![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht...U heeft blijkbaar niet door dat ik maar ál te goed begreep wat U bedoelde!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
dat soort oplichters en charlatans vinden we ook terug in veel echter religies, $cientology heeft echter niets anders te bieden dan dat. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() U bent dus van mening dat de wortels, en het in stand blijven van het hedendaagse moslim-extremisme enkel en alleen te vinden zijn dankzij een boek dat dus nooit op verschillende wijzen wordt geïnterpreteerd? Nogal éénzijdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Islam is al sinds haar ontstaan, sinds 14 eeuwen in oorlog met de rest van de wereld, U kent Uw geschiedenis niet!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() De mensheid is sinds mensenheugenis in oorlog met zichzelf. U kent de realiteit niet! En u gaf trouwens geen antwoord op mijn vraag. Bent u in staat tot nuance, vraag ik mij dan af.
Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 22 april 2010 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() Niet "zucht...u leest blijkbaar niet wat ik schrijf.",
maar wel zucht, u leest blijkbaar niet wat ik schrijf zucht, RodeLantaarn
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() En de boer(in) ploegde verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Personen die in staat zijn tot nuance kan men hier op één hand tellen. Wat enorm grappig is, is dat de anderen zelfs in een topic over Vlaams Belang & Scientology alleen maar over een lievelingsonderwerp kunnen spreken...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nooit werd er een duidelijk antwoord gegeven op mijn vraag en het enige dat uiteindelijk naar voren kwam was een YouTube video waarin een ex-sekte lid vertelde over het geld dat hij afhandig zou zijn gemaakt door betaalde religieuze diensten waar hij zelf voor had gekozen. Dat vind ik geen reden om Scientology als "kwade sekte" te beschouwen. Het was immers zijn eigen keuze om het geld te betalen en zich bij Scientology aan te sluiten. Scientology rekent geld voor hun diensten. In de kerk gaan ze met een koperen bus langs en indoctrineren ze via de bijbel dat je vrijgevig moet zijn. De kerk heeft miljoenen leden terwijl Scientology het met minder leden moet stellen. En als je dan ook kerken wil kunnen bouwen of goede doelen wil financieren dan moet je het dus op een andere manier aanpakken. Ik voel mij persoonlijk niet bepaald aangetrokken tot scientology maar ik zie vooralsnog geen reden om geen respect te hebben voor mensen die dat geloof aanhangen. Ik ben benieuwd naar eventuele uitleg waarom scientology gevaarlijk of slecht zou zijn.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 22 april 2010 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 22 april 2010 om 23:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Al geloven ze in Roodkapje. Ik vind dat geen reden om geen respect te hebben voor mensen die dat geloof aanhangen.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 22 april 2010 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even proberen een antwoord te formuleren. Scientology is duidelijke charlatanerie: de stichter ervan, Ron Hubbard, heeft die "religie" uitgevonden als een soort spelletje. Het was een (wat gestoorde) SF schrijver, die op een goeie dag de uitdaging heeft aangenomen om een religie uit te vinden. Het is dus uitgevonden boerenbedrog, dat echter een hele winstgevende affaire is geworden. Jouw vraag dient zich dus als volgt te stellen: in welke mate is dit de typische vorm van een oprichting van een religie, en in welke mate zijn de meer traditionele religies op een minder charletaneske manier tot stand gekomen ? Maw, was bijvoorbeeld Jesus iemand die doelbewust een aandachtshoer was, of geloofde die zelf (en zijn apostelen) in zijn verhaal ? Dacht Jezus echt dat hij een zoon van god was, en dachten zijn apostelen dat oprecht, of was het gewoon een vroegtijdige Ron Hubbard die er ook gewoon maar op los lulde om een religie te stichten ? En hadden zijn directe medewerkers dat door of niet ? Gelooft de paus echt dat Jezus de zoon van god is, of is dat ook maar een praatjesmaker die gewoon een redabele cirkusaffaire moet managen ? Ik weet het niet. In welke mate zijn religiestichters van het verre verleden oprechter geweest in hun religieuze overtuigingen dan een SF schrijver die de uitdaging aangenomen heeft om eens een religie uit de grond te stampen ? Zij hebben het exkuus van lang geleden geleefd te hebben, en van in een "dommere" maatschappij geleefd te hebben. We denken dus soms dat ze oprechter waren. Ik weet het niet.
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang ze dat binnenskamers houden, geen probleem. Naar buiten brengen is openstellen voor kritiek. Ik heb respect voor mensen en hun gedrag, NIET voor hun religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Vooralsnog weer weinig "bewijs" dat scientology een 'kwade sekte' zou zijn. Natuurlijk zou ik zelf ook wel iets hebben van "ze zijn niet voor niets verboden in België". Maar in dit geval zou ik wel graag de achterliggende motivatie willen weten waarom ze verboden zijn en waarom ze als kwade sekte worden gezien.
In discussies komt dat in ieder geval nooit naar voren, zelfs niet van de meest vervente tegenstanders. En Scientology zelf zegt dat het verbod in Frankrijk er is gekomen door lobbywerk van een belangenvereniging van farmaceutische bedrijven.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 23 april 2010 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=dwTDvfjcUJU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En aan U vraag ik vervolgens waarom scientology een 'kwade sekte' zou zijn.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
BBC reporter losing it! http://www.youtube.com/watch?v=hxqR5NPhtLI
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 23 april 2010 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |