![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik raad Vlamingen, die niet spesiaal een talenknobbel zouden hebben en door andere toevalligheden niet zo heel handig meer kunnen omspringen met de Franse taal, uiterst voorzichtig te zijn in Brussel, dat ze zeker geen (verkeers- of ander) ongeval zou overkomen. Want als je een beetje versuft van een klop of van de pijn, aan eentalige dokter of verpleegster iets moet uitleggen of vragen, dan zijt ge dik te beklagen. En dat is maar één voorbeeldje. Uit mijn en mijn echtgenotes ervaring: wij hebben in Brussel gewoond; nadien heeft mijn vrouw nog als verpleegster gewerkt, in totaal in drie Brusselse ziekenhuizen. De B. staat lukt er nog maar een paar maanden in om een MUG-dienst die zich in 't Vlaams kan uitdrukken, te sturen naar .... Halle (zonder fasiliteiten, volwaardig Vlaanderen !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#465 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlamingen zijn helemaal geen 'minderheid' in Brussel. Nederlands en Frans staan in Brussel immers op voet van gelijkheid, waardoor de rechten die Nederlandstaligen in Brussel hebben niet onder de definitie van minderheidsrechten vallen. Anders was het bijvoorbeeld totaal onmogelijk geweest om in openbare diensten tweetaligheid van het personeel te eisen.
|
|
|
|
|
|
#466 | |
|
|
Citaat:
Volgens 1 of andere natuurwet zouden Nederlandstaligen echter totaal anders zijn en de andere talen respecteren. Mooi niet dus; in Friesland is het Fries uitgeschakeld. Elders lukt dat niet omdat de Nederlandspsrekenden met te weinig zijn of tegen een grote taal moeten opboksen. In Friesland had men echter en kleinere concurrent, en hop men gedroeg zich imperialistisch en het Fries werd een 2derangstaal (tot het ongeveer was uitgeroeid en dan mocht het weer). |
|
|
|
|
|
|
#467 |
|
Banneling
|
Daar gaat veel volk naar komen kijken.
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Echter wil men iets oplossen dan helpt het niet, dat men de ander arrogant noemt en dat iedereen zijn poot stijf houdt.... |
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#470 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hopelijk heeft je vrouw je ondertussen frans leren verstaan.
|
|
|
|
#471 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Kom nog eens terug de dag dat je dit verstaan hebt.
|
|
|
|
#472 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze praat en verstaat perfect Frans, ze is per slot van rekening een Vlaamse.
|
|
|
#473 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou zeggen: "Ga kakken".
|
|
|
#474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar sommige van de pasiënten ... want er is nog een verschil tussen je humaniora-Frans, en je nog vlot kunnen uitdrukken als je met fizieke pijn en andere zaken die je zo overkomen van plaats van ongeval tot overbrengen naar een ziekenhuis in je buurt, kunnen overkomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
Minister-President
|
Als ze het frans evengoed verstaat als jij vlaams dan kan ik me goed inbeelden waarom ze in Brussel doorgestuurd werdt.
|
|
|
#476 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie werd er doorgestuurd, waar haal jij dat ineens ?
|
|
|
|
|
#477 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#478 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Jij en schoofzak zijn de gene die zinspelen op oorlog en dan de vlamingen imperialisme verwijten.
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 25 april 2010 om 16:50. |
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht Wie werd er doorgestuurd, waar haal jij dat ineens ? Citaat: Uit mijn en mijn echtgenotes ervaring: wij hebben in Brussel gewoond; nadien heeft mijn vrouw nog als verpleegster gewerkt, in totaal in drie Brusselse ziekenhuizen. Je kan van werkgever veranderen, nadat je zelf je ontslag gegeven hebt, voor tal van redenen, waaronder verhuis van het gezin(uit Brussel), tijdelijke stopzetting wegens kinderopvang, half time beginnen werken, half time werk vinden in eigen streek ... om nog niet te spreken van andere zaken. Je moet lezen wat er staat, niet wat je wenst dat er staat. Verontschuldigingen zijn op hun plaats.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 april 2010 om 16:55. |
|
|
|