![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#5361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad,CO2 is een broeikasgas......maar is het "het" broeikasgas dat de wereld zal verwarmen....een wereld die bovendien geen statisch,welomschreven,systeem is,en waarvan de belangrijkste regelknop (de zon) ten enen male buiten ons bereik is(het is bovendien dan nog een knop met kuren).. de jury is nog steeds uit,wat IPCC et al ook mogen beweren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5363 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is een valse redenering. CO2 is een broeikasgas, niemand (zo goed als natuurlijk) betwijfelt dat. De discussie (hysterie) gaat om de effecten van CO2 op het klimaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5364 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Kan" is mogelijk als je alle tegenkoppelingen negeert.
![]() |
![]() |
#5365 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-de zonnestraling is cyclisch -de omloopsbaan vd aarde rond de zon verandert onder invloed van de stand van andere paleten, voornamelijk Jupiter en Sarurnus. Ze kan meer of minder elliptisch worden waardoor ze in bepaalde seizoener dichter bij of verder van de zon komt te staan. -de aardas wiebelt zodat cyclisch het noordelijk/zuidelijk halfrond meer of minder aan de zonnestraling geexposeerd wordt. Die drie cycli hebben een verschillende periode zodat de invloeden mekaar periodisch tegenwerken of versterken.
![]() |
![]() |
#5367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle redelijke klimaatwetenschappers, zij die menen te kunnen bewijzen dat klimaatsverandering ernstige negatieve effecten zal veroorzaken én zij die beweren dat het zo'n vaart niet zal lopen, situeren zich tussen 1.1 en 6.4 °C. Dus, beste Rikbe, Kwajongen, Sjaax, Kelt, als je deze range in twijfel trekt, doe maar rustig zelf uw eigen studiewerk en als je klaar bent, maak een rapportje, laat het effe nalezen en post het hier op politics.be (en stuur het misschien ook naar IPPC); met slogans en quotes ga je niemand overtuigen. Een interessant uitgangspunt lijkt met dit artikel van The Economist; http://www.economist.com/displaystor...ry_id=15719298 was al gepost, maar lijkt me nuttig hier nog eens te herhalen
![]() |
![]() |
#5368 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dan begint de redenering ongemakkelijk te worden. Indien je water blijt opwarmen blijk je plots niet boven de 100 graden te komen. Dieren en planten worden niet oneindig groter alhoewel een waarneming op 30 jaar bij de mens dit zou doen vermoeden. In de toxicologie wordt het belang van het begrip dosis - ook de soms paradoxale werking van lage dosis - benadrukt. Zoals Toxicologie maakt Klimaatwetenschap deel uit van een groter geheel met eigen regels en evenwichten. Ik blijf het gevoel hebben dat de alarmisten die op korte tijd een point of no reteurn verkondigen, te vlug gesproken hebben. Het is beter van rustig af te wachten en iets beter dan tot precieser te meten en de computermodellen tev verfijnen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5370 |
Banneling
|
![]() In de wetenschap is daar geen discussie meer over.Klimaatnegationsme is een zuiver politiek fenomeen.De plotselinge interesse van een bepaalde politieke groep voor klimaatwetenschap overtuigt niet.
Laatst gewijzigd door grievous : 3 mei 2010 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kan je daar nou nog steeds niet bij? man o man toch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5373 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom tel je die niet mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5375 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5377 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5378 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5379 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koudste 3 mei ooit, nog hele week koud
![]() |
#5380 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ook zo iets van: wordt het nog iets met die opwarming? Of worden we blij gemaakt met een dooie mus?
(Niet gaan zeuren tegen mij. Ik begrijp heus wel dat 1 dag statistisch niets zegt. Maar ik moet mijn gemoed even luchten in dit barre weer.) |
![]() |
![]() |