Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2010, 15:40   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
't Valt mee.. Het is een dinsdag. Dan kunnen we maandag de 7de de brug maken, zodat we nog een lang weekend hebben.
En een lang week end, wat ben je d�*�*rmee?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2010 om 15:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:25   #62
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik denk eerlijk gezegd dat ge serieus gepoept gaat zijn, ...

Valt dat ding in de oceaan dan krijgt ge een tsunami die al dan niet radioactief is, de daaropvolgende nucleaire winter kan nog meevallen... je zou ook een gigantische stoomexplosie kunnen hebben.

Valt dat ding op aarde, dan wordt er een gigantisch gat geslagen, alles op zijn pad wordt verdampt, zand verglaast, metaal erts smelt, en alles vliegt de atmosfeer in, ... koopt u maar ne dikke wolle frak en een beremuts, als ge de impact overleefd, vriest ge gewoon kapot, of komt ge om van de honger.

Alleen iemand die in een atoombunker zit en voedsel heeft voor een jaar of 2 en zijn plan weet te trekken, maakt een kans om het te overleven, al de rest is ten dode opgeschreven.
Je gaat blijkbaar graag uit van de allerergste worst case scenario. Ik heb nooit beweerd dat het een pretje zal zijn, maar zoals ik zei de mensheid zal het hoogstwaarschijnlijk wel overleven.

De mensheid is immers verspreid over de hele wereld, enkel bij een catastrofe van apocalyptische proporties zal iedereen verdelgd worden.

In deze draad (2005 YU55) is dit zeker niet het geval. Ik kan me immers zeer moeilijk voorstellen dat bij een dergelijke impact alle mensen van alle continenten, woestijnen, poolgebieden, bergen, eilanden, vasteland enz. onherroepelijk gedood zullen worden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:27   #63
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar toch mijn twijfels bij, ... een schotelke opentrekken en in de microgolf smijten is niet hetzelfde als een beest vangen, het kelen, uitbenen, proper maken, een vuur maken, het roosteren of conserveren...

zelf als er 30 % de impact en de eerste 3 maand na impact overleefd, komt nog eens minstens de helft om binnen het eerste jaar, gewoon omdat ze zich niet kunnen manifesteren in het nieuwe milieu.
Expeditie Robinson ooit gezien ? Ik heb een aantal afleveringen gezien, en wat me opviel was dat door de honger de kandidaten werkelijk alles opvraten, van insecten en larven tot halfgebakken vis.

En dat was slechts een TV-programma.
Oud 3 mei 2010, 16:32   #64
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Expeditie Robinson ooit gezien ? Ik heb een aantal afleveringen gezien, en wat me opviel was dat door de honger de kandidaten werkelijk alles opvraten, van insecten en larven tot halfgebakken vis.

En hoeveel zijn er van die luxebeestjes afgevoerd na het verorberen van met bacteriën vergane beestjes?
30% van de kids leidt nu al aan een of andere allergie.
Nu ja, volgens jou zal er wel ergens nog een hospitaal open zijn zeker?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 16:36   #65
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
En hoeveel zijn er van die luxebeestjes afgevoerd na het verorberen van met bacteriën vergane beestjes?
Geen idee, ik ben geen kenner van Expeditie Robinson. Maar ik heb toch nooit iets dergeljks opgevangen, dus het zal vermoedelijk wel flink meevallen.

Je kunt trouwens ook perfect ziek worden van het eten dat in je koelkast staat hoor. Een voedselvergiftiging oplopen op restaurant is eveneens geen uitzondering meer.
Oud 3 mei 2010, 16:54   #66
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt trouwens ook perfect ziek worden van het eten dat in je koelkast staat hoor. Een voedselvergiftiging oplopen op restaurant is eveneens geen uitzondering meer.
Nee, meen je dat?

Hoeveel méér kans is er, denk je, dat je ziek wordt van gesteriliseerd voedsel in je ijskast.

Tegenover een dieet van insecten en rauwe vis?
Oud 3 mei 2010, 17:08   #67
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

ik denk wel dat de mensheid al zover gekomen is om zijn plan te trekken als het zover is.

Onderschat de mens niet. Ook zonder het gemak van een supermarkt, zal de mens wel overleven.

