Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2010, 21:11   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Groene boerkas met kerstmis versieren , handig ..... voor de VB NVA ers is er ook een...

..... Of voor zware gangsters.

Citaat:
Een Somalische man die gezocht werd voor de moord op een agente is erin geslaagd Groot-Brittannië te verlaten, vermomd als een gesluierde vrouw. Dat schrijft de krant The Times.

Mustafa Jamma had de identiteit aangenomen van zijn zus. Hij gebruikte haar paspoort en verborg zich onder een niqab (een gezichtssluier waarbij alleen de ogen onbedekt zijn) om door de veiligheidscontrole op de Londense luchthaven van Heathrow te geraken, zo stellen politiebronnen in de krant.

De man werd beschuldigd van betrokkenheid bij de moord op agente Sharon Beshenivsky na een gewapende overval in 2005. Een andere agente, de 37-jarige Teresa Milburn, werd bij datzelfde incident geraakt in de schouder.

De vlucht van Jamma dateert al van de periode tussen kerst en nieuwjaar vorig jaar, aldus nog de Times. Op het ogenblik van zijn vlucht was hij een van de meest gezochte mannen in Groot-Brittannië en had hij 21 veroordelingen op zijn naam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 22:54   #62
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Is er dan niemand die vindt dat een boerka dragen een vorm van vrouwenmishandeling is? Uiteindelijk, kun je voorstellen als je heel je leven publiek door een gaas of "waas" moet kijken? Hoe kun je dan nog genieten van de natuur en van het leven? Eigenlijk zouden alle mannen eens een week met een boerka moeten lopen, verplicht!
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 22:56   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Eigenlijk zouden alle mannen eens een week met een boerka moeten lopen, verplicht!

Dat ''voorrecht'' is in de islamwereld enkel voorbehouden aan vrouwen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 09:20   #64
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Het boerkaverbod is VEEL belangrijker dan het BHV gekwekkel dat bijna niemand nog interesseert!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:34   #65
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Het boerkaverbod is VEEL belangrijker dan het BHV gekwekkel dat bijna niemand nog interesseert!
voor mensen als jijzelf zeker?

Het is volgens mij een goede zaak dat er op dit moment wordt over gepraat zodat nog meer duidelijk wordt hoe idioot die discussie wel niet is.

Je hebt enerzijds een bende rechtselingen die beweren te weten hoe het hoort en wat die moslimas zouden mogen dragen wat niet, en anderzijds heb je de moslima die die boerka wil dragen (hoe jij het draait of keert, er zijn moslimas die dat ding willen dragen, mss maar een paar in heel belgie..maar toch. En idd jij zal dat nooit snappen, dat hebben we al begrepen, je zal zoveel niet snappen dus raak er aan gewend)

En die discussie ga je nu blijven voeren...met een hele hoop negatieve reacties al gevolg. mss een applausje of 2 op café...daar doe je het toch voor? op straat zal je er niet veel van merken hoor, die paar vrouwen zag je nu al niet...

ga lekker door

ps: bestaat er geen alarmbelprocedure voor die vrouwen?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 mei 2010 om 10:40.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:36   #66
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
..... Of voor zware gangsters.
heb je tot in somalie moeten zoeken voor een voorbeeld?

ik kan je heel wat voorbeelden brengen van criminaliteiten gepleegd zonder boerka..mss zouden we die beter allemaal dragen. Het lijkt me dat meer mensen ZONDER boerka misdrijven begaan dan mensen met een boerka.

dus wegens onze veiligheid, pleit ik voor een algemene boerkaverplichting!! (ah ja..de statistieken liegen niet!!)

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 mei 2010 om 10:37.
Oud 1 mei 2010, 10:40   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
heb je tot in somalie moeten zoeken voor een voorbeeld?

ik kan je heel wat voorbeelden brengen van criminaliteiten gepleegd zonder boerka..mss zouden we die beter allemaal dragen. Het lijkt me dat meer mensen ZONDER boerka misdrijven begaan dan mensen met een boerka.

dus wegens onze veiligheid, pleit ik voor een algemene boerkaverplichting!! (ah ja..de statistieken liegen niet!!)
Een beetje zoals Paula D'hondt indertijd, het zou beter zijn dat wij Arabisch leren...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:42   #68
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een beetje zoals Paula D'hondt indertijd, het zou beter zijn dat wij Arabisch leren...
Of gewoon stoppen met je er op flauw te staren tot je het probleem creëert. en de zaken die belangrijker zijn voor een goede samenleving die aandacht te gunnen...

