![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het vooral lachwekkend, aangezien je zowat de enige bent van wie ik die "pijnlijke ervaringen" mag lezen. Het is des te lachwekkender omdat je de duizenden landgenoten die jouw mening niet delen dan maar bestempelt als eenvoudige, nog te bekeren onnozele halzen. Ik kijk hier net even uit mijn raam en zie hier ongeveer even veel geel-zwarte als wit-rode kentekenbewijzen. Die arme idioten begrijpen nog niet hoe hard wij hen eigenlijk haten. Werk aan de winkel, Spinoza!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ken maar één nederlander die vele slechte ervaringen in Vlaanderen heeft gehad, namelijk 'Spinoza', en die daar dan decennia lang tot in den treure over in herhaling valt. Welke conclusie moet ik nou trekken? Aan de Vlamingen en mijn nederlandse kennissenkring ligt het in ieder geval niet, die hebben geen problemen met elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je kijkt naar de Nederlanders die daadwerkelijk hebben gewoond in Vlaanderen, dan zijn die een stuk negatiever. Maar die zijn een stuk zeldzamer. Zelf ben ik op dit forum voor zover ik weet ook de enige Nederlander die in Vlaanderen heeft gewoond. Toen ik daar nog woonde had je ook zo'n clubje van Nederlanders in den vreemde die elkaar soms opzochten. En die hadden ook allemaal zo hun verhalen. Er zijn trouwens ook Vlamingen op dit forum die mijn lezing bevestigen, of op z'n minst niet helemaal onzin vinden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het blijven inzetten op wrok en ressentiment levert niets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spinoza, wanneer was jij voor het laatst in Antwerpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Oh, en Liberalist. we leven niet meer in 1860. Dan zou ik nog begrip kunnen hebben voor de vergelijking met Nederlanders en Duitsers. Maar de herrinnering aan WOII is in Nederland nog relatief vers. Mijn moeder kan zich nog herinneren hoe de Duitsers door de straten marcheerden. Maar er is niemand meer in leven die 1830 en de 'verschrikkingen' onder Willem I hebben meegemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De tijden veranderen. Mijn vader heeft als jongetje in een jappenkamp gezeten en dacht u dat hij het nog steeds verbitterd heeft over 'de jappen'? Nee, hij heeft kennisgemaakt met het moderne Japan. Kom, zet u over die verterende wrok heen: wie een muur afbreekt, verkrijgt een beter uitzicht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Bekrompen mensen heb je onder iedere bevolkingsgroep. Niemand ontkent dat een paar Vlamingen aan Hollanderhaat doen. Op een bevolking van 6,1 miljoen Vlamingen is hun aantal verwaarloosbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Randstad is het het ergste. In Brabant valt het wel mee, daar kijkt men juist op tegen de Randstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, een grote meerderheid van de Vlaamse jongeren wil geen Nederlanders als buurman. We hebben het hier dus niet over een paar Vlamingen.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 9 april 2010 om 19:58. Reden: Betreffende studie toegevoegd, ondanks dat dat waarschijnlijk toch geen zin heeft |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Vanwaar het drama dat we elkaar niet kunnen luchten? Waarom zouden we dat moeten?
|
![]() |
![]() |