Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2010, 20:54   #61
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
A separate 2009 survey of anti-Semitic attitudes commissioned by ADL shows that 30 million Americans, or 12 percent, hold anti-Semitic views. However, on specific questions, some anti-Semitic sentiments persist at even higher levels. For example, 30 percent of those polled believe that U.S. Jews are more loyal to Israel than the United States, and 29 percent believe that Jews are responsible for the death of Jesus.

http://www.adl.org/ADL_Opinions/Civi...p_12242009.htm

Ik blijf bij mijn standpunt.
Allé nu da die 30 procent ni als anti-semiet werd beschouwd
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 21:00   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Volgens diezelfde site daalt het antisemitisme in de Verenigde Staten:

Truth be told, 30 million Americans hating Jews is an uncomfortably large number. Nevertheless, anti-Semitic beliefs are at their lowest level in all the time that ADL has taken the pulse of attitudes toward Jews living in the United States. Some 12 percent of Americans polled in 2009 held anti-Semitic views, contrasted with 15 percent in 2007, and 29 percent in 1964.

liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 21:01   #63
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Citaat:
A separate 2009 survey of anti-Semitic attitudes commissioned by ADL shows that 30 million Americans, or 12 percent, hold anti-Semitic views. However, on specific questions, some anti-Semitic sentiments persist at even higher levels. For example, 30 percent of those polled believe that U.S. Jews are more loyal to Israel than the United States, and 29 percent believe that Jews are responsible for the death of Jesus.

Ik blijf bij mijn standpunt.
We zijn 2010. En het word wekelijks erger. Bekijk het internet gewoon en commentaar op Israel van amerikanen, inclusief het leger. Dat zagen we verleden jaar idd niet zo. Maar je bent even blind natuurlijk. Weldra is het te laat
Dr Brezinski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 21:04   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr Brezinski Bekijk bericht
We zijn 2010. En het word wekelijks erger. Bekijk het internet gewoon en commentaar op Israel van amerikanen, inclusief het leger. Dat zagen we verleden jaar idd niet zo. Maar je bent even blind natuurlijk. Weldra is het te laat
De trend liegt niet. Maar geloof maar wat u wilt geloven als u zich daardoor getroost voelt. Het is niet mijn taak anderen uit hun droom te halen, zeker niet als ze in diepe slaap verkeren.
Oud 9 april 2010, 21:14   #65
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Wat kan mij adl cijfers schelen. Ik heb het niet over incidenten tov joden, wel van de amerikaanse mindset. En de rest van de wereld natuurlijk. En met nog minstens 3 jaar Obama worden dat barre tijden, een kille dode relatie. En het feit dat de moslimlanden meer in hun nationale belangen ligt, zal het er niet op beteren met hun aanhoudende terreur en hypocrisie. Ze doen maar, hun eigen graf graven.
Oud 9 april 2010, 21:16   #66
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van een vreselijk irritante vent is dat toch. Niet echt een pleidooi vóór uw zaak.
Finkelstein is een licht in de duisternis en zijn argumentatie is ijzersterk. Mochten er eens wat meer joden zoals hem rechtstaan en de wereld was een veiliger, beter oord.

Hij doorprikt het zionisme, de supremacy-drang van de zionisten, het etno centrisme, de propaganda, de subversieve technieken. Geen enkele zionist of intellectueel kan op tegen de man. Waarom? Omdat hij logica met eerlijkheid en openheid combineert. Geen verborgen agendas.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 21:17   #67
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kan mij adl cijfers schelen. Ik heb het niet over incidenten tov joden, wel van de amerikaanse mindset. En de rest van de wereld natuurlijk. En met nog minstens 3 jaar Obama worden dat barre tijden, een kille dode relatie. En het feit dat de moslimlanden meer in hun nationale belangen ligt, zal het er niet op beteren met hun aanhoudende terreur en hypocrisie. Ze doen maar, hun eigen graf graven.
De stukken uit de poll die ik aanhaalde gingen over antisemitische opvattingen, niet over incidenten.
Oud 9 april 2010, 21:19   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Finkelstein is een licht in de duisternis en zijn argumentatie is ijzersterk. Mochten er eens wat meer joden zoals hem rechtstaan en de wereld was een veiliger, beter oord.

