Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2010, 16:04   #201
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de meeste mensen hier hebben een baas, of ouders, of een vrouw, of een pimp, of... nou ja, je begrijpt me wel. En daarvan merk je ook nog eens wat, een god die er alleen maar bij hangt, ach, laat hem. Een beetje jammer misschien dat hij de wereld niet meteen tot een paradijs heeft omgetoverd, maar ja, je kan niet alles hebben, hij heeft in ieder geval ook genoeg leuke dingen op aarde gelaten die alleen voor verschillende groepen van zijn volgelingen verboden zijn maar waar de rest wel van kan genieten..
Ik zou het zelfs anders stellen: zij die bezwaren hebben tegen de afwezigheid van een schepper, doen dat omdat ze niet kunnen leven met het idee dat er niemand boven hen staat (een papa of zo).
Oud 1 april 2010, 16:04   #202
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
We moeten een onderscheid maken tussen de lagere en de hogere vormen van leven natuurlijk. Maar zoogdieren hebben zeker een ziel, ja.
En vogels dan? Vogels zijn gaaf. Papagaaien lijken meer van taal te snappen dan mensapen (nou ja, Alex in ieder geval wel), kraaien hebben meer inzicht in dingen dan mensapen en penguins zien er dom uit! O wacht, zonder die laatste dan, dan is het een aardige argumentatie.

Citaat:
Laten we hopen dat mijn dromen een grond van waarheid bevatten hé.
Dat mag je hopen zoveel je wil, maar hopen lijkt tot dusver geen enorme invloed op het universum te hebben. Hoewel, Obama heeft zichzelf natuurlijk wel het witte huis in weten te hopen...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 april 2010 om 16:04.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:09   #203
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je heel goed.. Ik behoor tot de gelukzakken die professioneel geen baas boven zich hebben. En ik heb een lieve helemaal niet bazige echtgenote.

Deze aarde had voor velen een paradijs kunnen zijn als de mensen niet er niet zo een ongelooflijk zootje hadden van gemaakt, niet?
Ja hallo, er moest toch iemand boven ons staan, iemand eindverantwoordelijk zijn? Dan moet je het daarna ook niet meteen weer in onze eigen schoenen schuiven hè? Dat is mijn taak. Bovendien, hoe graag ik ook zeik over mensen,val het over de gehele linie toch best wel mee hoor, ik bedoel maar, ik zit hiet toch maar mooi te filosoferen op het internet in plaats van met een oog minder door een leeuw achterna gezeten te worden. We hebben onszelf toch ook wel weten te helpen hoor.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 april 2010 om 16:13.
Oud 1 april 2010, 16:09   #204
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Moet dat?
Waar trek je de grens? Bij de bacteriën? Insecten?
Kijk, ik heb een groot respect voor alles wat leeft. Mij zul je nooit een spin zien doodslaan want dat zijn heel nuttige en best wel wonderlijke diertjes. Maar u zult het met mij eens zijn dat een paard of een hond toch wel van een andere orde is, niet? Veel individueler en in staat om met ons, mensen te communiceren.

Citaat:
Al het leven is even belangrijk en onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Alleen in de mens zitten al 40.000 SOORTEN bacteriën die je in leven houden
Natuurlijk is dat zo, en het zijn trouwens diezelfde bacteriën die aan het opruimwerk beginnen eens je uur gekomen is.

Maar een bacterie is geen mens hé.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:12   #205
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En vogels dan? Vogels zijn gaaf. Papagaaien lijken meer van taal te snappen dan mensapen
Vogels zijn ongelooflijk gaaf man! De Papegaai is mijn lievelingsvogel. Mijn oude moeder heeft er één. Ja, die hebben beslist ook een ziel.

Je moet eens googelen op Einstein.. ongelooflijk slim diertje. En Snowball de dansende kaketoe.

Fred.
Oud 1 april 2010, 16:14   #206
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Vogels zijn ongelooflijk gaaf man! De Papegaai is mijn lievelingsvogel. Mijn oude moeder heeft er één. Ja, die hebben beslist ook een ziel.

Je moet eens googelen op Einstein.. ongelooflijk slim diertje. En Snowball de dansende kaketoe.

Fred.
En de gezamelijke voorouder van vogels en zoogdieren?

Om een lang verhaal kort te maken, waar ligt de grens en, belangrijker, wat is de grens, waar kan je het aan zien, waar komt het vandaan?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 april 2010 om 16:15.
Oud 1 april 2010, 16:15   #207
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze aarde had voor velen een paradijs kunnen zijn als de mensen niet er niet zo een ongelooflijk zootje hadden van gemaakt, niet?

In mijn ogen zijn dat helemaal zijn volgelingen niet. Ze denken dat en ze pretenderen dat ja. Maar eigenlijk zijn ze enkel op aardse macht uit.

