![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2010 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De mensheid is immers verspreid over de hele wereld, enkel bij een catastrofe van apocalyptische proporties zal iedereen verdelgd worden. In deze draad (2005 YU55) is dit zeker niet het geval. Ik kan me immers zeer moeilijk voorstellen dat bij een dergelijke impact alle mensen van alle continenten, woestijnen, poolgebieden, bergen, eilanden, vasteland enz. onherroepelijk gedood zullen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
En dat was slechts een TV-programma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
30% van de kids leidt nu al aan een of andere allergie. Nu ja, volgens jou zal er wel ergens nog een hospitaal open zijn zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Je kunt trouwens ook perfect ziek worden van het eten dat in je koelkast staat hoor. Een voedselvergiftiging oplopen op restaurant is eveneens geen uitzondering meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel méér kans is er, denk je, dat je ziek wordt van gesteriliseerd voedsel in je ijskast. Tegenover een dieet van insecten en rauwe vis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() ik denk wel dat de mensheid al zover gekomen is om zijn plan te trekken als het zover is.
Onderschat de mens niet. Ook zonder het gemak van een supermarkt, zal de mens wel overleven. Zolang je het goed kookt of braadt, is alles eetbaar. En de mens zal nu eenmaal alles eten. We kunnen nu mss wel huiveren bij dat idee maar realiseer je wel dat de mens NU al van alles opeet. insecten, ratten, slangen, slijm uit vijvers of meren... die dingen worden vandaag de dag geconsumeerd door weinig ontwikkelde en nog minder ontwikkelde tribale gemeenschappen. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 3 mei 2010 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() bv in een tv programma zal ik masai mensen het vers bloed van een gekeeld rund drinken... dat was geen aangenaam zicht maar als het zover is, ga ik dat ook wel doen denk ik.
trouwens, jaren geleden, in een reportage, zag ik hoe oorlogsvluchtelingen bij gebrek aan water in doeken plastten en dan erop zogen... waarom zou jij zoveel beter zijn dan die mensen en die dingen niet doen??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Urine is steriel als het uit het lichaam komt. Je kan het allemaal wel eten mr er is géén penicilinne of antibiotica meer na tijdje....en dan ga je dood... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overige 19 900 jaar heeft de mens toch ook overleefd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen stierf je toen aan een relatief kleine infectie, mensen waren ook sterker door selectie tijdens de eerste 5 levensjaren en dus resistent. Toen was er ook zonlicht en dus grazers om te eten. Meteoorinslag = duisternis voor een heel lange tijd. Denk vooral niet dat het "even hetzelfde gaat zijn zoals in de oertijd" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja , ik ga alleen uit van worst case scenario`s ik word daar dan ook voor betaald, wij moeten altijd net dat tikje verder denken, als dat we denken dat het zou kunnen gaan. Inderdaad u kan misschien zo iets overleven als je net op een of ander eiland zit, of in een grot, of in een stevig gebouw. maar het hoeft de impact niet te zijn dat u dood, de impact is slechts een moment, tik en het is al weer voorbij, het is voor de day, de week, het jaar, nadien dat ge u moet zorgen maken. en mad max is dan echt een walk in the park. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laat staan een mens die uw eten komt pieken, ... want als ge dat niet doet, zijt ge dus bij diegene die de eerste 6 maand niet zullen overleven. Ik ga heel eerlijk zijn met u, zelf als ge niet in staat zijt diegene op te vreten die uw eten komt stelen ziet het er misschien zelf niet goed uit. wat peper en wat zout, en lang genoeg bakken, ... sjalotjen bij,.. kan nie slecht zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En dan hebben we nog het type dat dit denkt van "Familie" en consoorten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze genen zijn niet 100% ontrafeld hé. Wie weet ontstaat er een nieuw menssoort dat compleet andere behoeften heeft en niet de beperkingen van de huidige mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
WIJ hebbeb niet persé zonlicht nodig mr de plantjes wel voor fotosythese, remember? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het inslagen van een dergelijke rotsblok eigenlijk een verwaarloosbaar iets voor de mensheid. Er zullen wel enkele grote steden uitgeroeid worden en dus enkel miljoenen sterven, maar voor de rest heeft de mens voldoende technische kennis en hulpmiddelen om zelfs een verduistering van enkele tientallen jaren te overleven zonder echte problemen. 90% van ons voedsel ziet nu al geen daglicht en word kunstmatig gekweekt. Er ontstaat pas een echt probleem als die steen op een kerncentrale inslaat, want dan krijg je een straling om U tegen te zeggen over heel het halfrond waar de centrale heeft gestaan. Als die rotsblok inslaat op het zuidelijk halfrond in het water, dan heeft de inslag zelfs bijna geen gevolgen voor de mensheid, want de winden komen niet over de evenaar en zowel stof als radioactiviteit blijven in het zuiden. Veel is dus afhankelijk van de plaats van inslag en samenstelling van die planetoïde, in het slechtste geval sterven er een klein miljard mensen en in beste geval is de inslag enkel een vermelding in het nieuws waard. |
|
![]() |
![]() |