Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2010, 19:53   #21
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
liefst met een biertje erbij.
dan toch een belgisch biertje, diene hollandse limonaad is niet in te slikken
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 19:54   #22
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
dan toch een belgisch biertje, diene hollandse limonaad is niet in te slikken
nja, ons bier verkoopt tenminste.

Maar voor uw plezier, ik heb hier een Barbãrtje opengetrokken. Toepasselijk, leek me
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:02   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vertel geen geheimen als ik stel dat hier een aantal Nederlanders er een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten door aan te sturen op de splitsing van België.

Alle redenen zijn goed om te pas en te onpas België, hun inwoners en hun Instituten af te kakken.

1. Wie zijn deze Nederlanders ?
2. Wat drijft hen ?
3. Is de eigen Nederlandse politiek dan zo ontzettend saai dat ze zich hier op deze wijze moeten komen moeien of worden ze in eigen land politiek monddood gemaakt ?
Dit is er echt eentje voor het Quote-Archief in K&K.

Geniaal gewoon.

Als Nederlander geniet ik hier uiteraard van, dat moge duidelijk wezen.

-----------------------

Omdat u hier zo serieus bent, zal ik de goedheid hebben op uw vragen antwoord te geven:

1 + 2) Wij zijn allen geheime agenten van de AIVD die de opdracht van diezelfde AIVD hebben gekregen om de illegitieme belzieke staat van binnen uit te hollen en op te blazen met als doel uiteraard Anschluss en Heim ins Reich enzo. Dat lijkt me toch de evidentie zelve.

3) U snapt het echt niet he?

Maar bon, ik zal het u eventjes haarfijn uit de doeken doen. Deze geheime aanval op Helgië is natuurlijk niets anders dan een afleidingsmanoeuvre om de aandacht van de eigen falende politiek af te leiden. Zo zijn er de nodige schandalen met TBS'ers in Nederland, en nu laten wij dus feitelijk aan het Nederlandse volk zien dat het bij ons in Nederland eigenlijk nog wel meevalt met die TBS'ers. Af en toe ontsnapt er eens eentje en die steekt dan iemand neer of zo, maar dat is natuurlijk klein spul vergeleken met de situatie bij u waar een veroordeling tot TBS klaarblijkelijk een vereiste is om in één van de talloze regeringen die uw bananenmonarchie rijk is, te mogen zetelen.
Dat er onlangs een enorme olie- en gasbel onder Vlaanderen is ontdekt en tevens gewag wordt gemaakt van een bijzonder rijke uraniumader onder Halle en Vilvoorde, is louter toeval en heeft hier niets mee te maken natuurlijk.
Maarrre, niet verder vertellen he!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:04   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vertel geen geheimen als ik stel dat hier een aantal Nederlanders er een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten door aan te sturen op de splitsing van België.

Alle redenen zijn goed om te pas en te onpas België, hun inwoners en hun Instituten af te kakken.

2. Wat drijft hen ?
3. Is de eigen Nederlandse politiek dan zo ontzettend saai dat ze zich hier op deze wijze moeten komen moeien of worden ze in eigen land politiek monddood gemaakt ?
Goede vraag. Het bezit van Antwerpen? Een te duchten concurrent voor Rotterdam.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:11   #25
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Wij Nederlanders genieten graag van dit fantastische schouwspel, niets meer, niets minder.
Kan ik begrijpen, maar de vorige opera vonden jullie toch niet zo leuk.

'De Stomme van Portici was in de negentiende eeuw bijzonder populair, maar verdween later van het repertoire. Dat het werk nog steeds een zekere bekendheid geniet, is grotendeels te danken aan het feit dat een opvoering ervan op 25 augustus 1830 in de Muntschouwburg te Brussel de gemoederen van de toeschouwers zo sterk in beweging bracht, dat er anti-Hollandse relletjes uitbraken, die tot de Belgische Opstand zouden leiden. De opera-uitvoering werd notabene gegeven ter viering van de 58e verjaardag van koning Willem I.
Het moment waarop tijdens de uitvoering in 1830 de vlam in de pan sloeg, was toen er een aria werd gezongen op de volgende tekst:

"Amour sacré de la patrie,
Rends-nous l’audace et la fierté;
A mon pays je dois la vie.
Il me devra sa liberté."
Oud 22 april 2010, 20:24   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Jammerlijk zwakke poging om de teleurstelling van Vlamingen in het gezin 'België' in de schoenen van Nederlanders te schuiven...
Na al wat er vandaag gebeurde is onze henri een beetje pissig.
Ik hoop dat hij er geen maagzweer aan overhoudt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:55   #27
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeker een geheim want ik had er nog geen weet van...

