![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaggenfetisjisme
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Berichtgeving op VRT: http://www.deredactie.be/permalink/1.752199
Voor zover ik weet is 'Belgische Alliantie' wél een politieke partij... dit lijkt op lichtjes gekleurde berichtgeving... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, als ze het aantal leeuwenvlaggen willen evenaren hebben ze nog een pak werk voor de boeg.
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Hadden ze de moeite genomen om even op Google te zoeken, hadden ze het wel geweten. Daarnaast snap ik niet hoe het zwaaien met gigantische Belgische vlaggen, met kroontjes van de monarchie, géén politieke actie kan zijn... maar goed, veel kan het me niet schelen hoor. Ik denk dat de meeste mensen zich niets aantrekken van al die vlaggenzwaaierij. Enkel de realiteit telt immers, en volgens mij toont die duidelijk aan dat de toekomst in de regio's ligt en niet in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En voor het overige: zoveel leeuwenvlaggen als er kasseistenen zijn op het parcours. Maar goe: ze zullen hun schwarz-gelb-rot kunnen bovenhalen voor Luttich-Bastogne-Luttich binnen enkele weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() is me ook opgevallen.
De flaminganten die dachten dat het België-gevoel helemaal verdwenen is, zullen in het verleden alsmaar vaker sip kijken nu ze het rijk niet meer voor zich alleen hebben. En op de weide zijn er binnenkort meer koeien dan mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() oef, la belgique is gered.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
blijven dromen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De eerste keer waren er ook niet zoveel leeuwenvlaggen hé. De BE-vlaggen blijven ook veilig achter de nadarafsluiting. Niet zoals de Vlaming die de ervoor zorgde dat Leif Hoste in Parijs-Roubaix een vlag in zijn achterwiel kreeg en meteen zijn winstkansen zag verdwijnen. Ik ben voor de rest tegen dat onnozel vlaggengezwaai, maar als er mensen zijn die wat tegengewicht willen bieden; waarom niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het grootste deel van die mensen associëren de Ronde automatisch met Vlaanderen en dus hebben ze ook geen probleem met die vlagjes. Trouwens, dat de VVB naar de Vlamingen gaat... goed gezien hé. Met je op te sluiten in congressen en vergaderingen met ronkende verklaringen, charters en dies meer verandert er niet veel. D�*t ga jij nu toch niet tegenspreken hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het slot is natuurlijk duidelijk: net zoals bij de Belgicisten stoort het gewoon sommige mensen dat die Vlaamse identiteit op die manier naar buiten komt. Voor sommigen is het nog steeds de Ronde van Noord-België... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat er een zekere organisatie in zit zodat ze niet allemaal aan de aankomst staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Zoals die kerels die onder meerdere namen aangemoedigd worden om lezersbrieven naar kranten en tijdschrijften te sturen. |
|
![]() |
![]() |