![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Bond zonder Naam hield een waardepeiling (in feite loopt de peiling nog tot einde van het jaar) maar presenteerde nu al de resultaten na meer dan 8000 (vooral Vlaamse) respondenten.
De resultaten vind je hier: http://www.bzn.be/NL/Projecten-BZN_N...ling-13-61.php Meerdere kranten en magazines (o.a. Knack) gaan dieper in op de peiling. De gemiddelde Vlaming vindt voor zichzelf vooral volgende waarden belangrijk (van 1 naar 10 qua belangrijkheid) Eerlijkheid, respect, vriendschap, familie, geven om elkaar, luisteren, gezondheid, verantwoordelijkheid, vertrouwen, positieve instelling Wat opvalt is hoe de Vlaming momenteel over de samenleving denkt. Niet bijzonder positief. De 10 meest terugkomende waarden zijn: Materialistisch, onzeker voor de toekomst, verspilling van middelen, conflict & agressie, bureaucratie, werkloosheid, kortetermijngericht, armoede, misdaad/geweld, milieuvervuiling. De Vlaming zou graag dat de maatschappij volgende waarden heeft: eerlijkheid, bekommernis voor toekomstige generaties, milieubewustzijn, respect, levenskwaliteit, doeltreffende gezondheidszorg, armoedevermindering, betaalbare huisvesting, vrede, bewust over waarden. Al bij al een mooie vaststelling, maar het blijft een redelijk esotherische discussie over hoe het zou moeten zijn. Allé, forumvrienden: laat uw duivels los: vul de enquête in (zie link) en geef hier zelf eens aan wat jouw top-5 is van jouw waarden.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Godmanlief, wat ben ik populair!
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb je discussie nu pas ontdekt.
Daarom wil ik graag een nieuwe zoekfunctie. http://forum.politics.be/showthread.php?t=136818 on topic: Het verwonderde me dat "materialisme" op 1 staat bij "maakt zich meest zorgen om". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp BZN wel. Nochtans heb ik vorig jaar mijn bijdrage stopgezet, ondanks de mooie leuzen. Laatst gewijzigd door Rudy : 20 april 2010 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik lees vooral hypocrisie in die resultaten. In dat opzicht dat we allemaal wel een beetje hypocriet zijn. We vinden onze maatschappij te materialisatisch maar we zijn dat allemaal meer en meer (ik veralgemeen). In feite is zijn die vragen over hoe we over onze huidige maatschappij denken, een vingerwijzing naar onszelf (maar we denken dat het naar de andere is). Het zou me dan ook niet verbazen dat de resultaten van de volgende enquête (binnen een paar jaar of zo) niet veel zullen verschillen.
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
´ Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ze zich nu eens zouden richten op het eigen materialisme, we zouden nog ergens kunnen komen
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor dit artikel stond er Lees ook : Geld maakt enkel gelukkig als men rijker is dan anderen http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-anderen.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verkiezingen op komst zeker ,? De show is begonnen . Zeveren , zagen en klagen en geen oplossingen bieden . En de vlaming blijft erin trappen , De zakkenvullers kunnen weer zand in de ogen gaan strooien . Jan modaal kan weer naar hun haat gaan luisteren en een valse vijand gaan stenigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe het ook zij; ik begrijp het verband met de verkiezingen; met de valse vijand niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Artisjok + Rudy = artisjok-rudy
|
![]() |
![]() |