Maar weet je, Henri, het heeft gewoon iets poetisch:
Belgie is er gekomen door toedoen van Franstaligen, liberalen en katholieken.
Belgie zal splitsen door toedoen van Franstaligen, liberalen en katholieken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:58   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat is zeker een geheim want ik had er nog geen weet van...

Maar weet je, Henri, het heeft gewoon iets poetisch:
Belgie is er gekomen door toedoen van Franstaligen, liberalen en katholieken.
Belgie zal splitsen door toedoen van Franstaligen, liberalen en katholieken.
Een schot in de roos !
Alexander is wel een liberaal maar hij kan het niet beter zeggen.
Oud 22 april 2010, 21:48   #29
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Wat drijft hen ?
Verhip, Henri heeft ons door! Na jaren sluwe planning en vele vergadering is ons snode plan om twist te laten ontstaan tussen de vlaemingen en walen teneinde de doodsteek toe te brengen aan de Belgische staat verholpen door de pientere blik en de doordachte analyse van Henri!

Wat drijft ons? Awel dat is geheim maar ik twijfel er niet aan dat Henri met nader onderzoek er achter zal komen dus ik kan het maar net zo goed op tafel gooien. Wij, van de Organisatie tot Revolutie en Aanwassen van Nederlands Jingoïsme en Expansie(ORANJE) zijn ingehuurd door het Nederlandse vorstenhuis alswel de AIVD(en onze militaire tak wordt ondersteund door de MIVD) om te infilteren in de algemeen vlaemsche samenleving zowel in levende lijve alswel op internet om als vlaeming walen en brusselaers te beschimpen en wantrouwen tegen hen te wekken. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat door de chaos die wij door terroristische aanslagen(onder de waalse vlag) te plegen niet anders kunnen doen dan ingrijpen in België teneinde de dreigende burgeroorlog te voorkomen(denk aan een succesvolle 10-daagse campagne). Deze symboliek en de hulp van onse fascistische companen van het Vlaemsch belang zal er toe leiden dat binnen een kort tijdsbestek alle Vlaemsche grond Nederlandsch grondgebied zal worden. Vervolgens zullen wij alle franstaeligen deporteren naar verre oorden(bij voorkeur midden-Afrika) zodat onze superieuriteit gewaarborgd is.

Getekend,

Daimanta
Hoofd Infiltratie ORANJE
Oud 22 april 2010, 21:54   #30
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Wat drijft hen ?
IK geef toe ik ben een reptillian ik ben gekomen om het belgische volk tot slaaf te maken en te manipuleren en van Belgie een totalitaire kolonie te maken . Ik ben een agent van het 6de dal-universum en ben gekomen met X-28 (spreek uit: X-achtundzwanzig) om de de derde planeet van het zonnestelsel in de melkweg van de derde dal universum gereed te maken voor de grote invasie.

Mijn echte naam is Bettie Chittegal.

Nu buig voor mij kwezel!

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 22 april 2010 om 21:58.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 06:59   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
IK geef toe ik ben een reptillian ik ben gekomen om het belgische volk tot slaaf te maken en te manipuleren en van Belgie een totalitaire kolonie te maken . Ik ben een agent van het 6de dal-universum en ben gekomen met X-28 (spreek uit: X-achtundzwanzig) om de de derde planeet van het zonnestelsel in de melkweg van de derde dal universum gereed te maken voor de grote invasie.

Mijn echte naam is Bettie Chittegal.

Nu buig voor mij kwezel!
Tof, ik open hier een serieuze draad en dan schertsen jullie.

