Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2010, 17:51   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Toch niet, alhoewel het deugd doet dat u het nog weet.

Zolang ik als kritische vlaming voor belg versleten wordt door de nationalisten, kan de de kritiek die WEL gehoord wordt enkel van binnen de nationalisten zelf komen.
Neen, dat is een misverstand.

Je verwart je angst voor de toekomst met kritiek.

En er zal altijd kritiek mogelijk zijn, ook op een volledig uitgewerkt plan, want het zal nooit voor iedereen en alleman goed zijn.

Het is een beetje zoals leren zwemmen, je kan erover blijven praten maar vroeg of laat ga je toch het water in moeten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 17:58   #42
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, dat is een misverstand.

Je verwart je angst voor de toekomst met kritiek.

En er zal altijd kritiek mogelijk zijn, ook op een volledig uitgewerkt plan, want het zal nooit voor iedereen en alleman goed zijn.

Het is een beetje zoals leren zwemmen, je kan erover blijven praten maar vroeg of laat ga je toch het water in moeten.
Je minimaliseert.

Je mag het angst noemen, maar ik heb het eerder over achterdocht, over het gebrek aan dossier over zo iets belangrijks. Bovendien is een gezonde portie angst voor het onbekende volgens mij zeker beter dan euvele overmoed.

Dat een plan nooit voor iedereen goed zal zijn, is een open deur intrappen, maar het heeft het voordeel dat iedereen tenminste weet waarover hij praat.

Zwemmen moet uiteraard in water, maar welk water, zwembad, rivier, meer,...
proper of vuil,
met veiligheidsbandjes of andere hulpmiddelen aan om eerst te proberen,
eerst in het ondiepe voor mocht het misgaan, of springen we overmoedig direkt in het diepe?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 18:07   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je minimaliseert.

Je mag het angst noemen, maar ik heb het eerder over achterdocht, over het gebrek aan dossier over zo iets belangrijks. Bovendien is een gezonde portie angst voor het onbekende volgens mij zeker beter dan euvele overmoed.
Angst is in sommige gevallen weldegelijk van nut, bij u is dat echter niet het geval. U wil op de Titanic blijven zitten omdat de reddingsbootjes misschien niet veilig zijn.

Citaat:
Zwemmen moet uiteraard in water, maar welk water, zwembad, rivier, meer,...
proper of vuil,
met veiligheidsbandjes of andere hulpmiddelen aan om eerst te proberen,
eerst in het ondiepe voor mocht het misgaan, of springen we overmoedig direkt in het diepe?
Je snapt het niet, zwemmen kan in elk water.
Oud 6 april 2010, 18:10   #44
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

dit vind ik dus echt schitterende tv he :')

eerst komt Eric Van Rompuy, een mens die ik eens respecteerde voor zijn harde taal omtrent communautaire zaken, verklaren dat alle burgemeesters die daaraan meewerken niet goed nadenken
en nadien blijkt dat dehaene het ook deed

super gewoon... dehaene zijn 'plan' (het zou al op niks trekken) zal nu zeker teloor gaan.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 18:23   #45
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Angst is in sommige gevallen weldegelijk van nut, bij u is dat echter niet het geval. U wil op de Titanic blijven zitten omdat de reddingsbootjes misschien niet veilig zijn.

Je snapt het niet, zwemmen kan in elk water.
Tot voor de ijsberg zou ik inderdaad kiezen voor de titanic.

Maar mocht de ijsberg dan toch komen, dan kies je uiteraard voor het reddingsbootje. Mag ik je er aan herinneren dat net euvele overmoed (de titanic kon namelijk niet zinken) er voor gezorgd heeft dat er niet voldoende reddingsbootjes waren. En zwemmen in dat water duurt een paar minuten, meer niet.
Ook moet je nog afwachten of het reddingsbootje niet overladen geraakt, of kapseist door drenkelingen die alsnog proberen aan boord te komen. Ook moet je hopen/geloven dat er een hulpschip zal komen voor je doodvriest of verhongert. (mijn overgrootvader was op één van de eerste boten ter plekke, en ik ken zijn verhaal)

En zwemmen kan je inderdaad in elk water, als je vooraf de zekerheid hebt dat je het kunt. Er zich eerst van vergewissen of het water niet te koud is, veilig is qua vervuiling, of beesten lijkt mij bij onbekende wateren evenmin een overbodige maatregel. Bovendien mag je niet te ver van kant gaan, en verder dan je krachten reiken zwemmen, of je verdrinkt onheroepelijk.

