Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 15:20   #41
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Dat is juist wat ik in een andere draad heb aangehaald: er is een serieus cultureel verschil over waarheid en verbeelding. Daarom dat men spreekt over "le verbe arabe".

Zo waren ze Bin Laden aan het feesten na 9/11 en terzelfdertijd beschuldigden ze de Mossad ervan.

Zo spraken ze van een genocide in Jenin en waren ze terzelfderijd lijken aan het opgraven en fake begrafenissen aan het filmen.

Zo kwam de legende van de Tzahal soldate die striptease deed om hen aan te trekken en dan neer te schieten.

Zo was er de fameuse priester uit Bethlehem die vermoord werd door Tzahal en een paar uur later verrees... (Dank zij het Vaticaan, niet door de voorzitter van tampax christi die het fout gerucht de wereld had ingezonden)

En de ergste legende is de "moord" op Muhamed Al Dura in Gaza, die niet eens dood is, en daar werkt de westersche media nog verder aan mee, want ze zijn te beschaamd om toe te geven dat het staged was.
Naar welke draad verwijs je hier dagallemaal? Deze "verbe arabe", de inhoud en betekenis van de woorden "waarheid" en "liegen" hebben een heel andere betekenis in de arabische wereld... Het wordt tijd dat we dat eens meer in de verf zetten!!...
Oud 14 mei 2004, 15:46   #42
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Octavia Nasr beweert op CNN iets anders:
Ken ik niet maar ik noteer dat ze het nergens heeft over een Russich accent.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 15:47   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
als je nu deze uitleg over waarom de beelden verdacht zouden zijn nu eens toepast op de foto's dan krijg je net hetzelfde.
Ha! Dat waren geen VS militairen! Dat waren Moslim fundamentalisten! Ik zag ze zelfs op de Amerikaanse TV! Mevrouw English was wel haar hoofddoekje vergeten!
De irakezen heeft men zo beinvloed dat ze uit vrije wil hun doel wouden bereiken en dus zelf wilden meewerken aan het maken van deze foto's.
Onzin toch of niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 15:52   #44
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ha! Dat waren geen VS militairen! Dat waren Moslim fundamentalisten! Ik zag ze zelfs op de Amerikaanse TV! Mevrouw English was wel haar hoofddoekje vergeten!
De irakezen heeft men zo beinvloed dat ze uit vrije wil hun doel wouden bereiken en dus zelf wilden meewerken aan het maken van deze foto's.
Onzin toch of niet?
Dat zie je aan hun gezicht zeker?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 16:00   #45
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Octavia Nasr beweert op CNN iets anders:
Ken ik niet maar ik noteer dat ze het nergens heeft over een Russich accent.
Ik heb het dan niet over het Russisch. Ik doelde gewoon op het feit dat het accent volgens haar absoluut niet Jordaans is, dus dat het volgens haar Al-Zarqawi niet kan zijn.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 17:07   #46
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Dat is juist wat ik in een andere draad heb aangehaald: er is een serieus cultureel verschil over waarheid en verbeelding. Daarom dat men spreekt over "le verbe arabe".

Zo waren ze Bin Laden aan het feesten na 9/11 en terzelfdertijd beschuldigden ze de Mossad ervan.

Zo spraken ze van een genocide in Jenin en waren ze terzelfderijd lijken aan het opgraven en fake begrafenissen aan het filmen.

Zo kwam de legende van de Tzahal soldate die striptease deed om hen aan te trekken en dan neer te schieten.

Zo was er de fameuse priester uit Bethlehem die vermoord werd door Tzahal en een paar uur later verrees... (Dank zij het Vaticaan, niet door de voorzitter van tampax christi die het fout gerucht de wereld had ingezonden)

