Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 11:13   #2341
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Ja jongen, Molenbeek is echt een heel goed voorbeeld.
Dat is praktisch een autonome zone, waar het elk voor zich is en de wet van de sterkste geldt. Criminaliteit vloeit ginder zo rijkelijk omdat men weet dat men ermee weg kan komen. Ik ben ook nog geen enkele keer gepakt op wat ik doe, dus ik blijf ermee doorgaan. Maar daarnaast, ik ben als buitenstaander al enkele keren in Molenbeek geweest, en enkel goed behandeld geweest en nooit vies bekeken door iemand van andere afkomst. Wel is merkbaar dat de inwoners écht vanalles moeten doen voor hun geld om rond te komen. Ik kreeg bijvoorbeeld na 2 minuten uit de auto te zijn, direct coke aangeboden. Niet mijn favo drugs, maar was het dat wel geweest waren we beiden geholpen. Ge leeft voor uzelf maar iedereen blijft van elkaar afhangen. Respect dient echter soms wel verdiend te worden maar wordt zowieso wederzijds. De mensen daar zijn erg dankbaar als ge hen helpt en zullen u dan ook onvoorwaardelijk helpen. Een héél andere mentaliteit dan die die heerst in de meer "blanke buurten", waar de helft elkaar bekijkt als uitschot en minderwaardig.

In Parijs, in New York, ... Verdacht veel grootsteden tussen.
Zijn grootsteden niet altijd een broeikas geweest voor criminaliteit? Plus de meeste allochtonen immigreren naar grootsteden, and there you have it. Die jongeren bouwen gewoon verder op wat er al heerst. Bullshit dat énkel zij de vonk waren want het is altijd al hetzelfde spelletje geweest in grootsteden. Ik ken veel autochtonen die maar al te goed hun steentje bijdragen aan straatcriminaliteit, en zij doen het om dezelfde redenen: machtsvertoon, territorium, en overlevingskansen.
Stel dat dat waar is...wat heeft dat te maken met het uitschot welke dagdagelijks criminele feiten pleegt?
Wat wil je trouwens zeggen eigenlijk? Dat we hen ondanks de feiten ook nog eens moeten helpen want dan zijn ze onvoorwaardelijk bereid te helpen? Kortom, zij moeten eerst iets krijgen voor ze anderen helpen. Zegt dus meer over hun karakter als dat van de mensen uit jou "blanke buurten".
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 12:06   #2342
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er altijd armere en rijkere buurten geweest en het is waar dat solidariteit bij de midden en bovenklasse zo goed als verdwenen is, mensen wonen naast mekaar en kennen elkaar amper.
Maar voor de rest ben ik het niet met u eens, mijn broers zaten vroeger ook in een soort jongerenbende die rondhingen met brommers op pleinen en af en toe onderling slaags geraakten maar dat is van een totaal andere orde dan keet in openbare domeinen, zwembaden,vrouwen die lastig gevallen worden omdat ze schaamteloos gekleed gaan,het weigeren van mannelijke werknemers, of weigeren vrouwen als gelijkwaardig te behandelen loverboys, een oververtegenwoordiging in zowat alle vormen van straatcriminaliteit, gevangenis, werkloosheid en schooluitval.
Dit afdoen als "niets nieuws" is onjuist!
Het zijn de feiten, of je er nu mee eens bent of niet. Iedereen heeft trouwens wel eens in een bendeke gezeten dat stoute dingen deed, maar dit was mijn punt niet. Ik zei eerder dat al die zaken gewoon getriggerd worden, gewoon automatisch door factoren in de omgeving. Er zijn alleen maar situaties.
Oud 1 mei 2010, 12:14   #2343
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Stel dat dat waar is...wat heeft dat te maken met het uitschot welke dagdagelijks criminele feiten pleegt?
Wat wil je trouwens zeggen eigenlijk? Dat we hen ondanks de feiten ook nog eens moeten helpen want dan zijn ze onvoorwaardelijk bereid te helpen? Kortom, zij moeten eerst iets krijgen voor ze anderen helpen. Zegt dus meer over hun karakter als dat van de mensen uit jou "blanke buurten".
Van u had ik niks anders dan een grote misinterpretatie verwacht, maar kom.

Nog eens in het kort en in alle objectiviteit, speciaal voor alle xenofoobjes: Plaatsen zoals Molenbeek zijn autonome zones, iedereen staat voor zijn eigen leven in, de wet van de sterksten geldt er, dus de overlevingsdrang schakelt snel de knop om naar criminaliteit. Hierbij praat ik géén van deze dingen goed, ik zeg alleen maar dat het normaal is dat zo'n dingen gebeuren in zo'n situaties.

Ik zeg ook alleen maar hoe het is als ik zeg dat ik daar als blanke beter bekeken word dan in vlaamsere buurten, en ik ben niet de enige die dat zegt.

En last but not least; als ik u zo bezighoor denk ik niet dat het er bij u zo onvoorwaardelijk aan toe gaat. Hierbij de conclusie trekkende dat gij in alle waarschijnlijkheid (liever) tot de blankerds van hierboven behoort, weet ik meteen genoeg.
Oud 1 mei 2010, 12:35   #2344
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de feiten, of je er nu mee eens bent of niet. Iedereen heeft trouwens wel eens in een bendeke gezeten dat stoute dingen deed, maar dit was mijn punt niet. Ik zei eerder dat al die zaken gewoon getriggerd worden, gewoon automatisch door factoren in de omgeving. Er zijn alleen maar situaties.
Oja, in jou buurt misschien.
Oud 1 mei 2010, 12:40   #2345
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog eens in het kort en in alle objectiviteit, speciaal voor alle xenofoobjes: Plaatsen zoals Molenbeek zijn autonome zones, iedereen staat voor zijn eigen leven in, de wet van de sterksten geldt er, dus de overlevingsdrang schakelt snel de knop om naar criminaliteit. Hierbij praat ik géén van deze dingen goed, ik zeg alleen maar dat het normaal is dat zo'n dingen gebeuren in zo'n situaties.

Ik zeg ook alleen maar hoe het is als ik zeg dat ik daar als blanke beter bekeken word dan in vlaamsere buurten, en ik ben niet de enige die dat zegt.

En last but not least; als ik u zo bezighoor denk ik niet dat het er bij u zo onvoorwaardelijk aan toe gaat. Hierbij de conclusie trekkende dat gij in alle waarschijnlijkheid (liever) tot de blankerds van hierboven behoort, weet ik meteen genoeg.
Echt geloofwaardig

Los van het feit, dat je geen flauw idee hebt wat mijn huidskleur is, behoor ik liever tot een groep van mensen welke geen criminele feiten plegen. Als dat blanken zijn...dan is dat zo...als dat zwarten zijn, dan is dat ook zo.
Zo te zien heb jij een "blankerds" fobie.
Zijn deze "blankerds" slecht ofzo? Wat doen zij verkeerd? Niet lachen? Wat doen jou "niet blankerds"? Criminele feiten plegen. En jij vind deze groep beter dan de andere?
Oud 1 mei 2010, 13:11   #2346
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel, leg me maar uit; wat is dan volgens jou een "echte Belg"?
Ik zou het niet weten; daarom zet ik het tussen aanhalingstekens.
Citaat:
Is dat enkel een kwestie van nationaliteit?
Dat zeker niet.
Citaat:
Of ook van consensus tegenover waarden en normen die onze cultuur gevormd hebben?
Hier moet je mee opletten; want daar worden de Christelijke/Katholieke waarden en normen bij gerekend.
Citaat:
Waarop onze wetgeving is gebaseerd?
Een deel van onze wetgeving stamt uit de tijd van Napoleon.

Citaat:
Waarden zoals gelijkheid; van man en vrouw, gelovige en ongelovige, homo en hetero,kinderen geboren uit gelovige of ongelovige ouders, maar ook vrijheid van mening en religie?
Ben je zeker dat alle "echte Belgen" hier achter staan?

