Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 18:59   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vlaggenfetisjisme
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 19:51   #22
respublica
Minister

Standaard

Berichtgeving op VRT: http://www.deredactie.be/permalink/1.752199
Voor zover ik weet is 'Belgische Alliantie' wél een politieke partij... dit lijkt op lichtjes gekleurde berichtgeving...
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 19:52   #23
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Aan de eindmeet wapperden inderdaad een aantal trikolores. Langsheen het hele parcours waren quasi alleen maar leeuwen te zien.
Niet echt, 'k heb ook heel wat Baskische en Catalaanse vlaggen gezien.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 19:53   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Voor zover ik weet is 'Belgische Alliantie' wél een politieke partij... dit lijkt op lichtjes gekleurde berichtgeving...
Tja de BA komt zodanig veel op het nieuws dat ze dat hadden moeten weten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:11   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de kroontjes op die "tricolores" kon je zien dat die "Belgische Alliantie" wel erg monarchistisch gezind moet zijn. Zouden ze soms niet door "la Cour" gesponsord zijn? De woordvoerder, een zekere Willy De Swaef (weet iemand iets meer over die man?), sprak een Nederlands dat in mijn oren vrij francofoon klinkt.

Hoe dan ook, als ze het aantal leeuwenvlaggen willen evenaren hebben ze nog een pak werk voor de boeg.
Oud 4 april 2010, 20:26   #26
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja de BA komt zodanig veel op het nieuws dat ze dat hadden moeten weten.
Hadden ze de moeite genomen om even op Google te zoeken, hadden ze het wel geweten. Daarnaast snap ik niet hoe het zwaaien met gigantische Belgische vlaggen, met kroontjes van de monarchie, géén politieke actie kan zijn... maar goed, veel kan het me niet schelen hoor. Ik denk dat de meeste mensen zich niets aantrekken van al die vlaggenzwaaierij. Enkel de realiteit telt immers, en volgens mij toont die duidelijk aan dat de toekomst in de regio's ligt en niet in België.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:38   #27
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is 100M. Nu nog 100KM....
260 om juist te zijn...
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:41   #28
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Kijk eens aan, de eens zo talrijk aanwezige (gratis uitgedeelde en zwaar gesponsorde) Vlaamse leeuwen worden veilig verstopt achter een tricolore vlaggenzee. De tijden veranderen, inderdaad.

Goh ja, 15 vlaggen (10 aan de aankomst) over gans de uitzending. Evenveel als er hellingen zijn. Overigens: een buitenlandse ploeg die met Vlaamse Leeuwenhelmen rondrijdt. Kijk, in 't buitenland hebben ze het wel gesnapt.

En voor het overige: zoveel leeuwenvlaggen als er kasseistenen zijn op het parcours.

Maar goe: ze zullen hun schwarz-gelb-rot kunnen bovenhalen voor Luttich-Bastogne-Luttich binnen enkele weken.
Oud 4 april 2010, 20:43   #29
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

is me ook opgevallen.
De flaminganten die dachten dat het België-gevoel helemaal verdwenen is, zullen in het verleden alsmaar vaker sip kijken nu ze het rijk niet meer voor zich alleen hebben.
En op de weide zijn er binnenkort meer koeien dan mensen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:44   #30
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

oef, la belgique is gered.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:45   #31
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
is me ook opgevallen.
De flaminganten die dachten dat het België-gevoel helemaal verdwenen is, zullen in het verleden alsmaar vaker sip kijken nu ze het rijk niet meer voor zich alleen hebben.
En op de weide zijn er binnenkort meer koeien dan mensen.
omdat 15 man die allemaal tot één niets betekende partij behoren, met een tricolore zitten te vlaggen, is het België-gevoel er nog.
blijven dromen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:46   #32
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Goh ja, 15 vlaggen (10 aan de aankomst) over gans de uitzending. Evenveel als er hellingen zijn. Overigens: een buitenlandse ploeg die met Vlaamse Leeuwenhelmen rondrijdt. Kijk, in 't buitenland hebben ze het wel gesnapt.

En voor het overige: zoveel leeuwenvlaggen als er kasseistenen zijn op het parcours.

Maar goe: ze zullen hun schwarz-gelb-rot kunnen bovenhalen voor Luttich-Bastogne-Luttich binnen enkele weken.
Het is een begin hé.
De eerste keer waren er ook niet zoveel leeuwenvlaggen hé.

De BE-vlaggen blijven ook veilig achter de nadarafsluiting.

Niet zoals de Vlaming die de ervoor zorgde dat Leif Hoste in Parijs-Roubaix een vlag in zijn achterwiel kreeg en meteen zijn winstkansen zag verdwijnen.