Hij doorprikt het zionisme, de supremacy-drang van de zionisten, het etno centrisme, de propaganda, de subversieve technieken. Geen enkele zionist of intellectueel kan op tegen de man. Waarom? Omdat hij logica met eerlijkheid en openheid combineert. Geen verborgen agendas.
Dat weet ik niet. De man is een fervent voorstander van Hezbollah en Hamas. Ik heb altijd gezegd dat Finkelstein de boel vanuit één perspectief beziet; het Palestijnse. Hierin merk je duidelijk dat de man een politicoloog is en niet een historicus.

Als hij zijn pro-Hezbollah en pro-Hamas attitude zou afzwakken zou hij geloofwaardiger overkomen, en als hij dat zeurderige toontje zou matigen zou ik hem al helemaal serieus nemen.
Oud 9 april 2010, 21:22   #69
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Citaat:
De stukken uit de poll die ik aanhaalde gingen over antisemitische opvattingen, niet over incidenten.
Wat kan mij een jodenpoll uit 2009 schelen? We zijn een jaar verder met vele ingelichte burgers die het niet pikken dat hun geld word uitbesteed om apartheid, terreur en hypocrisie te steunen. Of moet ik er een tekening bij maken?
Oud 9 april 2010, 21:22   #70
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Democratie neemt elke dag af in de westerse wereld. We geven onze vrijheid weg.

Klopt. Democratie is tegenwoordig nog slechts een illusie.

Zal nog een tijdje duren vooraleer de massa het doorheeft. Als diezelfde massa dat in feite nog kan schelen.

.
Oud 9 april 2010, 21:24   #71
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kan mij een jodenpoll uit 2009 schelen? We zijn een jaar verder met vele ingelichte burgers die het niet pikken dat hun geld word uitbesteed om apartheid, terreur en hypocrisie te steunen. Of moet ik er een tekening bij maken?
Het is nog geen vier maanden 2010 en je loopt al te zaniken dat de poll uit 2009 niet actueel is. Als er vandaag een poll was die morgen openbaar zou worden gemaakt, zou je zeggen dat het een poll van gisteren was; vandaag zijn er immers wéér een heleboel mensen ingelicht.

Gedraag je even niet als een randebiel, okee?
Oud 9 april 2010, 21:27   #72
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nog geen vier maanden 2010 en je loopt al te zaniken dat de poll uit 2009 niet actueel is. Als er vandaag een poll was die morgen openbaar zou worden gemaakt, zou je zeggen dat het een poll van gisteren was; vandaag zijn er immers wéér een heleboel mensen ingelicht.

Gedraag je even niet als een randebiel, okee?
Een jodenpoll uitegevoerd door wie, op wie en waar? 100% van alle polls zijn belachelijk. Degene die daar hun gelijk mee trachten te halen is een randdebiel. Toon mij main stream us media waar het pro israel zou zijn? Stomme jood
Oud 9 april 2010, 21:28   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Democratie is tegenwoordig nog slechts een illusie.

Zal nog een tijdje duren vooraleer de massa het doorheeft. Als diezelfde massa dat in feite nog kan schelen.

.
Die ''vroeger-was-alles-beter''-instelling doet afbreuk aan de huidige situatie. Een aantal jaren geleden werden politieke partijen nog berecht in België (en in Nederland trouwens) voor vermeend racisme. Dat is nu ook afgelopen.
Oud 9 april 2010, 21:31   #74
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Maar iedereen weet wat er toch nog onder schuilgaat en dat is racisme.
Oud 9 april 2010, 21:31   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een jodenpoll uitegevoerd door wie, op wie en waar? 100% van alle polls zijn belachelijk. Degene die daar hun gelijk mee trachten te halen is een randdebiel. Toon mij main stream us media waar het pro israel zou zijn? Stomme jood
En we gaan weer de persoonlijke tour op. Vanaf een moment dat polls onvoordelig zijn voor degenen tegen wie het als bewijslast wordt gebruikt, zijn polls opeens ongeldig.

