![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Ik sprak gisteren nog met zo'n Vlaming. Die het allemaal geen bal kon schelen dat Vlaanderen verfranst zou worden en als het echt nodig was, dat hij dan wel Frans zou spreken. Het maakte hem niet uit welke taal hij sprak, als hij maar 'gelukkig' was. Ik vraag me wel af hoe gelukkig je jezelf maakt door je taal, cultuur en identiteit weg te gooien enkel en alleen voor het behoud van een achterhaalde staatsstructuur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En BTW stropdrager en ik hebben onlangs een persoonlijk gesprek gevoerd in Gent. Mede onderwerp hierin was de voorbereiding van de hernieuwde intrede van de a.s Konning Willem IV. Nu Laurette Belziek nog sneller laat uiteenvallen kunnen we hopelijk Koniginnedag ook eens te Gent organiseren in de confederatieve herstelde Nederlanden. Beatrix is nog niet zolang geleden in Gent geweest. Nu weet ik waarom: ze kwam vast eens kijken welke plek het best was. Het EB plein, St Baafsplein (toch beetje krap) of de Korenmarkt. Als de werkzaamheden beetje vooruitgaan is daar plaats genoeg... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk zijn Vlamingen een dom volk zonder ruggegraat. Hopelijk komt daar bij de volgende verkiezingen wat verandering in...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Nu ja, Brussel maakt meer kans om eentalig Arabisch te worden dan Vlaams ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt zie ik voor Limburg een retour naar die situatie als "denkbaar". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik behoor zeker niet tot die club taal\cultuur verraders. Vlaandrs Vrij Nu!!!
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruit, we zijn weer vertrokken... geef eens een paar voorbeelden van die befaamde 'Belgische' cultuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat geeft aan dat er een Belgische of Vlaamse cultuur bestaat? hoe zie ik dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Dat is goed! Zeer goed zelfs ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt niet bij de franstaligen, het ligt bij de vlamingen die zich altijd maar op hun rug rollen voor anderen. Ik sta nog steeds verbaasd over het feit dat in Leuven de gewone vlaming steeds naar het frans switcht als een franstalige iets vraagt. Wij passen ons gewoon veel te gemakkellijk aan, en we staan niet voor onze taal. Pasop, talenkennis is goed. Maar men moet niet overdrijven in de flexibiliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom ik bij NL zou willen horen. Trouwens, dan hebben we toch weer een koningshuis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Het gaat me niet om voorbeelden, het gaat me om verschillen of het ontbreken ervan.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Je haalt hier enorm oppervlakkige voorbeelden aan, en voorbeelden die meer bedreigd worden door de culturele import uit de USA dan vanuit het zuiden
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt is een retour naar die situatie "denkbaar".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vroeger was België een deel van het Romeinse rijk. Waar wachten de Italianen nog op?