Ik weet genoeg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 07:29   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2. Wat drijft hen ?
Ik heb echt geen hollander van doen om mij te komen uitleggen hoe rot het belziekske wel is. Ik heb eerder de indruk dat wij het hen moeten uitleggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 07:39   #33
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vertel geen geheimen als ik stel dat hier een aantal Nederlanders er een hobby van gemaakt hebben om Vlamingen tegen Walen op te zetten ...
Zou het mogelijk zijn?

Welke nick zou de heer Maingain hier gebruiken?

En de redacties van Le Soir en La Libre Belgique en La Dernière Heure?

Ah, maar wacht even, dat zijn géén Nederlanders. Die mogen hun 'hobby' dus rustig verder beoefenen.

Sorry.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 07:47   #34
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb echt geen hollander van doen om mij te komen uitleggen hoe rot het belziekske wel is. Ik heb eerder de indruk dat wij het hen moeten uitleggen.
Het valt me op in de media in Nederland ,dat bijna niemand de situatie in Belgie snapt.
Alleen de bezoekers van dit forum beginnen op den duur iets van onze buren te begrijpen.
Het is logisch dat de meesten de Vlaamse kaart spelen en zich ergeren aan de Francofonie ,niet omdat Fransen slechte mensen zijn ,maar omdat politiek een belangenstrijd is en ieder kiest voor eigen belangen of is supporter voor bevriende spelers.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 08:13   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het valt me op in de media in Nederland ,dat bijna niemand de situatie in Belgie snapt.
Alleen de bezoekers van dit forum beginnen op den duur iets van onze buren te begrijpen.
Het is logisch dat de meesten de Vlaamse kaart spelen en zich ergeren aan de Francofonie ,niet omdat Fransen slechte mensen zijn ,maar omdat politiek een belangenstrijd is en ieder kiest voor eigen belangen of is supporter voor bevriende spelers.
Wellicht trekken ze die kaart omdat ze de Franse taal niet machtig zijn en niet kunnen gaan meelullen op franstalige fora.

Nederlanders krijgen er dus alleen de Vlaamse kant ingeramd.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 08:23   #36
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wellicht trekken ze die kaart omdat ze de Franse taal niet machtig zijn en niet kunnen gaan meelullen op franstalige fora.

Het heeft er niets mee te maken, Henri.
De situatie rond BHV krijg je in geen enkel land uitgelegd. Ik heb het nu gisteren in verschillende talen gehoord:
Er is een uitspraak van het grondwettelijk hof én een normale democratische meerderheid. Waarom stemmen jullie niet gewoon die wet? Waarom moet er wat tegenover staan?

Niemand snapt waarom jullie de democratie (én het recht) opzij zetten.

Dat heeft niets met Nederlanders te maken. Trouwens, geen enkele Nederlander (op dit forum) zet Vlamingen tegen Walen op.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 08:25   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof, ik open hier een serieuze draad
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 08:26   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zouden Nederlanders op Franstalige fora moeten gaan 'meelullen'?

Er zitten hier op politics genoeg mensen die mogen proberen er 'de Franstalige kant' in te rammen.

Op de Franstalige fora krijg je trouwens amper de kans om 'de Vlaamse kant' uit te leggen en/of te verdedigen, laat staan er in te rammen.

Eigenlijk zou u blij moeten zijn dat de door u zo gehate Nederlanders lijden onder een - veronderstelde - gebrekkige kennis van het Frans.

Anders zouden die Nederlanders nog véél sneller en massaler de door u zo gevreesde kaart trekken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 08:33   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het heeft er niets mee te maken, Henri.
De situatie rond BHV krijg je in geen enkel land uitgelegd. Ik heb het nu gisteren in verschillende talen gehoord:
Er is een uitspraak van het grondwettelijk hof én een normale democratische meerderheid. Waarom stemmen jullie niet gewoon die wet? Waarom moet er wat tegenover staan?

Niemand snapt waarom jullie de democratie (én het recht) opzij zetten.

Dat heeft niets met Nederlanders te maken. Trouwens, geen enkele Nederlander (op dit forum) zet Vlamingen tegen Walen op.
De nagel op de kop !!!
Oud 23 april 2010, 08:36   #40
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Wat drijft hen ?
Wie bedoel je ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be