Arabisch leren...pfff, weer zo'n angstwekker voor die oude Vlaamse menskes. Khoop dat de bevolking stilaan begint in te zin dat die oneliner-angstwekkerkes op niets slaan.
Oud 1 mei 2010, 10:43   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor mensen als jijzelf zeker?

Het is volgens mij een goede zaak dat er op dit moment wordt over gepraat zodat nog meer duidelijk wordt hoe idioot die discussie wel niet is.

Je hebt enerzijds een bende rechtselingen die beweren te weten hoe het hoort en wat die moslimas zouden mogen dragen wat niet, en anderzijds heb je de moslima die die boerka wil dragen (hoe jij het draait of keert, er zijn moslimas die dat ding willen dragen, mss maar een paar in heel belgie..maar toch. En idd jij zal dat nooit snappen, dat hebben we al begrepen, je zal zoveel niet snappen dus raak er aan gewend)

En die discussie ga je nu blijven voeren...met een hele hoop negatieve reacties al gevolg. mss een applausje of 2 op café...daar doe je het toch voor? op straat zal je er niet veel van merken hoor, die paar vrouwen zag je nu al niet...

ga lekker door
Met alle respect, viaSanctus:

in dit land is het enkel tijdens Karnaval - en voor de kleinsten onder ons ook met Halloween - toegestaan zich op straat te begeven in kledij die identificatie onmogelijk maakt.

Dat geldt voor iederéén. Van discriminatie is dus alvast geen sprake.

Vindt u het opportuun dat voor enkele individuen een uitzondering wordt gemaakt? Zo ja, waarom eigenlijk?

Het is ook zo dat er enkele landen op de wereld zijn waar het dragen van een boerka indien niet gewoon toegelaten zo goed als verplicht is, voor vrouwen dan toch.

Waarom maken die vrouwen die per sé in boerka willen rondlopen geen gebruik van hun mensenrecht zich te vestigen in een land waar ze die boerka kunnen dragen zonder dat ze daarvoor zullen worden gediscrimineerd?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:44   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of gewoon stoppen met je er op flauw te staren tot je het probleem creëert. en de zaken die belangrijker zijn voor een goede samenleving die aandacht te gunnen...

Arabisch leren...pfff, weer zo'n angstwekker voor die oude Vlaamse menskes. Khoop dat de bevolking stilaan begint in te zin dat die oneliner-angstwekkerkes op niets slaan.
Blijven doen alsof alles goed gaat bedoel je? Neen bedankt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 mei 2010 om 10:45.
Oud 1 mei 2010, 10:50   #71
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met alle respect, viaSanctus:

in dit land is het enkel tijdens Karnaval - en voor de kleinsten onder ons ook met Halloween - toegestaan zich op straat te begeven in kledij die identificatie onmogelijk maakt.

Dat geldt voor iederéén. Van discriminatie is dus alvast geen sprake.

Vindt u het opportuun dat voor enkele individuen een uitzondering wordt gemaakt? Zo ja, waarom eigenlijk?

Het is ook zo dat er enkele landen op de wereld zijn waar het dragen van een boerka indien niet gewoon toegelaten zo goed als verplicht is, voor vrouwen dan toch.

Waarom maken die vrouwen die per sé in boerka willen rondlopen geen gebruik van hun mensenrecht zich te vestigen in een land waar ze die boerka kunnen dragen zonder dat ze daarvoor zullen worden gediscrimineerd?
Je hebt dus duidelijk niet begrepen waar het op slaat.

Als je het dan toch iets "serieuzer" wil hebben, laat me dan duidelijk zijn.

Ik heb het puur over de discussie over het verbod. En mss dat na ettelijke keren het er over te hebben dat het gaat klinken dat ik "voor de boerka" ben...zo gaat met discussies die blijven aanhouden. Maar eerder heb ik al gezegd dat ik niet voor het dragen er van ben.

Ten tweede heb je het islamitisch standpunt tov de boerka. Ik ken niet iedere moslim zijn visie tov de boerka, maar zoals je zelf kan zien aan het straatbeeld, geloven de meeste moslimas dat de hoofddoek wel verplicht is en de boerka niet.

Volgens "ibn Taymiyyah" een vooraanstaand Islam geleerde, wordt de "soennah-ghayri-muakkadah" (datgene wat is aangeraden, maar niet verplicht) een verbod wanneer het voor "fitnah" (twist) zorgt. Die boerka zorgt idd voor heel wat twist, waardoor het volgens de Islam zelf verboden wordt die boerka te dragen (in een bepaalde regio dus, en in dit geval = belgië).

