![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Francis Vere : 30 april 2010 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn al meer belangrijke afrekeningen gebeurd het laatste jaar binnen de partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
American wolf packs, officially called coordinated attack groups, usually comprised three boats that patrolled in close company and organized before they left port under the command of the senior captain of the three |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft de partij niet verlaten, hij is uit de partij gezet. Toch wel een klein verschil.
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Pak mij niet op mijn woorden. 'gasten' die vrijwillig voor partijen propaganda voeren op dit forum. Nu goed?
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Klopt.
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als het militanten zijn (zoals door die met haar ferm tetten geponeerd) en ze zijn niet betaald om hier te posten io VB (of SP-a, o-VLD, etc), zijn het nogal kwieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik had vroeger absoluut nooit kunnen denken dat zoiets ooit zou gebeuren...maar tijden veranderen. Ik denk dat N-VA beter zand in het belgische raderwerk kan gooien dan VB. (Bovendien zijn er nog tal van zaken bij het VB die me tegen de borst stoten: corruptie en ruzies aan de top,teveel gezeik over de Islam enz...)
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat er hier héél weinig militanten zitten, en dan zitten die hier nog met hun eigen naam. Je zal wel een paar mensen hebben die gelinkt zijn aan een partij of aanverwante beweging, maar het overgrote deel van de aanwezigen hier zijn, zoals je het beschrijft, supporters zonder lidkaart die hier niet in opdracht zitten. Mijn excuses voor mijn wellicht botte reactie van daarnet. (edit): overigens worden hier ook forumsessies met 'echte' politici georganiseerd. Die kunnen dan propaganda spuien zoveel ze willen (of kunnen, want het wordt hen hier niet gemakkelijk gemaakt)
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 30 april 2010 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Ge weet niet half hoeveel.
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Ging hij de Brusselse fractie niet herdopen in Vrije Democraten of zo? Afin, het zal al lang niet snor tussen Demol en de partij.
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() De kracht van een overtuiging... niet meer en niet minder. Mijn bankrekening komt daar niks van bij en een mandaat heb ik ook al niet.
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die dag is Johan Demol, en ik betreur dat, politiek gestorven. Hij verwijt de partij te weinig te doen voor Brussel. Tja, dan moet Brussel ook willen, en dat deel van het verhaal viel ook nog al tegen. Ik heb enkele nieuwe mensen uit Brussel ontmoet die voorheen zich niet durfden te outen en ik moet zeggen dat het er op vooruit gaat. De coup van het fn is weg en dat mocht van mij ook wel.
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Neen dat was hij niet. Maar dat past natuurlijk niet in jouw verhaaltje.
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige hoop ik echt niet dat we in een confederalistische staat verzeilen. Een belziek-bis zeg maar. Het is het een of het ander: ofwel zijn de Vlamingen baas in eigen huis in een onafhankelijke staat, ofwel blijft België op een of andere manier bestaan en blijven Waalse politici mee over Vlaanderen beslissen. De kans is dat je een dergelijke vorm van confederalisme in de praktijk neerkomt op een doorgedreven vorm van Belgisch federalisme, waarbij voor elke belangrijke beslissing niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Wallonië een meerderheid moet gevonden worden. Dat systeem leidt tot voortdurende blokkeringen, halfslachtige compromissen en slecht bestuur, zoals de voorbije jaren afdoende werd aangetoond.
