![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jawel maar voor u zal ik het concreter uitleggen
Stel nonkel Tuur heeft twee familieleden Agnes Kroket en Isidoor Flik. Nonkel Tuur voelt zich niet goed en gaat zijn nalatenschap regelen via Bourgeois. Nonkel Tuur zegt :"Agnes zie ik graag en Isidoor vind ik een lul ". Ha zegt Bourgeois, dat valt te regelen Ge doet gewoon een schenking aan Agnes , ge betaalt de schenkingsrechten en we storten via onze derdenrekening door naar Agnes. De week erop sterft Tuur, klootzakske Isidoor denkt veel te erven , maar wat blijkt : noegabollen. Godverdekke zegt Isidoor; den Tuur zat er goed in en ik krijg niets, maar den Tuur was goede vriend van den Bourgeois, die zal er toch niet tussen zitten zeker ![]() Tuur schenkt aan wie hij wil en Isidoor heeft daar geen zaken mee (ook niet met het bedrag dat aan Agnes werd gegeven) en daarom kan inzage in derdenrekeningen een schending van de privacy zijn.(in dit scenario is er niets verkeerd gebeurd , alle schenkingsrechten zijn betaald,geen fiscale fraude) Zelfs u moet het voorgaande begrijpen Artisjok. Ik heb vandaag voor u veel vragen beantwoord, u zou iets wijzer moeten zijn geworden. Alhoewel. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 11 april 2010 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg hypocriet van U. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen branden in de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit smaakt naar meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dit de reden is voor het beroepsgeheim; kunnen we beter de fiscus afschaffen; misbruik van gegevens door de fiscus is immers nooit uitgesloten. Ook via gerechterlijk onderzoek kan er een nonkel en neefje hun boekje te buiten gaan. Die stafhouder die wel controle moet uitoefenen; wiens nonkel is dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
edit : iemand was mij voor : http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=56
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 11 april 2010 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat het hier gaat over een politieke afrekening, acht ik zeer mogelijk.
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() Juist. Ik zal vrolijk fluiten de dag dat immokantoren massaal worden platgebrand. Enkele jaren geleden gezien hoe een bus vol boeren stopte aan een immokantoor dat boeren bij diverse verkavelingen ertegen had gezet. Sleurden die gasten daar toch wel geen zakken veldstenen uit de bagageruimte zeker? En toen begon een stenenregen richting de diverse etalages van het kantoor. Enkele maanden nadien mocht het kantoor sluiten wegens sterk gedaald zakencijfer, te sterk gedaald...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is waarschijnlijk voor een simpelaar als jij moeilijk te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ik verbaas me altijd over dit soort van posts. Je meent het echt, hé?
![]() Heb je ondertussen al wat info hierrond vergaard? Het gaat over een principekwestie, waarbij de fiscus een bankrekening (zgn 'derderekening') wil inzien, vooral omdat er geld opstaat van derden (clienten). Bourgeois wil dit niet (schending beroepsgeheim). De clou van het hele verhaal is dat zijn naam genoemd wordt ... omdat hij samen met zijn vrouw (de eigelijke advocate) één belastingsaangifte indient. Deed hij dat niet, dan was er van zijn naam geen sprake. Een storm in een glas water, maar midden in de communautaire hoogmis voor bepaalde media een lekkere brok om als hoofdnieuws te brengen. Moet er nog een tekeningske bij?
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik viel van mijn stoel toen ik het bericht hoorde, maar toen ik achteraf de feiten las, bekroop me toch een eng gevoel, hoor. Lijkt me allemaal een beetje te toevallig en te vet uitgesmeerd. Maar zoals je zei: indien er effectief bewijs van fraude is: no mercy.
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat advovaten, hun balie's en Notariaten één van de laatste "heilige-huisjes" zijn waar niet mag aan geraakt worden. Voor hetzelfde geld worden deze zogenaamde "derdenrekeningen" gebruikt voor onfrisse praktijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komaan zeg.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze Bourgeois doet zo iets niet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Niet beginnen zeveren hé. Als het op fraude zou gaan, zullen ze hem niet steunen. Al was het maar uit zelfbehoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denk eens even na: op één week van wat waarschijnlijk een BHV-explosie gaat worden, wordt een feit van EEN JAAR GELEDEN (vonnis rechtbank dateert van april 2009) nu als HOOFDITEM in het nieuws geplaatst, althans in bepaalde media. De minister wordt niet beschuldigd van fraude, ondanks de berichten in de de media (vandaar ook de reactie van zovelen: 'ziedewel, de zakkenvullers ...'. De handelsrechtbank wil, in het kader van een fraudeonderzoek, inzicht in een rekening van het advocatenkantoor van Bourgeois' vrouw. Die derdenrekening bevat informatie over cliënten ('t is meestal hún geld dat daarop staat). Bourgeois is betrokken partij omdat hij samen met zijn vrouw één belastingsaangifte indient. En hij (afin, zijn vrouw) weigert inzage in die rekening wegens schending van het beroepsgeheim. Een principekwestie. Als een onderzoeksrechter zegt dat er geen bezwarende feiten zijn ontdekt bij de vermeende beschuldiging van handel met voorkennis door De Gucht, dan leg ik me daar ook bij neer, hé. Niettegenstaande dat pas een zaak was die stonk. En stinkt.
![]() |