Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 11:28   #61
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het doet altijd deugd om Belgie te zien zuchten, puffen en kraken.

Ondertussen speelt het orkest gewoon door op dit zinkende schip.
Ik denk bij dat laatste spontaan aan de serie Kukeleku van Julien Vrebos.
Oud 23 april 2010, 11:29   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Geen tronen blijven staan.

Maar de jonge De Croo trekt precies zijne kak al in.
Albert heeft hem naar het schijnt eens over zijn knie gelegd en hem een half uurtje in den hoek gezet. Hij loopt nu weer in de pas.
als nen Decroo de stekker heeft uitgetrokken in onderhandelingen FR-NL .... dan kan dat eigenlijk alleen maar zijn omdat de FR te weinig dreigden binnen te halen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 11:30   #63
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Je viens de recevoir des habitants flamands qui veulent fuir cette commune raciste et antibelge (après la guerre, c’était, pour un tel comportement, une balle entre les deux yeux… bien méritée)."[/i]
Zal België eindigen zoals het begonnen is? In terreur?
Oud 23 april 2010, 11:53   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als nen Decroo de stekker heeft uitgetrokken in onderhandelingen FR-NL .... dan kan dat eigenlijk alleen maar zijn omdat de FR te weinig dreigden binnen te halen ...
Decroo getuigt van moed en is niet bang om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Iets anders dan de Vlaamnationalisten die samen met het bedenkelijke Voorpost langs de kant staan te schreeuwen en te vendezwaaien.

Laatst gewijzigd door system : 23 april 2010 om 11:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 12:07   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Decroo getuigt van moed en is niet bang om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Iets anders dan de Vlaamnationalisten die samen met het bedenkelijke Voorpost langs de kant staan te schreeuwen en te vendezwaaien.
haha lol mss gemist dat uwe voorzitter zijn woord al ingeslikt heeft en al terug bereid is te onderhandelen ???
Oud 23 april 2010, 12:36   #66
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

goede dag ik een "ollander" ben van mening dat er in belgie eindelijk eens spijkers met koppen moeten worden geslagen, daarvoor is naar mijn mening maar 1 oplossing:

stop met belgie Vlaanderen en Wallonie uit elkaar. evt als de Vlamingen het ook willen gezelling weer met z'n alle bij elkaar als een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, met Brussel (onverdeeld) als 2e hoofdstad naast Amsterdam.

het word tijd dat de Vlamingen het recht op zelfbestuur eisen, en mochten er verkiezingen komen stem dan vooral op de N-Va en het VB.

oh ja de wallen mogen best hun hand op gaan houden bij sarkozy als die daar tenminste trek in heeft.

jammer dat de vld nu al weer terug krabbelt.
VerenigdeNederlanden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 12:53   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
haha lol mss gemist dat uwe voorzitter zijn woord al ingeslikt heeft en al terug bereid is te onderhandelen ???
Ik heb geen voorzitter en daar heeft niemand iets ingeslikt.
Oud 23 april 2010, 13:10   #68
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerenigdeNederlanden Bekijk bericht
als de Vlamingen het ook willen gezelling weer met z'n alle bij elkaar als een Verenigde Republiek der Nederlanden, met Brussel (onverdeeld) als 2e hoofdstad naast Amsterdam.
Ik heb even een klein foutje verbeterd. Hierover wil ik wel praten, over een koninkrijk NIET.
Oud 23 april 2010, 13:16   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen voorzitter en daar heeft niemand iets ingeslikt.
Phara niet gezien gisteren ???

enkele uren na zijn stoere doordrukken van zijn ultimatum ... was Jr Decroo alweer bereid om met Franstaligen terug aan tafel te zitten om verder te onderhandelen over BHV

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 april 2010 om 13:16.
Oud 23 april 2010, 14:00   #70
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik heb even een klein foutje verbeterd. Hierover wil ik wel praten, over een koninkrijk NIET.
naja iedereen zijn ding he. laten we iig stellen dat een verenigde nederland met nederlandstaligen, ik laat dialecten en fries even buiten beschouwing (ik als zeeuw zou ook een platte groninger niet kunnen verstaan )

wat voor staatvorm vind ik ondergeschikter aan het herstel van de fout van 1830, daarover kunnen we altijd nog een referendum houden.
Oud 23 april 2010, 14:03   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Phara niet gezien gisteren ???

enkele uren na zijn stoere doordrukken van zijn ultimatum ... was Jr Decroo alweer bereid om met Franstaligen terug aan tafel te zitten om verder te onderhandelen over BHV
Het wordt tijd dat bepaalde mensen beseffen dat men niet eeuwig kan blijven discussiëren over BHV. En dat op een gegeven ogenblik de knoop moet worden doorgehakt. En dus, indien men alles weer op de lange baan probeert te schuiven, zal dit niet meer pakken met de VLD van Decroo-junior. Dat is de boodschap.

Niet meer, maar ook niet minder.

