Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2010, 19:14   #281
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nogmaals: er is een verschil tussen "de islam" en "een aantal volgelingen van de islam".
Zullen we het kinderlijke niveau eventjes overstijgen ja?
Bent u in staat tot abstraheren ?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 19:17   #282
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Nonkel Raf.
*KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen!

Laatst gewijzigd door Akira : 15 april 2010 om 20:41.
Oud 15 april 2010, 19:31   #283
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de paus "het christendom"? Is één idiote imam "de islam"?
Ik vroeg : zegt de paus ook dat je homos van wolkenkrabbers moet gooien ? Kan je daarop antwoorden ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 19:33   #284
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik vroeg : zegt de paus ook dat je homos van wolkenkrabbers moet gooien ? Kan je daarop antwoorden ?
Hij is daar niet toe in staat.
Te moeilijk voor een gemeentebeambte
hoogstens wat persoonlijke aanvalletjes

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 april 2010 om 19:34.
Oud 15 april 2010, 21:33   #285
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan daar op antwoorden. Maar waarom zou ik? Het is volledig naast de kwestie. Dat probeerde ik je met mijn vorige antwoord duidelijk te maken. Dat is klaarblijkelijk niet gelukt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 21:48   #286
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Hij is daar niet toe in staat.
Te moeilijk voor een gemeentebeambte
hoogstens wat persoonlijke aanvalletjes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
*KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 april 2010, 21:49   #287
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ironiemeter ontplofte hier ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 21:57   #288
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens in de bijbel hoeveel van dat soort regeltjes je daar kan terugvinden. Hier heb je alvast een voorbeeldje uit Leviticus: "20.13 : Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!"
Je gaat nu toch niet beweren dat alle christenen die regeltjes letterlijk interpreteren en strikt opvolgen? Waarom denk je dat moslims dat soort regeltjes uit de koran dan wèl letterlijk interpreteren en strikt opvolgen?
Omdat die een paar honderd jaar achterstaan op ons wat het geloof betreft. Wat elke dag blijkt uit de media.
Oud 15 april 2010, 22:02   #289
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die een paar honderd jaar achterstaan op ons wat het geloof betreft. Wat elke dag blijkt uit de media.
Op welke manier blijkt dat elke dag uit de media?

Citaat:
Oud 15 april 2010, 22:05   #290
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is er inderdaad niet. Hier toch niet. Hier worden geen vrouwen gediscrimineerd (toch niet in de mate die jij wil laten uitschijnen en in de uitzonderlijke gevallen waar dat wèl gebeurt, kunnen ze klacht neerleggen en zal degene die discrimineerde vervolgd, veroordeeld en gestraft worden) en worden geen homo's vervolgd. En wat die 'antidemocratie' betreft, dat wordt tegengesproken door het feit dat allochtonen (waaronder wellicht ook moslims), zoals je zelf al aanhaalde, deelnemen aan het democratisch proces.
Hoe koppig en blind kan je toch zijn ! Hun vrouwen discrimineren ze zo hard als ze het hier gedaan kunnen krijgen, elke dag een hoofddoek meer op straat, en dat is enkel een zichtbaar symptoom van wat er intra muros plaatsvind, en homos die afgerammeld worden door deze heerschappen is al lang geen nieuws meer, maar wel dagelijkse kost.
Wat de democratie betreft, die ge(mis)bruiken ze , om de maatschappij van binnen in aan te tasten. Eens ze genoeg macht hebben, zal er van democratie geen sprake meer zijn.

Laatst gewijzigd door den dinges : 15 april 2010 om 22:08.
Oud 15 april 2010, 22:16   #291
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe koppig en blind kan je toch zijn ! Hun vrouwen discrimineren ze zo hard als ze het hier gedaan kunnen krijgen, elke dag een hoofddoek meer op straat, en dat is enkel een zichtbaar symptoom van wat er intra muros plaatsvind, en homos die afgerammeld worden door deze heerschappen is al lang geen nieuws meer, maar wel dagelijkse kost.
Wat de democratie betreft, die ge(mis)bruiken ze , om de maatschappij van binnen in aan te tasten. Eens ze genoeg macht hebben, zal er van democratie geen sprake meer zijn.
Gezever. Er zijn zeker zoveel moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen en ze zijn daarom niet minder moslim. Wat het aframmelen van homo's betreft, heeft iemand hier eerder al gewezen op het fenomeen 'potenrammen', dat in Nederland nog niet zo lang geleden een ware plaag was en dat waren heus geen moslims.

En wat die democratie betreft... In hoeverre is daar hier ooit sprake van geweest? ik zie alleen maar politici die druk bezig zijn hun eigen belangen te behartigen en om zich binnen de korte tijd dat ze verkozen zijn zoveel mogelijk te verrijken. En ook die politici zijn heus niet allemaal moslim. Mooie democratie.

Citaat:
Oud 15 april 2010, 22:20   #292
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezever. Er zijn zeker zoveel moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen en ze zijn daarom niet minder moslim. Wat het aframmelen van homo's betreft, heeft iemand hier eerder al gewezen op het fenomeen 'potenrammen', dat in Nederland nog niet zo lang geleden een ware plaag was en dat waren heus geen moslims.

En wat die democratie betreft... In hoeverre is daar hier ooit sprake van geweest? ik zie alleen maar politici die druk bezig zijn hun eigen belangen te behartigen en om zich binnen de korte tijd dat ze verkozen zijn zoveel mogelijk te verrijken. En ook die politici zijn heus niet allemaal moslim. Mooie democratie.
Kortom, je weigert te ZIEN. 100 % struisvogelpolitiek. Ik heb eens gelezen dat sommige mensen de waarheid niet onder ogen durven zien, als deze té negatief is, en dit onbewust, om hun angst te bezweren, en hun leven niet ondraaglijk te maken. Je redeneringen lijken mij een prachtig voorbeeld van deze theorie, en je bent dus blijkbaar de enige niet. Dit is een maatschappellijk verschijnsel.
Oud 15 april 2010, 22:26   #293
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, je weigert te ZIEN.
Integendeel! Ik zie wat verder dan mijn neus lang is. Moet je ook eens proberen.

Citaat:
Oud 15 april 2010, 23:27   #294
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel! Ik zie wat verder dan mijn neus lang is. Moet je ook eens proberen.
Volhard in de blindheid. Met arrogantie. Hopeloos geval.
Oud 15 april 2010, 23:41   #295
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zo zie ik dat niet. Ik zie homofobie bij Islamieten als een uiting van een strengere opvolging van de godsdienst. Dus hoe godsdienstiger iemand is, hoe intoleranter. Het probleem ligt dus bij de godsdiensten, en niet bij de mensen.
Eigenlijk weet je zelf wel dat dit onzin is. Als je jouw logica volgt zou je strenggelovige Turkse buurman een potentiele moordenaar zijn, zou élke Turkse buurman een potentiele moordenaar zijn.

Ten eerste moet je echt onderscheid maken tussen fundamentalistische en extremistische moslims. Een fundamentalist hoeft geen extremist te zijn en andersom. Vergelijk het maar met de SGP: Zwaar fundamentalistisch maar doet geen vlieg kwaad.

Ten tweede is het niet dé islam maar een beperkte, zwaar conservatieve cultureel bepaalde interpretatie van de islam waar je moeite mee hebt.

Ten derde is waar jij je aan ergert vaak niet eens religieus gemotiveerd maar pure provocatie gebaseerd op een overreactie op maatschappelijk ongenoegen. Vergelijk het maar met de provo's van vroeger.

