Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 11:12   #101
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Opblaasbare vrouwen en metro-aanslagen kunnen voor mij niet.
Denk je dat deze vrouwen een keus hadden? Je zit nu misschien achter de pc met warme drankjes en relaxed, wat heb jij meegemaakt? Ben jij ooit een moeder met een baby geweest: jouw baby afgeslacht, verder jouw huis gebombardeerd, jouw man levend verbrand, en dan jij door een paar tientallen soldaten verkracht, en dan heel jouw familie afgeslacht, voetballen met afgesneden hoofd van jouw vader, jouw dorp/stad volledig plat afgebrand, afgeslacht, verkracht, ...??!!!

Vertel, wat heb je meegemaakt?

Haal u lijk uit die stoel waarop jij nu zit en ga hier in Vlaanderen op zoek naar Kaukasusische immigranten, vraag achter informatie, dvd's met video's en foto's, hopelijk leer je iets.

Ik zou misschien hetzelfde doen, niet omdat ik het wil, niet omdat ik geen mens ben en niet omdat dit door mijn geloof of ideologie gerechtvaardigd wordt, maar omdat ik doof en blind ben geworden door wat er mij aangedaan is. Ik ben blind dus ik zie alle russen medeplichtig zolang ze geen initiatief nemen om wat hun overheid mee bezig is te stoppen. Ik ben doof, ik luister niet meer naar menselijke en islamitische boodschappen, ik luister naar één ding: wat er gebeurd is en wat er gebeurt.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 maart 2010 om 11:14.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 11:59   #102
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ga je WOIII ontketenen ?

moslims vs de rest van de wereld ?
Dat zou zeker nooit mijn idee kunnen zijn. Maar het staat wel in de koran. Mijn idee is: weg met de koran! Maar zolang hij de levenswandel van honderden miljoenen bepaalt, zullen we moeten kiezen: daar rekening mee houden en weerwerk bieden, of daar geen rekening mee houden en vul nou zelf maar in.

Citaat:
kolonisering terecht noemen ... rare ethische wereld leef jij in.
Provocerend geformuleerd, OK. Ik geef de Fransen wel gelijk dat ze na vier eeuwen regelmatige plundering van hun Zuidkust (en de omliggende kusten) door de zeerovers van Algiers vonden dat het welletjes geweest was en het rovershol gewapenderhand innamen. Maar dat ze zich niet hebben toegelegd op het uitroeien van de mohammedanerij beschouw ik wel als een misdaad van de kolonisatoren.
Oud 30 maart 2010, 12:03   #103
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ben jij ooit een moeder met een baby geweest: jouw baby afgeslacht, verder jouw huis gebombardeerd, jouw man levend verbrand, en dan jij door een paar tientallen soldaten verkracht, en dan heel jouw familie afgeslacht, voetballen met afgesneden hoofd van jouw vader, jouw dorp/stad volledig plat afgebrand, afgeslacht, verkracht, ...??!!!
Het soort behandeling die door het voorbeeld van de pedofeet vzmh en het woord van zijn koran voor ongelovigen wordt aanbevolen. Wat deze mensen meemaken is erg, maar zolang ze vinden dat Allah de ongelovigen niets beters gunt, kunnen zij niet klagen. Ze ondervinden wat ze anderen toewensen.
Oud 30 maart 2010, 12:43   #104
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met de Chetsenen ( geen homogeen volk maar een Kaukasisch-Russische rassenversmelting) gaat terug naar de vroege middeleeuwen. Het volk is samengesteld uit restbestanden van de oudheid en wat zich heeft vermengd na de massale deportatie van autochtone Chetsenen (door Stalin en Beria) naar Centraal Azië.
Russische groepen werden naar het Chetseense gebied overgeplaatst, echter na de doord van Stalin slaagden vele gedeporteerde Chetsenen er in om naar hun land terug te keren en ontketenden daar een reeks van conflicten in hun weg naar een eigen staat die uiteindelijk door Doedajev werd uitgeroepen.
Criminaliteit was opmerkelijk in dat gebied dat een sleutelpositie in neemt en een brug vormt tussen Azië en Europa. Vrijwel de gehele heroïnehandel, afkomstig uit Afghanistan en de landen daarom heen is in handen van de Chetsenen. Russen en Chetsenen zijn elkaars historische vijanden, zoals Engeland en Frankrijk dat eeuwen lang waren (en nu nog).
De Chetsenen kozen tijdens WWII massaal de kant van de Duitse troepen waarop Stalin na WWII hardhandig met deze bevolkingsgroep afrekende.
Zoals de geschiedenis verder zal leren, niet hardhandig genoeg.

