![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Case closed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien geen psychose, maar neurose, wat ik overigens zelf ook al wist. Maar enfin: psychiaters denken dat ze zo vreselijk knap zijn en de patiënt zelf niks weet. En dat had ik al wel eerder ondervonden bij Börger en bij mijn vader. Nu heb ik nog een grote psychiater: de wereld, die ook niet in de gaten heeft zelf gek te zijn en niet ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de ware liefde komt uit Gods eeuwige en oneindige Geest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stront.
Van het verleden wilde mij niks te binnen schieten dan dat ik vroeger altijd vieze onderbroeken droeg, dwz dat ik te lui was om goed mijn kont af te vegen. Ik schaamde mij om daar over te vertellen. Die psychiater zei iets over remsporen. Ik weet niet of die luiheid een soort verzet geweest moet zijn tegen mijn moeder. Ik weet wel dat mijn oudere broer Keutel werd genoemd en ik Bolus. Verder dat ik op een voetbalveldje ten overstaan van alle andere jongens rustig een drol uit mijn broek had gehaald en op de grond gooide, omdat ik wel inzag dat het ondoenlijk was helemaal naar huis te rennen en liever bewust in mijn broek scheet. In mijn pubertijd ben ik een paar keer bewusteloos geraakt op de wc door een veel te harde ontlasting. Ik denk dat ik de wereld niet kon verwerken. Bij mijn eerste vrouw was ik nog steeds een viespoes, maar bij Mieke daarna, die veel liever en introverter was dan Helen begon ik me voor het eerst goed te wassen. Veel later kreeg ik weer last van een harde ontlasting en nu moet ik elke dag heel veel zemelen en lijnzaad eten om daar geen last van te hebben. Ik denk wel dat het een psychische oorzaak heeft, maar helemaal duidelijk is het me niet. Ik herinner me een verhaal van Jung over een man die bij hem kwam en psychiater wilde worden. Jung vroeg hem naar een droom en hij vertelde dat hij gedroomd had dat hij een kleine jongen had gezien in zijn droom die met stront speelde. Jung had hem meteen weer naar huis gestuurd met de mededeling zich nooit meer met de psychiatrie te bemoeien op gevaar af dat de man in een neurose zou belanden. Verder doet schijten mij denken aan: "schijt hebben aan", dus als agressie, maar ook: "uit angst in je broek schijten". Kortom, ik denk dat een flink stuk frustratie ten opzichte van de buitenwereld zich daarin manifesteerde. Het is dan uiting van een angst- en verzetneurose, zoals zwervers zeer vieze kleren dragen uit een verzet tegen de maatschappij. En ik liep er ook vaak slordig en slonzig bij. De laatste student-psychiater ergerde zich aan mij omdat ik er volgens hem zo slordig uitzag. Hij was zelf tot in de puntjes verzorgd. En het gekke was dat hij juist aan de huisarts verteld had dat ik neurotisch was, maar volgens mij was hij juist neurotisch met zijn supernette kleren. En daarom ergerde hij zich juist aan mij. In die tijd kon ik weinig eten en woog nog slechts 50 kg. Volgens hem wilde ik op die manier zelfmoord plegen en we kregen daar ruzie over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik? Stel je eens voor dat het gebruik van die avatar me door microwezentjes werd ingefluisterd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij denkt dat? Volgens mij is iedereen die jouw kinderlijke theorietjes/fantasietjes ooit gelezen heeft daar rotsvast van overtuigd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar blijkbaar hebben die microwezentjes van jou geen enkele smaak..... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin als mijn atoomtheorie, die niet stinkt, maar waarvan een heerlijk aroma tot de hemelen stijgt. Voor allen die zich moeite nemen zich daarin te verdiepen en de geestkracht bezitten deze te begrijpen. Alle anderen moeten met het slijk hunner eigen anus genoegen nemen. Zo heeft iedereen zijn eigen geluk en wil daar verder niks kwaad van zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zouden niet willen dat de witte micowezentjes in de wasmachine de strijd verliezen tegen de bruine microwezentjes in je onderbroeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moderne inquisitie.
Achteraf denk ik dat die hele psychiatrie toch wel enigszins zinvol is geweest. Ik wilde echter geen medicijnen slikken, dat leek mij wat overdreven. En ik wilde ook niet meewerken door als verder studie-object te dienen voor andere studenten. Want ik voelde me als mens zeker niet gerespecteerd. Ze namen mijn hele atoomtheorie en levensfilosofie niet serieus en zeiden nooit wat ze over me dachten. Ze lieten mij in mijn eigen sop gaar koken. Geen stijl volgens mij. In 12 jaar moet ik dan ongeveer 24 studenten tegenover me gehad hebben. En het enige wat ze allemaal deden was schrijven en ik maar praten. Het was een soort veredelde moderne inquisitie met de medicijnen en de shock-therapie als uiterste martelinstrument. Wie zich verzet tegen onze maatschappij of niet mee kan draaien komt bij de psychiater terecht. Maar aan onze wereld mankeert niks. Het was allemaal zo helemaal in tegenstelling tot Börger die constant de wereld aanklaagde. De waarheid ligt misschien ergens in het midden. |
![]() |
![]() |