![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() In het persbericht van JxxxL Dehaene lees ik dat onze zuidlandgenoten het personaliteitsbeginsel zouden aanhangen.
Uiteraard geloof ik hem op zijn woord, maar ik ben zo toch op een probleempje gestoten. Je mag dan toch verwachten dat je tal van sporen vindt van dat miljoen Vlamingen dat daar is gaan wonen, niet ? Een UDV-partij, een burgemeester die zich eens van taal vergist in de notulen... Maar neen, niet te vinden. DUS -want we gaan de uitspraak van de Ervaren Gids toch niet in twijfel trekken zeker ?- moet er een verklaring voor deze toch wel onrustwekkende verdwijning worden gezocht, en dan kom ik alsmaar weer op dit punt uit ...
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op eigen grondgebied heerst even wel het territorialiteitsbeginsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist.
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ok, dan heeft JxxxL het een beetje verkeerd verwoord.
Waarom nemen we dat personaliteitsprincipe met zijn territoriale omschrijving niet over ? Inschrijvingsrecht (of uitschrijvingsrecht) voor uitgeweken Vlamingen, Nederlandstalig onderwijs in Edingen, Waterloo en Geldenaken, bibliotheken in alle gemeenten van Waals Brabant...
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het gaat in wezen over de inborst: Vlamingen zijn makke schapen. Ze zouden nog aanbieden de koord van hun eigen galg te knopen.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|