Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2010, 06:38   #101
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Óglaigh na hÉireann Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...o-Rogier.dhtml

Waarom schoten die gasten gewoon niet?

Represailles NU!
Omdat flikken gemaakt zijn om op hun bakkes te krijgen.

Tijdens en na de wedstrijd Club Brugge tegen de vuile mauve hebben 28 flikken slaag gekregen. Waarom lult u en het VB en co daar ook niet over? Bang dat er kiezers en militanten bij de FCB-hoolies zijn?
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 07:58   #102
BlueThunder
Banneling

Standaard

Gisteren zat zo een gast van die spuurwegpolise bij Phara mee den Toeback.... zag er toch niet zwaar gewond uit, gezicht intact, enkel spier over peesscheur..... allemaal opgeklopt
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 08:56   #103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Gisteren zat zo een gast van die spuurwegpolise bij Phara mee den Toeback.... zag er toch niet zwaar gewond uit, gezicht intact, enkel spier over peesscheur..... allemaal opgeklopt
Ja, en waarschijnlijk is die spierscheuring nog voorgevallen terwijl de man in het zwart aan het werken was.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 09:12   #104
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Aangevallen metroagent blijft week lang arbeidsongeschikt

'Brussel wordt elke dag gevaarlijker'
woensdag 21 april 2010

Auteur: Pieter Huyberechts

Brussel.BRUSSEL - De twee leden van de Brusselse metrobrigade die maandagnamiddag in station Rogier aangevallen werden door een dertigtal jongeren likken hun wonden. Eén van hen, Joris Kerckhof (31), wil dringend extra maatregelen.
Maandagnamiddag rond 17 uur liep het in metrostation Rogier in volle avondspits lelijk uit de hand. Twee Marokkanen vielen eerst twee Afrikaanse meisjes lastig. Zij konden op de vlucht slaan. De twee relschoppers begonnen vervolgens in de centrale hal een schijngevecht. Twee agenten van de Brusselse metrobrigade wilden tussenbeide komen. Al gauw werden ze omringd door een dertigtal jongeren.

Agent Joris Kerckhof: 'Mijn collega Seb en ik waren eerder toevallig op prospectie in Rogier. We namen de roltrap en zagen twee gasten hevig discussiëren. We probeerden ze uit elkaar te halen, maar al gauw bleek dat louter verbaal optreden weinig zin had. Enkele honderden voorbijgangers waren getuige. We gingen over tot fysieke actie want ze begonnen ons meteen aan te vallen. Ze waren compleet dolgedraaid.'

'Flash perron 2'

'We vroegen onmiddellijk bijstand. Ondertussen probeerden we, de stampen ontwijkend, de twee agressievelingen te boeien. Dat was verre van evident. Ik slaagde erin om de grootste van de twee geklemd te houden. Seb hield de andere in bedwang. De twee riepen ondertussen naar hun vriendjes dat ze ons moesten aanvallen. In geen tijd stond een dertigtal relschoppers ons te bestoken. De situatie was zeer gespannen en liep uit de hand. Daardoor konden we ze niet op de grond leggen om ze volledig te boeien. Ik riep nogmaals Flash Rogier perron 2. Ik voelde mijn schouder kraken, maar ik was één vat adrenaline. In een flits zag ik één van de jongeren een mes grijpen. Gelukkig kon een oudere allochtoon hem tegenhouden.'

Uiterst gespannen situatie

'Enkele minuten later schoot het veiligheidspersoneel ons ter hulp. Zij konden een deel van de jongeren op afstand houden. Gelukkig daagden onze collega's twee minuten later ook op want lang konden we die dreigende menigte niet in bedwang houden. Ik heb even voor mijn leven gevreesd.'

Het grootste deel van de relschoppers sloeg op de vlucht en het gehavende duo slaagde erin de twee jongeren volledig te boeien. 'Onze collega's hebben het dan overgenomen, terwijl we langs alle kanten verwijten naar ons hoofd geslingerd kregen. Geloof me, dit was een uiterst gespannen situatie. We moesten wel hardhandig optreden. Nadien, in het commissariaat, moesten we gaan zitten want de pijn was niet te harden.'

