Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 15:22   #201
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet op die Hollandse zenders zit te wachten.

Nog meer "Opsporing Verzocht" en nog meer "Opgelicht" ?
Wat de boer niet kent... Ieder zijn meug natuurlijk, maar uw persoonlijke, ook nog eens nergens op gebaseerde, mening mag hierin geen doorslag geven. Er wonen nog ettelijke miljoenen Nederlandstaligen in België behalve u. Mochten de Nederlandse commerciële zenders op de Belgische kabel komen, mag u ze gerust overslaan.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 30 maart 2010 om 15:29.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:23   #202
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik vind het uitermate bedroevend en een concreet bewijs van de incompetentie binnen de Benelux op het vlak van de media dat iemand als u, die niet ver van de grens met Noord-Brabant woont, het moet stellen met 'maar' drie Nederlandse, publieke zenders.

Ik herhaal daarom mijn pleidooi voor de doorgifte van alle zenders voor een ruimer, gevarieerder, Nederlandstalig aanbod. De volgende commerciële omroepen moeten in Vlaanderen doorgegeven worden via de kabel:

- RTL 4;
- RTL 5;
- SBS 6;
- RTL 7;
- RTL 8;
- Veronica / Jetix (voor kinderen);
- NET 5;
- Nickeloden (voor kinderen);
- Discovery Channel (populair wetenschappelijk);
- TMF;
- MTV;
- The Box;
- Comedy Central en
- Eurosport.

In Nederland zouden de volgende, Vlaamse, commerciële omroepen doorgegeven moeten worden:

- VTM;
- VT4;
- VIJFtv;
- 2BE;
- Vitaya;
- Kanaal Z en
- JIM.

Dat maakt het tv-aanbod aanzienlijk interessanter.
Daar ben ik het volmondig mee eens. Alleen, het mag niet in ruil zijn voor Arte of de BBC of zo.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2010 om 15:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:35   #203
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het uitermate bedroevend en een concreet bewijs van de incompetentie binnen de Benelux op het vlak van de media dat iemand als u, die niet ver van de grens met Noord-Brabant woont, het moet stellen met 'maar' drie Nederlandse, publieke zenders.

Ik herhaal daarom mijn pleidooi voor de doorgifte van alle zenders voor een ruimer, gevarieerder, Nederlandstalig aanbod. De volgende commerciële omroepen moeten in Vlaanderen doorgegeven worden via de kabel:

- RTL 4;
- RTL 5;
- SBS 6;
- RTL 7;
- RTL 8;
- NET 5;
- TMF;
- MTV;
- The Box;
- Comedy Central en
- Eurosport.

In Nederland zouden de volgende, Vlaamse, commerciële omroepen doorgegeven moeten worden:

- VTM;
- VT4;
- VIJFtv;
- 2BE;
- Vitaya;
- Kanaal Z en
- JIM.

In Vlaanderen hebben we al/ook:

- TMF (Vlaanderen)
- MTV
- Discovery Flanders
- Nickelodeon
- Eurosport
- ...

Komt daarbij dat er de laatste jaren een explosie aan Vlaamse (digitale) kanalen is:

- Acht (één van mijn favoriete zenders )
- Alle (7) PRIME-zenders:
PRIME Star
PRIME Action
PRIME Family
PRIME Fezztival
PRIME Series
PRIME Sport
PRIME Sport2
- GUNKtv
- Anne (enkel Vlaamse/Nederlandstalige muziek)
- S-Televisie
- Life! TV
- Actua TV
- Studio 100 tv
- vtm Kazoom
- Eén +
- Canvas +
- ...

Dit zijn trouwens de resultaten van de Pop Poll in de categorie 'beste TV-station':

Laatst gewijzigd door Zeno! : 30 maart 2010 om 15:41.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 16:19   #204
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Wat de boer niet kent... Ieder zijn meug natuurlijk, maar uw persoonlijke, ook nog eens nergens op gebaseerde, mening mag hierin geen doorslag geven. Er wonen nog ettelijke miljoenen Nederlandstaligen in België behalve u. Mochten de Nederlandse commerciële zenders op de Belgische kabel komen, mag u ze gerust overslaan.
U kunt altijd aan Telernet of Belgacom TV vragen het in een betaal-pakket te steken.

Misschien kunnen ze dat de toepasselijke naam "Hollandse Soep Boeket" geven ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 maart 2010 om 16:20.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 19:02   #205
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- RTL 4;
- RTL 5;
- SBS 6;
- RTL 7;
- RTL 8;
- NET 5;
- TMF;
- MTV;
- The Box;
- Comedy Central en
- Eurosport.

