Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2010, 20:41   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Geen honden, maar monsters.

zo 11 apr 2010, 19:14

Pitbulls bijten testikels baby af CALIFORNIE - Een zes maanden oud jongetje is op gruwelijke wijze verminkt door twee pitbulls, waarmee hij door zijn moeder in één kamer was achtergelaten.

De baby zat thuis in Californië vastgegespt in zijn stoeltje, in een kamer waar ook twee pitbulls rondliepen. Zijn moeder en haar vriend bevonden zich op het moment van het tragische ongeval in een andere kamer van het appartement, melden Amerikaanse media.

Plotseling vielen de honden de weerloze baby aan. Ze beten zijn luier aan stukken en daarbij ook de testikels van het kind af. Het jongetje werd naar het ziekenhuis gebracht, maar zijn geslachtsdelen konden niet meer gered worden.

Het slachtoffertje is voorlopig opgevangen door de kinderbescherming. De moeder, de 22-jarige Carrie McKinney, riskeert een veroordeling voor verwaarlozing. De twee pitbulls zullen afgemaakt worden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...f__.html?p=2,1

Ongelooflijk oerstom en achterlijk van die moeder en die vriend een kwal. Meer commentaar niet nodig.
En weer het bewijs: dergelijke honden en aanverwante merken dienen verboden.
Hoe kunt ge zo een monsters bij een kind laten?
Ik geloof dat een getemde leeuw nog veiliger is, of een gorilla.
Ooit was een kind in een apenverblijf gevallen. Men dacht dat die apen het kind iets zouden aandoen. Niks bleek minder waar, het vrouwtje nam het kind beschermend bij zich, zoals ze haar eigen kind zou doen, tot de verzorgers het konden overnemen.
Die kleine is voor zijn leven verminkt.
Oud 11 april 2010, 20:54   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Iedereen met een beetje verstand weet dat je honden, ongeacht het ras en de opvoeding, nooit alleen mag laten met kinderen.

In 99 procent van de gevallen levert dat weliswaar geen enkel probleem op, maar heel af en toe kan zo een dier onverwacht reageren, al ware het maar uit jaloersheid of omwille van territorium.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 21:08   #3
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

Pitbulls bijten testikels baby af CALIFORNIE - Een zes maanden oud jongetje is op gruwelijke wijze verminkt door twee pitbulls, waarmee hij door zijn moeder in één kamer was achtergelaten.

De baby zat thuis in Californië vastgegespt in zijn stoeltje, in een kamer waar ook twee pitbulls rondliepen. Zijn moeder en haar vriend bevonden zich op het moment van het tragische ongeval in een andere kamer van het appartement, melden Amerikaanse media.

Plotseling vielen de honden de weerloze baby aan. Ze beten zijn luier aan stukken en daarbij ook de testikels van het kind af. Het jongetje werd naar het ziekenhuis gebracht, maar zijn geslachtsdelen konden niet meer gered worden.

Het slachtoffertje is voorlopig opgevangen door de kinderbescherming. De moeder, de 22-jarige Carrie McKinney, riskeert een veroordeling voor verwaarlozing. De twee pitbulls zullen afgemaakt worden.

Ongelooflijk oerstom en achterlijk van die moeder en die vriend een kwal. Meer commentaar niet nodig.
Ooit was een kind in een apenverblijf gevallen. Men dacht dat die apen het kind iets zouden aandoen. Niks bleek minder waar, het vrouwtje nam het kind beschermend bij zich, zoals ze haar eigen kind zou doen, tot de verzorgers het konden overnemen.
Huh, merken? Zoals in BMW of Audi ofzo?
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 21:23   #4
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een hond is zoals je hem opvoed. Het is achterlijk te spreken over gevaarlijke en niet gevaarlijke honden. Kleine honden vertonen evengoed gevaarlijk gedrag. Een beet van een kleine hond heeft minder gevolgen dan een beet van een grotere hond. Vandaag de dag gebeuren de meeste incidenten met chiwawa's. Kan jij raden waarom? Misschien omdat het grote gevaarlijke honden zijn? Neen, het probleem is dat de meeste mensen een hond zien als een hebbeding en uiteindelijk hun hond niet opvoeden zoals het hoort. Dus AUB ga u grote honden haat ergens anders verkondigen.
Oud 11 april 2010, 21:45   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hondenliefhebber, van huis uit, nog met een Duitse scheper getraind, pakman gespeeld enz.

Je laat geen enkele hond, ook geen kleine brave, alleen met een kindje. De grens is: de kleine moet in geval van nood, echt fysisch de hond de baas kunnen. (vb. een kleine van 12 jaar kan wel met een teckel gaan wandelen ... bla bla ...) De hond kan dan nog bijten, maar swat.

Toch vind ik ook dat er een ernstig probleem is met die welbepaalde hondenrassen die gekweekt geweest zijn op agressie, en waar de seleksie nadien nog onvoldoende tijd gehad heeft om de agressie er voldoende uit te krijgen.
Vb waar geen 'groot' probleem mee is: de (klassieke) boxers.