Mooie voorbeelden om mijn standpunt toe te lichten

Laatst gewijzigd door spherelike : 6 april 2010 om 18:25.
Oud 6 april 2010, 18:34   #46
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die rijke eurokraten kopen niet zozeer rond Brussel, maar huren.
Bovendien gaat het probleem van nu, de afspraken met de promotoren, niet zozeer over villas ter grote van drie kwart van een kasteel ...
en nog straffer: die gasten hebben geen stemrecht.

Maar dat wou ik allemaal niet zeggen.

Wat ik wel wou zeggen:

die historie nu, die als volgt gegaan is:
- er wordt bekend dat de burgemeesters in het geheim ageren tegen de frankofone inwijking
- daar wordt hevig tegen gereageerd door de gehele frankofonie (men spreekt van strafklachten, van praaivesie-kommissie ...
- en eens die reaksies geuit zijn, komt men met het neusje van de zalm, dat den dikke daaraan meedeed.

Maar wat mij vrolijk stemt:

heel die boel nu, zorgt er alleen maar voor dat men slechts op één manier eruit zal geraken: zonder "akkoord", en met een droge stemming in de kamer.
Of.... de Vlamingen een "schaamtegevoel" doen kweken om dan hun corridor te krijgen...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 18:34   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot voor de ijsberg zou ik inderdaad kiezen voor de titanic.

Maar mocht de ijsberg dan toch komen, dan kies je uiteraard voor het reddingsbootje. Mag ik je er aan herinneren dat net euvele overmoed (de titanic kon namelijk niet zinken) er voor gezorgd heeft dat er niet voldoende reddingsbootjes waren. En zwemmen in dat water duurt een paar minuten, meer niet.
Ook moet je nog afwachten of het reddingsbootje niet overladen geraakt, of kapseist door drenkelingen die alsnog proberen aan boord te komen. Ook moet je hopen/geloven dat er een hulpschip zal komen voor je doodvriest of verhongert. (mijn overgrootvader was op één van de eerste boten ter plekke, en ik ken zijn verhaal)

En zwemmen kan je inderdaad in elk water, als je vooraf de zekerheid hebt dat je het kunt. Er zich eerst van vergewissen of het water niet te koud is, veilig is qua vervuiling, of beesten lijkt mij bij onbekende wateren evenmin een overbodige maatregel. Bovendien mag je niet te ver van kant gaan, en verder dan je krachten reiken zwemmen, of je verdrinkt onheroepelijk.

Mooie voorbeelden om mijn standpunt toe te lichten
Ik zie uw standpunt duidelijk doorheen de woordenstroom, u gaat twijfelend aan de kant blijven staan.
Oud 6 april 2010, 18:35   #48
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Niettemin, in een onafhankelijk Vlaanderen zullen Vlamingen over Vlamingen beslissen zonder dat de Waal - of eenders welke vreemdeling, zich daarmee te moeien heeft.

Dat alleen is al win win!

In een Vlaamse staat zal het Belgische crapuul de Vlaming niet kunnen uitverkopen door in een Belgische anti-Vlaamse minderheidsregering te gaan.
Dit vind ik zo schattig naïef
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 6 april 2010, 18:38   #49
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
hoe je 't ook draait of keert, het ziet er steeds meer naar uit dat we inzake BHV afstevenen op een communautaire atoomexplosie, met een fall out over heel België.

Wat zullen de gevolgen op lange termijn zijn?
Hoelang duurt da spelleke van BHV nu eigenlijk al? Dat zal opgelost worden op zijn 'Belgisch', straks maken ze nog een regering voor BHV apart...
Oud 6 april 2010, 18:40   #50
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het grootste krapuul in Vlaanderen is en blijft de Vlaming zelf.
Absoluut niet mee eens, het probleem is de complexiteit van de Belgische staat & een gevoel van machteloosheid, de ene trekt hem van de politiek niets aan, de andere snapt er de ballen van, en die paar die het wel snappen, die staan in een hoekje te roepen tegen de dove massa.
Oud 6 april 2010, 18:45   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Zeg Xeno, gaat het nu stoppen met die nestbevuiling?
Xeno heeft groot gelijk, we weten al 5O wat zeg ik al 100 jaar dat B ni werkt, en toch blijft de Vlaam voor de collaborerende partijen stemmen om zo de kolonisator mee in t zadel te houden.
t wordt tijd dat t eens gezegd wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 18:48   #52
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie uw standpunt duidelijk doorheen de woordenstroom, u gaat twijfelend aan de kant blijven staan.
Ik kan mezelf moeilijk overtuigen om aan iets mee te werken waar ik begin nog einde van ken, en waar blijkbaar niemand van de believers ook maar enige moeite doet om dat te definieren.
Laat staan in eer en geweten zou proberen anderen te overtuigen om daar in te "geloven" of aan mee te werken.
Oud 6 april 2010, 18:49   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mezelf moeilijk overtuigen om aan iets mee te werken waar ik begin nog einde van ken, en waar blijkbaar niemand van de believers ook maar enige moeite doet om dat te definieren.
Laat staan in eer en geweten zou proberen anderen te overtuigen om daar in te "geloven" of aan mee te werken.
spherelijk, kan jij fietsen ?
Oud 6 april 2010, 18:50   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Xeno heeft groot gelijk, we weten al 5O wat zeg ik al 100 jaar dat B ni werkt, en toch blijft de Vlaam voor de collaborerende partijen stemmen om zo de kolonisator mee in t zadel te houden.
alsof alle Vlamingen nationalisten zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 18:53   #55
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zolang ge dergelijke éénzijdige 19e eeuwse slogantaal blijft verkondigen, wordt je er niet geloofwaardiger op.

Ik weet niet hoe oud je bent, ik al meer dan een halve eeuw, en als ik terugblik op mijn kindertijd en zie wat er ondertussen allemaal is en kan, dan zijn we er sterk op vooruit gegaan, en de grootste periode zonder al te veel vlaamsse bevoegdheden. dus belgie heeft minstens dat bereikt.

U kunt ook het licht van de zon loochenen, of blijven focussen op al wat er misgegaan is.
Oud 6 april 2010, 18:55   #56
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
spherelijk, kan jij fietsen ?
laatst nog gedaan bij de cardioloog. Om mijn echte fiets te gebruiken moet ik eerst twee auto's verzetten, dus dat is al een tijdje geleden.
En nu de hamvraag, waarom wil je dat weten?
Oud 6 april 2010, 18:57   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand weet hoe zijn leven gaat eindigen en hoe het allemaal gaat lopen. Niettemin moeten we erdoor.

En u moet van mij alleszins niemand overtuigen, het is tenslotte niet alsof u een fan bent van een Vlaamse staat.
Oud 6 april 2010, 18:58   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
alsof alle Vlamingen nationalisten zijn.
dat gaat m zelfs niet meer over nationalisme

B werkt gewoon niet (meer)

onbestuurbaar vanwege de cultuurverschillen tssn noord en zuid

een noord en zuid die beiden een bestuur verdienen én een bestuur dat aansluit bij wat zij wensen.
Oud 6 april 2010, 18:59   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
laatst nog gedaan bij de cardioloog. Om mijn echte fiets te gebruiken moet ik eerst twee auto's verzetten, dus dat is al een tijdje geleden.
En nu de hamvraag, waarom wil je dat weten?
omdat het is zoals met dat zwemmen, ooit heb jij getrapt zonder empirisch te weten dat je niet ging vallen zonder uw wieltjesl
Oud 6 april 2010, 19:14   #60
Amon_Re

Standaard

Citaat:
dat gaat m zelfs niet meer over nationalisme

B werkt gewoon niet (meer)

onbestuurbaar vanwege de cultuurverschillen tssn noord en zuid

een noord en zuid die beiden een bestuur verdienen én een bestuur dat aansluit bij wat zij wensen.
Het falen van de Belgische politiek ligt aan de politiek zelve, niemand zal ontkennen dat het systeem in België slecht of niet werkt, dat is echter geen garantie dat een onafhankelijk Vlaanderen wél zal werken.

De Belgische politiek werkt in eerste instantie om zijn eigen bestaan te verzekeren, en op dat punt werken die Vlaamse & Waalse politici héél goed samen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be