- VTM;
- VT4;
- VIJFtv;
- 2BE;
- Vitaya;
- Kanaal Z en
- JIM.

Ik ben het volledig met u eens, maar als de televisiemarkt nooit zo afgeschermd was geweest, dan waren er nu vast ook al gemeenschappelijke Nederlandstalige commerciële omroepen geweest. Vrijwel alle commerciële zenders in Nederland en Vlaanderen horen uiteindelijk bij (dezelfde) grotere mediabedrijven. Dit is namelijk inmiddels een reden voor deze partijen om tegen vrijgeven te zijn, omdat ze dan helemaal tegen zichzelf aan het concurreren zijn; terwijl ze nu weliswaar vaak ook meer zenders hebben, maar dat is ter differentiatie van hun aanbod, dat zou in veel gevallen nu dubbelop worden.
Dit neemt echter niet weg, dat ik het in principe wel met U eens ben.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 30 maart 2010 om 19:02.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 06:22   #206
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven dat het geen Hollandse omroepen zijn, maar internationaal opererende mediabedrijven.

In Nederland begon commerciële televisie in 1989 met de oprichting van TV10 door Joop van den Ende. TV10 kreeg als Nederlands televisiestation echter geen toestemming van minister Brinkman om op de Nederlandse kabel te verschijnen. RTL-Véronique, dat een Luxemburgse zender was, kon niet geweigerd worden en begon haar eerste uitzending op 2 oktober 1989.

RTL Nederland (voorheen de RTL/de Holland Media Groep) bestaat uit RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8. De omroep is statutair/formeel gevestigd in Luxemburg en kan daardoor bepaalde Nederlandse regelgeving (bijvoorbeeld met betrekking tot reclame en sponsoring) ontwijken. Dit dankzij het gebrek aan toezicht, sanctieprocedures en een toezichthouder, aangezien Luxemburg die niet kent.

SBS 6 is een Nederlandse commerciële televisiezender, onderdeel van ProSiebenSat.1 Media. SBS stond voor Scandinavian Broadcasting System. Naast SBS 6 maken ook de zenders NET 5, Veronica, het productiebedrijf SBS Productions en de Veronica Uitgeverij (verantwoordelijk voor o.a. Veronica Magazine) deel uit van ProSiebenSat.1 Media. SBS 6 zendt sinds 28 augustus 1995 uit. De zender is via de kabel, digitenne of schotelantenne in ongeveer 6,6 miljoen huishoudens te ontvangen.

In de begindagen profileerde SBS 6 zich voornamelijk op een mannelijk en jong publiek, met veel series, films, reality-tv en seks. Bekende programma's waren Over de roooie (met Wendy van Dijk en Matthias Scholten), Actienieuws, De Nachtrijder (met Irene van der Laar), Jerry Springer, De heetste plekjes van Nederland, Over Seks gesproken (met Goedele Liekens) en Breekijzer (met Pieter Storms).

Discovery Channel is een Amerikaans televisienetwerk dat populair-wetenschappelijke programma's uitzendt.

Op 17 juni 1985 werd voor het eerst uitgezonden in de vorm van abonneetelevisie, met 156.000 abonnees. Daarna groeide het netwerk snel. In 1989 werd het netwerk in Groot-Brittannië gelanceerd, later omgedoopt tot Discovery Channel Europe. De Britse variant werd in verschillende Europese landen uitgezonden, waarbij ondertiteling in vele talen werd meegestuurd. Later werden ook geluidskanalen in meerdere talen toegevoegd en nog later aparte programma's voor verschillende talen, waaronder het Nederlands. Vrijwel alle programma's zijn echter nog steeds Engels met Nederlandstalige ondertiteling of nagesynchroniseerde voice over. De Europese divisie zendt momenteel uit in negentien talen in vierenvijftig landen. Discovery koopt vaak programma's van andere Engelstalige zenders en zendt deze zelf uit. Veel programma's werden eerst uitgezonden op het Engelse Channel Four.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 06:23   #207
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven dat het geen Hollandse omroepen zijn, maar internationaal opererende mediabedrijven.

In Nederland begon commerciële televisie in 1989 met de oprichting van TV10 door Joop van den Ende. TV10 kreeg als Nederlands televisiestation echter geen toestemming van minister Brinkman om op de Nederlandse kabel te verschijnen. RTL-Véronique, dat een Luxemburgse zender was, kon niet geweigerd worden en begon haar eerste uitzending op 2 oktober 1989.

