![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Elke keer er een overval is, zeg ik en sommige anderen: "Het zal wel weer een Allochtoon zijn"
De linkse multiculturele verdedigers komen dan ook altijd met hetzelfde antwoord: "Waarom? Er zijn toch evengoed ook Belgische, Vlaamse criminelen !!!". Daarom tijd om eens wat meer intelligentie toe te passen op dit probleem om te kijken of ik fout ben of niet met mijn vooroordelen. Cijfers tonen aan dat 75 % van de gewapende overvallen worden gepleegd door allochtone jongeren. Wat de cijfers ons kunnen duidelijk maken is het volgende: A) Als 75 % van de bevolking bestaat uit allochtone jongeren, dan is er geen verschil tussen Allochtonen en Autochtonen en zijn we allemaal gelijk. B) Als meer dan 75 % van de bevolking bestaat uit allochtone jongeren, dan zijn de allochtonen vredelievender dan de autochtone. C) Als minder dan 75 % van de bevokling bestaat uit allochtone jongeren, dan is er wel degelijk een probleem bij de autochtonen. Dan nu het resultaat, de feiten: Cijfers tonen aan dat minder dan 75 % van de bevolking bestaat uit allochtone jongeren, dus enkel C is juist. Berekeningen en Conclusie: Des te lager het procentueel aandeel van allochtonen in de bevolking van België, des te extremer het allochtonen-probleem. Het aandeel van de allochtonen in de gewapende overvallen is 75 % Het aandeel van de allochtonen in de bevolking is 10 % Voor elke 1 x autochtoon gewapende overvallers, zijn er 3 x allochtone gewapende overvallers, Voor elke 1 x autochtone bewoner, zijn er 0.11 x allochtone bewoners. Anders gezegd: Voor elke 1 x willekeurige autochtone bewoner, dat gewapende overvaller blijkt te zijn, zijn er 30 x willekeurige allochtone bewoners dat gewapende overvaller blijkt te zijn. In goktermen uitgedrukt: Als je 1 willekeurige autochtoon uit de bevolking pikt, we noemen hem Jan. En je ook 1 willekeurige allochtoon uit de bevolking pikt, we noemen hem Mohammed. Als je dan op een goksite geld kan inzetten op wie de gewapende overvaller is, dan is het break-even voor de goksite om 1:30 uit te betalen. Zet de fanatieke of ideologische gedachtes allemaal voor eventjes opzij, want dit zijn de berekeningen, dit zijn de cijfers. Dankzij de wiskunde ben je ofwel juist, ofwel fout. Wanneer je iemand op dit forum ( of ergens anders ) hoort zeggen dat er evengoed autochtone criminelen zijn als allochtone criminelen, gelieve deze persoon dan door te wijzen naar dit topic, wat gebaseerd is op objectieve wiskunde in plaats van op subjectieve perceptie. Laten we ons nu dus voor eens en altijd op de feiten baseren wanneer we dergelijke uitspraken doen. Afgesproken? ![]() Disclaimer: Voor je gaat flamen op mij, geef mijn persoon alstublieft niet de schuld voor deze cijfers, danku.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 15 april 2010 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In 2009 werden 33 overvallen op juwelierszaken gepleegd, tegenover 22 in 2008 en 30 in 2007. In 2010 werden al 20 feiten gepleegd. De helft van de overvallen werd in de Brusselse agglomeratie gepleegd. In 2009 kon de politie 30 procent van de daders van gewapende overvallen op juwelierszaken vatten. Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100414_015 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens, een ander interessant cijfer is de stijging van 20% van het aantal overvallen. Zijn er tijdens die periode 20% allochtonen bijgekomen? Of zou het misschien kunnen dat de aanslepende economische crisis er voor zorgt dat mensen drastische dingen doen om te overleven? Je mag de vraag ook proberen oplossen met "objectieve wiskunde" ![]() Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 april 2010 om 20:35. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Nee hoor, als 75% van de overvallen gepleegd worden door allochtonen en minder dan 75% van de bevolking bestaat uit allochtonen, dan zijn allochtonen oververtegenwoordigd in de overvalstatistieken. Dan is er dus een probleem bij de allochtonen. Je zou ook kunnen zeggen dat dat dan een probleem is VOOR de autochtonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (moeilijk eh Xeno) Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() En wil je nu die redenering eens toepassen op alle criminaliteit:
-witteboordcriminaliteit? -wegcriminaliteit: 750+ doden tgv niet-respecteren van de wegcode. (hoeveel doden tgv "allochtone criminaliteit"?) Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2010 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Inderdaad.
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat is misschien een leuke bezigheid voor politiekers, maar efficient / logisch? Nee, toch niet. Tenzij je met logisch eerder Ideo-logisch bedoelt. Want politiek en ideo-logica gaan helaas hand in hand. Geef mij de wiskunde-logica maar, dan hadden we vandaag al veel verder gestaan op alle gebied.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 15 april 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() 99%* van de overvallen wordt gepleegd door mannen, maar daar hoor ik de goegemeente nooit over klagen. Laat staan dat ze seksistische praat over mannen beginnen vertellen op café. Idem voor de gevangenispopulatie, een overgrote meerderheid is mannelijk.
Waarom maakt men altijd het onderscheid autochtonen/allochtonen en nooit het onderscheid mannen/vrouwen? Dat zou natuurlijk betekenen dat velen plots zelf tot de probleemgroep behoren. *dit is geen wetenschappelijk cijfer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zijn wel feiten van 2006 maar we zien alle dagen dat de situatie er niet beter op geworden is. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 15 april 2010 om 22:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet is 1 + 1 = 2 geen discussie. Zo zijn die getallen dat ik neergeschreven heb ook geen discussie. De enige discussie die ik dan nog zie is dat jij twijfelt over de echtheid van mijn bron, ( namelijk dat 75 % van de gewapende overvallen gebeurd door allochtone jongeren ). Mijn bron ervan: "Drie op de vier gewapende overvallen worden gepleegd door allochtone jongeren," zegt een commissaris in Het Laatste Nieuws. Los daarvan: het is niet moeilijk om bronnen te vinden dat het procentueel aandeel van de allochtonen in de criminaliteit niet gelijk is aan het procentueel aandeel van de allochtonen in België. Dus wat wil jij bereiken? Zoek jij een excuus door te gaan vitten op dat het niet 75 % is maar 74 %, en ik er dan zogezegd mijlenver naast zit omdat mijn bron 1 % is afgeweken en dat dat heel slecht en vies en stout is? Daar gaan we weer. Laat dat nu net de reden zijn waarom ik dit topic heb gestart: Om mensen met excuses eventjes te laten nadenken. Ik heb nog maar net de wiskundige berekening gemaakt, of men is al weer bezig met politieke ideo-logica. Triestig, niet? Politiek en intelligentie (rationalisme), blijkbaar niet. Politiek en ideologie ( irrationalisme), blijkbaar wel. Zo gaan we niet ver komen hoor. @ daiwa, de namen uit jouw post spreken inderdaad voor zich. Het is irrationeel om zulke feiten te negeren. Eens zien wat het rationaliteitsgehalte van Steve_M ( en waarschijnlijk nog een heleboel anderen) is.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 15 april 2010 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede is het niet meer dan normaal dat ik je een bron vraag als je met cijfers komt aandraven. Ten derde heb ik nooit ontkend dat allochtonen in bepaalde misdaadcategorieën oververtegenwoordigd zijn (veruit de meeste "linksen" ontkennen dit niet en ik ben er vrij zeker van dat ik er meer ken dan jij). Ten vierde mag je dat hautaine toontje gerust opbergen: de regel van drie toepassen op een gegeven cijfer rechtvaardigt dat allerminst. Dat leer je in de eerste jaren van het secundair. Ten vijfde heb ik je gevraagd wat je nu met dat cijfer wil doen. Verklaart het iets? Ten zesde klopt je cijfer over het percentage allochtonen niet: je hebt het over 10%. Als je dan toch de grote wiskundige wil uithangen is het misschien ook nuttig te onthouden dat iets meer dan 30% van de overvallen gebeurt in Brussel, waar dat percentage een pak hoger ligt. Ten zevende is het hier nog steeds een discussieforum. Als je niet wil discussiëren (wegens het gevoel hier een zo solide post gezet te hebben dat er niet over gediscussieerd kan worden, quod non), dan kan je altijd nog een blog schrijven. Dat dient daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zal wel degelijk de juiste cijfers hebben om uit te putten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Het strekt je tot eer die arme dutskes van allochtonen te proberen verdedigen, maar je kan niet alleen tegen de stoom op tornen : de cijfers zijn daar om hen aan te wijzen als zijnde de van veruit grootste misdadige groep van het land ( 3/4 van de gewapende overvallen ), en dit terwijl ze ( nog ) een minderheid zijn ( 1 allochtoon voor 9 autochtonen ). Conclusie : je maakt je voor niks moe, en zelfs belachelijk als je nu nog niet wakker word.
Laatst gewijzigd door den dinges : 15 april 2010 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Witteboordencriminaliteit, ok belzen zijn ervoor gekend de staat af en toe te rollen, nu ja de staat rolt ons ook op regelmatige basis, ... maar gaan we eens kijken of alle allochtonen in orde zijn met de vestigingswet, sluitingsuren respecteren, in orde zijn met de regels van de voedingsinspectie, de juiste in en export vergunningen hebben, ingeschreven zijn in handelsregister een BTW nummer hebben, een correcte dubbele boekhouding voeren, en of de autohandelaren zich daar aan de regels houden, ... En dan zwijgen we nog zedig over de sociale fraude... be my guest Fillo, ... Van mij mag dat allemaal bijgehouden en gecontroleerd worden. Waarom worden er overigens in het belziekske geen statistieken bijgehouden criminaliteit gerelateerd met afkomst denkt ge ... |
|
![]() |
![]() |