En de ergste legende is de "moord" op Muhamed Al Dura in Gaza, die niet eens dood is, en daar werkt de westersche media nog verder aan mee, want ze zijn te beschaamd om toe te geven dat het staged was.
Naar welke draad verwijs je hier dagallemaal? Deze "verbe arabe", de inhoud en betekenis van de woorden "waarheid" en "liegen" hebben een heel andere betekenis in de arabische wereld... Het wordt tijd dat we dat eens meer in de verf zetten!!...
Hierboven was het al een voorbeeld. Als ik wat tijd vind (niet voor zondag!) zal ik wat terug opzoeken en schrijven, maar zonder garantie dat ik et tijd kan voor uittrekken 8)
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 20:06   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Onzin toch of niet?
Net zomin als aan het gezicht van de onthoofde jongeman. Onzin dus?
Oud 15 mei 2004, 21:01   #48
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Geen idee - ik heb de video niet verder gezien dan wat het nieuws toonde - maar aan het gezicht van de terroristen kon je allerminst veel zien... "hoi ik ben Al Zawaqiri, maar mijn gezicht mag je lekker niet zien" waarop in het Westen meteen de man mét foto wordt afgebeeld...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 15 mei 2004, 21:12   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Geen idee - ik heb de video niet verder gezien dan wat het nieuws toonde - maar aan het gezicht van de terroristen kon je allerminst veel zien... "hoi ik ben Al Zawaqiri, maar mijn gezicht mag je lekker niet zien" waarop in het Westen meteen de man mét foto wordt afgebeeld...
Tja daar kan ik niks aan doen. Mijn eerste reactie ging over de flauwe ontleding of de video nu echt zou zijn of niet en waarom niet die ik belachelijk vind. Zoals ik al zei indien je die toepast op de foto's kun je zeggen dat ze vrijwillig hebben meegewerkt. Onzin!
Oud 20 mei 2004, 11:06   #50
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Yeah! Conspiracy theory! Oh , mag ik mee doen?

Citaat:
1) Most people replied by asserting that the execution occured as retribution to the abuse photos that had surfaced, but you have to ask yourself - do these terrorists, who are clearly capable of brainwashing people to the point where they are willing to kill and be killed for their beliefs, really have no concept of political tact?
Neen! Tenzij je 9/11 volgens jou van politieke tact getuigt. Deze mensen willen spelen op het wraakgevoel van de mensen. Ze willen escalatie , geen verzoening.

Citaat:
2) Second, I wonder what the standard issue chair is at Abu Ghraib prison?

*cough*

3) Is it not interesting that the wall colour at Abu Ghraib prison is identical to that of the video?

4) Is it not also interesting that Berg is wearing the same orange jumpsuit worn by prisoners at Abu Ghraib prison? Sure, you say, perhaps he was kidnapped directly from the prison (as stupid as this sounds, anyway) - but then can you please explain (7)?

5) Is it also not interesting that the timecodes in the video jump back and forth?

6) Is it also not interesting that Berg did not exhibit any of the convulsions that typically accompany decapitation? http://www.ahsc.arizona.edu/uac/iacuc/rodents/avma.htm I suggesting here that Berg was already dead when the decapitation occured (which accounts for 5). Before you go calling me crazy, please review the evidence; why did he not exhibit the convulsions that go hand in hand with decapitation (especially such an extended one)?

7) Is it not curious that the US denies contact with Berg, and yet his friends and family insist that he told them he was being held by the US? Huh? Why?

Zou supermacht Numero uno niet verstandig genoeg zijn dat als ze zo'n fake tape zouden uitbrengen om tenminste er voor te zorgen dat Berg zijn oranje jumpsuit uittrekt , het gevangenis meubilair verwijderen, de muur anders schilderen, de klok niet laat héén en weer springen , enz.

Of te wel tout court er voor te zorgen dat het niet lijkt alsof het in een Amerikaanse gevangenis is gebeurd

Neen , dit is speciaal gedaan door die terroristen om zo'n verwarring te creëeren. Ze vangen 2 vliegen in één klap:

1) Het wraakgevoel van de VS bevolking wordt aangewakkerd => escalatie
2) Door die overduidelijk geplante bewijslast naar een Zionistisch complot , krijgen ze de publieke opinie van de Moslims in de wereld niet te veel tegen zich. Integendeel , alweer een bewijs van hoe ver die Zionisten durven gaan. Wij moslims doen zo'n dingen niet. Misschien moeten zij ook wat verder gaan denken ze dan.

Bespelen van de massa.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 11:13   #51
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@ Max: Tjah, die Russen hebben zo geen oog voor details hé

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 20 mei 2004, 18:44   #52
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Ben hier in NYC en de WTC torens staan hier echt wel nog ... het was allemaal een imperialistisch-zionistisch complot zoals de slimsten op het forum al direct na 9/11, en nu ook na de video snel doorhadden ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 18:51   #53
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Perl? Ik heb prolly het nieuws even gemist, maar was dat Richard Perle??? Of waarover heb je het? (Die naam komt mij erg bekend voor, vandaar)

Had geen tijd om juiste naam te checken maar denk dat het de juiste naam is van die vermoorde joernalist waarvan de moord ook verfilmd was 1 tot 2 jaar geleden.
Daniel Pearl.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be