RTL Nederland (voorheen de RTL/de Holland Media Groep) bestaat uit RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8. De omroep is statutair/formeel gevestigd in Luxemburg en kan daardoor bepaalde Nederlandse regelgeving (bijvoorbeeld met betrekking tot reclame en sponsoring) ontwijken. Dit dankzij het gebrek aan toezicht, sanctieprocedures en een toezichthouder, aangezien Luxemburg die niet kent.

SBS 6 is een Nederlandse commerciële televisiezender, onderdeel van ProSiebenSat.1 Media. SBS stond voor Scandinavian Broadcasting System. Naast SBS 6 maken ook de zenders NET 5, Veronica, het productiebedrijf SBS Productions en de Veronica Uitgeverij (verantwoordelijk voor o.a. Veronica Magazine) deel uit van ProSiebenSat.1 Media. SBS 6 zendt sinds 28 augustus 1995 uit. De zender is via de kabel, digitenne of schotelantenne in ongeveer 6,6 miljoen huishoudens te ontvangen.

In de begindagen profileerde SBS 6 zich voornamelijk op een mannelijk en jong publiek, met veel series, films, reality-tv en seks. Bekende programma's waren Over de roooie (met Wendy van Dijk en Matthias Scholten), Actienieuws, De Nachtrijder (met Irene van der Laar), Jerry Springer, De heetste plekjes van Nederland, Over Seks gesproken (met Goedele Liekens) en Breekijzer (met Pieter Storms).

Discovery Channel is een Amerikaans televisienetwerk dat populair-wetenschappelijke programma's uitzendt.

Op 17 juni 1985 werd voor het eerst uitgezonden in de vorm van abonneetelevisie, met 156.000 abonnees. Daarna groeide het netwerk snel. In 1989 werd het netwerk in Groot-Brittannië gelanceerd, later omgedoopt tot Discovery Channel Europe. De Britse variant werd in verschillende Europese landen uitgezonden, waarbij ondertiteling in vele talen werd meegestuurd. Later werden ook geluidskanalen in verschillende talen toegevoegd en nog later aparte programma's voor verschillende talen, waaronder het Nederlands. Vrijwel alle programma's zijn echter nog steeds Engels met Nederlandstalige ondertiteling of nagesynchroniseerde voice over. De Europese divisie zendt momenteel uit in negentien talen in vierenvijftig landen. Discovery koopt vaak programma's van andere Engelstalige zenders en zendt deze zelf uit. Veel programma's werden eerst uitgezonden op het Engelse Channel Four.
Oud 31 maart 2010, 16:45   #208
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- RTL 4;
- RTL 5;
- SBS 6;
- RTL 7;
- RTL 8;
- NET 5;
- TMF;
- MTV;
- The Box;
- Comedy Central en
- Eurosport.

- VTM;
- VT4;
- VIJFtv;
- 2BE;
- Vitaya;
- Kanaal Z en
- JIM.

Dat zal niet lukken.

De kabel is immers beperkt in bandbreedte.
Onlangs is er een herschikking geweest en zijn we een paar posten verloren.

Het toevoegen van Nederlandse kanalen zal dus het verlies betekenen van evenveel andere.

In het digitaal basispakket zitten ze er ook niet bij, maar hier zal de markt wel spelen.
Telenet biedt een Fr-pakket aan.
Indien er een markt is voor een Nl-pakket, dan zal dat er ook wel komen.

Zo niet, ... tja, dan niet.
Oud 31 maart 2010, 18:01   #209
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat zal niet lukken.

De kabel is immers beperkt in bandbreedte.
Onlangs is er een herschikking geweest en zijn we een paar posten verloren.

Het toevoegen van Nederlandse kanalen zal dus het verlies betekenen van evenveel andere.

In het digitaal basispakket zitten ze er ook niet bij, maar hier zal de markt wel spelen.

Zo niet, ... tja, dan niet.
Daar wringt wellicht het schoentje.

Belgen, hebben geen interesse in Hollandse zenders.
Oud 31 maart 2010, 19:50   #210
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar wringt wellicht het schoentje.

Belgen, hebben geen interesse in Hollandse zenders.
Belgen misschien niet, nee.

Veel Vlamingen echter zouden helemaal niet treuren mochten ook alle Nederlandse zenders in het TV-aanbod zitten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 19:54   #211
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Belgen misschien niet, nee.