Zolang je het goed kookt of braadt, is alles eetbaar. En de mens zal nu eenmaal alles eten. We kunnen nu mss wel huiveren bij dat idee maar realiseer je wel dat de mens NU al van alles opeet. insecten, ratten, slangen, slijm uit vijvers of meren... die dingen worden vandaag de dag geconsumeerd door weinig ontwikkelde en nog minder ontwikkelde tribale gemeenschappen.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 3 mei 2010 om 17:12.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 17:11   #68
styllo_ben
Minister-President

Standaard

bv in een tv programma zal ik masai mensen het vers bloed van een gekeeld rund drinken... dat was geen aangenaam zicht maar als het zover is, ga ik dat ook wel doen denk ik.

trouwens, jaren geleden, in een reportage, zag ik hoe oorlogsvluchtelingen bij gebrek aan water in doeken plastten en dan erop zogen...

waarom zou jij zoveel beter zijn dan die mensen en die dingen niet doen???
Oud 3 mei 2010, 17:15   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom verschiet ik daar niet van, ...
Ik weet niet, waarom?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 17:52   #70
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
bv in een tv programma zal ik masai mensen het vers bloed van een gekeeld rund drinken... dat was geen aangenaam zicht maar als het zover is, ga ik dat ook wel doen denk ik.

trouwens, jaren geleden, in een reportage, zag ik hoe oorlogsvluchtelingen bij gebrek aan water in doeken plastten en dan erop zogen...

waarom zou jij zoveel beter zijn dan die mensen en die dingen niet doen???
Masai is dat hun stijl van leven sedert ...

Urine is steriel als het uit het lichaam komt.

Je kan het allemaal wel eten mr er is géén penicilinne of antibiotica meer na tijdje....en dan ga je dood...
Oud 3 mei 2010, 17:57   #71
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Masai is dat hun stijl van leven sedert ...

Urine is steriel als het uit het lichaam komt.

Je kan het allemaal wel eten mr er is géén penicilinne of antibiotica meer na tijdje....en dan ga je dood...
ja maar in die 20 000 jaar tijd dat de moderne mens rondhost op deze wereld, is er alleen maar de laatste 100 jaar antibiotica.

De overige 19 900 jaar heeft de mens toch ook overleefd?
Oud 4 mei 2010, 08:32   #72
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
ja maar in die 20 000 jaar tijd dat de moderne mens rondhost op deze wereld, is er alleen maar de laatste 100 jaar antibiotica.

De overige 19 900 jaar heeft de mens toch ook overleefd?
Probeer eens 2 stappen verder denken :
Niet alleen stierf je toen aan een relatief kleine infectie, mensen waren ook sterker door selectie tijdens de eerste 5 levensjaren en dus resistent.

Toen was er ook zonlicht en dus grazers om te eten. Meteoorinslag = duisternis voor een heel lange tijd.

Denk vooral niet dat het "even hetzelfde gaat zijn zoals in de oertijd"
Oud 4 mei 2010, 11:31   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat blijkbaar graag uit van de allerergste worst case scenario. Ik heb nooit beweerd dat het een pretje zal zijn, maar zoals ik zei de mensheid zal het hoogstwaarschijnlijk wel overleven.

De mensheid is immers verspreid over de hele wereld, enkel bij een catastrofe van apocalyptische proporties zal iedereen verdelgd worden.

In deze draad (2005 YU55) is dit zeker niet het geval. Ik kan me immers zeer moeilijk voorstellen dat bij een dergelijke impact alle mensen van alle continenten, woestijnen, poolgebieden, bergen, eilanden, vasteland enz. onherroepelijk gedood zullen worden.

Ja , ik ga alleen uit van worst case scenario`s ik word daar dan ook voor betaald, wij moeten altijd net dat tikje verder denken, als dat we denken dat het zou kunnen gaan.

Inderdaad u kan misschien zo iets overleven als je net op een of ander eiland zit, of in een grot, of in een stevig gebouw. maar het hoeft de impact niet te zijn dat u dood, de impact is slechts een moment, tik en het is al weer voorbij, het is voor de day, de week, het jaar, nadien dat ge u moet zorgen maken. en mad max is dan echt een walk in the park.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:35   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is TV he, kiko, ... hoeveel van die helden, zijn er in staat denkt ge om een varken te kelen, ...

laat staan een mens die uw eten komt pieken, ... want als ge dat niet doet, zijt ge dus bij diegene die de eerste 6 maand niet zullen overleven.