Fred.
Hum,

Eigen zaak ==>verwerven van geld(/macht/status)==>verbruik/productie goederen==>vervuiling, olie (verworven door oorlog), ...
De "ik ben braaf en alle andere zijn slecht" gaat hier, volgens mij niet op

Het "probleem" met de "mensen" is de moment dat ze uit hun bomen zijn gekropen en vlees zijn beginnen eten(koken) met hersengroei tot gevolg.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 16:15   #208
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja hallo, er moest toch iemand boven ons staan, iemand eindverantwoordelijk zijn?
Dat is ook zo, of dacht u dat al die planeten uit zichzelf draaiden?

Citaat:
Bovendien, hoe graag ik ook zeik over mensen,val het over de gehele linie toch best wel mee hoor, ik bedoel maar, ik zit hiet toch maar mooi te filosoferen op het internet in plaats van met een oog minder door een leeuw achterna gezeten te worden. We hebben onszelf toch ook wel weten te helpen hoor.
Ja, dat is juist. Dat was ook de bedoeling, dat we onszelf weten te redden. Anders waren we voorgeprogrammeerde robotjes hé.

Fred.
Oud 1 april 2010, 16:19   #209
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En de gezamelijke voorouder van vogels en zoogdieren?
Die was er niet.

Citaat:
Om een lang verhaal kort te maken, waar ligt de grens en, belangrijker, wat is de grens, waar kan je het aan zien, waar komt het vandaan?
Wel, hoe bekijk jij het? Heb je een hond als huisdier of een bacterie?

Fred.
Oud 1 april 2010, 16:20   #210
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, ik heb een groot respect voor alles wat leeft. Mij zul je nooit een spin zien doodslaan want dat zijn heel nuttige en best wel wonderlijke diertjes. Maar u zult het met mij eens zijn dat een paard of een hond toch wel van een andere orde is, niet? Veel individueler en in staat om met ons, mensen te communiceren.
Neen, de(uw) hond communiceert met een, in zijn ogen, andere hond.
Citaat:
Maar een bacterie is geen mens hé.
Het geheel is groter dan de som mr toch ...kijk maar eens in uw cellen. Mitochondriën , ...

Laatst gewijzigd door Cdude : 1 april 2010 om 16:29.
Oud 1 april 2010, 16:20   #211
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hum,

Eigen zaak ==>verwerven van geld(/macht/status
Of gewoon het aandurven je eigen baas te zijn?
U heeft gans uw leven gratis gewerkt neem ik aan?

Fred.
Oud 1 april 2010, 16:21   #212
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, de(uw) hond communiceert met een, in zijn ogen, andere hond.
Dat denkt u.

Fred.
Oud 1 april 2010, 16:24   #213
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Telt zwaartekracht als uit zichzelf? Zo ja, ja.

Citaat:
Ja, dat is juist. Dat was ook de bedoeling, dat we onszelf weten te redden. Anders waren we voorgeprogrammeerde robotjes hé.

Fred.
Werknemers zijn ook geen robotjes, toch hebben ze iemand boven zich, een goede baas neemt dan ook verantwoordelijkheid voor wat ze uitspoken en probeert ze op het gebied van hun werk te helpen. Als er een god is die de baas is over mijn hele leven dan mag hij weleens beginnen met een goede baas zijn. Ik vermaak me prima hoor, daar niet van, maar ik zou van een oppermachtig weze toch iets meer verwachten dan wat we te zien krijgen. En dat ik bij het reïncarneren niks mag mee nemen en weer als baby moet beginnen vind ik een echte dick move. Ben wel benieuwd hoe dat nou werkt met die kwalletjes die eeuwig kunnen blijven leven door steeds te switchen tussen het jonge en het volwassen stadium, misschien zijn dat wel de hopeloze gevallen. En het is maar goed dat bacterieën geen ziel hebben, want anders kregen ze last van gespleten persoonlijkheden. Eigenlijk is het hele gebeuren met god een beetje alsof je kinderen uitnodigd voor een zomerkamp en ze vervolgens de hele zomer zonder begeleiding doorbrengen in een leeg gebouw. Als je echt zo graag iets wil scheppen doe er dan ook wat mee, maak het af, zorg voor ondersteuning van je product, anders is het zulk half werk.
Oud 1 april 2010, 16:24   #214
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker wel, net zoals de ringen rond Saturnus onder invloed van een samenspel van zwaartekracht, inertie, getijdekrachten, ...
Overigens idemdito voor alle planeten die zowat rond iedere ster in de Melkweg blijken te draaien.
Draaien = stabiliteit. Zie ook gyroscoop

Waarom krijg ik de indruk dat u deze dingen enkel zegt om reactie te kweken?

Laatst gewijzigd door Cdude : 1 april 2010 om 16:25.
Oud 1 april 2010, 16:26   #215
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denkt u.

Fred.
Als u dit NIET denkt, dan maakt u de grootste fout die een dieren gedragskundige kan maken = eigen/menselijke emoties projecteren op een dier.
Oud 1 april 2010, 16:28   #216
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Of gewoon het aandurven je eigen baas te zijn?
U heeft gans uw leven gratis gewerkt neem ik aan?

Fred.
Hoezo , eigen baas ?
En uw "grote baas" dan?
U bent niet meer dan een marionet.
Bungelend aan touwtjes voor de lol van de kinderen van het grote spagettimonster
Oud 1 april 2010, 16:29   #217
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Die was er niet.
Daar is anders toch aardig wat bewijs voor, of heet god dat neergelegd om mij op een verkeerd ben te zetten zodat hij me straks na mijn dood kan straffen door me terug te laten komen als Britney Spears ofzo?

