![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Trouwens, ik heb meermaals moeten aanhoren dat de media min of meer het aan- of optreden van andere N-VA mandatarissen weigerden en alleen De Wever wilden om z'n mening te komen geven. Wat de kans van andere N-VA-ers om bekendheid te werven klein houdt natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Trouwens iemand verwijten ih Vlaams Parlement over federale thema's te hebben, vind ik érg hypocriet, hoe vaak is er niet gedebatteerd over BHV en de befaamde resoluties ih Vlaams parlement |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Confederalisme is de noodzakelijke tussenstap naar onafhankelijkheid. Dat zal nog hele tijd duren maar het ziet er naar uit dat het goed afloopt... |
|
|
|
|
|
|
#344 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Dat is bij de huidige verkiezingen ook het grote probleem voor de N-VA: de partij kan de groei waarschijnlijk wel bijhouden met mensen met potentieel, maar niet met mensen met een kop die ze van tv kennen. Citaat:
En troost je, West-Vlaanderen is een 'rare' provincie, moeilijk voor elke partij. |
|||
|
|
|
|
|
#345 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
misschien allemaal schijnheilige figuren uit die provincie |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de plaats van Bourgeois, had u beter Stefaan De Clerck, Yves Leterme, Maurice 'graaf' Lippens, Johan Vandelanotte, ... in uw lijstje gezet.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#349 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En om dat te realiseren vragen de Vlamingen dan ook een grote staatshervorming. |
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
ik denk persoonlijk dat men een tijd gevreesd heeft dat KBC in de positie zou komen om (minstens een deel van) Fortis in te palmen ... dat verklaart die aanvallen van Reynders op KBC (op een moment dat er voor KBC nog geen vuiltje aan de lucht was) én de snelle verhaspeling aan Frankrijk.
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En tot hiertoe deed hij dat uitmuntend. Voorbeeld: hij wou niet deelnemen aan dat spelleke op tv. Zijn humor is zo niet direkt 'tv-humor' en de vrt is ons niet direkt zo gunstig gezind. (trouwens, de reden dat ze hem vroegen, was dat ze dachten dat hij stokoud en oud-brood-droog ging overkomen). En zijn opdracht is nu: maksimaal stemmen halen, regeerakkoord proberen te flikken volgens het haalbare, doch zoals vorige keer, niet instappen als het er te zwak uitziet. We weten nu dat de Belangers gaan herhalen dat zij vinden dat het Weverke zus en het Weverke zo moet doen; wij herhalen van onze kant: zeg aan uw eigen verkozenen wat ze moeten doen en laten; wij zullen dat voor de onze doen. En spijtig dat ik nu geen tijd heb; ik heb goesting om een draad op te starten: is de hipoteze van een voldoende blokkeringsminderheid van VL-partijen mogelijk, en wat is dan de te volgen strategie; maar ik moet dat nog wat stofferen .... als iemand zich geroepen voelt, go for it.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En ik hoop dat Bart ook iets kan en mag beloven en dat ie niet slechts de slaaf van de partij is. 't Is een mens hé. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2010 om 20:21. |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die tekst diende enkel om een paar moeials hier de mond te snoeren. Het is makkelijke moeiallen met een ander zijn partij; het is iets moeilijker om te moeiallen met zijn eigen partij. Natuurlijk is het Weverke onze slaaf niet. Hij is onze voorzitter, en wat mij betreft, blijft hij dat nog voor vele jaren. Hij is onze slaaf niet, en wij de zijne niet, we zijn allemaal civil servants van de goede zaak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|