Het probleem wordt pas echt heel ernstig, als psichopaten zich zo'n hond aanschaffen.
Ik heb zo'n psichopaten al zien lopen met hun honden. En wellicht kwazi iedereen op dit forum.

Het probleem wordt ook ernstig, als mensen onvodoende van honden kennen, en zich zo'n beest aanschaffen. Want die weten dan onvoldoende wat ze wel en niet mogen doen, vb. nooit ofte nooit hun beest alleen laten met kinderen. Ze kunnen die honden ook onvoldoende goed opvoeden.

Wat vind ik dat we eraan kunnen doen ?
In al mijn intelligensie en kennis van de honden: ik weet het niet goed.

Verplicht naar de puppieschool ? Zou ik, hondenbezitter sinds meer dan een halve eeuw, naar de hondenschool moeten ? allez kom hé .

Hondenrassen verbieden ? Er zijn zoveel kruisingen edm ... problematisch. Toch vind ik dat dit moet doorgevoerd worden.
Het zal niet alles oplossen, maar toch iets.

Zeker en vast moet de polies de wettelijke macht hebben om te beslissen dat een bepaalde hond moet afgemaakt worden. Op kosten van baasje natuurlijk.
Onder andere wanneer de hond blijkbaar agressief is, en het baasje bewezen heeft dat hij/zij faalt in de beveiliging.
Praktische vb. baasje hitst hond op naar iemand; baasje heeft hondje laten ontsnappen en hondje heeft iemand zwaar gebeten;
ook: baasje heeft hondje laten ontsnappen, hondje heeft ander hondje/mens aangevallen maar niet zo erg, geen bloed gevloeid, baas en hondje hebben verwittiging gekregen, maar hondje ontsnapt een tweede keer

enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 21:57   #6
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiderVL Bekijk bericht
Een hond is zoals je hem opvoed. Het is achterlijk te spreken over gevaarlijke en niet gevaarlijke honden. Kleine honden vertonen evengoed gevaarlijk gedrag. Een beet van een kleine hond heeft minder gevolgen dan een beet van een grotere hond. Vandaag de dag gebeuren de meeste incidenten met chiwawa's. Kan jij raden waarom? Misschien omdat het grote gevaarlijke honden zijn? Neen, het probleem is dat de meeste mensen een hond zien als een hebbeding en uiteindelijk hun hond niet opvoeden zoals het hoort. Dus AUB ga u grote honden haat ergens anders verkondigen.
Nu moet je toch oppassen zulle. Ik hou mij nu al zo'n dikke 36 jaar bezig met honden en ik moet zeggen dat er idd rassen zijn die net ietsje gevaarlijker zijn dan anderen. En dat zijn bijna allemaal mastiffs. Elke mastiff stamt af van mollosers. Honden die uitsluitend gekweekt werden om.....juist, te doden. Veel ervan als oorlogshond, bewakers van kudden, erven, kastelen enz enz. Zeer loyaal aan de meester maar met een kort lontje voor vreemden of mensen die gewoon niet geschikt zijn om meester te zijn.
Voeg hierbij dan nog de grootste kwakkel die je maar kan bedenken, nl dat een gezonde hond nooit iets zal doen aan een kind (met dank aan zever zoals rintintin, bessy of lassie) Komt daar nog bij dat idd veel mensen hun hond als een hebbedingje beschouwen of als een vorm van penis/ego verlenging en je krijgt onvermijdelijk een recept voor ongelukken.
Niet alles ligt aan de opvoeding, wel aan het gebrek aan gezond verstand, kennis en het feit dat slechts nog maar zéér weinig mensen hun hond-en kunnen lezen laat staan dat ze te veel geld willen uitgeven aan een serieuze fokker en liever naar een puppyfarm stappen waar ze vierkant het schijt hebben aan wat voor karakter het beest heeft zolang het er maar op trekt. NOOIT maar dan ook nooit laat je een kind alleen met een hond, al heb je hem/haar 15 jaar zonder één probleem.
Ik heb twee herders momenteel. Ik hou van die beesten maar van dag één ben ik begonnen met ze onder appel te brengen. Ze krijgen veel vrijheid maar ik ben de baas. Het is niet omdat ik een freak ben met honden dat andere mensen er last moeten van hebben en nooit maar dan ook nooit vergeet ik dat ze elk 42 argumenten in hun bek hebben die levens gevaarlijk kunnen zijn.

PS: op plaats 1 van bijt incidenten staat momenteel de Jack, plaats drie de lab.
PS 2: nu zwijg ik erover want ik kan gemakkelijk enkel pagina's vol schrijven over honden.

Laatst gewijzigd door Erwinvds : 11 april 2010 om 21:59.
Oud 11 april 2010, 21:59   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Iedereen met een beetje verstand weet dat je honden, ongeacht het ras en de opvoeding, nooit alleen mag laten met kinderen.