Dat is nu een geldig argument waarmee je moslims kan overtuigen het niet te dragen en dat is ook het argument welke ik gebruik in mijn discussies met moslims waarom het "beter niet" gedragen wordt (ik ga uiteraard daar niet als een rechtse idioot staan schreeuwen wat het averechte effect tot gevolg heeft)

Duidelijk?

en nu terug naar het rotte-eieren-gooien met die rechtse "bevrijders van de moslima"

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 mei 2010 om 11:05.
Oud 1 mei 2010, 10:54   #72
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Blijven doen alsof alles goed gaat bedoel je? Neen bedankt.
pak dan uw toorts en drietand en trekt ten strijde!

edit: vergeet de brandstapel al niet aan te steken, iedereen zal daar in volle euforie staan...dan wil je niet plots nog moeten beginnen rommelen met de zip blokskes wanneer je de moslima er moet op gooien...

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 mei 2010 om 10:59.
Oud 1 mei 2010, 10:57   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pak dan uw toorts en drietand en trekt ten strijde!
Eerst straks naar de cyclocross kijken. Daarna zal het al te donker zijn.
Oud 1 mei 2010, 11:00   #74
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eerst straks naar de cyclocross kijken. Daarna zal het al te donker zijn.
bwa dat gaat ze..kben zelf wielrenner, moet vaak nog een koers rijden alvorens ik er 1 in brand ga steken.

en ge moogt uw toorts niet vergeten he! Hebt ge het handboek niet gekregen tijdens de laatste vb-meeting?

benodigdheden voor het jagen op wild moslima

1 toorts
1 drietand (om mee te gooien ook, voor als ze weg loopt)
en uiteraard een vlaamse leeuwen vlag.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 mei 2010 om 11:06.
Oud 1 mei 2010, 11:06   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bwa dat gaat ze..kben zelf wielrenner, moet vaak nog een koers rijden alvorens ik er 1 in brand ga steken.

en ge moogt uw toorts niet vergeten he! Hebt ge het handboek niet gekregen van de laatste vb-meeting?

benodigdheden voor het jagen op wild moslima

1 toorts
1 drietand (om mee te gooien ook, voor als ze weg loopt)
en uiteraard een vlaamse leeuwen vlag.
Mijn laatste VB meeting was begin jaren tachtig van vorige eeuw. Ik weet niet waar dat handboek gebleven is, als dat nog wel geldig is in de eerste plaats.
Oud 1 mei 2010, 11:07   #76
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mijn laatste VB meeting was begin jaren tachtig van vorige eeuw. Ik weet niet waar dat handboek gebleven is, als dat nog wel geldig is in de eerste plaats.
Gaat al een paar eeuwen mee...
Oud 1 mei 2010, 11:16   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat al een paar eeuwen mee...
Ik zal straks na de cyclocross eens zoeken dan...
Oud 1 mei 2010, 11:55   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Volgens "ibn Taymiyyah" een vooraanstaand Islam geleerde, wordt de "soennah-ghayri-muakkadah" (datgene wat is aangeraden, maar niet verplicht) een verbod wanneer het voor "fitnah" (twist) zorgt. Die boerka zorgt idd voor heel wat twist, waardoor het volgens de Islam zelf verboden wordt die boerka te dragen (in een bepaalde regio dus, en in dit geval = belgië).

Dat is nu een geldig argument waarmee je moslims kan overtuigen het niet te dragen en dat is ook het argument welke ik gebruik in mijn discussies met moslims waarom het "beter niet" gedragen wordt (ik ga uiteraard daar niet als een rechtse idioot staan schreeuwen wat het averechte effect tot gevolg heeft)

...
Waarom is 'fitnah' wél een geldig argument, en de - reeds bestaande, dus niet noodzakelijk uit te breiden - wetgeving van het land niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 13:21   #79
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is 'fitnah' wél een geldig argument, en de - reeds bestaande, dus niet noodzakelijk uit te breiden - wetgeving van het land niet?

Ce que dit la loi interdisant le port du voile intégral
"se présentent dans les lieux accessibles au public le visage masqué ou dissimulé en tout ou en partie, de manière telle qu’ils ne soient pas identifiables"
Een regel die hier altijd van kracht is geweest. Maar ja democratische wetten zijn maar mensenwerk en hebben blijkbaar voor viaSanctus geen enkel overtuigingskracht tegenover Moslim immigranten! Kan misschien zijn maar dan heeft deze samenleving een serieus probleem en is samenleven niet meer mogelijk.
Oud 1 mei 2010, 13:40   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is toch begrijpelijk dat als ze menen dat een boerka opgelegd is vanuit hun religie; een tegenargument vanuit hun religie ze zal overtuigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be