Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 09:51   #541
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht

wat wil je hiermee zeggen eigenlijk? er zijn zat bewijzen dat de aarde hol is.
Er zijn holle ruimtes, ja dat klopt.

Maar de aarde zelfs in helemaal niet hol.

En daarvoor zijn er voldoende boringen geweest tot diep in de aarde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 09:58   #542
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn holle ruimtes, ja dat klopt.

Maar de aarde zelfs in helemaal niet hol.

En daarvoor zijn er voldoende boringen geweest tot diep in de aarde.
en als men niet echt zo diep kon boren?

en wie heeft geboord en hoe weet je hoe diep ze gegaan zijn en is dat diep genoeg of mischien juist niet?

het lijkt me nu te veel op een cirkelredenering

er is geen holle aarde dus als men boort ontdekt men geen holle aarde.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 10:00.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:03   #543
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar komt het inderdaad op neer. Men zal geen holle aarde ontdekken als die er niet is. Vrij logisch lijkt me zo.

Maar goed, ik sta er voor open. De aarde kan inderdaad hol zijn, maar dan had ik daar toch graag eerst eens een bewijsje van gezien. Ik vertrouw onbekenden namelijk niet zomaar op hun woord. Heb je daar een linkje van Khwajahan?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:06   #544
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar komt het inderdaad op neer. Men zal geen holle aarde ontdekken als die er niet is. Vrij logisch lijkt me zo.

Maar goed, ik sta er voor open. De aarde kan inderdaad hol zijn, maar dan had ik daar toch graag eerst eens een bewijsje van gezien. Ik vertrouw onbekenden namelijk niet zomaar op hun woord. Heb je daar een linkje van Khwajahan?
ha ha ha uiteraard!

maar het blijft een circelredenering of zie je dat nu echt niet?
Oud 2 april 2010, 10:06   #545
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Er is een ganse crackpotterij daarrond. Nog niet door dat Kwajongen onze perfecte crackpottendetector is ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_Earth
Oud 2 april 2010, 10:09   #546
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:

hmmm eens kijken hoe 'open' je staat:

http://www.hollowplanets.com/
Oud 2 april 2010, 10:10   #547
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is een ganse crackpotterij daarrond. Nog niet door dat Kwajongen onze perfecte crackpottendetector is ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_Earth
die is er inderdaad en ben me er bewust van, maar ga eens heel diep spitten, zie de link die ik gegeven heb,

EN, je springt mij te snel naar je conclusies en trapt in de intelligentie val!
Oud 2 april 2010, 10:11   #548
Khwajagan
Banneling

Standaard

nog een goede link, in het NL

http://www.frontierscience.nl/index....d=16&Itemid=36
Oud 2 april 2010, 10:15   #549
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en als men niet echt zo diep kon boren?

en wie heeft geboord en hoe weet je hoe diep ze gegaan zijn en is dat diep genoeg of mischien juist niet?

het lijkt me nu te veel op een cirkelredenering

Hoe diep moet men gaan volgens jou?

Men heeft namelijk reeds meerdere tientallen kilometers diep geboord.

Daarnaast heeft men de vulkanen reeds zeer goed onderzocht.

En dan nog de ultrasonische onderzoeken, waarbij men tot in de kern van de aarde onderzoeken doet.
Oud 2 april 2010, 10:19   #550
Khwajagan
Banneling

Standaard

wel jan zie mijn link!

tientallen km is echt niet voldoende

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 10:19.
Oud 2 april 2010, 10:41   #551
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel jan zie mijn link!

tientallen km is echt niet voldoende
Zoals ik reeds poste, er zijn ultrasonische onderzoeken gedaan, die tot in de kern van de aarde gaan.
Er zijn er zelfs uitgevoerd die dwars door de aarde gingen.

En ik heb je link gelezen.

Citaat:
Een buitengewoon boeiende ‘feasibility study' (onderzoek naar waarschijnlijkheid). Uitvoerig analyseert Jan Lamprecht alle indirecte bewijzen voor het bestaan van een holle aarde met een interne zon. Directe bewijzen heeft hij niet,
Hij negeert dus zonder meer de ultrasonische onderzoeken die zijn uitgevoerd.

