![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Zeker, NA de komende verkiezingen.
(of de koning moet het ontslag van Leterme in beraad houden) Het zal dan ook de 1ste keer zijn dat er dan totaal geen tegenstand zal komen van Franstalige kant. Het zou ook het ultieme bewijs worden of de grote uitdaging voor elke Vlaming die rechtstreeks nu te maken heeft met BHV. Ik vraag me ook af waar al die Vlamingen zijn die bijv. in Wezembeek wonen of Linkebeek enz. enz. Dus waarom vechten of wordt er gestreden door elke Franstalige in die gemeenten. Afijn, na 40 jaar is er blijkbaar een oplossing, zij het een drastische. De Vlamingen (politici) hebben zich 40 jaar lang laten doen, dat is mijn probleempje. (of hebben bewust meegewerkt) Laatst gewijzigd door Tejokus : 22 april 2010 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() LOL
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dat eens 'onverwijld' uitleggen, sè...
Laatst gewijzigd door Antoon : 22 april 2010 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Scheiden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() ik twijfel ... nu Vlamingen zien hoe makkelijk het is Franstaligen in een knechtenrol te duwen ... moeten we dat mss eens een kans geven ... mits de Walen voldoende compensaties willen bieden natuurlijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb alvast meer vertrouwen in de VLD: van 0 naar 2/10.
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen probleem, die verkopen aan iedereen die er geld voor heeft. Dus niet aan de Walen.
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Oei. Dat lijkt wel een CD&V-communiqué
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en eventueel een corridor naar Voeren, Namen ... enfin on doit être kreatief in zo'n situaties de controles op de kwaliteit van het Nederlands dat gegeven wordt in het Franstalig onderwijs lijkt mij trouwens van nature een Vlaamse bevoegdheid. verplicht Nederlands als tweede taal in gans het Waals secundair onderwijs is een vanzelfsprekendheid ... we moeten mss overwegen het voortgezet onderwijs in Wallonie uitsluitend in het NL toe te laten een veel strenger opgevolgde fiscaliteit in Wallonie en een versoepeling (lees onbestaande controle) in Vl zulke zaken denk ik aan ... evidenties quoi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() De hele provincie Luxemburg, die zit toch al vol met Nederlandstaligen.
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() als ik het goed begrijp zijn de volgende verkiezingen zonder splitsing bhv ongrondwettelijk en zodoende kunnen ze mij niet verplichten om op te komen,
ik mag namelijk als brave burger niets onwettelijk doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koning roept De Wael op, resultaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja. Maar ik heb het wel degelijk over uwen poenpakker Bourgeois:
9 mei 2004. De N-VA spreekt bij monde van Geert Bourgeois stoere taal i.v.m. de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde 8 juni 2004. Geert Bourgeois, N-VA-voorzitter, zet naar eigen zeggen geen handtekening onder een nieuw Vlaams regeerakkoord, zolang de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde niet is goedgekeurd in het federaal parlement. Geert Bourgeois:"We willen dat die kieskring gesplitst wordt vóór we in een Vlaamse regering stappen. Daar gaan we niet meer over overleggen, dat moet nu maar eens gebeuren." De Morgen: 'Dus u zet geen handtekening onder een Vlaams regeerakkoord voor de splitsing is goedgekeurd in het federaal parlement?' Bourgeois: "Inderdaad. Die kwestie kan meteen na de verkiezingen geagendeerd worden door de Vlaamse partijen in het federaal parlement. Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen. Ze kan met een gewone meerderheid uit de wereld geholpen worden." De Morgen: 'Om helemaal zeker te zijn: als die splitsing niet federaal gestemd is, tekent u dus geen Vlaams regeerakkoord?' Bourgeois: "Daar komt het inderdaad op neer." 22 juli 2004. Geert Bourgeois (N-VA) legt de eed af als minister. De regeringspartijen hebben er zich naar eigen zeggen toe "verbonden" om bij het begin van het parlementaire jaar (september - oktober) gezamenlijk wetsvoorstellen in te dienen na "overleg" met de Franstaligen. 28 juli 2004. Yves Leterme herhaalt dat de splitsing van B-H-V er "onverwijld" moet komen: "De Vlaamse regering zal al haar institutionele middelen gebruiken om ervoor te zorgen dat de splitsing er snel komt." Knack: 'Volgens Geert Bourgeois betekent onverwijld: vóór het einde van het jaar.' 14 september 2004. Minister Geert Bourgeois lacht de belofte dat hij niet in een Vlaamse regering zou stappen vóór de kieskring B-H-V was gesplitst, weg: "Ik werd tijdens de kiescampagne midden in een drukke vergadering gebeld door een journalist van De Morgen, die een reactie wilde op de verklaring van Yves Leterme dat hij niet in een regering zou stappen zonder dat Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst was. Ik heb dat bevestigd. Waarom zou ik mijn kartelpartner niet publiek steunen? Ik wist ook wel dat de splitsing voor de verkiezingen niet meer mogelijk zou zijn, maar zo hebben we de druk op de andere partijen opgevoerd. Ik weet hoe politiek werkt, hoor." (Humo) Vandaag zijn we meer dan 5 jaar later, en Bourgeois zit er nog steeds. Tja, da's een dikke pree hé, zo'n ministerpost. Laatst gewijzigd door Antoon : 22 april 2010 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() We hebben maandenlang geen regering gehad omdat we over het communotaire bezig waren.
Daarna hebben we er een tijdje een gehad net omdat we dat communautaire doodzwegen. En nu zijn we terug waar we stonden. Met andere woorden, dit land heeft al een paar jaar geen regering meer. De afgelopen maanden wilde ze dat gewoon niet toegeven. Er verandert niets.
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |