Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2010, 18:36   #461
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Tja, hoe is dat zo gekomen?

Als Brussel bij Vlaanderen, in ruimere context, bij de Nederlanden komt, dan wordt de Franstalige gemeenschap de best beschermde minderheid. De Vlaamse regering kan zorgen voor Franstalige instellingen die niet aan de Franstalige of zelfs Waalse gemeenschap, maar aan de Vlaamse regering zijn gelieerd. Daarvan zal dus geen dreiging uitgaan.
De Vlamingen moeten dringend hun arrogantie opgeven en een akkoord aanvaarden. Het is onderhand welletjes geweest.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 18:41   #462
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De Vlamingen moeten dringend hun arrogantie opgeven en een akkoord aanvaarden. Het is onderhand welletjes geweest.
is het niet omgekeerd beste Bruno?
de Vlamingen proberen met een calimerocomplex op te zadelen?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 18:44   #463
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen schijnen te vergeten dat de Vlamingen in Brussel en zijn periferie de best beschermde minderheid van Europa zijn.
In teorie, ja.

Ik raad Vlamingen, die niet spesiaal een talenknobbel zouden hebben en door andere toevalligheden niet zo heel handig meer kunnen omspringen met de Franse taal, uiterst voorzichtig te zijn in Brussel, dat ze zeker geen (verkeers- of ander) ongeval zou overkomen.
Want als je een beetje versuft van een klop of van de pijn, aan eentalige dokter of verpleegster iets moet uitleggen of vragen, dan zijt ge dik te beklagen.

En dat is maar één voorbeeldje.
Uit mijn en mijn echtgenotes ervaring: wij hebben in Brussel gewoond; nadien heeft mijn vrouw nog als verpleegster gewerkt, in totaal in drie Brusselse ziekenhuizen.

De B. staat lukt er nog maar een paar maanden in om een MUG-dienst die zich in 't Vlaams kan uitdrukken, te sturen naar .... Halle (zonder fasiliteiten, volwaardig Vlaanderen !!)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 18:47   #464
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... klonk het dwingend.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 19:23   #465
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Velen schijnen te vergeten dat de Vlamingen in Brussel en zijn periferie de best beschermde minderheid van Europa zijn.
Vlamingen zijn helemaal geen 'minderheid' in Brussel. Nederlands en Frans staan in Brussel immers op voet van gelijkheid, waardoor de rechten die Nederlandstaligen in Brussel hebben niet onder de definitie van minderheidsrechten vallen. Anders was het bijvoorbeeld totaal onmogelijk geweest om in openbare diensten tweetaligheid van het personeel te eisen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:42   #466
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer dat gejengel over het Fries en Friesland. Als u erover struikelt dat het 'Fries wordt overspoeld door het Nederlands' (), schrijf dan een brief aan de betrokken clubs met het verzoek om de webstek ook in het Fries aan te bieden, want die vrijheid hebben zij.

Zouden Charleroi en Standard Luik ook webstekken in het Waals en het Picardisch of Champenois hebben? Of zijn deze streektalen wellicht 'overspoeld door de taal van Voltaire'.
Jullie zijn het erover eens dat het FR een imperialistische taal is, dus is het normaal dat het Waals en het Picardisch onder de voet gelopen zijn.

Volgens 1 of andere natuurwet zouden Nederlandstaligen echter totaal anders zijn en de andere talen respecteren.

Mooi niet dus; in Friesland is het Fries uitgeschakeld.

Elders lukt dat niet omdat de Nederlandspsrekenden met te weinig zijn of tegen een grote taal moeten opboksen.

In Friesland had men echter en kleinere concurrent, en hop men gedroeg zich imperialistisch en het Fries werd een 2derangstaal (tot het ongeveer was uitgeroeid en dan mocht het weer).
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:45   #467
Zyklon B
Banneling

Standaard

Daar gaat veel volk naar komen kijken.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 22:36   #468
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets werkt twee kanten op hè, u zou bijvoorbeeld Vlamingen door Franstaligen kunnen vervangen, hoe dan ook, mocht men dit oplossen, dan zal gezien de gevoeligheid (anders had het nooit 40 jaar geduurd), het een compromis worden. En het vervelende van een compromis is, dat niemand er echt mee kan leven, maar dat het wel het minst slechte is.
Echter wil men iets oplossen dan helpt het niet, dat men de ander arrogant noemt en dat iedereen zijn poot stijf houdt....
Oud 25 april 2010, 08:06   #469
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, hoe is dat zo gekomen?

Als Brussel bij Vlaanderen, in ruimere context, bij de Nederlanden komt, dan wordt de Franstalige gemeenschap de best beschermde minderheid. De Vlaamse regering kan zorgen voor Franstalige instellingen die niet aan de Franstalige of zelfs Waalse gemeenschap, maar aan de Vlaamse regering zijn gelieerd. Daarvan zal dus geen dreiging uitgaan.
Of hoe men hoger kakt dan zijn gat
Oud 25 april 2010, 08:09   #470
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In teorie, ja.

Ik raad Vlamingen, die niet spesiaal een talenknobbel zouden hebben en door andere toevalligheden niet zo heel handig meer kunnen omspringen met de Franse taal, uiterst voorzichtig te zijn in Brussel, dat ze zeker geen (verkeers- of ander) ongeval zou overkomen.
Want als je een beetje versuft van een klop of van de pijn, aan eentalige dokter of verpleegster iets moet uitleggen of vragen, dan zijt ge dik te beklagen.

En dat is maar één voorbeeldje.
Uit mijn en mijn echtgenotes ervaring: wij hebben in Brussel gewoond; nadien heeft mijn vrouw nog als verpleegster gewerkt, in totaal in drie Brusselse ziekenhuizen.

De B. staat lukt er nog maar een paar maanden in om een MUG-dienst die zich in 't Vlaams kan uitdrukken, te sturen naar .... Halle (zonder fasiliteiten, volwaardig Vlaanderen !!)
Nog zo'n cliché dat ze tot op het bot uitbuiten.
Hopelijk heeft je vrouw je ondertussen frans leren verstaan.
Oud 25 april 2010, 08:13   #471
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Zoiets werkt twee kanten op hè, u zou bijvoorbeeld Vlamingen door Franstaligen kunnen vervangen, hoe dan ook, mocht men dit oplossen, dan zal gezien de gevoeligheid (anders had het nooit 40 jaar geduurd), het een compromis worden. En het vervelende van een compromis is, dat niemand er echt mee kan leven, maar dat het wel het minst slechte is.
Echter wil men iets oplossen dan helpt het niet, dat men de ander arrogant noemt en dat iedereen zijn poot stijf houdt....
Feit is dat sommigen dit niet willen oplossen omdat ze dan hun handelskapitaal verliezen.
Kom nog eens terug de dag dat je dit verstaan hebt.
Oud 25 april 2010, 09:08   #472
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Nog zo'n cliché dat ze tot op het bot uitbuiten.
Hopelijk heeft je vrouw je ondertussen frans leren verstaan.
Ze praat en verstaat perfect Frans, ze is per slot van rekening een Vlaamse.
Oud 25 april 2010, 09:09   #473
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat sommigen dit niet willen oplossen omdat ze dan hun handelskapitaal verliezen.
Kom nog eens terug de dag dat je dit verstaan hebt.
Ik zou zeggen: "Ga kakken".
Oud 25 april 2010, 09:23   #474
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Inderdaad.

Maar sommige van de pasiënten ...

want er is nog een verschil tussen je humaniora-Frans, en je nog vlot kunnen uitdrukken als je met fizieke pijn en andere zaken die je zo overkomen van plaats van ongeval tot overbrengen naar een ziekenhuis in je buurt, kunnen overkomen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 april 2010, 16:21   #475
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als ze het frans evengoed verstaat als jij vlaams dan kan ik me goed inbeelden waarom ze in Brussel doorgestuurd werdt.
Oud 25 april 2010, 16:33   #476
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze het frans evengoed verstaat als jij vlaams dan kan ik me goed inbeelden waarom ze in Brussel doorgestuurd werdt.
Wie werd er doorgestuurd, waar haal jij dat ineens ?

Oud 25 april 2010, 16:39   #477
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oud 25 april 2010, 16:43   #478
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, de vlamingen MOETEN, de walen MOGEN. Dat is de essentie van België.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 16:49   #479
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ach, ze hebben vast hun geel-zwarte vlaggen gewassen en klaarliggen om op zondag de gehate (Waalse) echte Ardennen te betreden.
Moedige "echte" Vlamingen in het hol van.... Le Cock......
We hebben wel wat beters te doen dan oorlogje spelen met een stel waalse blaaskaken die verongelijkt zijn als er een democratische beslissing wordt genomen.

Jij en schoofzak zijn de gene die zinspelen op oorlog en dan de vlamingen imperialisme verwijten.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 25 april 2010 om 16:50.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 16:52   #480
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je kan van werkgever veranderen, nadat je zelf je ontslag gegeven hebt, voor tal van redenen, waaronder verhuis van het gezin(uit Brussel), tijdelijke stopzetting wegens kinderopvang, half time beginnen werken, half time werk vinden in eigen streek ... om nog niet te spreken van andere zaken.

Je moet lezen wat er staat, niet wat je wenst dat er staat.

Verontschuldigingen zijn op hun plaats.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 april 2010 om 16:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be