Citaat:
Wat doe je dan met mensen die zeggen dat vrouwen zonder grondige reden de deur niet uit mogen, vrouwen niet thuis horen op de arbeidsmarkt, vrouwen zichzelf horen te bedekken en wie dit in vraag stelt indirect oorlog voert tegen islam?
Wat doe je met mannen die vinden dat de vrouwen maar moeten thuisblijven bij de kinderen; hun carrière moeten laten varen voor die van de man; dat het huishouden vrouwenwerk is.
Citaat:
Wat doe je met gezagdragers binnen islam die het hebben over "haramkinderen" omdat ze geboren werden buiten het Islamitisch huwelijk?
Wat indien die gezagsdragers een beeld ophangen van onze cultuur die vrouwen als beesten over straat doen lopen, zonder schaamte? Terwijl fatsoen betekent dat je je moeder, zusters, tantes, echtgenotes binnenhoudt, steeds bedekt voor vreemde ogen?
Dit is inderdaad onaanvaardbaar; gelukkig is dit de uitzondering.
Citaat:
Wat indien iemand onze cultuur afschildert als "materieel" waarbij vrouwen moeten de kost verdienen, moeten werken, haar waarde binnen het huwelijk gelijk wordt gestelt aan wat zij opbrengt?
Voor een stukje heeft die wel gelijk; want onze maatschappij is materialistisch en de vrouw wordt dikwijls misbruikt als sex-object; zelfs gebruikt om producten te verkopen.

Citaat:
En erop wijst dat dit fout is omdat mannen vrouwen horen te onderhouden? Omdat ze "waardevol" zijn en geen aanleiding mogen geven tot chaos, zina?
In België heb je nog veel mensen die het idee hebben dat de man de kostwinner is. Hoeveel mannen zouden het kunnen verkroppen dat hun vrouw meer verdient dan zijzelf.
Citaat:
Vind u niet dat iemand die deze praat verkoopt mensenrechten, vrouwen en zelfs de rechten van het kind schendt?
Ja.
Citaat:
-Haramkinderen bestaan niet, alle kinderen hebben gelijke rechten vanaf geboorte, ongeacht wie hun ouders zijn. Kinderen op deze wijze stigmatiseren, uitsluiten als "haram" is een schending van de kinderrrechten.
- Vrouwen mogen maar moeten niet onderhouden worden. Vrouwen hebben volgens de wet het recht tot toegang tot de arbeidsmarkt,niemand mag hen dit verbieden, ook hun echtgenoot niet. Wanneer dit wel zo zou zijn is studeren voor meisjes zinloos, eenmaal getrouwd verliezen ze de mogelijkheid om moeder te zijn en een loopbaan te ontwikkelen. Studeren is dan voor meisjes totaal onbelangrijk, tenzij in het kader van kennis doorgeven binnen opvoeding, maar wanneer enkel je identiteit als moslim voorop staat is dit opvoeden tot goede moslim waarbij bedekte vrouwen verplicht zijn. Het is dus belangrijker dat je met een hoofddoek naar school gaat dan dat je verder studeert.

-Wanneer vrouwen enkel het huis mogen verlaten met en grondige reden, ontzeg je hen een fundamenteel recht, toegang tot publieke ruimtes. Nergens zegt de wet dat dit voor vrouwen enkel mag met grondige reden! Dit opleggen als correct gedrag voor vrouwenmaakt van mannen monsters en van vrouwen horigen.
En het verklaart waarom jongeren vrouwen die zonder grondige reden op straat lopen, amper gekleed en dus schaamteloos,steeds agressiever lastig vallen. Volgens hun normen en waarden, uitgedragen door gezagsvolle figuren, zijn die vrouwen beesten waarbij hoogstens een haramkind te verwekken is, een situatie die veel voorkomt !
Vertel me eens Artisjok, zijn dit Belgen? Waaruit blijkt dat deze mensen de waarden en normen waarop onze wetgeving is gebaseerd delen, of zelfs maar respecteren?
Volledig akkoord.

Citaat:
- Wat wanneer deze "Belgen" zeggen" heel Europa moet islamitisch worden"?
Omdat zelfs de kuffar moslim geworden is? Natuurlijk bestaat de vrijheid om dit te zeggen! Wij kennen immers vrijheid van mening en religie, maar wordt dit niet misbruikt wanneer je uit naam van geloof dit gedachtengoed voorhoudt als "juist?"
Want dat is niet te verenigen met respect voor onze wetten, democratie, gelijkheid, vrijheid van geloof...
Dat is nu toch wel eigen aan elke gelovige; van om het even welke religie; om te denken en te zeggen dat zijn religie de juiste is. Anders ben je toch geen gelovige.
Citaat:
Ik zou voorzichtig zijn met uw antwoord want ja; een "bron" kan ik u echt geven!
Ik ben altijd voorzichtig met mijn antwoord.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 13:12   #2347
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trouwens, wie zegt dat nog? Jij en Remie zeker Spijtig genoeg zijn er enorm veel mensen die het tegenovergestelde zeggen.
En over welke vlaamse buurten heb je het dan? In hoeveel van deze buurten heb jij al gewoont? En je hebt daar blanke mensen geholpen die dit dan niet leuk vonden ofzo? Terwijl je nu mensen hebt geholpen in donkere buurten die dat wel leuk vonden? Heel erg geloofwaardig.
Ik vraag me af welke jou vorige nickname was.