Veel Vlamingen echter zouden helemaal niet treuren mochten ook alle Nederlandse zenders in het TV-aanbod zitten.
En dan de RTBF en consoorten eruit kegelen ?
Oud 31 maart 2010, 20:50   #212
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat er nog altijd meer Vlamingen zijn die naar Nederlandse zenders kijken dan naar Franstalige.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 20:52   #213
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen de NL commerciele netten zijn verboden itt de Franse. Verboden als niet toegestaan dus.

Maart dat heb ik u al drie keer geprobeerd uit te leggen geloof ik.

Dat NL pakket komt er dus niet.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 06:33   #214
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen de NL commerciele netten zijn verboden itt de Franse.
Bron?
Oud 1 april 2010, 08:48   #215
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor een omelet zijn onvermijdelijk gebroken eieren nodig. Men hoeft niet te treuren om het verlies van televisiezenders die voor ons taal- en cultuurgebied irrelevant zijn. Het Nederlands(talig)e aanbod moet verruimd worden in zowel Nederland als Vlaanderen. Onze landen komen er bekaaid van af met slechts Nederland 1, 2 en 3 en VRT en Canvas/Ketnet.

Citaat:
In het digitaal basispakket zitten ze er ook niet bij, maar hier zal de markt wel spelen. Indien er een markt is voor een Nl-pakket, dan zal dat er ook wel komen.
En dus moet de markt bewerkt worden door haar te dwingen alle Nederlandse en Vlaamse zenders door te geven via de kabel, af te dwingen door de politiek in bijvoorbeeld het Benelux-parlement.

Het mediabeleid in de Lage Landen wordt gekenmerkt door een uitermate treurige kruideniersmentaliteit.
Oud 1 april 2010, 08:57   #216
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dan de RTBF en consoorten eruit kegelen ?
Desnoods, ja.

RTBF, TV5 hebben, wat Vlaanderen en Nederland betreft, weinig te bieden. Hetzelfde geldt voor zenders als RAI Uno en TRT International.
Oud 1 april 2010, 09:19   #217
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik vermoed dat er nog altijd meer Vlamingen zijn die naar Nederlandse zenders kijken dan naar Franstalige.
Ik vermoed het niet alleen, ik weet het zelfs zeker. SBS6 zendt elke zaterdag Move like Michael Jakson uit. De kandidaten die voor de jury hun moonwalk-technieken uitvoeren, komen uit Nederland en Vlaanderen en worden beoordeeld door een vierkoppige jury met onder anderen de Vlaamse Lien Degol.

Het fenomeen uitlachtelevisie boeit mij hoegenaamd niet, maar de Vlaamse televisiekijkers hebben evengoed recht om dit programma te bekijken en het te beoordelen.
Oud 1 april 2010, 09:32   #218
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Desnoods, ja.

RTBF, TV5 hebben, wat Vlaanderen en Nederland betreft, weinig te bieden. Hetzelfde geldt voor zenders als RAI Uno en TRT International.
Wat de Rai betreft vergist U zioch schromelijk.
In Limburg zitten héél wat Italianen die gretig naar de RAI kijken.

Dus U gaat zomaar even die mensen hun zender afpakken om er een Hollandse zender voor in de plaats te zetten ?
Lekker bezig.......
Oud 1 april 2010, 09:42   #219
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat de Rai betreft vergist U zioch schromelijk.
In Limburg zitten héél wat Italianen die gretig naar de RAI kijken.

Dus U gaat zomaar even die mensen hun zender afpakken om er een Hollandse zender voor in de plaats te zetten ?
Lekker bezig.......
Ik vat het even niet. Bij jou in ... Limburg of Luik?

Maargoed. De Italianen dienen wel te beseffen dat zij in Limburg wonen. Dat is, net als bij hun Turkse en Marokkaanse collega's, een kwestie van inburgeren. Als zij zo nodig RAI willen bekijken, dan kunnen zij daarvoor een abonnement afsluiten bij hun kabelexploitant of een satellietschoteltje aanschaffen. Dan hoeven wij met ons allen ons niet te ergeren aan onverstaanbare zenders waarvoor betaald moet worden.
Oud 1 april 2010, 11:43   #220
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zij zo nodig RAI willen bekijken, dan kunnen zij daarvoor een abonnement afsluiten bij hun kabelexploitant of een satellietschoteltje aanschaffen. Dan hoeven wij met ons allen ons niet te ergeren aan onverstaanbare zenders waarvoor betaald moet worden.
Italianen/geinteresseerden kunnen en mogen tenminste hun stations ontvangen in Belgie.
Dat geldt dus niet voor de nl commerciele stations in Belgie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be