![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Zij een moskee in België, wij een kerk in Marokko?
Ik vraag mij af of de tolerantie daar zo groot zou zijn .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Marokko heeft kerken... Turkije is het erger gesteld met de godsdienstvrijheid.
http://www.larbi.org Laatst gewijzigd door Tick : 13 april 2010 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat ge gelovig bent. Indien wel, bent ge van plan te verhuizen? Ik dacht het niet.
Propagandawaarde :2/10 Discussiewaarde: 0/10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou ik als atheïst een kerk willen bouwen in Marokko? Dat gelovigen hier willen samen komen om hun ingebeelde god te dienen, is hun goed recht, zolang het niet met mijn belastinggeld gebeurt en ik niet teveel lawaaihinder ondervind. Wat dat betreft zijn het vooral de katholieken die op mijn zenuwen werken; wat de financiering betreft maar ook het klokkengelui waar ik elke zondagochtend van wakker word.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 13 april 2010 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() ga es op reis jongen of mevrouw...
In de meeste landen op deze planeet hebben ze met 10 talen en 5 a 10 godsdiensten te maken. Bij de inhuldiging van de nieuwe leider in Nepal , je zou denken een klein pestlandje, was er een speech in 8 ? officiele talen; Mekker niet en drink braaf aspartaam "oeps" ik bedoel coca cola en kijk naar je TV. One world one culture! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() en mogen wij de torens van onze kerken in hun land even hoog bouwen al hun torens van de minaretten in ons land..........????????
![]()
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een veel leuker voorstel: Een vuurtorenhoog standbeeld van Theodor Herzl naast de Ka'aba.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Artikel 220 van het Marokkaans Wetboek: elke poging om te voorkomen dat een of meer personen bij de uitoefening van hun godsdienstige overtuiging of het bijwonen van religieuze diensten is onwettig en kan gestraft worden met een gevangenisstraf van 3 tot 6 maanden en een boete tussen 16 en 79 dollar.
In alle Marokkaanse steden zijn 1 of 2 kerken te vinden en ook synagogen, en in de grote steden zelfs meer. De christelijke kerk heeft onlangs zijn 100 jaar bestaan in Marokko gevierd. De joodse en christelijke gemeenschappen praktiseren hun religies in het openbaar. En een buitenlandse Hindu heeft de vrijheid van het branden van de lichamen. De overheid eist wel de registratie van alle religieuze gemeenschappen. De Regering bepaalt fiscale voordelen en subsidies van de grond en de bouw. Openbaar scholen en het jodendom onderwijs wordt door de overheid gefinancierd. Moslim studenten en burgers volgen ook hun studie in joodse en christelijke scholen. Daarnaast wordt de joodse cultuur en het erfgoed ook gefinancierd. Hebreeuws wordt vrijwel in alle universiteiten gestudeerd. En Marokko is het enige land in de Arabische wereld waar een joodse Museum te vinden is. Moslim studenten en burgers volgen hun studies in joodse en christelijke scholen. En de christelijke gemeenschap beheert de buitenlandse kerken en weeshuizen, ziekenhuizen en scholen zonder beperkingen. Het aanbieden en verkopen van de bijbels is niet verboden en niet strafbaar. Maar we merken wel dat de bijbels in het Arabisch zijn niet toegestaan ondanks dat er geen wet is die dat onmogelijke maakt. In Marokko zijn twee sets van de wetgeving en de rechtbanken met betrekking tot het huwelijk, erfenis en familie zaken., een voor de moslims en een voor de joden. Kortom in Marokko zijn wel kerken en synagogen.Er zijn ook kerken die gesloten en toch behouden als erfgoed. En de bisshop daar word genoemd vanuit Rome. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik doe alvast mee om dat standbeeld direct tegen de grond te trekken.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
In feite tolereert Marokko het belijden van vreemde godsdiensten enkel door niet Marokkanen. Marokkanen die tot het christendom bekeren worden vervolgd. Stellen dat het met de vrijheid van godsdienst in Marokko dus net zo gesteld is als in België is dus toch een beetje naast de feiten...
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 14 april 2010 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.katholieknieuwsblad.nl/ar...okko_verdwijnt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() lol OP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Waarschijnlijk niet, wat des te meer reden is om ons niet op dezelfde manier te gaan gedragen. "De westerse cultuur" die iedereen zo graag wil "beschermen" bestaat uit vrijheid, en uit gelijkheid, uit alles wat "we" sinds de verlichting (nou ja, ook daarvoor, maar je begrijpt wat ik bedoel) hebben opgebouwd, uit buiten het bekende hokje durven denken. Dat kan je niet beschermen door net zulke belachelijke wetgeving in te voeren als Marokko, je eigen maatregelen breken je cultuur af.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() complete debiliteit.
Wij hebben nergens nood aan oplichting en ook in Marokko zijn er mensen die nergens een boodschap hebben aan een moskee. Je kunt geen tolerante samenleving opbouwen als je verstrikt blijft in religie.
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen ruzie dus ![]() (was het maar waar) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() WISORD, wat jij schrijft is totaal ONWAAR.
Artikel 220 van het Marokkaans strafboek bepaalt eveneens dat éénieder die een moslim probeert te bekeren gestraft wordt met een gevangenisstraf van 3 tot 6 maanden en een boete. Dezelfde wet verbiedt ook afvalligheid. Er worden geregeld christenen het land uitgezet, het verkondigen van het christelijke geloof is er strikt verboden, meestal volgt gewoon uitzetting uit Marokko. Bijbels verdelen is strikt verboden, op straffe van gevangenisstraf en uitzetting. Het is verboden om in Marokko grond te kopen om er een kerk te bouwen. Er zijn wel kerken, maar deze zijn volledig zelfbedruipend en Marokkanen mogen niet in een kerk binnengaan: een Marokkaan MOET immers moslim blijven. Er resten ook nog enkele synagogen, maar ook joden krijgen NIETS van de overheid. Het enige wat buitenlandse christenen (een Marokkaan mag zich niet bekeren tot het christendom) en joden mogen doen is in stilte hun geloof belijden, maar elk zendingswerk is bij wet verboden. Marokko bekleedt de 37ste plaats in de ranglijst van landen waar christenen worden vervolgd (zie www.opendoors). Turkije staat op de 36ste plaats: daar worden de laatste autochtone, Assyrische christenen het land uitgepest. Laatst gewijzigd door Neptunus : 14 april 2010 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Maar in Marokko is het wel verboden om openlijk niet-gelovig of atheïst te zijn.
|
![]() |
![]() |