![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 5 april 2010 om 11:33. Reden: smiley vergeten, potverdikke toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Volgende keer doe ik mee vlaggenzwaaien, maar dan vooral om Cancellara te gaan bewonderen. ![]() (Maar ik zal waarschijnlijk toch geen tijd hebben daarvoor. ![]()
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, jij hoopt er werkelijk op dat de boel vroeg of laat zal escaleren en dat er ooit eens geweld gebruikt gaat worden, he? Zodat de Franstaligen weer eens in hun slachtofferrol kunnen kruipen en de Vlamingen de schuld kunnen geven, nietwaar?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 5 april 2010 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah! En omdat het (voorlopig) België is, mag le français er altijd en overal gebruikt worden. Je zit volledig in het discours van de Francofonen: "Nous sommes quand-même en Belgique!" Voor dat soort mensen bestaat artikel vier van de grondwet niet. Jij hoort daar ook bij.
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, kwallen met een zeer dikke nek. Waarschijnlijk kennen ze niet eens behoorlijk Nederlands, alleen maar "Vloms". Zo gaat dat.
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tijd van zich laten doen is gewoon voorbij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() Simpel: dat zijn Vlaamse snobs en eigenlijk ook zielige mensen, want als je denkt dat je anno 2010 nog prestige wint door Frans te spreken in Nederlandstalig gebied, ben je niet goed bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementslid
|
![]() Behoorlijk Oostends, behoorlijk Antwaaarps, behoorlijk Limburgs of behoorlijk Brabants is wat mij betreft ook behoorlijk. Daar is niets onbehoorlijks aan. Het is gewoon anders dan het Algemeen Nederlands maar het blijft wel nog altijd Nederlands en biedt zelfs een bijkomende rijkdom aan woordenschat, tongval, ... Uiteindelijk zijn al die dialecten of streektalen van het Nederlands taalgebied wel de wortels van onze taal. Ons afsnijden van die wortels zou behoorlijk pedant zijn zeker als dat gecombineerd wordt met een zekere mate van superioriteitsgevoel. Het is aan de wetenschappers van het Algemeen Nederlands om zoveel als mogelijk de rijkdom van al onze streektalen en dialecten op te nemen in dat Algemeen Nederlands en aldus de woordenschat van onze streektalen een groter platform te bieden en te werken aan een Algemeen Nederlands dat zich daarmee verrijkt. We moeten ons Algemeen Nederlands voortdurend democratiseren en dat vraagt een voortdurend proces. Een Nederlands dat zich kunstmatig probeert af te snijden van haar wortels kan alleen maar een kunstmatige taal worden en dat zou wel degelijk een spijtige verarming zijn.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 5 april 2010 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 5 april 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Ik stel voor dat we ervoor zorgen dat de organisatoren van de Ronde Van Vlaanderen in 2011 de Frans-Vlaamse punkgroep SPUTKALUT uitnodigen om te spelen op het groot podium aan de aankomst. Die hebben een vlag die alle andere overklast.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() Arno HINTJENS die spreekt Oostends op radio en tv en die wordt nooit ondertiteld dus blijkbaar begrijpbaar voor iedereen. Dus wat is uw probleem met het Oostends? Ik ben een Brusselaar en Brabander maar als ik al onze Vlaamse dialecten hoor dan vind ik dat met de dag mooier en charmanter. Waarom zouden we een Amerikaan die Engels spreekt in Gent beschaafd moeten vinden en een Oostendenaar die Oostends spreekt in Gent een onbeschofterik? Ik denk dat ik u niet kan volgen. Misschien heb ik ondertussen al iets teveel naar 't Hof Van Commerce, Flip Kowlier, Wannes Van de Velde en Walter De Buck geluisterd om te begrijpen dat de rijkdom van het Nederlands voor een groot gedeelte buiten het ABN ligt en dat het tijd wordt dat we dat ABN met alle zachte middelen openbreken door bv. meer streektaalsprekers op radio en tv toe te laten.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 5 april 2010 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk spreekt men in Amerika Engels, weliswaar met een vettig accent. Je vergelijking is er met de haren bijgesleurd. Ik heb er geen bezwaar tegen wanneer mensen in het dialect zingen. Dit is al decennia lang het geval. Maar dat betekent lang niet dat het dialect moet ingeburgerd worden als gewone spreektaal. Het feit dat jij deze visie promoot is voor mij totaal onbegrijpelijk. De Vlamingen hebben zeer lang moeten vechten om een behoorlijke taal te bekomen. Dat jij met je stelling de franstaligen die het zogenaamde "Vlaams" terecht als een boerentaaltje beschouwen, in de kaart speelt is jouw probleem, maar stop dan met hier de overtuigde Flamingant uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
²!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
p.s. ik begrijp Arno perfect. ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 april 2010 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |