![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() Er worden doorgaans twee zakjes aangeboden: één voor kerk en eredienst en de ander voor een goed doel. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Staatssecretaris
|
Het is geen kwestie van getallen, maar iets wat tussen je oren zit. De 6 miljoenen Vlamingen slagen er zelfs in om zich door de 4 miljoenen Franstaligen te laten domineren.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banneling
|
Ik stel het gewoon vast. En dus, opletten geblazen met de Hollanders. Sommigen beweren dat de geschiedenis een eeuwige herhaling is. En dat willen we toch wat voorkomen.
|
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een Heel-Nederland heeft alleen kans van slagen als de Franstalige gemeenschap zich neerlegt bij een Nederlandstalig overwicht in de (con)federatie. 180 België heeft laten zien dat dát te veel van het goede is. Zelfs de Benelux, in economisch opzicht een soort Heel-Nederland, is voor de Franstaligen een brug te ver geworden. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Staatssecretaris
|
Met welk doel?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banneling
|
Doe dat. Sommige mensen moeten nu eenmaal beroep doen op bepaalde middelen om hun bewustzijn wat op te krikken tot een aanvaardbaar niveau.
Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 17:49. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vervolgens kwam het EK, en bleek die Engelaar toch best heel redelijk te kunnen voetballen. Dit zorgde ervoor dat Twente deze voetballer, voor een veelvoud van het bedrag dat aan Genk was betaald, werd gekocht door de Duitse club Schalke 04. Opeens veranderde het verhaal van de voorzitter van Genk. Toen begon hij opeens te vertellen dat hij was bedrogen door een Hollander. Twente zou veel te weinig hebben betaald, en de voetballer op slinkse wijze hebben afgetroggeld, zoals eigen is aan de Hollander. Moraal van het verhaal: Wat Belgen aanzien voor bedrog is vaak gewoon slim handelen. De kern van handel is namelijk waarde zien waar anderen dat niet zien. Dat de andere partij zich naderhand bedrogen voelt, wil nog niet zeggen dat er sprake is van bedrog. Soms komt het ook nog voor dat Belgen de Nederlanders beschuldigen van bedrog, terwijl zij juist de schuldige zijn. Het bekendste voorbeeld daarvan is Fortis. Als je alle feiten tot je laat doordringen, dan kun je niet anders dan concluderen dat juist de Belgen in deze zaak een vuil spelletje hebben gespeeld. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"De Nederlander (*) is eerst koopman, dan dominee en dan pas kermisklant." (*) (hier betekent 'de Nederlander': 'de Hollander') Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 19:16. |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo zou het bij ons ook wat meer mogen zijn.
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
Neen, zoals het bij ons in Vlaanderen en België is, kortom zoals het hier in het zuiden is, zo is het goed. Er is nog wat anders in het leven dan: 'winst, winst winst'.
Mijn slagwoord zou zijn: "Nu eens koopman, dan weer kermisklant, maar nooit dominee." Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 19:37. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Minister-President
|
Het zou mij buitengewoon verblijden als er nog eens eem gedegen studie zou komen naar de mate van geldhonger van de verschillende volkeren. Ik zou er mijn hele bezit om durven te verwedden dat dan zou blijken dat Vlamingen gieriger zijn dan Hollanders. Mischien ligt dat ook wel aan de basis van de Vlaamse beschuldiging dat Hollanders gierig zijn: Zo de waard is vertrouwd ie zijn gasten.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 19:44. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Minister-President
|
Het zijn jullie Vlamingen die dit onderwerp niet kunnen laten rusten. Als het over Hollanders gaat kun je erop wachten dat men begint over hun gierigheid. En anders gaat het wel over dat het eten daar zo vies is.
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, van een contrareformatorische rozenkransprevelaar zoals jij kan ik dat aannemen.
|
|
|
#77 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
Ik zal u een belofte doen. En ik meen dat. Een gelofte die ik zal proberen te houden. Ik zal zo weinig mogelijk nog over de vermeende 'gierigheid' van de Nederlanders hebben. Vindt u het erg dat ik het dan af en toe wel eens heb over een mogelijke 'zuinigheid' van Nederlanders. Want het begrip 'zuinigheid' hoeft niet perjoratief te zijn.
Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 20:04. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|