![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vertel, wat heb je meegemaakt? Haal u lijk uit die stoel waarop jij nu zit en ga hier in Vlaanderen op zoek naar Kaukasusische immigranten, vraag achter informatie, dvd's met video's en foto's, hopelijk leer je iets. Ik zou misschien hetzelfde doen, niet omdat ik het wil, niet omdat ik geen mens ben en niet omdat dit door mijn geloof of ideologie gerechtvaardigd wordt, maar omdat ik doof en blind ben geworden door wat er mij aangedaan is. Ik ben blind dus ik zie alle russen medeplichtig zolang ze geen initiatief nemen om wat hun overheid mee bezig is te stoppen. Ik ben doof, ik luister niet meer naar menselijke en islamitische boodschappen, ik luister naar één ding: wat er gebeurd is en wat er gebeurt. Laatst gewijzigd door porpo : 30 maart 2010 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem met de Chetsenen ( geen homogeen volk maar een Kaukasisch-Russische rassenversmelting) gaat terug naar de vroege middeleeuwen. Het volk is samengesteld uit restbestanden van de oudheid en wat zich heeft vermengd na de massale deportatie van autochtone Chetsenen (door Stalin en Beria) naar Centraal Azië.
Russische groepen werden naar het Chetseense gebied overgeplaatst, echter na de doord van Stalin slaagden vele gedeporteerde Chetsenen er in om naar hun land terug te keren en ontketenden daar een reeks van conflicten in hun weg naar een eigen staat die uiteindelijk door Doedajev werd uitgeroepen. Criminaliteit was opmerkelijk in dat gebied dat een sleutelpositie in neemt en een brug vormt tussen Azië en Europa. Vrijwel de gehele heroïnehandel, afkomstig uit Afghanistan en de landen daarom heen is in handen van de Chetsenen. Russen en Chetsenen zijn elkaars historische vijanden, zoals Engeland en Frankrijk dat eeuwen lang waren (en nu nog). De Chetsenen kozen tijdens WWII massaal de kant van de Duitse troepen waarop Stalin na WWII hardhandig met deze bevolkingsgroep afrekende. Zoals de geschiedenis verder zal leren, niet hardhandig genoeg. Wederom een overtuigend bewijs dat het christendom (of wat zich daarvoor voordoet) en Islam absoluut niet samengaan. Nl de helft van de Chetseense bevolking is christen (en etnisch Russisch).
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben recht op een eigen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij dan zulke dingen meegemaakt om zo hoog van de toren te blazen ? Oorlog is iets verschrikkellijks, dat kan ik mij best inbeelden. Daarom moet ik het niet prima vinden dat de slachtoffers van zo een oorlog mij ook een veeg uit de pan komen geven. Integendeel, net omdat het zo vreselijk is. Je zegt het zelf, die mensen zijn door het afzien doof en blind geworden, hebben hun verstand verloren, en zijn nu gevaarlijke gekken. Die men moet stoppen dus, en vooral niet legitimeren, en/of goedpraten. Begrepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie heeft eigenlijk de aanslagen opgeëist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De meest barmhartige, meest genadevolle en strengste in het straffen, geloof ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ja, er zitten Belgische soldaten in Afganistan (ter ere van wie of wat in godsnaam ?!? ) en ja dus dat geeft Afganen het recht hier terug te slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als morgen iemand jouw auto steelt, weet je wat je te doen staat : je steelt er gewoon ook éne. Dat is jouw recht. Verkracht iemand je vrouw, mag jij er op je beurt ook ééntje verkrachten. Brandden ze je kot af, steek dan ook maar een huis in brand, dat is je recht ! Gelijk welke auto mag je stelen, gelijk welke vrouw verkrachten, gelijk welk huis afbranden, sla blindelings toe, je hebt het te goed van de maatschappij, " ze " moesten jou ook maar met rust laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dat is oorlog. Dat is waar recht ophoudt en de loutere macht verder gaat.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 31 maart 2010 om 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is de strekking hiervan? Instemming met den dinges?
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb in een oorlog gezeten en tot je dat overkomt, kan je je eigenlijk niet voorstellen wat voor gruwel dat is. Het gaat er niet langer om welke rechten je hebt want je hebt er geen enkel meer. Je komt terecht in een dynamiek waar je geen enkele vat op hebt maar waar je het voorwerp wordt van allerlei middelpuntvliedende krachten, een soort vortex die je meesleurt in zijn eigen logica. Die logica impliceert dat je je - als je wordt aangevallen - verdedigt met de middelen die je ter beschikking hebt en dat je geneigd bent de gruwel die jou wordt aangedaan toe te brengen aan zij die er de oorzaak van zijn, hem vergemakkelijken of stilzwijgend toekijken terwijl het gebeurt. Ik kan me inbeelden dat voor de Afghanen de Belgen bij die laatste categorie horen zoals voor Tchetchenen elke Rus een mededader is. Wat dan in Moskou gebeurt maakt deel uit van die gruwelijke logica.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Terreuraanslagen in Dagestan
http://english.aljazeera.net/news/eu...247529911.html Eergisteren in Moskou en vandaag Dagestan!! ![]() Deze twee aanslagen moeten een band hebben met het bespreken van sancties tegen Iran, denk ik. Niemand heeft de aanslagen van Moskou opgeëist en dit wekt vragen op! Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() http://english.aljazeera.net/news/eu...540695595.html
Dagestan heeft al een tijdje problemen met moslimfundamentalisten. I.v.m. de aanslag in de Moskouse metro zou het gaan over een vrouw van 23 en ene van 40. Ene kwam uit Dagestan. De jonge vrouw van 23 sprak vloeiend Russisch en droeg de TNT onder haar mantel, waardoor ze eruit zag als een zwangere vrouw. Mensen hebben haar daardoor nog geholpen en plaats voor haar gemaakt. Ze vroeg of dit de weg was naar de bibliotheek van Lenin, en verwijderde zich vervolgens naar het eind van de wagon en blies zich vervolgens op. Vandaag op de metro naar Arbat waren er maar bijzonder weinig mensen, de meesten nemen taxi's. Het is vrij beklemmend om daar te zitten, vooral als er een of andere ongure type met een zak voor je zit, dan wordt je toch automatisch alert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() De afghaanse bevolking wordt niet bezet en wordt hier weer ten onrechte geïdentificeerd met de taliban.
|
![]() |
![]() |