Ik ben voor de rest tegen dat onnozel vlaggengezwaai, maar als er mensen zijn die wat tegengewicht willen bieden; waarom niet.
Oud 4 april 2010, 20:47   #33
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja allemaal een "spontane" uiting van Vlaamsgezindheid. Nu de VVB moet denken dat als Vlaanderen niet naar ons komt dan gaan wij maar naar Vlaanderen.
Ach weette, ik heb dat ook nog een paar jaar gedaan en natuurlijk zijn die acties gecoördineerd, net zoals bij alle sportmanifestaties vlaggen, ballonnetjes,... worden uitgedeeld. Dat kan langs een krant zijn of een supportersfederatie. Maar ik zie toch dat er heel wat mensen zelf hun vlag meebrengen en dat er volgende week in Parijs-Roubaix er heel wat van die vlagjes van vandaag opnieuw zullen opduiken.

Het grootste deel van die mensen associëren de Ronde automatisch met Vlaanderen en dus hebben ze ook geen probleem met die vlagjes.

Trouwens, dat de VVB naar de Vlamingen gaat... goed gezien hé. Met je op te sluiten in congressen en vergaderingen met ronkende verklaringen, charters en dies meer verandert er niet veel. D�*t ga jij nu toch niet tegenspreken hé.
Oud 4 april 2010, 20:48   #34
Shadowke

Standaard

Citaat:
Het is een begin hé.

Niet zoals de Vlaming die de ervoor zorgde dat Leif Hoste in Parijs-Roubaix een vlag in zijn achterwiel kreeg en meteen zijn winstkansen zag verdwijnen.

Ik ben voor de rest tegen dat onnozel vlaggengezwaai, maar als er mensen zijn die wat tegengewicht willen bieden; waarom niet.
de vlaamse zullen altijd in de meerderheid blijven omdat belgie geen natiestaat is.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:50   #35
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is een begin hé.

Om de zo veel jaar is er eens een begin. Overigens: alle vlaggen blijven achter de afsluiting en één dronkenman is nog geen teken van verregaand hooliganisme langsheen de Vlaamse wielerwedstrijden.

En het slot is natuurlijk duidelijk: net zoals bij de Belgicisten stoort het gewoon sommige mensen dat die Vlaamse identiteit op die manier naar buiten komt. Voor sommigen is het nog steeds de Ronde van Noord-België...
Oud 4 april 2010, 20:52   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hadden ze de moeite genomen om even op Google te zoeken, hadden ze het wel geweten. Daarnaast snap ik niet hoe het zwaaien met gigantische Belgische vlaggen, met kroontjes van de monarchie, géén politieke actie kan zijn... maar goed, veel kan het me niet schelen hoor. Ik denk dat de meeste mensen zich niets aantrekken van al die vlaggenzwaaierij. Enkel de realiteit telt immers, en volgens mij toont die duidelijk aan dat de toekomst in de regio's ligt en niet in België.
De realiteit is dat de VVB meer vlaggen heeft uitgedeeld en vrijwilligers heeft ingezet om met een vlag te zwaaien dan BA.
Oud 4 april 2010, 20:53   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Om de zo veel jaar is er eens een begin. Overigens: alle vlaggen blijven achter de afsluiting en één dronkenman is nog geen teken van verregaand hooliganisme langsheen de Vlaamse wielerwedstrijden.

En het slot is natuurlijk duidelijk: net zoals bij de Belgicisten stoort het gewoon sommige mensen dat die Vlaamse identiteit op die manier naar buiten komt. Voor sommigen is het nog steeds de Ronde van Noord-België...
Nee. Het is echt de ronde van Vlaanderen. Vandaar ook dat ie niet passeert in 3 van de 5 Vlaamse provincies. De wannebe's zullen we ze maar noemen.
Oud 4 april 2010, 20:54   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat de VVB meer vlaggen heeft uitgedeeld en vrijwilligers heeft ingezet om met een vlag te zwaaien dan BA.
Vrijwilligers 'inzetten', zit daar eigenlijk al niet een soort van contradictie in?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 20:58   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vrijwilligers 'inzetten', zit daar eigenlijk al niet een soort van contradictie in?
Ik neem aan dat er een zekere organisatie in zit zodat ze niet allemaal aan de aankomst staan.
Oud 4 april 2010, 21:06   #40
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat er een zekere organisatie in zit zodat ze niet allemaal aan de aankomst staan.
natuurlijk. De flaminganten doen er alles aan om de indruk te geven dat ze met meer zijn dan in werkelijkheid.
Zoals die kerels die onder meerdere namen aangemoedigd worden om lezersbrieven naar kranten en tijdschrijften te sturen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be