Wederom een overtuigend bewijs dat het christendom (of wat zich daarvoor voordoet) en Islam absoluut niet samengaan. Nl de helft van de Chetseense bevolking is christen (en etnisch Russisch).
Oud 30 maart 2010, 12:53   #105
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het probleem met de Chetsenen ( geen homogeen volk maar een Kaukasisch-Russische rassenversmelting) gaat terug naar de vroege middeleeuwen. Het volk is samengesteld uit restbestanden van de oudheid en wat zich heeft vermengd na de massale deportatie van autochtone Chetsenen (door Stalin en Beria) naar Centraal Azië.
Russische groepen werden naar het Chetseense gebied overgeplaatst, echter na de doord van Stalin slaagden vele gedeporteerde Chetsenen er in om naar hun land terug te keren en ontketenden daar een reeks van conflicten in hun weg naar een eigen staat die uiteindelijk door Doedajev werd uitgeroepen.
Criminaliteit was opmerkelijk in dat gebied dat een sleutelpositie in neemt en een brug vormt tussen Azië en Europa. Vrijwel de gehele heroïnehandel, afkomstig uit Afghanistan en de landen daarom heen is in handen van de Chetsenen. Russen en Chetsenen zijn elkaars historische vijanden, zoals Engeland en Frankrijk dat eeuwen lang waren (en nu nog).
De Chetsenen kozen tijdens WWII massaal de kant van de Duitse troepen waarop Stalin na WWII hardhandig met deze bevolkingsgroep afrekende.
Zoals de geschiedenis verder zal leren, niet hardhandig genoeg.

Wederom een overtuigend bewijs dat het christendom (of wat zich daarvoor voordoet) en Islam absoluut niet samengaan. Nl de helft van de Chetseense bevolking is christen (en etnisch Russisch).
De chetsenen en andere door rusland gekoloniseerde volkeren hadden goede redenen om voor duitsland te kiezen.
Ze hebben recht op een eigen staat.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 12:56   #106
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De Russen hebben daar voor een gigantische werkgelegenheid gezorgd om alles weer op te bouwen, iedereen tevreden, behalve natuurlijk die religieuze islamitische zotten die van de regio een kalifaat willen maken en de rest van de bevolking inclusief plaatselijke "regering" voor vazallen van de Russen nemen, voor die is het nooit goed. Trouwens, ze hebben daar toch al een grote vorm van zelfbestuur, niet?
Er is maar 1 conclusie te trekken namelijk "waar ter wereld het ambras is zitten er meestal de islamieten voor iets tussen".
Een extreem domme uitlating.
Oud 30 maart 2010, 16:30   #107
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims zeker ?
Nationalisten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 18:57   #108
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Een extreem domme uitlating.
Leg dat eens uit met argumenten. Van 't zelfde ras zeker?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 20:24   #109
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je dat deze vrouwen een keus hadden? Je zit nu misschien achter de pc met warme drankjes en relaxed, wat heb jij meegemaakt? Ben jij ooit een moeder met een baby geweest: jouw baby afgeslacht, verder jouw huis gebombardeerd, jouw man levend verbrand, en dan jij door een paar tientallen soldaten verkracht, en dan heel jouw familie afgeslacht, voetballen met afgesneden hoofd van jouw vader, jouw dorp/stad volledig plat afgebrand, afgeslacht, verkracht, ...??!!!

Vertel, wat heb je meegemaakt?

Haal u lijk uit die stoel waarop jij nu zit en ga hier in Vlaanderen op zoek naar Kaukasusische immigranten, vraag achter informatie, dvd's met video's en foto's, hopelijk leer je iets.

Ik zou misschien hetzelfde doen, niet omdat ik het wil, niet omdat ik geen mens ben en niet omdat dit door mijn geloof of ideologie gerechtvaardigd wordt, maar omdat ik doof en blind ben geworden door wat er mij aangedaan is. Ik ben blind dus ik zie alle russen medeplichtig zolang ze geen initiatief nemen om wat hun overheid mee bezig is te stoppen. Ik ben doof, ik luister niet meer naar menselijke en islamitische boodschappen, ik luister naar één ding: wat er gebeurd is en wat er gebeurt.

Heb jij dan zulke dingen meegemaakt om zo hoog van de toren te blazen ?
Oorlog is iets verschrikkellijks, dat kan ik mij best inbeelden. Daarom moet ik het niet prima vinden dat de slachtoffers van zo een oorlog mij ook een veeg uit de pan komen geven. Integendeel, net omdat het zo vreselijk is.
Je zegt het zelf, die mensen zijn door het afzien doof en blind geworden, hebben hun verstand verloren, en zijn nu gevaarlijke gekken. Die men moet stoppen dus, en vooral niet legitimeren, en/of goedpraten. Begrepen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 20:57   #110
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft eigenlijk de aanslagen opgeëist?
Oud 30 maart 2010, 21:03   #111
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie heeft eigenlijk de aanslagen opgeëist?
De meest barmhartige, meest genadevolle en strengste in het straffen, geloof ik.
Oud 30 maart 2010, 21:11   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als morgen Afganen bommen in de Belgische metro's plaatsen, is dat legitiem ? Vermits er Belgische soldaten in Afganistan vechten ? Dat je hun reactie begrijpt, kan er nog mee door. Maar ze legitimeren ? Ik geef ook de reguliere legers geen gelijk als ze burgers doden, al dan niet met opzet.
De Tsjetsjenen hadden ook geheimagenten , en/of hoge officieren van het leger kunnen identificeren, en vermoorden in Moscou, of in andere Russische steden. Dan verleggen ze ook de oorlog naar Russische bodem, en slachtten ze geen onschuldigen af. Opblaasbare vrouwen en metro-aanslagen kunnen voor mij niet.
heb je die foto's hierboven gezien ?!? alsof Russen zich iets aantrekken van civilians ginder