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je op een moment van een immense radicalisering van je publieke opinie niet de euvele moed kunt opbrengen om voor het oog van de media voor onafhankelijkheid te opteren maar je liever halfslachtig op wil stellen voor confederalisme dan draag je de kiem mee om wederom een historische kans te verkwanselen. Temeer omdat de nva wel degelijk de juist analyse opbouwde, maar vervolgens de volstrekt verkeerde conclusie trok ben ik genoodzaakt om het wantrouwen te herbevestigen. Vertrouwen is goed, controle beter. Je stelt dat een forza flandria onmogelijk is. Jan Callebaut denkt daar al niet meer zo over: http://www.radio1.be/programmas/vand...itiek-niet-beu Ik probeer mij de vraag te stellen of een rechtlijnige nva mogelijk is voor de franstaligen? De uitspraken van Onkelinkx logen er eertijds alvast niet om: 'Die man is gevaarlijk'. Conclusie: Rond de nva zit net zoals rond ons een cordon. Als je strategisch wil stemmen moet je ervan uitgaan de de nva het vb & ldd volledig zal oppeuzelen en er maar 1 partij meer is die minstens 50% van het Vlaamse electoraat kan vertegenwoordigen. Zoniet doen de traditionelen met jou, zeker omdat ze weten dat je federaal zowaar nog zwakker staat. Wordt de nva ontegensprekelijk groot, incontournable, zonder dat ze die absolute meerderheid haalt dan gaan alle partijen haar zo ook behandelen. Ter illustratie: Hoe de vld dit deed met de cd&v. Eigenlijk speelde die mannen al langer een smerig spelleke m de tsjeven pootje te lappen. Wat hebben de tsjeven bereikt? Niks, noppes, nada. Ze liggen er, en gaan linea recta richting slachtbank omdat hun soortelijk gewicht te groot was voor andere partijen werden ze liquideerde men de cd&v. Zo werkt dat nu eenaam. Zolang dus nva niet zal samenwerken met het vb zal het vb blijven opkomen en stemmen blijven halen. Als ze die in mekaars vijver halen dan worden alleen de zuilen daar beter van. In dien optiek vind ik de vraagstelling ook ridicuul, samenwerking lijkt niet aan de orde. Laat ons dus elke vanuit onze partij een poging ondernemen om zo veel mogelijk stemmen weg te trekken bij de zuilen, eerder dan bij elkaar en vervolgens zien wat we samen kunnen doen. Je moet altijd goed in je achterhoofd houden dat het vb ook buiten het communautaire veel stemmen aantrekt. Vele nationalisten zullen het bijvoorbeeld de nva niet kunnen vergeven dat ze passief bleef, en zelfs haar goedkeuring gaf, toen Leterme I in haar regeerakkoord de baan vrij maakte voor nieuwe massale regularisaties. Ook dat is iets wat je in acht moet nemen. Als wij nu massaal strategisch gaan stemmen, dan is er niemand meer over om ook hier de nva er van te weerhouden om uit de bocht te gaan. Wie gaat er nog eens de regularisaties onwettig laten verklaren? Sarah Smeyers? Even serieus blijven he.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feit is dat de Vlaamse onafhankelijkheid vandaag in de sterren geschreven staat omdat wij, zoals Frank Van Hecke het zei ter gelegenheid van 30jaar Vlaams Blok/ Vlaams Belang, die daar met ons eigen bloed, zweet en tranen ingeschreven hebben. Draai het of keer het hoe je wil. Of jou droom van een ondergang van het VB nu uitkomt of niet, onze droom is zeer dicht. En je kunt in alle hevigheid de uitdragers van die droom bestrijden, waarmee je alleen maar de relevantie van die uitdragers aan het bevestigen bent, je kunt de zaden immers nooit meer terug halen. En dat weet je verdomd goed! De Vlaamse opinie is vandaag mede zo geradicaliseerd omdat Franck Van Hecke iedere keer opnieuw waar hij ook verscheen de gelegenheid te baat nam om de Vlamingen te vertellen dat ze jaarlijks miljarden in een bodemloze put kieperden. De Vlaamse opinie is vandaag zo geradicaliseerd omdat in iedere eigen volk eerst krant wel te lezen was dat we de immigratie met België nooit onder controle zouden krijgen. De Vlaamse opinie is zo geradicaliseerd omdat onze uitleg over de Waalse diefstal is gekomen bij de klasse die voorheen geen enkele notie had van het communautaire. Ik zeg het je nog duizend keer henri: Ge hebt schrik, en nog een klein beetje. Ge weet dat en valt het vb, die het actiefst uitdragen wat jij hoopt te bestrijden, daarom aan omdat ge weet dat ge onze gedachten al lang niet meer kunt bestrijden. Daar zijt ge 30 jaar te laat voor.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 30 april 2010 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |