![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2561 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2562 |
|
Staatssecretaris
|
idd. was niet mijn beste zet. Ik ben niet zo'n internaut en quote nogal eens gemakkelijk zonder over de consequenties te denken.
Mijn excuses om de hèle lijst nog eens te showen...
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
#2563 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind niet dat ik op een religie kap,voor is dit zo wanneer iemand kritisch is tegenover islam als leer en de invloed van gelovigen op de samenleving. Ik vind niet dat ik andere religies op dezelfde wijke kan bekritiseren, homo's kunnen hier trouwen en vrouwen hebben gelijke rechten, omdat burgelijke vrijheden niet door religie worden bepaald maar door burgers zelf, die verworvenheid zet de kerk een pak minder in vraag, daar gaat het over! Heeft u al een prek gehoord van een pastoor die in een kerk zegt wat Taouil zegt? Dat moet het punt ook u duidelijk zijn. Hoe materialistisch je bent, in welke mate je zelf als sexobject laat behandelen kun je zelf bepalen, niemand legt op uit naam van een God dat dit moet, hopelijk ziet u toch de verschillen? |
|
|
|
|
|
|
#2564 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
"Als het de verklaring niet is, wat ben je er dan mee? Wat baat het te zeggen dat sommige onverdraagzamen of misdadigers moslim zijn, wanneer dat moslim-zijn die onverdraagzaamheid of die misdaad niet verklaart? Vanzelfsprekend dragen onterechte en weinig gefundeerde veralgemeningen bij tot de slechte naam o.m. allochtonen." Kan je het stukje dat het antwoord is daarop in vet zetten? |
||
|
|
|
|
|
#2565 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Misschien is daarop enige kritiek geven ook wel terecht. Zij volgen toch ook niet onze "westerse normen en waarden". Citaat:
Dan is mijn punt duidelijk "Maar blijkbaar fixeer jij je alweer op die ene extrimistische minderheid; en sluit je je ogen voor een andere extrimistische minderheid." Zijn die mensen voor jou "echte Belgen"? Citaat:
Kan je toegeven dat we in een materialistische maatschappij leven; waarin de vrouw dikwijls misbruikt wordt als sex-object? Kijk jij soms naar een zender als TMF? Kijk je soms naar de reclame op TV? Welk beeld wordt daat gecreëerd/opgedrongen. |
|||
|
|
|
|
|
#2566 |
|
Banneling
|
"
Allochtonen zijn vaker slachtoffer van misdrijven dan autochtonen , Marokkaanse allochtonen ergeren zich minder snel aan overlast dan Turkse allochtonen en de relatie van allochtone burgers met overheidsdiensten is voor verbetering vatbaar." Dat zijn enkele conclusies van Meer kleur op straat. Veiligheid en Diversiteit in België en Nederland, een uitgave van het Steunpunt Gelijkekansenbeleid.http://www.apache.be/2010/05/allocht...an misdrijven. |
|
|
|
|
|
#2567 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hier het artikel http://www.apache.be/2010/05/allocht...an-misdrijven/ |
|
|
|
|
|
|
#2568 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2569 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2570 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2571 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de rest, geloof is een menselijk verzinsel, er bestaat geen god, is er ook nooit geweest en zal er ook nooit komen. God kan den boom in, hoe ze hem ook noemen, God, allah, Boeda... allemaal onbestaande fabel figuurtjes.
|
|
|
|
|
#2572 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2573 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ga akkoord dat sommige groepen allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers en in de gevangenissen. Ik hoop dat dit duidelijk is. Voor een deel ga ik niet akkoord. Ik ga niet akkoord met : Oorspronkelijk geplaatst door illwill Als je hoe de realiteit ziet? Wat bedoel je precies hiermee? Deze lijst van feiten zijn geen fabeltjes en zijn dus de realiteit. http://forum.politics.be/showthread....65#post4582465 Dit is ondertussen ook duidelijk denk ik. Verder meen ik dat sommige mensen iets krijgen tegen allochtonen omdat ze veralgemenen; omdat ze enkelingen beoordelen op basis van de daden van een minderheid binnen die groep. |
|
|
|
|
|
|
#2574 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze kunnen een volledig gelijkwaardig huwelijk aangaan zoals hetero's,juist omdat de kerk geen burgelijke rechten bepaalt, dat is niet zo binnen de Islamitische leer waar burgelijke rechten niet door de mens maar door God bepaalt worden, nogal een verschil en ik hoop dat u ook die nuance ziet? Kent u veel pastoors die van de kansel brullen dat homo's geen mensen zijn, geen rechten hebben? Ziet u Katholieke landen waar zij aan kranen hangen? IK denk dat daarmee mijn punt voldoende is toegelicht. Ik ben het dus totaal niet met u eens, de kerk volgt wel degelijk Westerse warden en normen omdat ze bijvoorbeeld de scheiding kerk en staat aanvaart en het niet zou aandurven te beweren dat God's wetten boven die van een democratie horen te staan, en mensen dus het geloof boven de wet kunnen zetten. Hoeveel leden van organisaties als blood and honor kent u zoal? Vallen ze u lastig, dringen zij hun eisen op aan de samenleving? Eisen zij dat cartoons niet gepubliceerd worden, opera's niet mogen, tentoonstellingen verboden moeten worden? Worden door hen mensen vermoord omdat ze een kritische film maakten? Lezen we over blood and honor in kranten omdat lezingen verstoord worden? Als u wilt relativeren is dit geen geslaagde poging! Wie hier woont en een Belgisch paspoort heeft is voor mij Belg, voor u niet misschien? Wat bedoel je dan met een dergelijke vraag??? Wat zou ik volgens u moeten toegeven? Heeft u kinderen, dochters? Heeft u hen moeten opleggen hoe zij zichzelf als vrouwen horen te gedragen, omdat de samenleving vrouwen nu eenmaal de rol van sexobject oplegt?Of heb je hierin een vrije keuze? Wat is dan uw punt eigenlijk? Wanneer u geen verschil ziet tussen een open samenleving( waar uiteraard ook minder positieve zaken te vinden zijn!) en een gesloten samenleving gebaseerd op een leer die je leven regelt van wieg tot voorbij het graf dan denk ik niet dat met u een discussie nog ooit zinvol wordt! |
|
|
|
|
|
|
#2575 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij omdat enkelingen, niet meer een zo kleine groep is, om het enkelingen te noemen, omdat ze dan ook nog eens verwijten naar het hoofd krijgen gesmeten indien ze criminele allochtonen beoordelen, omdat er niet genoeg tegen word ingegaan, en daardoor kunnen ze zichzelf enkel beschermen door te veralgemenen. Je kan mensen wel verwijten dat ze veralgemenen...ok, mij goed, maar is dat dan zo'n grote misdaad? Nog steeds zijn deze feiten 10000x erger dan wat veralgemenen. Ik heb liever een wereld vol met veralgemeningen en zonder misdaad dan andersom.
|
|
|
|
|
#2576 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2577 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2578 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Als het de verklaring niet is, wat ben je er dan mee? Wat baat het te zeggen dat sommige onverdraagzamen of misdadigers moslim zijn, wanneer dat moslim-zijn die onverdraagzaamheid of die misdaad niet verklaart? Vanzelfsprekend dragen onterechte en weinig gefundeerde veralgemeningen bij tot de slechte naam o.m. allochtonen." |
|
|
|
|
|
|
#2579 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: