![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is er geen "perfect normale" mens. Maar een mens is nu eenmaal een sociaal wezen dat voor zijn welzijn afhankelijk is van sociale relaties tot anderen. Wat betekent dat er van hem verwacht wordt om binnen bepaalde redelijke grenzen te blijven die zulke sociale relaties niet permanent verstoren. Mensen die min of meer normaal functioneren, maar toch regelmatig die grenzen van aanvaardbaar gedrag overschrijden en zo hun eigen leven en dat van anderen ontwrichten zijn 'borderline'. Grensgevallen dus die een zeker risico vormen voor zelfmoord, patnergeweld, verslaving, terrorisme, ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vraag: waarom post u dit? Wat is uw belang daarin en wat verwacht je van de antwoorden?
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn belang is persoonlijk. Ik heb een relatie gehad met iemand die door een psychiater de diagnose 'borderline' opgespeld had gekregen en daarna een relatie met iemand die gedrag vertoonde dat erg leek op dat van die eerste persoon. Het maakt voor mij verschil uit of gedrag waar ik niet mee om kon te wijten is aan een (ongeneeslijke) stoornis of niet. Het maakt verschil uit voor mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik vind dit een erg moeilijke kwestie, omdat dit mij zowel emotioneel als intellectueel voor vragen stelt waar ik momenteel geen antwoord op heb. Wat ik verwacht van de antwoorden, weet ik eerlijk gezegd niet zo goed. Herkenning, erkenning, verhalen van lotgenoten? Nu ja, ik heb heel lang getwijfeld voor ik deze draad heb geplaatst en ik twijfel nu nog altijd of ik dat niet beter niet had gedaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Zou het kunnen dat het gedrag van deze "stoornis" net maakte dat u ze aantrekkelijk vond? (geen spot!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat bestond vroeger al. Toen waren dat hypochonders. Alleen kreeg je daar geen WAO voor. We moeten dus de grens over met onze borderline, concludeer ik, om uitkering te trekken??? Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2010 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Oh. Prachtige woordspeling.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien een Psy in het team opnemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als alles namelijk "zo simpel is dat" is, , dan krijg je al snel een achterlijke samenleving. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2010 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
U stelt teveel vragen fakir: Ja, ik weet het. Ik heb mij dan nog ingehouden. Eno2: voor mij moet je je niet inhouden hoor. Ik heb meestal overal een antwoord op in dit zeer begrensde domein. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2010 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alles is nochtans simpel. Het zijn net de achterlijke mensen die de boel ingewikkeld maken om te kunnen doen alsof ze niet achterlijk zijn. Van het moment mensen voldoende geëvolueerd zijn zal iedereen wel beseffen dat alles simpel is.
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Als dit de borderlineziekte is, laat maar komen.
![]() |
![]() |
![]() |