Laatst gewijzigd door system : 23 april 2010 om 14:05.
Oud 23 april 2010, 14:20   #72
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goede dag ik een "ollander" ben van mening dat er in belgie eindelijk eens spijkers met koppen moeten worden geslagen, daarvoor is naar mijn mening maar 1 oplossing:

stop met belgie Vlaanderen en Wallonie uit elkaar. evt als de Vlamingen het ook willen gezelling weer met z'n alle bij elkaar als een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, met Brussel (onverdeeld) als 2e hoofdstad naast Amsterdam.

het word tijd dat de Vlamingen het recht op zelfbestuur eisen, en mochten er verkiezingen komen stem dan vooral op de N-Va en het VB.

oh ja de wallen mogen best hun hand op gaan houden bij sarkozy als die daar tenminste trek in heeft.

jammer dat de vld nu al weer terug krabbelt.
VerenigdeNederlanden, ik zie dat u nieuw bent op dit forum - welkom! - en dat u interessante informatie hebt. Ik wil u dan ook graag wijzen op relevantie informatie hieromtrent, die te vinden is in de documenten "Hereniging der Nederlanden", opgesteld onder auspiciën van de werkgroep Leo Belgicus.

Van harte aanbevolen!
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:23   #73
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
VerenigdeNederlanden, ik zie dat u nieuw bent op dit forum - welkom! - en dat u interessante informatie hebt. Ik wil u dan ook graag wijzen op relevantie informatie hieromtrent, die te vinden is in de documenten "Hereniging der Nederlanden", opgesteld onder auspiciën van de werkgroep Leo Belgicus.

Van harte aanbevolen!
Dubbelnick.

Laatst gewijzigd door system : 23 april 2010 om 14:23.
Oud 23 april 2010, 14:28   #74
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dubbelnick.
Hoe komt u toch daarbij?
Oud 23 april 2010, 14:28   #75
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

dubbel nick ?? is er nog iemand dan ?? dan zou ik deze bijnaam toch niet kunenn voeren ??

iig ik ben idd nieuw en al enkele jaren een groot-nederlander ( heel nederlander miss in vlaamse termen). ik woon een half uur boven antwerpen, en volg de belgische politiek al best een tijdje. het wordt tijd dat er eens een vlaams nationale meerderheid de bezem haalt door belgie.
Oud 23 april 2010, 14:37   #76
system
Banneling

Standaard

Citaat:
dubbel nick ?? is er nog iemand dan ?? dan zou ik deze bijnaam toch niet kunenn voeren ??

iig ik ben idd nieuw en al enkele jaren een groot-nederlander ( heel nederlander miss in vlaamse termen). ik woon een half uur boven antwerpen, en volg de belgische politiek al best een tijdje. het wordt tijd dat er eens een vlaams nationale meerderheid de bezem haalt door belgie.
Als u het zegt. Maar dat laatste is nu juist het probleem.
Oud 23 april 2010, 14:46   #77
VerenigdeNederlanden
Burger

Standaard

ja ik snap dat nog niet alle vlamingen een splitsing zullen willen. het is echter als de franstaligen zo dwars blijven liggen dan zal dat wel eens kunnen veranderen.
wat ik zoal meekrijg via de belgische media willen de franstaligen ondertussen alles en wat krijgen de vlamingen er voor terug 3 x niks ja een erkening waar ze gewoon recht op hebben zonder toegevingen!

nog even en er komt straks een franstalige buurman naast u wonen en hij wil perse een corridor hebben door uw tuin naar de andere buurman omdat die frans/tweetalig is en hij zich daar wel goed bij voelt. gaat u dat ook zo toelaten over u grond?? en dat u er dan niks meer over te zeggen heeft? zo zie ik t met die corridor die de franstaligen willen in ruil voor splitsing want daar gaat het toch op aankomen.

Laatst gewijzigd door VerenigdeNederlanden : 23 april 2010 om 14:47.
Oud 23 april 2010, 15:45   #78
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ja ik snap dat nog niet alle vlamingen een splitsing zullen willen. het is echter als de franstaligen zo dwars blijven liggen dan zal dat wel eens kunnen veranderen.
wat ik zoal meekrijg via de belgische media willen de franstaligen ondertussen alles en wat krijgen de vlamingen er voor terug 3 x niks ja een erkening waar ze gewoon recht op hebben zonder toegevingen!

nog even en er komt straks een franstalige buurman naast u wonen en hij wil perse een corridor hebben door uw tuin naar de andere buurman omdat die frans/tweetalig is en hij zich daar wel goed bij voelt. gaat u dat ook zo toelaten over u grond?? en dat u er dan niks meer over te zeggen heeft? zo zie ik t met die corridor die de franstaligen willen in ruil voor splitsing want daar gaat het toch op aankomen.
Het aantal Vlamingen dat voor de splitsing van het land is, neemt snel toe. Het is eerder de schroom die men laat vallen dan de weerzin. Dat laatste is de Vlamingen aangepraat door belgicistische bangmakerij.
Oud 23 april 2010, 16:34   #79
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dubbelnick.
"opgesteld onder auspiciën van de werkgroep Leo Belgicus."
Man, man toch lees eens wat er staat. Of zijt ge zo paranoïde geworden dat ge overal wa achter zoekt?
Het staat er toch duidelijk: het is de naam van hun werkgroep.
Pffffff (zucht)
Oud 23 april 2010, 16:51   #80
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
"opgesteld onder auspiciën van de werkgroep Leo Belgicus."
Man, man toch lees eens wat er staat. Of zijt ge zo paranoïde geworden dat ge overal wa achter zoekt?
Het staat er toch duidelijk: het is de naam van hun werkgroep.
Pffffff (zucht)
Deze extreme achterdocht had ik zelfs niet achter system gezocht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be