Citaat:
Wel, hoe bekijk jij het? Heb je een hond als huisdier of een bacterie?

Fred.
Dat valt nietonder het beantworen van een vraag, maar onder het ontwijken ervan. Ik heb overigens niks groters dan muizen in huis, en die waarschijnlijk ook al niet meer, verder nog een sporadich insect of wat en voor de rest niks groters dan mesofauna.
Oud 1 april 2010, 16:45   #218
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als er een god is die de baas is over mijn hele leven dan mag hij weleens beginnen met een goede baas zijn. Ik vermaak me prima hoor, daar niet van, maar ik zou van een oppermachtig weze toch iets meer verwachten dan wat we te zien krijgen.
Wat had je dan verwacht, Bovenbuur? Is het voor u niet voldoende om te beseffen dat u leeft, kunt genieten enz.. Had u dan verschijningen aan de hemel verwacht of zo?

Citaat:
En dat ik bij het reïncarneren niks mag mee nemen en weer als baby moet beginnen vind ik een echte dick move.
Wel, stel dat je alle herinneringen uit alle vorige levens beschikbaar had. Dan was je veel minder met dit leven hier en nu bezig geweest, niet? Baby en kind, dat gaat nog, maar die puberteit....

Citaat:
Als je echt zo graag iets wil scheppen doe er dan ook wat mee, maak het af, zorg voor ondersteuning van je product, anders is het zulk half werk.
Misschien denk je dat nu omdat wij misschien maar 1% van het volledige werk kunnen waarnemen hier op aarde?

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 1 april 2010 om 16:46.
Oud 1 april 2010, 17:01   #219
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Wat had je dan verwacht, Bovenbuur? Is het voor u niet voldoende om te beseffen dat u leeft, kunt genieten enz.. Had u dan verschijningen aan de hemel verwacht of zo?
Nou ja, hij hoeft me niet constant over (of door) de schouder te kijken, maar ik had toch op zijn minst wat meer hints richting hem en wat minder richting het wetenschappelijke alternetief verwacht ja.

Citaat:
Wel, stel dat je alle herinneringen uit alle vorige levens beschikbaar had. Dan was je veel minder met dit leven hier en nu bezig geweest, niet? Baby en kind, dat gaat nog, maar die puberteit....
Het heeft zijn nadelen, tuurlijk, maar het heeft ook voordelen, er zijn zat mensen die nog niet klaar zijn met hun leven als ze dood gaan, toch is er geen een persoon die echt teruggekomen is als zichzelf. Zelfs in die gevallen dat het goed zou zijn bestaat de keuze dus kenneljk niet. Bovendien ontbreekt daardoor ook elk bewijs voor reïncarnatie, er is geen enkele aanwijzing dat het idee ook maar ergens op gebaseerd zou kunnen zijn, het is nog vager dan de snaartheorie zonder de wiskunde uitgelegd door harrie christus, niks, geen enkele aanwijzing dat het er zou zijn, dus waarom denk j dan dat het er toch is?

Citaat:
Misschien denk je dat nu omdat wij misschien maar 1% van het volledige werk kunnen waarnemen hier op aarde?

Fred.
Een heel procent? Kijk, dat is grootheidswaan. Wie weet wat voor wonderen en in het universum en ver daar voorbij te vinen zijn? Ik niet hoor. Dat is ook een van de redenen dat ik het scheppen van alles voor een paar miezerige beestjes op een stukkie rots zo'n onzin vind. Maar als wij dan toch zo belangrijk zouden zijn voor die gozer mag hij dat weleens laten blijken.
Oud 1 april 2010, 17:17   #220
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nou ja, hij hoeft me niet constant over (of door) de schouder te kijken, maar ik had toch op zijn minst wat meer hints richting hem en wat minder richting het wetenschappelijke alternetief verwacht ja.
Als DNA geen hint is dan weet ik het niet meer hoor. DNA heeft zelfs begin en einddtags net zoals computercode.

Citaat:
toch is er geen een persoon die echt teruggekomen is als zichzelf.
Het is hetzelfde bewustzijn hoor.. Alleen het lichaam is nieuw natuurlijk.

Citaat:
Bovendien ontbreekt daardoor ook elk bewijs voor reïncarnatie, er is geen enkele aanwijzing dat het idee ook maar ergens op gebaseerd zou kunnen zijn,
Google eens Bovenbuur! Het Westen heeft reïncarnatie verworpen. De rest van de wereld niet.

Citaat:
Dat is ook een van de redenen dat ik het scheppen van alles voor een paar miezerige beestjes op een stukkie rots zo'n onzin vind. Maar als wij dan toch zo belangrijk zouden zijn voor die gozer mag hij dat weleens laten blijken.
Wij zijn geen miezerige beestjes en de aarde is geen "stukkie rots". En als men die 'gozer' niet wil erkennen waarom zou hij dan iets laten blijken?

Fred.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be