Bij mij gaat er wat niet onvoorwaardelijk aan toe?

Laatst gewijzigd door illwill : 1 mei 2010 om 13:15.
Oud 1 mei 2010, 13:22   #2348
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oja, in jou buurt misschien.
Ja, in Brussel gebeuren zo'n dingen niet
Oud 1 mei 2010, 13:23   #2349
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Echt geloofwaardig

Los van het feit, dat je geen flauw idee hebt wat mijn huidskleur is, behoor ik liever tot een groep van mensen welke geen criminele feiten plegen. Als dat blanken zijn...dan is dat zo...als dat zwarten zijn, dan is dat ook zo.
Zo te zien heb jij een "blankerds" fobie.
Zijn deze "blankerds" slecht ofzo? Wat doen zij verkeerd? Niet lachen? Wat doen jou "niet blankerds"? Criminele feiten plegen. En jij vind deze groep beter dan de andere?
Goed om er weer zo'n leuke tweedeling van te maken, kop zaagsel. Dat is echt wel wat ik zei.
Ik woon in bij 1,5 blanken (vriendin is half Afrikaans, dus waarschijnlijk crimineel volgens uw nuchtere stelling), dus een fobie zou ik het niet noemen.
Ik ben 2 posts bezig en het is wéér water naar zee dragen.

Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 1 mei 2010 om 13:26.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 13:27   #2350
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, in Brussel gebeuren zo'n dingen niet
Belgie is nog wel wat meer dan jij, Brussel en de streken waar jij bent opgegroeid. Zomaar beweren dat iedereen wel eens in een bende heeft gezeten welke verkeerde dingen doen is wel heel sterk.
Oud 1 mei 2010, 13:30   #2351
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed om er weer zo'n leuke tweedeling van te maken, kop zaagsel. Dat is echt wel wat ik zei.
Ik woon in bij 1,5 blanken (vriendin is half Afrikaans, dus waarschijnlijk crimineel volgens uw nuchtere stelling), dus een fobie zou ik het niet noemen.
Ik ben 2 posts bezig en het is wéér water naar zee dragen.
Quote aub mijn stelling waarin ik zeg dat half afrikaans gelijk staat met dus crimineel.

Nooit antwoorden op de vragen...mmm...ik begin al een idee te krijgen welke jou vorige nick was hier.

Ik zei toch "blankerds fobie" niet half afrikaans fobie.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 mei 2010 om 13:31.
Oud 1 mei 2010, 13:34   #2352
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Quote aub mijn stelling waarin ik zeg dat half afrikaans gelijk staat met dus crimineel.

Nooit antwoorden op de vragen...mmm...ik begin al een idee te krijgen welke jou vorige nick was hier.

Ik zei toch "blankerds fobie" niet half afrikaans fobie.
Afrikaans = bruin = niet blankerd, en gij zei dat niet-blankerds criminele dingen deden. There you have it, *knip*.
Geen beledigingen

Dit is overigens mijn eerste profiel hier, maar ge gelooft natuurlijk wat ge wilt, as usual, of het nu steek houdt of niet.

Laatst gewijzigd door Zanshin : 1 mei 2010 om 16:49.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 13:39   #2353
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Buiten u persoonlijke aanval welke op niets slaat zal ik het nogmaals proberen...Quote aub mijn stelling waarin ik zeg dat half afrikaans gelijk staat met dus crimineel.

Voor de rest...blanken, zwarten, bruinen, gele, moulatten,...plegen allemaal criminele feiten. Ja en? Dat is wel iets anders dan zeggen dat alle blanken, zwarten, bruinen, gele, moulatten,...criminelen zijn e.
Goed lezen wat mensen zeggen voor je je vooroordelen verkondigd.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 mei 2010 om 13:42.
Oud 1 mei 2010, 13:39   #2354
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik zal het ook nogmaals zeggen, ik draag geen water naar zee meer.
Oud 1 mei 2010, 13:42   #2355
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vraagt ook niemand.

Buiten u persoonlijke aanval welke op niets slaat zal ik het nogmaals proberen...Quote aub mijn stelling waarin ik zeg dat half afrikaans gelijk staat met dus crimineel.

Voor de rest...blanken, zwarten, bruinen, gele, moulatten,...plegen allemaal criminele feiten. Ja en? Dat is wel iets anders dan zeggen dat alle blanken, zwarten, bruinen, gele, moulatten,...criminelen zijn e.
Goed lezen wat mensen zeggen voor je je vooroordelen verkondigd.
Oud 1 mei 2010, 13:44   #2356
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, je weet dat je hier volledig de mist in gaat met dergelijke uitspraken. En nu sta je daar, omdat je geen quote kan vinden waar ik zeg wat jij beweerd dat ik zou gezegt hebben.
En je karakter houd je tegen om je fout toe te geven.
Oud 1 mei 2010, 13:50   #2357
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Ik roep niet tot sharia... Mensen moeten BANG zijn...pas dan zullen ze goed nadenken wat voor gevolgen hun daden met zich meebrengen.
Luister, wat SDX wil zeggen is dat werkstraffen, straffen met uitstel en enkelbandjes niet " onze wetten " zijn, in tegenstelling tot de strenge sharia. In ons eigen wetboek zijn er OOK strenge straffen voorzien, natuurlijk geen onthoofding, kap-handje-af beestigheden of zweepslagen tot je aan flarden hangt, maar lange gevangenisstraffen dwangarbeid. Enkel worden die niet toegepast. De magistratuur krijgt haar opdracht van " hogerhand ", en dat is laten begaan...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 13:55   #2358
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Zijn er dan ook: namaak Belgen uit 'China of zo ?
Onze namaak Belgen komen eerder uit Noord-Afrika & Turkije , nee ? In mindere mate uit Congo ...Een paar Chinezen zijn er ook, al lang, en die doen niets verkeerd. Integendeel, die maken al 10-tallen jaren lekker en goedkoop eten voor ons. In de " faits divers " hoor je daar vrijwel nooit iets over.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 14:45   #2359
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Kortom, je weet dat je hier volledig de mist in gaat met dergelijke uitspraken. En nu sta je daar, omdat je geen quote kan vinden waar ik zeg wat jij beweerd dat ik zou gezegt hebben.
En je karakter houd je tegen om je fout toe te geven.
Citaat:
Zijn deze "blankerds" slecht ofzo? Wat doen zij verkeerd? Niet lachen? Wat doen jou "niet blankerds"? Criminele feiten plegen.
Dus ja, hier mee zei ge eigenlijk wél "blanken doen niks verkeerd, bruinen plegen criminele feiten".

Mijn karakter houd mij tegen om nutteloze dingen te doen, zoals blijven kat en muis spelen met volk zoals gij.
Oud 1 mei 2010, 15:14   #2360
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ja, hier mee zei ge eigenlijk wél "blanken doen niks verkeerd, bruinen plegen criminele feiten".

Mijn karakter houd mij tegen om nutteloze dingen te doen, zoals blijven kat en muis spelen met volk zoals gij.
Dat was een reactie op wat jij zei...
Citaat:
Jij hebt het hier zelf over een groep welke criminele feiten plegen...vandaar dat ik ook "jou niet blanken" gebruikte. Om duidelijk aan te geven dat ik het over dezelfde groep heb als jij. Als ik op deze uitspraak van jou, direct reageer dan heb ik het toch ook over dezelfde mensen. Vertel me dan eens waarom ik zou zeggen dat ALLE allochtonen slecht zijn, en waarom is dat bij jou dan niet het geval?

Klein feitje, ik ben zelf allochtoon, ik kan dus moeilijk komen verkondigen dat alle allochtonen crimineel zijn, inclusief mezelf e.

En dan nog iets..."eigenlijk", ik weet zelf wel wat ik zeg en ermee bedoel. Als mijn mening was dat "alle allochtonen crimineel zijn", dan zou ik ook geen probleem hebben om dat te verkondigen. Stop dus met mensen hun woorden te verdraaien om EIGENLIJK iets anders ervan te maken.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 mei 2010 om 15:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be