In 99 procent van de gevallen levert dat weliswaar geen enkel probleem op, maar heel af en toe kan zo een dier onverwacht reageren, al ware het maar uit jaloersheid of omwille van territorium.
Opletten, hondenliefhebbers BELANGRIJK!: honden kunnen ziek worden van kindertestikels of zich erin verslikken! Let dus op.
Dergelijke honden kunnen er ook 't leven bij inschieten indien ze bedreigend worden in mijn nabijheid.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 22:00   #8
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Opletten, hondenliefhebbers BELANGRIJK!: honden kunnen ziek worden van kindertestikels of zich erin verslikken! Let dus op.
Dergelijke honden kunnen er ook 't leven bij inschieten indien ze bedreigend worden in mijn nabijheid.
Zeveraar.
Oud 11 april 2010, 22:04   #9
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Zeveraar.
Hondenliefhebber.
Oud 11 april 2010, 22:15   #10
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hondenliefhebber.
Yup, wat doe je eraan hé. Zijn nog steeds geen pillekes tegen zulle.
Oud 11 april 2010, 23:01   #11
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-baby-af.dhtml

Volgens HLN riskeert de moeder veroordeeld te worden voor misdadige verwaarlozing.

Als sommige ouders de risico's/gevaren tussen hond en kind niet kunnen inschatten kan dit ernstige gevolgen hebben. Naïef of gebrek aan gezond verstand of "onoplettendheid" kan je moeilijk als excuus aanvaarden bij een schokkend incident als deze.

In deze situatie hebben de ouders het kind blootgesteld aan een groot risico met de gekende gevolgen helaas, maar in hoeverre kan je dit als misdadig beschouwen? Een frequente reactie bij zo'n nieuwsbericht is "Hoe dom kan je zijn als ouder?". Is er ergens een grens waarbij domheid als misdadig kan worden beschouwd?
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 23:04   #12
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Yup, wat doe je eraan hé. Zijn nog steeds geen pillekes tegen zulle.
Afkicken.
Oud 11 april 2010, 23:37   #13
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
zolang de testikels niet islamitisch zijn zekers anders roep je moord en brand

grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 00:19   #14
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeker en vast moet de polies de wettelijke macht hebben om te beslissen dat een bepaalde hond moet afgemaakt worden. Op kosten van baasje natuurlijk.
Onder andere wanneer de hond blijkbaar agressief is, en het baasje bewezen heeft dat hij/zij faalt in de beveiliging.
Praktische vb. baasje hitst hond op naar iemand; baasje heeft hondje laten ontsnappen en hondje heeft iemand zwaar gebeten;
ook: baasje heeft hondje laten ontsnappen, hondje heeft ander hondje/mens aangevallen maar niet zo erg, geen bloed gevloeid, baas en hondje hebben verwittiging gekregen, maar hondje ontsnapt een tweede keer
enz.
In zulke gevallen moet er wel iets meer gebeuren dan de hond afmaken. Een 'baasje' die een hond ophitst naar iemand en die iemand wordt vervolgens verwond door die hond, moet dezelfde straf krijgen als iemand die iemand neersteekt of neerslaat met een knuppel.

Zelfs bij schuldig verzuim of nalatigheid (voorbeeld: een hond valt iemand aan doordat hij niet aan de leiband zit of doordat hij niet afgeschermd zit) mag er voor mij naast een vanzelfsprekende burgerlijke procedure ook een strafrechterlijke procedure volgen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 01:24   #15
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS: op plaats 1 van bijt incidenten staat momenteel de Jack, plaats drie de lab.
PS 2: nu zwijg ik erover want ik kan gemakkelijk enkel pagina's vol schrijven over honden.
Goede bijdrage

Persoonlijk heb ik mijn ganse leven al koppige honden gehad. Dat is ook iets wat ik zoek. Dat iets mag er van mij "inzitten".
Prachtbeesten, de meeste toch.
Oud 12 april 2010, 01:24   #16
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

smerig rotbeest
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 05:39   #17
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Het is eigenlijk simpel : een hond is een wapen.
Oud 12 april 2010, 05:42   #18
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Het is eigenlijk simpel : een hond is een wapen.
Bijlange niet. Je kunt misschien van sommige honden een wapen maken, min of meer, maar verder gaat dat niet.

Mits goed opgevoed zijn honden trouwe vrienden voor het leven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 07:14   #19
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hondenliefhebber.
hondenliefhebbers
Oud 12 april 2010, 07:19   #20
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In zulke gevallen moet er wel iets meer gebeuren dan de hond afmaken. Een 'baasje' die een hond ophitst naar iemand en die iemand wordt vervolgens verwond door die hond, moet dezelfde straf krijgen als iemand die iemand neersteekt of neerslaat met een knuppel.

Zelfs bij schuldig verzuim of nalatigheid (voorbeeld: een hond valt iemand aan doordat hij niet aan de leiband zit of doordat hij niet afgeschermd zit) mag er voor mij naast een vanzelfsprekende burgerlijke procedure ook een strafrechterlijke procedure volgen.
Die wetten bestaan reeds in België en de meeste landen. Zowel voor de bezitters als voor derden (want het is niet steeds het baasje die ophitst) Uit een wet van 1905 of 07 staat zelfs uitdrukkelijk vermeld dat men ook geen "zotten" (letterlijk) mag gebruiken om op te hitsen. Blijkbaar was dat populair in die tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be