Ik ga heel eerlijk zijn met u, zelf als ge niet in staat zijt diegene op te vreten die uw eten komt stelen ziet het er misschien zelf niet goed uit. wat peper en wat zout, en lang genoeg bakken, ... sjalotjen bij,.. kan nie slecht zijn...
Oud 4 mei 2010, 12:29   #75
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is TV he, kiko, ... hoeveel van die helden, zijn er in staat denkt ge om een varken te kelen, ...

l
Je moest eens weten hoeveel (oudere) mensen denken dat "realty" series echt realiteit zijn

En dan hebben we nog het type dat dit denkt van "Familie" en consoorten
Oud 4 mei 2010, 12:45   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moest eens weten hoeveel (oudere) mensen denken dat "realty" series echt realiteit zijn

En dan hebben we nog het type dat dit denkt van "Familie" en consoorten
Ge moet mij dat niet zeggen, een ex lief van mij haar bomma, ... jawade, ... dat was erg zulle, ...

Oud 4 mei 2010, 12:59   #77
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Probeer eens 2 stappen verder denken :
Niet alleen stierf je toen aan een relatief kleine infectie, mensen waren ook sterker door selectie tijdens de eerste 5 levensjaren en dus resistent.

Toen was er ook zonlicht en dus grazers om te eten. Meteoorinslag = duisternis voor een heel lange tijd.

Denk vooral niet dat het "even hetzelfde gaat zijn zoals in de oertijd"
ok zonlicht zullen we mss niet hebben maar het systeem van de selectie is nog altijd toepasbaar hé. Er zullen evenzeer sterke, resistente mensen zijn, of in de loop der jaren gemaakt worden, die aan de nieuwe condities zullen aangepast zijn.

Onze genen zijn niet 100% ontrafeld hé. Wie weet ontstaat er een nieuw menssoort dat compleet andere behoeften heeft en niet de beperkingen van de huidige mens.
Oud 4 mei 2010, 13:01   #78
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet mij dat niet zeggen, een ex lief van mij haar bomma, ... jawade, ... dat was erg zulle, ...

Ik kan het me niet voorstellen mr las in Humo interview met een "acteur"(loodgieter in echte leven) die altijd de slechterik speelt en op zijn rollen wordt aangesproken door bomma's
Oud 4 mei 2010, 13:07   #79
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
ok zonlicht zullen we mss niet hebben maar het systeem van de selectie is nog altijd toepasbaar hé. Er zullen evenzeer sterke, resistente mensen zijn, of in de loop der jaren gemaakt worden, die aan de nieuwe condities zullen aangepast zijn.
Fail : aanpassingen onder de vorm van evolutie hebben ZEER véél tijd nodig. Een meteoorinslag is een grote verandering op ZEER korte tijd = BOEM.

WIJ hebbeb niet persé zonlicht nodig mr de plantjes wel voor fotosythese, remember?

Citaat:
Onze genen zijn niet 100% ontrafeld hé. Wie weet ontstaat er een nieuw menssoort dat compleet andere behoeften heeft en niet de beperkingen van de huidige mens.
"Wie weet" veranderen we wel in zombievampieren
Oud 4 mei 2010, 13:14   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Dat de aarde vergaat is wel een beetje overdreven precies maar een vierhonderd meter grote planetoïde zal inderdaad wel wat schade maken indien hij mocht inslaan.
De eerste vraag is waaruit dat ding bestaat.
Daarnaast is het inslagen van een dergelijke rotsblok eigenlijk een verwaarloosbaar iets voor de mensheid.
Er zullen wel enkele grote steden uitgeroeid worden en dus enkel miljoenen sterven, maar voor de rest heeft de mens voldoende technische kennis en hulpmiddelen om zelfs een verduistering van enkele tientallen jaren te overleven zonder echte problemen.

90% van ons voedsel ziet nu al geen daglicht en word kunstmatig gekweekt.

Er ontstaat pas een echt probleem als die steen op een kerncentrale inslaat, want dan krijg je een straling om U tegen te zeggen over heel het halfrond waar de centrale heeft gestaan.
Als die rotsblok inslaat op het zuidelijk halfrond in het water, dan heeft de inslag zelfs bijna geen gevolgen voor de mensheid, want de winden komen niet over de evenaar en zowel stof als radioactiviteit blijven in het zuiden.
Veel is dus afhankelijk van de plaats van inslag en samenstelling van die planetoïde, in het slechtste geval sterven er een klein miljard mensen en in beste geval is de inslag enkel een vermelding in het nieuws waard.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be