Situatie escaleert

De fysieke balans: een ontwrichte schouder, blauwe plekken aan bil en rug, pijn aan de knie en gekneusde ribben. En een week arbeidsongeschikt. Ook zijn Franstalige collega zit tien dagen thuis met nagenoeg dezelfde blessures. Stoppen bij de metrobrigade is evenwel het laatste waaraan Joris denkt. 'Ik ben al sinds 2004 bij de politie en het blijft een fantastische job. Het geeft een voldaan gevoel als je oudere dames met je aanwezigheid op hun gemak kunt stellen. Maar elke dag wordt het gevaarlijker, zeker in stations als Weststation, Beekkant, Rogier en Zwarte Vijvers. Er moeten dringend maatregelen komen. Politiek en gerecht moeten ingrijpen door extra middelen te voorzien en relschoppers strenger te straffen.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GBB2P6DI2

Toch moedig van die Joris om door te gaan. Dergelijk flikken moesten er meer zijn die zich nie in de hoek laten drukken. Dat de luie laffe politiekrs eens wa gaan doen voor de kost en er werk van maken.
En BTW wordt het niet eens tijd ook mbt de hele politiek, het communotair gedoe, het niet meer kunnen en willen samenleven van franstalingen en Vlamingen in Belgique, het land onder curatele te zetten, onder internationaal gezag?
Het is een onleefbaar onbestuurbaar land geworden. Brussel de hoofdstad van Europa, om je dood te lachen of te schamen.
Dan kan de scheiding doorgezet worden en stoppen met dat eeuwige gezeik over BHV enz.
Vlaanderen vrij Nu!!!
Oud 21 april 2010, 09:25   #105
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en waarschijnlijk is die spierscheuring nog voorgevallen terwijl de man in het zwart aan het werken was.
Als sjakosjentrekker ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 09:36   #106
pegasus6869
Banneling

Standaard Pubers !!!!

Niks aan de hand beste mensen .
HET ZIJN PUBERS DIE NOG HUN WEG ZOEKEN .
HAHAHAHAHAHAHAHA (zwaar cynisch)
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 10:34   #107
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zoals ik zei, aanpakken, niet oppakken. Hoe dit aan te pakken.... ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo direct, de Belgische staat heeft gewoon geen middelen hiervoor, we kunnen ze niet opsluiten, het merendeel heeft een Belgische nationaliteit (via geboorte of nadien als kadooke gekregen), dus ge kunt die niet zomaar de grens over zetten, en zelfs als je dat kon doen, hoe voorkom je dat ze terugkomen?
Waar een wil is is een weg. D�*�*r ligt het probleem! Men wil ze niet aanpakken, omdat bepaalde politiekers hun voordeel halen uit hun aanwezigheid.
Er is genoeg politie, leger enz om die gasten die we kwijt willen bij hun kraag te pakken en buiten te gooien. Neem hun foto, hun vingerafdrukken, bij het goorste krapuul hun DNA enz, en asjeblief zonder hun toelating te vragen! Van zodra die weer over onze grens komen en denken hier nog eens te kunnen herbeginnen, van zodra ze tegen de lamp lopen alles aanslaan wat ze hebben en terug buiten! Zullen ze het wel ergens anders nog eens proberen! De multikulkliek die zich daartegen verzet moet het maar komen uitleggen aan het gerecht, als lieden die, door hun gedoe, schade toebrengen aan onze maatschappij. Tenzij ze kunnen bewijzen dat we er voordeel mee doen met het goorste krapuul uit de vier windstreken hier "Belg" te maken en te onderhouden op onze kosten...
Eens dat dat zootje verwijderd is kunnen we nog eens spreken over "de meerwaarde van de multiculmaatschappij" met diegenen die overblijven.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 11:06   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als sjakosjentrekker ?
Iets om de mensen te kloten alleszins, de man is flik.
Oud 21 april 2010, 11:48   #109
BlueThunder
Banneling

Standaard

hier te bekijken http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10179/1.763823

40 man dacht dat ze als mummies in coma ergens lagen
ze moeten de kranten vol krijgen he

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 21 april 2010 om 11:49.
Oud 21 april 2010, 12:08   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
hier te bekijken http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10179/1.763823

40 man dacht dat ze als mummies in coma ergens lagen
ze moeten de kranten vol krijgen he
Vertel mij eens, waarom zouden we partij moeten kiezen voor die "jongeren" ? Wat is hun toegevoegde waarde aan de maatschappij ?