Maar blijkbaar hecht jij dus meer geloof aan iemand die niets kan bewijzen en zich enkel baseert om mythes, dan dat je harde onweerlegbare bewijzen aanvaard.

Jan Lamprecht is iemand die zijn kost verdient met het uitkramen van onzin en met fantasie verhalen te schrijven.

Hij is van opleiding en beroep dan ook journalist en schrijven.
Hij heeft geen enkele wetenschappelijke achtergrond en baseert zich volledig op schrijfsels van derde, waaronder Jules Verne.
Oud 2 april 2010, 10:48   #552
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds poste, er zijn ultrasonische onderzoeken gedaan, die tot in de kern van de aarde gaan.
Er zijn er zelfs uitgevoerd die dwars door de aarde gingen.
dat klopt ja, blijkbaar link niet echt goed gelezen.

Citaat:
Hij negeert dus zonder meer de ultrasonische onderzoeken die zijn uitgevoerd.
o ja?

Citaat:
Maar blijkbaar hecht jij dus meer geloof aan iemand die niets kan bewijzen en zich enkel baseert om mythes, dan dat je harde onweerlegbare bewijzen aanvaard.
Zijn verhaal/theorie is meer solide dan die van de mainstream en wordt ook heel duidelijk gemaakt.

Citaat:
En ik heb je link gelezen.

ja, de link wel, maar niet wat er in staat!

Citaat:
Jan Lamprecht is iemand die zijn kost verdient met het uitkramen van onzin en met fantasie verhalen te schrijven.
ad hominem dus zwak

Citaat:
Hij is van opleiding en beroep dan ook journalist en schrijven.
dus? als je journalist en schrijver ben kan je niet denken?

Citaat:
Hij heeft geen enkele wetenschappelijke achtergrond en baseert zich volledig op schrijfsels van derde, waaronder Jules Verne

weer een bewijs dat je zijn schrijfsels niet gelezen hebt, kan ook niet he, in zo'n korte tijd

nee 'open' sta je zeker niet en dit is de reden waarom ik vaak niet dieper op zaken in ga hier. Veel wordt verdraaid etc. en dan beroept men zich op logica pleaseeeee
Oud 2 april 2010, 11:06   #553
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Onze vriend hier heeft deze stelling ook reeds op een ander forum gedeponeerd. Bemerk dat hij met enorme bewijzen komt aandrijven. Vooral de "het is toch hetzelfde als een wasmachine" is prachtig.

http://www.wetenschapsforum.nl/index...howtopic=76939

Maar goed, ik sta open en zal eens de link bekijken van onze Pindar.
Oud 2 april 2010, 11:10   #554
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

hèhèhè, dit is echt folklore
Oud 2 april 2010, 11:17   #555
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat klopt ja, blijkbaar link niet echt goed gelezen.

o ja?

Zijn verhaal/theorie is meer solide dan die van de mainstream en wordt ook heel duidelijk gemaakt.

ja, de link wel, maar niet wat er in staat!

ad hominem dus zwak
dus? als je journalist en schrijver ben kan je niet denken?

weer een bewijs dat je zijn schrijfsels niet gelezen hebt, kan ook niet he, in zo'n korte tijd

nee 'open' sta je zeker niet en dit is de reden waarom ik vaak niet dieper op zaken in ga hier. Veel wordt verdraaid etc. en dan beroept men zich op logica pleaseeeee

Citaat:
Let us return to the Chernobyl problem. If a Polar Hole is located near the North Pole, it then follow that it would suck in the air with the greatest concentration of radioactivity in all of the northern hemisphere. Ove time some of this air would travel right through the Earth and end up being deposited somewhere near the South Pole. We can therefore infer that the entrances to this hole through the Earth lie somewhere near, but no exactly at, the North and South Poles. There are of course no Polar Holes marked on any maps, but one could consider trying to find them by way of weather balloon experiments. If one has the patience, one could try seeing if weather balloons can be sucked into the Earth at one Pole and then spewed out 20 months later at the other Pole. By tracking these balloons, one could establish with absolute certainty whether they traveled along the outside of the Earth or whether they entered the Earth. By noting the points at which they disappeared and reappeared one could then determine exactly where these Polar Holes are. The mere fact that the low-level Chernobyl radioactive fallout was concentrated in a small area near the South Pole is, to me, highly suggestive of the existence of a South Polar Hole not far away.
Laten we even normaal doen.

Op de zuidpool een ballon in een gat in de aarde werpen en dan 20 maanden wachten tot die ballon op de noordpool terug te voorschijn komt??????????????

Een echt wetenschappelijk onderzoek moet ik toegeven!!!!!!!!

De Noordpool is water van enkel duizenden meters diep.

Laten we A.U.B. een beetje normaal doen.
Oud 2 april 2010, 11:24   #556
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

A priori is er niks mis met een hypothese dat de aarde "hol" zou zijn, he. Maar dan moeten we nadenken wat zoiets zou impliceren, en dan botsen we op vele problemen.

Voor mij is het voornaamste probleem dat de druk daar beneden te groot is om opgevangen te worden door de schuifspanning in een vaste struktuur. Vanaf een zekere diepte zijn de drukken zo groot dat enkel de "hydrostatische druk" kan opgevangen worden. Vergeet niet dat de materie van de aarde denser is dan water, en dat je bij water elke 10 km diepte 1000 bar erbijkrijgt. De enige manier om een holle aarde te hebben zou dus zijn om een vrij dunne schil te hebben. Maar dan klopt de zwaartekracht weer niet.

Natuurlijk zou een PERFECTE SFEER zonder schuifspanning kunnen. Maar we weten reeds dat de aarde geen perfecte sfeer is, en de kleinste afwijking zou het ineenklappen van de schil veroorzaken.

Dus nee, het is materieel heel moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) om een grote holte in de aarde te hebben.

Uit "bouwkundige" overwegingen.
Oud 2 april 2010, 11:26   #557
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De vraag hierbij is natuurlijk ook hoe die ballon langs de interne zon zal geraken. Hoe zal dit in zijn werk gaan?

Wat ik me wel altijd afgevraagd heb, is waarom de aarde inderdaad vrij constant blijft in temperatuur terwijl de aardkern aan het afkoelen is. De link stelt dat daar geen plausibele verklaring voor is, als er geen interne zon is. Is dit correct?
Oud 2 april 2010, 11:30   #558
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
A priori is er niks mis met een hypothese dat de aarde "hol" zou zijn, he. Maar dan moeten we nadenken wat zoiets zou impliceren, en dan botsen we op vele problemen.

Voor mij is het voornaamste probleem dat de druk daar beneden te groot is om opgevangen te worden door de schuifspanning in een vaste struktuur. Vanaf een zekere diepte zijn de drukken zo groot dat enkel de "hydrostatische druk" kan opgevangen worden. Vergeet niet dat de materie van de aarde denser is dan water, en dat je bij water elke 10 km diepte 1000 bar erbijkrijgt. De enige manier om een holle aarde te hebben zou dus zijn om een vrij dunne schil te hebben. Maar dan klopt de zwaartekracht weer niet.

Natuurlijk zou een PERFECTE SFEER zonder schuifspanning kunnen. Maar we weten reeds dat de aarde geen perfecte sfeer is, en de kleinste afwijking zou het ineenklappen van de schil veroorzaken.

Dus nee, het is materieel heel moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) om een grote holte in de aarde te hebben.

Uit "bouwkundige" overwegingen.
link dus ook niet echt gelezen.
Oud 2 april 2010, 11:35   #559
Khwajagan
Banneling

Standaard

maar goed hier een lezing van hem:

http://video.google.com/videoplay?do...precht&view=3#

langer dan een uur dus graag stilte anders neem ik je echt niet meer serieus

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 11:35.
Oud 2 april 2010, 11:37   #560
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
link dus ook niet echt gelezen.

Jawel, maar dat is gewoon een legitieme vraag die we ons daar bij kunnen stellen. Een vraag die niet beantwoord wordt in uw link. Er wordt enkel vermeld dat de aarde wel eens minder zou kunnen wegen dan oorspronkelijk gedacht. Welke onderzoeken dit ondersteunen wordt niet vermeld en of de schil dan wel sterk genoeg zou zijn wordt ook nergens bewezen. Daar mag toch wel dieper op ingegaan worden denk ik want de theorie valt of staat met het feit of de schil het gewicht al dan niet kan dragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be