel ik twee dingen: http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...zoekwoord=plat 1) Vlakke gedeelte van de aarde: bijvoorbeeld een stuk grond, vloer, landschap ... 2) De aarde de planeet: het is horizontaal en dit zien we zeer duidelijk: Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat hij de vragen niet beantwoordt is reeds verhalend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 31 maart 2010 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je Koran zegt dus dat de aarde een gladde varieteit is. Een torus is ook een gladde varieteit, bijvoorbeeld. Of een fles van Klein . Ook daar heb je natuurlijk, loodrecht op de lokale "vertikaal" een "horizontaal" raakvlak, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk en zeker als je niet aan twistgesprek doet zoals system, Bovenbuur en onze Bobke.
Als je met argumenten en respect blijft, dan kunnen we gerust tot volgende eeuw hier in deze topic blijven discuteren. Niet alleen in deze topic, maar ook in Science vs scientism. Ik heb daar nog niet gereageerd omdat ik in die topic, in tegenstelling tot jou, met bronnen en referenties wil discuteren. Maar ik zal dat zeker niet vergeten ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van Dale zegt: Citaat:
Nu de aarde, grond is tweedimensionaal (lengte, breedte) dus in deze context is de aarde plat. De aarde planeet, is een equator inderdaad horizontaal, dus in deze context is de aarde plat. De aarde is plat en bol, dit is zonder twistgesprek zeer duidelijk. Met twistgesprek is de aarde niet plat, wat is dan plat? Met twistgesprek is de aarde een gladde varieteit, maar wat is aarde? wat is glad? wat is varieteit? |
||
![]() |
![]() |