Geloof maar wat je wilt geloven, blijft mijn devies. Dit is al je zoveelste dubbelnick, en door alle nieuwe accounts heen is dezelfde plaat afgedraaid. Het is nog makkelijker voor een kameel om door het oog van de naald te gaan, dan dat jij met argumenten te overtuigen bent.
Oud 9 april 2010, 21:33   #76
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die ''vroeger-was-alles-beter''-instelling doet afbreuk aan de huidige situatie. Een aantal jaren geleden werden politieke partijen nog berecht in België (en in Nederland trouwens) voor vermeend racisme. Dat is nu ook afgelopen.
zelf projectie wellicht. ''Vroeger was alles beter''. Heeft er niks mee te maken.

Jij ziet blijkbaar niet meer het bos niet meer door de bomen. Democratie is dood. Het is plutocratie geworden.
Oud 9 april 2010, 21:34   #77
Dr Brezinski
Banneling

Standaard

Citaat:
En we gaan weer de persoonlijke tour op. Vanaf een moment dat polls onvoordelig zijn voor degenen tegen wie het als bewijslast wordt gebruikt, zijn polls opeens ongeldig.

Geloof maar wat je wilt geloven, blijft mijn devies. Dit is al je zoveelste dubbelnick, en door alle nieuwe accounts heen is dezelfde plaat afgedraaid. Het is nog makkelijker voor een kameel om door het oog van de naald te gaan, dan dat jij met argumenten te overtuigen bent.
Elke poll is ongeldig wat mij betreft. Het is nietszeggend.

Jij hebt ook geen argumenten, zijnde als steuner van apartheid, terreur en oorlogsmisdaden en alle rottigheid van de wereld.
Oud 9 april 2010, 21:36   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zelf projectie wellicht. ''Vroeger was alles beter''. Heeft er niks mee te maken.

Jij ziet blijkbaar niet meer het bos niet meer door de bomen. Democratie is dood. Het is plutocratie geworden.
Ik zou uitkijken met die term. Die wordt nogal rijkelijk gebruikt in neonazistische middens, en werd ook door hen geïntroduceerd bij normaler volk. Natuurlijk bestaat er een duidelijke connectie tussen geld en macht. Maar om nu te zeggen dat deze verhouding de laatste tijd versterkt is, is mij een brug te ver. Eerder het omgekeerde is bezig.
Oud 9 april 2010, 21:36   #79
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Israël kan prima op eigen benen staan. Dat was nu juist mijn punt.
Nee, en iedereen weet dit al veel langer en geeft dat ook zonder problemen toe. Behalve diegenen die denken hun joodse terreurstaat een dienst te verlenen door tot in het absurde te liegen en verdraaien.

Citaat:
Israel is not economically self-sufficient,
and relies on foreign assistance and borrowing
to maintain its economy. Since 1985, the
United States has provided $3 billion in grants
annually to Israel. Since 1976, Israel has been
the largest annual recipient of U.S. foreign
assistance, and is the largest cumulative recipient
since World War II.
In addition to U.S.
assistance, it is estimated that Israel receives
about $1 billion annually through philanthropy,
an equal amount through short- and
long- term commercial loans, and
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 21:39   #80
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En we gaan weer de persoonlijke tour op. Vanaf een moment dat polls onvoordelig zijn voor degenen tegen wie het als bewijslast wordt gebruikt, zijn polls opeens ongeldig..
ongeldig ? Miss niet echt ,maar als dit de enige bron is :
Citaat:
A separate 2009 survey of anti-Semitic attitudes commissioned by ADL
is die idd niet als onpartijdig te beschouwen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be