Ten vierde gaat het vaak over identiteit, niet over religie. Vergis je niet in de identiteitscrisis van een 2e of 3e generatie allochtoon. De eerste generatie heeft bewust gekozen voor migratie, de tweede generatie is vaak nog respectvol en gehoorzaam aan het ouderlijk gezag, de derde generatie merkt dat ze noch het één, noch het ander is en grijpt dan soms terug naar een vermeend en vertekend ideaal verleden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:50   #296
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Eigenlijk weet je zelf wel dat dit onzin is. Als je jouw logica volgt zou je strenggelovige Turkse buurman een potentiele moordenaar zijn, zou élke Turkse buurman een potentiele moordenaar zijn.
Dus niet, want Turken zijn nogal seculier ingesteld.
Citaat:
Ten eerste moet je echt onderscheid maken tussen fundamentalistische en extremistische moslims. Een fundamentalist hoeft geen extremist te zijn en andersom. Vergelijk het maar met de SGP: Zwaar fundamentalistisch maar doet geen vlieg kwaad.
De SGP vormt ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking; marginaal dus. Ik hou me maar bij de uitspraak dat zulke mensen in grote groepen een potentieel gevaar vormen.
Citaat:
Ten tweede is het niet dé islam maar een beperkte, zwaar conservatieve cultureel bepaalde interpretatie van de islam waar je moeite mee hebt.
Integendeel, helemaal niet beperkt. Het merendeel van de Islamitische landen op deze aardbol hebben een conservatieve ''interpretatie'' van de Islam.
Citaat:
Ten derde is waar jij je aan ergert vaak niet eens religieus gemotiveerd maar pure provocatie gebaseerd op een overreactie op maatschappelijk ongenoegen. Vergelijk het maar met de provo's van vroeger.
Ik hoef helemaal niet te provoceren.De feiten spreken voor zich en ik doe niets dan deze feiten aanhalen. Vandaar dat ik ook op de godsdienst inga en niet alle mensen die beweren dat geloof aan te hangen.
Citaat:
Ten vierde gaat het vaak over identiteit, niet over religie. Vergis je niet in de identiteitscrisis van een 2e of 3e generatie allochtoon. De eerste generatie heeft bewust gekozen voor migratie, de tweede generatie is vaak nog respectvol en gehoorzaam aan het ouderlijk gezag, de derde generatie merkt dat ze noch het één, noch het ander is en grijpt dan soms terug naar een vermeend en vertekend ideaal verleden.
Het kalifaat of wat?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:56   #297
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus niet, want Turken zijn nogal seculier ingesteld.
Ja maar ook moslim en veel Turkse vrouwen dragen een hoofddoekje. Hier spreek je jezelf dus al tegen. Gelovig moslim én seculier zijn kan volgens jou niet want dan ben je ''geen echte gelovige''.

Citaat:
De SGP vormt ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking; marginaal dus. Ik hou me maar bij de uitspraak dat zulke mensen in grote groepen een potentieel gevaar vormen.
Nee, een vrome gelovige is gewoon echt wat anders dan een extremist.

Citaat:
Integendeel, helemaal niet beperkt. Het merendeel van de Islamitische landen op deze aardbol hebben een conservatieve ''interpretatie'' van de Islam.
Alleen die van het platteland van Noord-Afrika en het arabisch schiereiland. Aziatische moslims zijn echt heel anders.

Citaat:
Ik hoef helemaal niet te provoceren.De feiten spreken voor zich en ik doe niets dan deze feiten aanhalen. Vandaar dat ik ook op de godsdienst inga en niet alle mensen die beweren dat geloof aan te hangen.
Je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat jij provoceert maar dat z�*j vaak provoceren om het provoceren.

Citaat:
Het kalifaat of wat?
Bijvoorbeeld, voor een klein deel. De rest is nostalgie, hang naar een verleden dat nooit heeft bestaan. Nostalgie, omdat het in het heden niet meevalt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 06:00   #298
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De rest is nostalgie, hang naar een verleden dat nooit heeft bestaan. Nostalgie, omdat het in het heden niet meevalt.
Ik zie hier op het forum nogal wat Vlaamse jongeren die precies hetzelfde doen. Zij kijken met een door melancholie vertroebelde blik naar een geromantiseerd beeld van de middeleeuwen, een tijd van koene ridders en schone jonkvrouwen, een tijd van trotse, veroveringsgezinde vorsten en een tijd waarin de kerk nog oppermachtig was. Aandoenlijk eigenlijk...
Oud 16 april 2010, 06:51   #299
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik zie hier op het forum nogal wat Vlaamse jongeren die precies hetzelfde doen. Zij kijken met een door melancholie vertroebelde blik naar een geromantiseerd beeld van de middeleeuwen, een tijd van koene ridders en schone jonkvrouwen, een tijd van trotse, veroveringsgezinde vorsten en een tijd waarin de kerk nog oppermachtig was. Aandoenlijk eigenlijk...
nogal wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 07:05   #300
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
nogal wat?
Dat betekent "meerdere".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be