en ja, er zitten Belgische soldaten in Afganistan (ter ere van wie of wat in godsnaam ?!? ) en ja dus dat geeft Afganen het recht hier terug te slaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 22:44   #113
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
heb je die foto's hierboven gezien ?!? alsof Russen zich iets aantrekken van civilians ginder

en ja, er zitten Belgische soldaten in Afganistan (ter ere van wie of wat in godsnaam ?!? ) en ja dus dat geeft Afganen het recht hier terug te slaan.
Allee vooruit. Niet klagen dan, als je ooit slachtoffer word van een bomaanslag, hé. Die mensen hebben het recht om jou te doen ontploffen.
En als morgen iemand jouw auto steelt, weet je wat je te doen staat : je steelt er gewoon ook éne. Dat is jouw recht.
Verkracht iemand je vrouw, mag jij er op je beurt ook ééntje verkrachten.
Brandden ze je kot af, steek dan ook maar een huis in brand, dat is je recht !
Gelijk welke auto mag je stelen, gelijk welke vrouw verkrachten, gelijk welk huis afbranden, sla blindelings toe, je hebt het te goed van de maatschappij, " ze " moesten jou ook maar met rust laten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 02:34   #114
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkracht iemand je vrouw, mag jij er op je beurt ook ééntje verkrachten.
Brandden ze je kot af, steek dan ook maar een huis in brand, dat is je recht !
Nee, dat is oorlog. Dat is waar recht ophoudt en de loutere macht verder gaat.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 31 maart 2010 om 02:35.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 08:13   #115
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nee, dat is oorlog. Dat is waar recht ophoudt en de loutere macht verder gaat.
Wat is de strekking hiervan? Instemming met den dinges?
Oud 31 maart 2010, 11:01   #116
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Wat is de strekking hiervan? Instemming met den dinges?
Nee, ik denk dat zijn visie geen steek houdt. Hij vergelijkt de acties van het Afghaanse verzet met misdaden van gemeenrecht: diefstal, brandstichting, verkrachting. Maar hoewel die feiten gebeuren in oorlogen is de logica heel anders.

Ik heb in een oorlog gezeten en tot je dat overkomt, kan je je eigenlijk niet voorstellen wat voor gruwel dat is. Het gaat er niet langer om welke rechten je hebt want je hebt er geen enkel meer.
Je komt terecht in een dynamiek waar je geen enkele vat op hebt maar waar je het voorwerp wordt van allerlei middelpuntvliedende krachten, een soort vortex die je meesleurt in zijn eigen logica.

Die logica impliceert dat je je - als je wordt aangevallen - verdedigt met de middelen die je ter beschikking hebt en dat je geneigd bent de gruwel die jou wordt aangedaan toe te brengen aan zij die er de oorzaak van zijn, hem vergemakkelijken of stilzwijgend toekijken terwijl het gebeurt. Ik kan me inbeelden dat voor de Afghanen de Belgen bij die laatste categorie horen zoals voor Tchetchenen elke Rus een mededader is.

Wat dan in Moskou gebeurt maakt deel uit van die gruwelijke logica.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 12:01   #117
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Terreuraanslagen in Dagestan
http://english.aljazeera.net/news/eu...247529911.html

Eergisteren in Moskou en vandaag Dagestan!!
Deze twee aanslagen moeten een band hebben met het bespreken van sancties tegen Iran, denk ik.

Niemand heeft de aanslagen van Moskou opgeëist en dit wekt vragen op!

Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 12:01.
Oud 31 maart 2010, 15:55   #118
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

http://english.aljazeera.net/news/eu...540695595.html
Dagestan heeft al een tijdje problemen met moslimfundamentalisten.

I.v.m. de aanslag in de Moskouse metro zou het gaan over een vrouw van 23 en ene van 40. Ene kwam uit Dagestan. De jonge vrouw van 23 sprak vloeiend Russisch en droeg de TNT onder haar mantel, waardoor ze eruit zag als een zwangere vrouw. Mensen hebben haar daardoor nog geholpen en plaats voor haar gemaakt. Ze vroeg of dit de weg was naar de bibliotheek van Lenin, en verwijderde zich vervolgens naar het eind van de wagon en blies zich vervolgens op.

Vandaag op de metro naar Arbat waren er maar bijzonder weinig mensen, de meesten nemen taxi's. Het is vrij beklemmend om daar te zitten, vooral als er een of andere ongure type met een zak voor je zit, dan wordt je toch automatisch alert.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 17:26   #119
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Leg dat eens uit met argumenten. Van 't zelfde ras zeker?
Uw propaganda is zo doorzichtig dat ik die moeite zelfs niet hoef te doen.
Oud 31 maart 2010, 17:28   #120
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:

De afghaanse bevolking wordt niet bezet en wordt hier weer ten onrechte geïdentificeerd met de taliban.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be