Anderen werken, worden dokter, ingenieur, loodgieter, etc...en dragen hun steentje bij. Wat voor positieve dingen doen die jongeren ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 12:20   #111
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vertel mij eens, waarom zouden we partij moeten kiezen voor die "jongeren" ? Wat is hun toegevoegde waarde aan de maatschappij ?
zijn kinderen en ik weet en heb al gezien dat die flikken provoceren, op mensen schoppen, uitlokken.... speciaal in die stiel gaan om der eens goed op los te muuken

Wanneer ik als voorbijganger onrecht zie gebeuren, zou ik mij ook niet inhouden...

uiteraard is in sommige gevallen geweld wel noodzakelijk

http://weeswaakzaam.punt.nl/upload/large_248500.jpg
Oud 21 april 2010, 12:25   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Anderen werken, worden dokter, ingenieur, loodgieter, etc...en dragen hun steentje bij. Wat voor positieve dingen doen die jongeren ?
In Nazi-Duitsland werden diegenen zonder toegevoegde waarde vergast.

Wat wil u er mee doen?
Oud 21 april 2010, 13:09   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nazi-Duitsland werden diegenen zonder toegevoegde waarde vergast.

Wat wil u er mee doen?
Dwingen om iets nuttigs te doen ipv ze te betalen voor op straat rond te hangen.

En als het nazi is om hangjongeren die de politie aanvallen van straat te willen halen en aant werk te zetten, dan ben ik een dikke nazi.
Oud 21 april 2010, 13:11   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dwingen om iets nuttigs te doen ipv ze te betalen voor op straat rond te hangen.

En als het nazi is om hangjongeren die de politie aanvallen van straat te willen halen en aant werk te zetten, dan ben ik een dikke nazi.
Iets nuttig doen want anders...
Oud 21 april 2010, 13:11   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren zat zo een gast van die spuurwegpolise bij Phara mee den Toeback....
Mij viel op hoe hij met een beknepen stem het even had over allochtone groepen, je hoorde hem bijna denken: '' en nu maar hopen dat ik hiermee geen last ga krijgen door dat te zeggen.''

Zover is het hier al gekomen dat je schrik moet krijgen als je de waarheid zegt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:12   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mij viel op hoe hij met een beknepen stem het even had over allochtone groepen, je hoorde hem bijna denken: '' en nu maar hopen dat ik hiermee geen last ga krijgen door dat te zeggen.''

Zover is het hier al gekomen dat je schrik moet krijgen als je de waarheid zegt.
Zo streng zijn ze daar niet meer sinds Jefke Geeraerts kwam uitleggen hoe hij de negers harder liet werken met de zweep.
Oud 21 april 2010, 13:14   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo streng zijn ze daar niet meer sinds Jefke Geeraerts kwam uitleggen hoe hij de negers harder liet werken met de zweep.
mss moeten ze de koloniale hogeschool terug openen en Jef een professoraat aanbieden om de Brusselse politie op te leiden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:20   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets nuttig doen want anders...
Wat denkt gij dat werkloze jongeren doen, zonder toekomst, zonder capaciteiten en zonder opleiding ?

Als men te stom is om de juiste beslissingen voor zichzelf te maken moet iemand anders die maar voor u maken. Zoals gezegd, ik ben geen democraat. Het zijn nog steeds jongeren.
Oud 21 april 2010, 13:26   #119
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt gij dat werkloze jongeren doen, zonder toekomst, zonder capaciteiten en zonder opleiding ?
Tja, als je constant op straat of in stations rond hangt terwijl je op school hoort te zitten kan je moeilijk verwachten dat ze die kennis/capaciteiten verwerven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 13:41   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Omdat flikken gemaakt zijn om op hun bakkes te krijgen.

Tijdens en na de wedstrijd Club Brugge tegen de vuile mauve hebben 28 flikken slaag gekregen. Waarom lult u en het VB en co daar ook niet over? Bang dat er kiezers en militanten bij de FCB-hoolies zijn?
Aha voetbalhooligans, the "brains" of the country.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be